Feyenoord distantieert zich van boek Kuyt: 'Herkennen ons er niet in'

Feyenoord distantieert zich van boek Kuyt: 'Herkennen ons er niet in'

Gepubliceerd: maandag 14 mei 2018 om 11:58ma 14-05-2018 om 11:58

Feyenoord kan zich niet vinden in diverse passages die zijn opgenomen in 'Het geloof in succes', een boek over Dirk Kuyt dat deze week verschijnt. Een woordvoerder van de Rotterdamse club laat dat maandag weten aan het Algemeen Dagblad. 

Feyenoord meldt dat 'het zijn verhaal en vooral zijn herinneringen zijn. Dat is iets anders dan dat het werkelijk allemaal zo is gegaan'. In het boek is Kuyt onder meer kritisch op de sfeer en omstandigheden die hij aantrof toen hij in 2015 terugkeerde in De Kuip. 

"Velen die er bij waren, onder wie de technisch directeur en de hoofdtrainer, herkennen zich nadrukkelijk niet in hoe sommige zaken volgens hem zijn verlopen. We gaan er verder niet op in", aldus een zegsman van Feyenoord. "Dat willen we niet. Wij koesteren vooral dat we samen kampioen zijn geworden."

In het boek vertelt Kuyt onder meer dat hij 'woest' was op trainer Giovanni van Bronckhorst toen deze hem een keer wisselde. "Ik kon maar niet op één lijn met de trainer komen dat ik in deze fase misschien niet de beste, maar wel de belangrijkste speler was."

Plaats een reactie

El Cazador +8080
maandag 14 mei 2018 om 12:06
Ieder zijn waarheid, amen!!
Vind ik leuk
Garrie +3756
maandag 14 mei 2018 om 12:28
Koude club
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:36
Ja ook al zo een warme club.
Vind ik leuk
Cookee +11816
maandag 14 mei 2018 om 13:13
Waarheid was vroeger iets wat onomstotelijk was.
Als je zegt ieder zijn waarheid,
dan is het nut van zoeken naar de waarheid nutteloos.
Dan zak je weg in een moeras van stilstand.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 13:19]
Vind ik leuk
Bengelino +12597
maandag 14 mei 2018 om 12:07
Wat een dildo die Kuijt, maakt zichzelf wel heel belangrijk en verkondigd meerdere malen dat toch echt hij de baas was....
Vind ik leuk
tremere +734
maandag 14 mei 2018 om 12:09
Werd ook opgehemeld of het zijn kampioenschap was, het was echt een teamprestatie, hij was net zo essentieel als Jorgensen, el Ahmadi, Jones, Berghuis, Elia en elke andere speler.
Vind ik leuk
Topdrie +3330
maandag 14 mei 2018 om 12:20
Onzin. Kuijt maakte er een hechte groep van die tot het gaatje ging. Maar dat hij zelf gaat roepen dat hij de belangrijke man was siert hem niet.
Vind ik leuk
tremere +734
maandag 14 mei 2018 om 12:23
De jaren daarvoor onder Koeman werd Feyenoord al een sterker team, de herrijzenis begon al voor Kuijt.
Vind ik leuk
Connie Veren +5326
maandag 14 mei 2018 om 12:52
is compleet ander elftal, waar heb je het over.
Vind ik leuk
tremere +734
maandag 14 mei 2018 om 13:03
*zucht* Dat de cultuuromslag van o.a. professionalisering toen al begonnen was en het punt van cultuur is dat die niet snel veranderd en dat dus de professionalisering al enkele jaren bezig was voordat Kuijt kwam. De komst van Kenneth Vermeer en Guidetti bijvoorbeeld die toen ook al geprezen werd als winnaar. Daar begon de verandering van de mindset met vorig jaar als ultieme beloning.
Vind ik leuk
knapzak +1381
maandag 14 mei 2018 om 18:33
maar we zien ook wat er dit jaar gebeurt zonder kuyt ...
Vind ik leuk
tremere +734
maandag 14 mei 2018 om 22:25
Klopt en ook zonder Elia, Karsdorp en Kongolo en met veel meer blessures dan vorig jaar. Zoals ik eerder zei hij is echt belangrijk geweest vorig jaar, maar met hem alle andere spelers.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:01
Zonder kuijt was dat team geen kampioen geworden... dat hebben we dit seizoen wel gezien
Vind ik leuk
Leeuw +6227
maandag 14 mei 2018 om 12:37
Royston Drente is er niks bij :)
Vind ik leuk
Korm +38193
maandag 14 mei 2018 om 13:12
hij wordt door iedereen belangrijk gemaakt....dan ga je dat ook denken
Vind ik leuk
Romo +1112
maandag 14 mei 2018 om 15:32
Dat was hij ook
Zie het verschil met dit jaar
Vind ik leuk
2cents +57550
maandag 14 mei 2018 om 12:08
Valt nu al van z’n sokkel.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
maandag 14 mei 2018 om 12:13
Warme club ook dat Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:09
Geen beste reclame als je een boekje moet verkopen lijkt me
Vind ik leuk
#Keizerout +37702
maandag 14 mei 2018 om 12:26
Denk het wel. Mensen worden nu wel nieuwsgierig naar wat er dan staat
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
maandag 14 mei 2018 om 12:27
Slechte reclame bestaat niet, dit brengt hem alleen maar meer knaken op idd
Vind ik leuk
Hakbal +988
maandag 14 mei 2018 om 12:28
Leen het boek bij de bieb maar koop het vooral zelf niet want dan gaat deze minne hond nog meer met de borst vooruit lopen van zie je wel iedereen koopt mijn boek. En dan verdient hij er ook nog wat aan
Vind ik leuk
Cookee +11816
maandag 14 mei 2018 om 13:22
Voorlopig lees ik alleen dat HIJ had willen spelen...
als dat inspiratie was dan voorzie ik 450 boeken dit jaar.
Dat wil elke speler en zelfs zijn moeder vind hem de beste.
Kuyt heeft nooit iets interessants gezegd, waarom nu wel?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:10
Geniaal "wij koesteren dat we samen kampioen zijn geworden" oftewel de strontkar mag niet losgaan wat er allemaal mis is bij Feyenoord.

