Italiaanse bond kondigt komst van nieuwe bondscoach aan: dinsdag presentatie

    Italiaanse bond kondigt komst van nieuwe bondscoach aan: dinsdag presentatie

    Roberto Mancini is de nieuwe bondscoach van het Italiaanse elftal. De 53-jarige Italiaan kondigde vorige week zijn vertrek aan bij Zenit Sint-Petersburg. Maandagavond is bekend geworden dat Mancini de nieuwe bondscoach van Italië wordt.

    De Italiaanse bond heeft aangekondigd dat Mancini gaat tekenen. Dinsdagmiddag wordt hij aan de pers gepresenteerd. Naar verluidt tekent hij een contract voor vier jaar. Mancini volgt bij Italië interim-bondscoach Luigi Di Biagio op, die op zijn beurt de plek van de ontslagen Giampiero Ventura overnam. Ventura werd na de afgelopen WK-kwalificatiereeks opzij gezet door de Italiaanse bond. Hij slaagde er niet in om het WK te bereiken.

    Mancini heeft de concurrentiestrijd gewonnen van Carlo Ancelotti, Antonio Conte en Claudio Ranieri, die ook in beeld waren. Het is de eerste keer dat hij bondscoach wordt. Mancini was naast Zenit werkzaam bij Fiorentina, SS Lazio, Internazionale (2x), Manchester City en Galatasaray.

    Lees meer over:Serie AItalië

    Plaats een reactie

    El Cazador +6670
    maandag 14 mei 2018 om 21:26
    Welkom thuis, Roberto
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:27
    Een waardeloze trainer, zelfs bij zenit krijgt hij het niet op de rit.
    Overal waar hij werkt laat hij een chaos achter. Nou welkom Mancini
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    maandag 14 mei 2018 om 21:32
    En waar is je mening van een waardeloze trainer op gebaseerd?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:34
    Bij Galatasaray gefaald, bij city gefaald en nu bij zenit ook gefaald. Hij mocht overal geld uitgeven, maar wist er nergens een team van te maken. Een bij elkaar geraapt zooitje lijkt het wel
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    maandag 14 mei 2018 om 21:41
    Falen noem ik toch echt wat anders dan bekers winnen en landskampioen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:36
    4 keer de scudetto, 4 keer copa Italia, Premier League, FA Cup, Turkse beker, Community Shield en de Italiaanse Supercup winnen als coach op je 53e, nee die coach kan er helemaal niks van..
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    maandag 14 mei 2018 om 21:59
    Toch als je kijkt naar de prijzenkast van Carlo Ancelotti daar kan Mancini bij lange na niet aan tippen. Ik was dus verbaasd dat ze niet voor Ancelotti kozen!!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20978
    maandag 14 mei 2018 om 22:23
    Een club trainen levert meer op.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    maandag 14 mei 2018 om 23:32
    Klopt maar ze hebben beide toch genoeg zou ik zeggen. Nu voor de eer van je land, toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:31
    Hahah zo werkt het leven niet.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:21
    Helaas!!
    Vind ik leuk
    Gerro +6689
    maandag 14 mei 2018 om 23:40
    In ieder geval kan hij nu geen spelers kopen waar hij bij de clubs waar ie werkte altijd om vroeg als de prestaties tegen vielen.Want dat was het eerste wat ie deed het lag dan altijd aan de kwaliteit van zijn spelers en moesten er gelijk 3 nieuwe spelers komen.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4055
    maandag 14 mei 2018 om 21:29
    Jeetje wat een oer dom keuze vorig coach was ook al een tactisch onbenul..
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:32
    Helemaal met je eens, ze hadden beter gattuso moeten benaderen. Ac Milan draait echt lekker onder hem
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    maandag 14 mei 2018 om 21:44
    Gattuso is nog aan het begin van zijn trainerscarriere zou niet logisch zijn. Ancelotti daarentegen wel
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3632
    maandag 14 mei 2018 om 21:49
    Gatusso? Wat heeft die gepresteerd? Eerste punten aan benevento geven?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31821
    maandag 14 mei 2018 om 21:29
    Redelijke keus.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5149
    maandag 14 mei 2018 om 21:31
    -
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    maandag 14 mei 2018 om 21:41
    Zijn ook niet geplaatst dus afreizen is ook zonde van de tijd en centen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5149
    maandag 14 mei 2018 om 21:54
    Haha je heb gelijk. Stom van me zeg. Ga meteen aanpassen 👍
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws