'Naïef als Kuyt niet beseft wat dit losmaakt. Natuurlijk ook een verkooptruc...'

    'Naïef als Kuyt niet beseft wat dit losmaakt. Natuurlijk ook een verkooptruc...'

    dinsdag 15 mei 2018 om 07:09

    Robért Misset, journalist van De Volkskrant, begrijpt dat Feyenoord niet blij is met de uitlatingen van Dirk Kuyt. De vorig jaar gestopte Katwijker publiceerde onlangs zijn biografie waarin hij zijn visie op zijn laatste twee seizoenen in Rotterdam-Zuid deelde.

    Kuyt onthulde onder meer dat hij af en toe de rol van trainer Giovanni van Bronckhorst overnam. Feyenoord gaf maandagmiddag een statement af, waarin het zich openlijk distantieerde van de biografie. Misset begrijpt dit wel. "Natuurlijk heeft Kuyt het nodige betekend in de kleedkamer. Maar hij maakt er nu van dat Van Bronckhorst een soort loopjongen was die zijn opdrachten uitvoerde. Dat is wel redelijk bizar te noemen", vertelt de journalist in NOS Sportforum.

    Kuyt viel tijdens het kampioensseizoen af en toe buiten de basis en stak zijn frustratie daarover niet onder stoelen of banken. "Ik heb zelfs begrepen dat er iets in zijn contract stond dat hij elke week moest spelen. Maar dat bepaalt een trainer toch?", aldus Misset. "Ik kan me een wedstrijd in de Arena tegen Ajax herinneren, waarin hij totáál werd overlopen. Dus het was helemaal niet zo gek om te kiezen voor Jens Toornstra."

    Voormalig Ajax-teammanager David Endt noemt de onthullingen van Kuyt onverstandig. "Naïef als hij niet beseft wat dit losmaakt. Een sportman moet veel langer wachten op iets wat lijkt op memoires. Dan kun je dingen veel beter in perspectief plaatsen. Maar dit is natuurlijk ook de truc om het boek te verkopen..."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Snap jij dat Feyenoord niet gelukkig is met de uitlatingen van Kuyt?

    (2767 stemmen)

    Plaats een reactie

    Quaresma +5493
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:15
    Ik heb Kuyt echt hoog zitten maar het grootste probleem wat hij heeft is dat hij dat zelf ook heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:06
    Interessante reacties. Wie van jullie heeft dit boek eigenlijk al gelezen en zich een onderbouwd oordeel kunnen vormen?
    Vind ik leuk
    chicken +10919
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:55
    Niemand....lekker roepen op basis van wat ze hier lezen.

    We gaan het wel merken als het in de schrappen ligt. Deze verkapte reclame doet zijn werk iig prima.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4757
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:30
    En iedereen maar roepen dat Ajacieden zo arrogant zijn. Meneer Kuyt heeft als ik het zo moet lezen een rol gehad als Speler/Coach en heeft Feyenoord eigenhandig Cl Ed en bekerwinst bezorgd.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5493
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:37
    Ja maar Kuyt roept dit na een beker en een schaal. Ajacieden roepen dat ze de beste zijn terwijl ze 4 jaar niks winnen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4757
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:54
    Achja ik had het over de arrogantie. Ik ga toch ook niet meteen roepen dat jouw club vergeleken bij Ajax en Psv niks voorstelt.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:26
    Ajacieden roepen dat ze de beste zijn omdat ze de grootste prijzenkast hebben.