Pure linkse uitspraak ...benoemen wat goed is geweest en wat slecht is of niet deugt mag niet en moet de kelder in...man man man
Vind ik leuk
Garrincha +221
maandag 14 mei 2018 om 12:15
Dus Kuyt is puur rechts?
Vind ik leuk
Rodapaus +5917
maandag 14 mei 2018 om 12:18
Extreem rechts, kijk die blonde haren en blauwe ogen dan.
Vind ik leuk
tremere +734
maandag 14 mei 2018 om 12:24
Elke zondag een parade in Katwijk ;)
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 14 mei 2018 om 12:47
Vanuit de kerk.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
maandag 14 mei 2018 om 12:28
Ik dacht tweebenig
Vind ik leuk
035 +6742
maandag 14 mei 2018 om 12:46
Subtiel. :-)
Vind ik leuk
Cookee +11816
maandag 14 mei 2018 om 13:23
En die voorzet-tandjes zijn eng.
Vind ik leuk
Blindsy +15828
maandag 14 mei 2018 om 12:19
Geniaal heh? Of moet ik zeggen: vervelend heh voor jou als Ajax-sympathisant, dat er in Rotterdam slimmer gecommuniceerd wordt dan bij jouw club, waar vrijwel jaarlijks alle fouten, alle ellende, alle miscommunicatie en interne ruzies, dankzij gefrustreerde medewerkers heerlijk wordt gelekt, en vooral in de Telegraaf breed wordt uitgemeten?

En dan heb je 2 non-communicatieve poffertjes genaamd Overmars en V/d Sar aan het roer staan.
Ze zouden bij Feyenoord in de leer moeten gaan. Een boek kun je niet tegenhouden. Maar ipv mopperen of gekke dingen zeggen zoals Marcie en Edje doen, gewoon BRILJANT samenvatten met 'we herkennen ons niet in alles, maar koesteren dat we samen kampioen zijn geworden'. Wat een klasse-communicatie.
Opgelet, Edje, Marcie? Straks gaat het weer los dankzij Raiola, toch wel handig als jullie jezelf niet voor de zoveelste keer als sukkeltjes laten wegzetten.

[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 12:20]
Vind ik leuk
Cookee +11816
maandag 14 mei 2018 om 13:26
Dat een boek een mening is waar niet ieder zich in hoeft te herkennen is duidelijk. Maar dat Kuyt dit uitspreekt betekent misschien ook dat hij intern niet gehoord wordt.
En dan is het wel een fout van Feijenoord.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2091
maandag 14 mei 2018 om 12:22
Best apart om er een politieke spin aan te geven. En als dat het geval was geweest, dan had Feyenoord helemaal geen commentaar gegeven toch?