    Vind ik leuk
    Utca030 +13080
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:17
    Waarom dit allemaal naar buiten brengen, zielig mannetje.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:24
    Deze gast is erg blij met zichzelf, wat een Pipo
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31441
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:27
    Lompe boek helaas...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:30
    Wat david endt zegt is spot on natuurlijk. Doe dit over 5 jaar en nobody cares. Maarja, dan verkoopt het ook minder. Ik hoef het boek iig niet, want ik heb voetbalprimeur en daar komt het hele boek toch voorbij.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5288
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:31
    Ik ben blij dat ik niet genoemd word in zijn boek.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3619
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:14
    Dan heb je ook niets verkeerds gedaan toch? ;-)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5288
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:42
    Het is Dirk Goddank ontgaan, Kes.
    Vind ik leuk
    remakil +5659
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:45
    Dirk is God, alleen Hij heeft Feyenoord kampioen gemaakt. Dirk heeft de wereld gered voor Feyenoord, de organisatie opgebouwd en het schijnt dat Dirk straks eigenhandig een nieuw stadion bouwt. Want Dirk is God hè, die bouwt in 7 dagen een compleet nieuwe wereld voor Feyenoord...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:28
    En de 8e dag rust ie uit :)
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1597
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:49
    Bij Kuijt gaat het vooral om Kuijt, en familie, zelf. Publiciteitsgeil mannetje.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1397
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:50
    Jammer Dirk, mooi slot van je carrière met de kampioenswedstrijd, maar dit boek is toch wel een beetje een smetje.
    Vind ik leuk
    plein19 +1938
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:52
    Hij was gewoon nog niet klaar om te stoppen. Ik denk dat het weinig leugens bevat. Een sterke mening en een zwakke coach
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10780
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:13
    Dat zijn de beste, die hun macht niet als een kwajongen laten gelden.

    Ben je niet in de war met bescheiden. Gio is intelligent genoeg geweest om in te zien dat deze manier prijzen op kon leveren.
    Vind ik leuk
    plein19 +1938
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:26
    Ik vind Gio overgewaardeerd. Het eerste jaar de slechtste reeks ooit van Feyenoord. Vorig jaar kampioen. Maar wel op 1 puntje. Ajax niet verslagen en Ajax naar de finale EL. Dat kost altijd punten vanwege kleine Nederlandse selecties. En dit jaar de slechts presterende kampioen. Daar staan wel prijzen tegen over. Maar die prijzen zijn maar een deel van het verhaal
    Vind ik leuk
    plein19 +1938
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:28
    Als uithangbord voor de club is hij veruit de beste van alle Nederlandse trainer. Ook beter dan Cocu al is dat een goede 2e.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5098
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
    Ik vind hem als uithangboord een saaie drol. Maar wel een prima nette gast.
    Die prijzen zijn zeker te danken aan van Geel die een goede selectie had staan en ook gewoon aan Dirk. Daar waren de meeste het over eens, behalve als Dirk het zelf zegt. Dan struikelt iedereen er over. Bescheidenheid siert de mens inderdaad, maar eerlijk duurt ook het langst!
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:55
    Jammer....Dirk heeft dit k*t boek helemaal niet nodig!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:06
    Altijd een heilig boontje geweest en nu gaat ie los wat een achterbakse kwal
    Vind ik leuk
    Nick_115 +114
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:50
    Is er dan niemand die dit gewoon kan zien voor de kritiek die (misschien) wel terecht is?

    Het is een ex-prof speler. Ik kan me best voorstellen dat er sommige dingen zijn die in zijn ogen beter hadden gekund.

    Hij zal dit ook vast wel tegen Feyenoord en staf hebben gemeld. Daar wordt hij echter waarschijnlijk niet gehoord. Dit is zijn boek. Dit is zijn eigen visie. Feyenoord en fans doen ermee wat ze willen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:55
    De vraag zou natuurlijk moeten zijn:
    Is Feyenoord niet gelukkig met de uitlatingen van Kuyt omdat het leugens zijn of juist omdat het de waarheid is.
    Daar zou Feyenoord eens een antwoord op moeten geven...
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5098
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:38
    Dat is idd de vraag. We weten natuurlijk dat hier vanuit Feyenoord geen antwoord op komt. Wellicht over wat jaren als andere spelers een boekje open willen doen. Berghuis lijkt me namelijk ook niet tevreden met de opvattingen van de trainer.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +379
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:00
    Dus er moet alleen maar de goeie zijde van je werknemer verteld worden en minder goede zaken mogen niet verschijnen ,nou Dirk ik vindt het heel moedig en heel goed dat jij het hebt gedaan alla Zlatan dit zijn nou spelers die ook durven te schrijven in hun boek dat niet alles wat glimt goud is .
    Top Dirk.
    Vind ik leuk
    D.J +22
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
    Als het niet klopt wat kuyt zegt waar maak je dan druk om zeg dan laat lekker lullen die kuyt verkoopt zijn boek goed maar nee heel Feyenoord schiet in de sress dus zal er wel iets van waar zijn en Kuyt heeft feyenoord Kampioen gemaakt en niet van bronkhorst puur op karakter en wilskracht en daar ontbreekt het aanen oogt het in de beleving van Dirk als een speeltuin daar heeft hij voor mij 100% gelijk in
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5431
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:17
    Dollar Dirk heeft geen goed beeld van zichzelf.
    Vind ik leuk
    fer65 +237
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:32
    Ja ik snap het zeker dat Feijenoord zelf, dus het voltallige bestuur geen ambitie had om van Feijenoord een echte sterke ploeg te maken om kampioen te worden.En dat D.Kuyt zegt in zijn boek dat Gio een soort loopjongen was daar heeft hij helemaal gelijk in om dat hij er geen pepernoot van bakte ,maar ook dat Gio een ja knikker is en volg zaam is wat het bestuur wil.Ik denk personelijk dat Feijenoord aan de KNAVB toestemming moet vragen om kampioen te mogen worden dat gevoel dat Feijenoord onder kuratele staat van zo wel ajax voornamelijk en psv gewoon geen kampioen mogen worden.De aankopen die in het verleden gemaakt zijn de keuze tussen klaziem en Guidettie zegt genoeg over het bestuur.Daar na na het kampioenschap zagje weer de zelfde tweedehands aankopen binnen komen voor circa 25 miljoen.En wat is het geworden om de schade een beetje te beperken een schamele beker.Wat ook weer recht geeft op europa voetbal maar zeker niet op het hoogste nivo daar waar de echte miljoenen liggen laten feijenoord en konsoorten aan expres aan ajaks en psv over .Het is al jaren bekend dat feijenoord geen geld had nu was het aanwezig en ze gooien het zo over de balk.Terwijl de mogelijkheid er was om het elftal maar op een paarplaatsen constructief te versterken.Wat zien we van Jurgensen een dwalende spits due totaal niet tot zijn recht komt en dat ging ook zo met Vejonevic.Steeds maar op de verkeerde plekken de spelers neer zetten zo dat het niets word.Er word opzettelijk dingen bij Feijenoord gedaan dat zij maar net de derde of vierde plaats halen een kinderhand is gauw gevuld.Er zijn opstootjes geweest omtrent het bestuur onder Rutten was dat al zo en zo lang zfeijenoord geen toestemming krijgt worden nooit geen kampioen meer.De huigelaars in asterdom due het ons gunde neem ik nnet een zak zout inplaats van een korrel.Cheune is daar een goedvoorbeeld van en zo word het publiek bespeeld en genaaid waar ze zelf soms kots van worden en ze totaal geen scrpulles die mensen om het spel sportief te spelen.En niet in het belang van amsterdom maar landelijk v elang en ook daar buiten.Maar nee ze worden hier zo gepust dat er geen sponsor op afkomt en daar speelje met die rel schoppers precies hun mee in de kaart.Straks hebje een nieuw stadion en dan zal er tog wat moeten gebeuren anders kunje daarna gewoon de tent sluiten en mischien is dat ook wel de opzet.En zo praten wij al jaren en jaren van ergenis van dat smerige zooit in zeist.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:09
    Geld maakt blind
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Naïef als Kuyt niet beseft wat dit losmaakt. Natuurlijk ook een verkooptruc...'