Vind het een sjieke manier om te laten blijken dat ze het niet met Kuyt eens zijn.
Vind ik leuk
Zomaarwat +228
maandag 14 mei 2018 om 12:22
Je kunt wat slecht is of niet deugt natuurlijk ook weglachen zoals gewoonlijk gedaan wordt bij dat rechtse "integere" geboefte!
Vind ik leuk
Makis +1143
maandag 14 mei 2018 om 12:12
Toch niets mis mee.. als hij dat zo ervaren heeft en of het werkelijk zo was.. snap alleen niet, het moment dat het boek uitkomt. Had ie t vlak na het kampioenschap in de winkels gegooid dan had iedereen t gekocht.. Maar nu... na 98 documentaires en interviews gezien te hebben is die feeststemming er toch wel vanaf. Blijft een held dat wel
Vind ik leuk
wypy +493
maandag 14 mei 2018 om 12:13
Voor de gein zijn docu bekijken. Hij vindt zichzelf zo ontzettend belangrijk.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:14
Niemand is belangrijker dan dat ene woord ........
Vind ik leuk
Mokes +162
maandag 14 mei 2018 om 12:15
Koude club!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
maandag 14 mei 2018 om 12:15
De omslag foto is er een van Kuijt waar hij zichzelf probeert te pijpen?
Vind ik leuk
FCG1971 +4042
maandag 14 mei 2018 om 13:23
Deze man is zo gek op zichzelf dat het mij net zou verbazen als hij zich loopt af te trekken op zijn evenbeeld.
Vind ik leuk
knapzak +1381
maandag 14 mei 2018 om 18:44
jij bent gewoon jaloers jongen
jij moet je eigen laten pijpen door een van je medeajaxcieden op de tribune
Vind ik leuk
Smithsonian +37839
maandag 14 mei 2018 om 12:15
Kuytje heeft het nou wel erg hoog in zijn bolleke.
Vind ik leuk
Cookee +11816
maandag 14 mei 2018 om 13:33
Wie op het hoogtepunt stopt, neigt er altijd naar te denken dat hij een ster IS. Ik bespeur bij Robin een meer realistische kijk op zichzelf.
Vind ik leuk
Smithsonian +37839
maandag 14 mei 2018 om 14:39
Robin is realistisch...
Vind ik leuk
Cookee +11816
maandag 14 mei 2018 om 15:32
Robin riep vroeger ook nog wel eens wat.
Maar heeft zich tot een persoonlijkheid ontwikkeld.
En de warme ontvangst in Nederland was ook fijn natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 15:33]
Vind ik leuk
Vamos7 +7673
maandag 14 mei 2018 om 12:17
Waarheid doet pijn.
Vind ik leuk
Senna +6199
maandag 14 mei 2018 om 12:17
Zo die is ook klaar bij Feyenoord
Vind ik leuk
Topdrie +3330
maandag 14 mei 2018 om 12:18
Schijnheilige clubs allemaal. Alles voor het perfecte plaatje naar buiten toe
Vind ik leuk
AllAdIn +20870
maandag 14 mei 2018 om 12:20
Binnenkort in de bioscopen; Kuyt, de verlosser van Rotterdam.
Met in de hoofdrol Dirk Kuyt en in alle andere rollen... Dirk Kuyt!
Vind ik leuk
0260165 +676
maandag 14 mei 2018 om 12:21
Als zijn herinneringen anders zijn dan hoe het werkelijk is gegaan dan geldt ditzelfde voor de medewerkers van Feyenoord. Iedereen heeft immers zijn eigen perceptie en daardoor zijn eigen ervaringen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:21
Ik weet dat Dirk heel belangrijk is geweest bij het behalen van kampioenschap, maar ik begin nu een beetje moe te worden om al dat gedoe rondom hem. Hij lijkt of hij het in zn eentje gedaan heeft maar volgens mij was het een teamprestatie het gaat nu steeds meer lijken op de one manshow dirk.
Vind ik leuk
Hakbal +988
maandag 14 mei 2018 om 12:22
Lekker ventje die Kuyt. Eerst de spits bij zijn amateur vereniging eruit trappen zodat hij zelf een basisplaats heeft. Raakt hij geblesseerd mag die gozer weer komen en dan nu dit boek. Hij vind zichzelf wel heel wat. Voetballen kan hij zeker maar dan moet Je niet zo egoïstisch overkomen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:22
Dominee Kuyt leest voor...

Hahahaha


Maar ja, hij was wel geniaal die laatste wedstrijd.
Kan je een stripboek van maken voor de jeugd.
Vind ik leuk
Hakbal +988
maandag 14 mei 2018 om 12:24
Ben bang dat het geen boek wordt verkocht na de presentatie van zijn huidige boek. Hoe gaat dat boek heten dan? Ik maakte Feyenoord kampioen?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:24
Komt het toch uit wat ik dacht bij zn terugkomst, over het paard getilt en heeft zich zeker het kampioenschap eigen gemaakt na zn hattrick. Maar meneer Kuyt er waren meer schakels in de ketting ik noem: Een hele goede Jones, Elia in bloedvorm, Berghuis, Jørgensen niet te vergeten een goed verdedigend blok, dus meneer Kuyt deze jongens hebben jou de kans gegeven op een fsntastich afscheid dus denk dat een beetje dankbaarheid ook wel op zn plaats is. Als jij zo graag natrapt moet je lekker bij Katwijk blijven en NOOIT meer terugkomen in de Kuip jammer man had je hoog zitten maar dit die je niet.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2091
maandag 14 mei 2018 om 12:25
Verbaast me niet zo dat Kuyt en Feyenoord niet 100% op één lijn zaten. Dat idee had ik al bij het zien van die documentaire.
Vind ik leuk
Wien1978 +358
maandag 14 mei 2018 om 12:28
Super dom van Dirk. Dag carrière in de Kuip
Vind ik leuk
Hakbal +988
maandag 14 mei 2018 om 12:29
Dat is een feit
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1372
maandag 14 mei 2018 om 12:33
Kuijt droeg wel een belangrijke bijdrage dat seizoen, kampioenschap zeker een groot deel door hem gekomen, mooi dat die in zn laatste wedstrijd 3 goals maakte ik gunde hem wel die titel.

[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 17:15]
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 14 mei 2018 om 12:49
Draagde???
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1372
maandag 14 mei 2018 om 14:37
ja joh boeie ik ben slecht in nederlands man, wat is het woord dan, droeg?
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 14 mei 2018 om 17:06
Yep
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:43
Kuyt het heilig boontje als ie gaat bidden liegt hij nog
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:43
Kuyt, is alleen van ikke ikke.
Want ik ben de beste.
Nauw zal je vertellen, er lopen veel betere voeballers als die kuyt rond.
Wat een opschepper zeg.
Hij was niet de enigste speler in het veld.
Toen Feyenoord kampioen werdt.
Volgens mij liepen er echt 11 spelers in het veld.
Maar ja ik ben kuyt he
Ik mocht jou al niet,maar nauw helemaal niet
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 14 mei 2018 om 12:46
Bah, wat heeft die kuyt een eigendunk om misselijk van te worden.
Vind ik leuk
Namast +1
maandag 14 mei 2018 om 12:47
Zelf ingenomen kuytje...die zichzelf erg overschat. Nooit bij topclub gespeeld en daar ook nooit belangrijk geweest in een team. Snap de afscheidswedtrijd ook niet. Mag de schoenen van van Persie nog niet poetsen. Beker en schaal 3 dagen vastgehouden zonder zijn ploegmaten te laten delen. ....al jaren Kuyt moe....
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
maandag 14 mei 2018 om 12:48
Er is maar 1 reden waarom Feyenooit kampioen is geworden, en dat is Kuyt. Zet een standbeeld voor die man bij de Kuip neer, zonder hem was 't misschien wel 30 jaar of meer zonder titel.



Vind ik leuk
Marco S +6554
maandag 14 mei 2018 om 12:53
Dirk is ern echte geloofsrakker.. God op 1 en zijn eigen belang op 2
Slimme zet, zo’n boek en dan binnenkort een app handje aan iedereen bij zijn afscheidswedstrijd.
Niet echt warm.
Vind ik leuk
Connie Veren +5326
maandag 14 mei 2018 om 12:54
Als ie politiek correct is, dan is het niet goed. Is ie (in denk terecht) kritisch en dan is het ook weer niet goed.

Ik geloof zelf in ieder geval meer zijn kant van het verhaal dan de kant van Gio. Gio is altijd veel te afstandig.
Vind ik leuk
Garinsha +4870
maandag 14 mei 2018 om 12:56
vertelt Kuyt onder meer dat hij 'woest' was op trainer Giovanni van Bronckhorst toen deze hem een keer wisselde.

als je geen Messi of Ronaldo heet word ook jij gewisseld.

wilde ook Robben erbij nemen maar zelfs die is wel eens gewisseld.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
maandag 14 mei 2018 om 13:00
Haha degenen die hier wat over Kuyt zeiden moesten zich kapotschamen. Want Dirk is van goud!! Als je een beetje mensenkennis hebt kijk je al jaren zoals ik door die brave poppenkast van Dirk heen. Walgelijke vent, alleen maar teksten die simpele zielen willen horen en daardoor ook die simpele zieltjes voor zich winnen. Maar goed het is algemeen bekend dat het volk in de Kuip niet berucht is vanwege hun intelligentie. Maar nu gaat iedereen het opeens zien en lopen alle schaapjes weer samen als 1 kudde te blaten. Lachwekkend.
Vind ik leuk
Koeien +3074
maandag 14 mei 2018 om 13:12
Ehm is dit sensatie of mis ik iets?

Is nu op basis van dit zinnetje het hele drama begonnen: "...dat hij 'woest' was op trainer Giovanni van Bronckhorst toen deze hem een keer wisselde. "Ik kon maar niet op één lijn met de trainer komen dat ik in deze fase misschien niet de beste, maar wel de belangrijkste speler was." ?

Iemand het boek al gelezen die er wat meer over kan vertellen?
Vind ik leuk
Eimersweide +8244
maandag 14 mei 2018 om 13:12
De ware aard van het beestje komt boven. Ik roep dit al 10 jaar maar de meesten wilden niet luisteren ("hij is een voorbeeld" werd er dan geroepen).Het is echt een minkukel die Dirk. Altijd van die populistisch teksten in de trant van "niemand is belangrijker dan de club" etc, en dan dit soort dingen in je boek zetten.
Of op het WK een hoertje op de dansvloer vingeren en 2 weken erna weer een hecht gezinnetje uitbeelden, met zijn kinderen gehuld in Dirk Kuijt shirtjes. Walgelijke man
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 13:15]
Vind ik leuk
Hupfean +4625
maandag 14 mei 2018 om 13:40
Ik vind dat hij zeggen mag wat ie wil. T zal heus de waarheid zijn. T is maar een boekje, wat maakt het uit?
Vind ik leuk
stratumseind +187306
maandag 14 mei 2018 om 14:03
Tot zover zijn trainerscariere in de kuip
Vind ik leuk
Romo +1112
maandag 14 mei 2018 om 14:05
Kuyt heeft gewoon gelijk.
Dat zie je al aan het spel van vorig seizoen, en het voetbal van dit seizoen
Kuyt was een leider...binnen en buiten het veld.
Kuyt heeft voor het kampioenschap gezord, niet te technische staf
En tuurlijk kijkt Feyenoord van zijn uitspraken op
Maar het is wel de waarheid
Vind ik leuk
Janjan +437
maandag 14 mei 2018 om 14:06
zielig mannetje met alleen maar aandacht zoeken.
Feyenoord heeft hem het podium gegeven maar Kuijt ziet zich als de verlosser
Vind ik leuk
wimpert +158
maandag 14 mei 2018 om 14:44
De omslag begon niet bij Koeman maar bij Gudde, die heeft van Geel gehaald en van Veel heeft Koeman gehaald. Toen kwam Kuyt bij Feyenoord terug op een moment dat er geld was en spelers... een team! Daarmee is het kampioenschap gehaald en Kuyt was door zijn aanzien en werklust belangrijk in het team proces.. einde.
Vind ik leuk
jari11 +1545
maandag 14 mei 2018 om 15:00
Haha meneer moet nog even wat extras verdienen na zijn carriere. Een boek vol onwaarheden verkopen aan de supporters!
Vind ik leuk
rotterdammm +1505
maandag 14 mei 2018 om 15:09
Tsja het zal allemaal heus niet gladjes zijn verlopen het hele seizoen. Des te professioneler is ermee omgegaan, zodat het niet naar buiten kwam en de sfeer binnen de club gewoon bleef zoals het was.

Wat doet het er ook allemaal nog toe. Die hattrick van exact 365 dagen geleden, dat is wat telt!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:42
IQ, moeilijk subject. In dit geval, het zit in de voet. Hoe sneller hoe beter. Duidelijk een gepasseerd mens die dat niet snapt.Niet voor niets is sport de enigste weg als all het hoger aanwezige faalt.
Vind ik leuk
Paddepoel +438
maandag 14 mei 2018 om 16:03
Hoe Kuyt na het behalen van het kampioensschap na de wedstrijd en ceremonie etc. al erbij liep alsof hij het allemaal wel ff geflikt had en alsof hij het allemaal gedaan had.
Walgelijk.
Die man zat veel wissel en was alleen in die laatste wedstrijd beslissend..maar al die andere punten hebben ze met zijn allen behaald..die man trot teveel naar zichzelf toe.
Walgelijk mannetje wat dat betreft.
Vind ik leuk
klaas +184
maandag 14 mei 2018 om 17:40
meneer denkt dat alles aan hem te danken is ,die man heeft hoogmoedwaanzin mafketel ,die denkt dat ie in het rijtje cruyff ,van hanegem hoort zeker ,nou echt niet ,gewoon een doorsnee voetballer met net dat kleine beetje meer !!!!! meer niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws