Kuyt over mislukte peptalk Gio: 'Spelers hadden zoiets van: jij zou 't toch doen?'

    Kuyt over mislukte peptalk Gio: 'Spelers hadden zoiets van: jij zou 't toch doen?'

    dinsdag 15 mei 2018 om 08:30

    Feyenoord is niet blij met de inhoud van het nieuwe boek van Dirk Kuyt. De club distantieert zich zelfs van de teksten van de Katwijker, die snapt dat zijn verhaal kritisch overkomt.

    Met name coach Giovanni van Bronckhorst lijkt er niet al te goed vanaf te komen. "Ik heb laten opschrijven hoe ik alles heb beleefd. Daar heb ik recent met Feyenoord ook over gesproken. Als je een boek schrijft, moet je iets te vertellen hebben. Dat heb ik gedaan", reageert Kuyt in het Algemeen Dagblad.

    De voormalig aanvaller vertelt in zijn boek onder meer dat Tonny Vilhena en Karim El Ahmadi voor de verloren kampioenswedstrijd tegen Excelsior aan hem vroegen om de peptalk te houden. Van Bronckhorst besloot het echter zelf te doen. "In de beleving van Giovanni vroeg ik: 'doe jij het of doe ik het?'", zegt Kuyt daarover. "In mijn beleving heb ik gezegd dat de spelers mij vroegen het te doen. Dat bedoel ik dus met mijn waarheid."

    Kuyt zegt in het boek vervolgens dat de peptalk van Van Bronckhorst in Kralingen mislukte. "Voor mijn gevoel kwam het niet aan en de spelers hadden ook zoiets van: 'Dirk zou dit toch doen?'."

    Dat hij en Van Bronckhorst volgend seizoen moeten samenwerken, is volgens Kuyt geen probleem. Hij gaat aan de slag als trainer van Feyenoord onder 19. "Ik geef Van Geel en Van Bronckhorst toch ook complimenten in het boek? En ja, natuurlijk doet Van Bronckhorst bij mijn afscheidswedstrijd op 27 mei gewoon mee. Waarom niet?"

    Poll

    Snap jij dat Feyenoord niet gelukkig is met de uitlatingen van Kuyt?

    (2767 stemmen)

    Plaats een reactie

    J de Wit +1069
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:38
    Beetje te vroeg met je memoires... had je niet ff 10 jaar mee kunnen wachten?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15782
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:43
    Als Van Persie volgend jaar fantastisch speelt is het Dirk wie?

    Het is inderdaad gewoon een afrekening waar Dirkie nog ordinair veel geld mee gaat verdienen ook. Beschamend.

    Dit soort herinneringen zijn er inderdaad echt om er 10 jaar later op terug te komen.
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:19
    Is inderdaad vrij snel ja. Wat mij echter het meest verbaast, is dat Kuyt ons jarenlang in de zeik heeft genomen.
    Elk interview of TV optreden was hij de ideale schoonzoon. Nooit kritisch, altijd lullen over groepsproces etc. Nu komt eindelijk zijn ware aard naar buiten en blijkt hij toch anders in elkaar te zitten. Persoonlijk kan ik hier heel slecht tegen. Ik snap heus wel dat je niet altijd alles kunt zeggen voor de camera. Maar Kuyt was gewoon aan het acteren en hield iedereen voor de gek. De adoratie in Rotterdam is hem misschien toch een beetje naar het hoofd gestegen?
    Vind ik leuk
    ppdf +780
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
    Goh dat Dirk aan het acteren was. Wisten we nog niet??? Soms heef Johan Derksen ook wel eens gelijk. Die roept dit toch al jaren. Maar ik vind het juist nu wel eens grappig dat hij het achterste van zijn tong laat zien.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1105
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:03
    Feyenoordsupporters hoeven iig niet meer te zeggen dat alleen ajacieden arrogant zijn!!
    Vind ik leuk
    Baijiu +1071
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:08
    Als ajacied zijnde vind ik kuyt in deze niet arrogant. Hij heeft zich heel (misschien wel te) belangrijk gevoeld maar dat kun je hem toch moeilijk kwalijk nemen? Het hele legioen plus de spelersgroep ging daar blijkbaar in mee of veroorzaakte dat zelfs. Als de spelersgroep hem gaat vragen om een van de trainer’s taken op zich te nemen en het raar vind als dat vervolgens niet gebeurt, zegt dat toch wel iets. Het is moeilijk zo niet onmogelijk om daar niet door beinvloed te geraken. Ik ben het wel eens met reaguurders hierboven die stellen dat dit boek te vroeg uitkomt. Slechte timing
    Vind ik leuk
    Caniggia +813
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:32
    Kuyt werd belangrijk gemaakt en als je hem dan beloofd dat hij alles mag spelen.Dan moet je je daar ook aan houden.Van Bronckhorst bepaald toch wie er spelen,dus belofte maakt schuld.Dan leg je dat maar aan de rest uit,wat je hebt beloofd.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1105
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:35
    Ik vind de 1 na laatste alinea wel arrogant. ...had hm gesierd als hij dat niet zei
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:05
    Exact dit.
    Vind ik leuk
    Hyena +27576
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:39
    Het begint een beetje naar te worden dat al die figuren met hun boekjes proberen te scoren over de rug van anderen. Van Dirk had ik persoonlijk meer fatsoen verwacht, dit doe je gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Carl +3933
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:43
    Over de rug van anderen? Ik ben benieuwd waar Feyenoord nog meer niet happy mee is want als het alleen gaat om wie een peptalk heeft gegeven en of die wel of niet goed is overgekomen dan vind ik dat van een mug een planeet maken (sorry, een olifant is in deze metafoor nog te klein).
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:01
    Er is al meer naar buiten gekomen over Gio. Ik vind het een misselijkmakende manier om iemand te beschadigen. En arrogant ook, alsof Gio helemaal niets te maken heeft gehad met het kampioenschap.
    En "zijn" waarheid? Je weet toch wel of de vraag was "wil jij de peptalk doen" of "doe jij of Gio de peptalk"
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:40
    ik begin een beetje kuytmoe te worden. Zou ie dat nou zelf nooit hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:59
    Je hoeft het niet te lezen... Zelfde als alle De Ligt artikelen...
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6938
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:36
    Ik ben al 10 jaar Kuijt moe. En het houdt maar niet op. Gelukkig beginnen nu eindelijk steeds meer mensen in te zien wat voor type hij is.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15782
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:41
    Verplichte kost voor iedereen die een kaartje heeft voor zijn afscheidswedstrijd. Moet iedereen zelf maar bepalen wat de waarheid is en of men nog naar Dirk De Grote gaat kijken hoe goed die wel niet is.
    Vind ik leuk
    Carl +3933
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:46
    Beetje goedkoop stoken. Kuyt heeft met een hattrick in de kampioenswedstrijd, de aanvoerdersrol gedurende het hele seizoen en zijn rol in de kleedkamer gewoon een fantastische bijdrage geleverd aan het succes van Feyenoord. Natuurlijk verdient hij een goed bezochte afscheidswedstrijd. Ook als het een steeds mediageiler mannetje wordt dat een boekje heeft geschreven.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:05
    En grotendeels op de bank. En laten we niet vergeten dat ze, met Kuyt, de kampioenswedstrijd ervoor jammerlijk onderuit gingen. Iedereen vergeet maar ff dat Feyenoord enorm ver voorstond en dat ze die voorsprong bijna nog verspeelden. En dat Kuyt welgeteld één goede wedstrijd heeft gespeeld in dat seizoen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:41
    Ware aard van dirkie komt boven ... na van hanegem 2 e schijnheilige feyenoord idool !! Weinig mensenkennis in Rotterdam
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:15
    Schijnheilige zitten in amsterdam Overmars Bergkamp van de sar feijenoorder Cruijff
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26771
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:42
    Dirk moet alles doen..

    Derksen begint zo wel gelijk te krijgen.

    Dirkie ga even normaal doen vent.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:59
    Het begint me zo onderhand een beetje een nare nasmaak te geven.

    Maar als ik mijn oordeel wil gaan vellen lees ik eerst het boek zelf wel.
    Vind ik leuk
    derksen +8537
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:43
    Gestopte dorpspastoor helemaal gek van die gozer als ikgio was dirk alsnog stiekem een doodschop geven zo van koekoek
    Vind ik leuk
    justinhafc +2819
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:45
    Ik krijg een beetje de kriebels van Dirkie de laatste tijd..
    Vind ik leuk
    Leuv +15
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:48
    Een peptalk tegen Excelsior uit ? Waar hebben we het in vredesnaam over. Een trainer doet de peptalk in de kleedkamer. Dat Kuyt alleen al denkt dat hij het beter kan doen zegt veel over Kuyt, wat een flapdrol zeg !! Hoe hij het in het boek dan verwoord maakt niet eens zoveel meer uit. Hij ondermijnt het gezag van de trainer.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3318
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:49
    Haha gisteren bij snel bij Late Night gaan zitten om weer de brave Hendrik uit te hangen. Schijnheilige viskop. En dan zijn er nog lui die 50 EU neertellen voor nota bene een afscheidswedstrijd hahaha. Alles verdwijnt in de zakken van dwaze Dirk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:01
    50 euro XD, dat klopt niet. En ja ik heb zelf ook een kaartje gekocht.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:51
    Dit wordt inmiddels weer groter gemaakt dan het is. Laat gezegd zijn dat Dirk de hoofdpersoon is in zijn eigen boek. Daarin geeft hij weer hoe het volgens zijn beleving is gedaan. Ieder heeft zijn eigen versie van de waarheid, daar heb je ook gewoon recht op. De spelers zouden kunnen bevestigen wat werkelijk en in hun beleving is gebeurd. Het zou goed zijn om dat nu niet uit te spreken, dat zou de sfeer bij Feyenoord verzieken, terwijl ze weer willen opgaan voor nog een kampioenschap. Als ik in de schoenen van een Feyenoorder stond hield ik wijselijk mijn mond, nu sta ik in mijn eigen schoenen, gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:11
    Maar waarom nu uitbrengen? Hij beschadigt Gio enorm als trainer, waarheid of niet. Totaal onnodig. En voor de centen hoeft hijzelf het niet te doen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
    De waarheid is de waarheid, zo simpel is het.
    Als de waarheid Gio schaadt, is het nog steeds de waarheid.
    Als je de waarheid niet willen benoemen omdat "het iemand schaadt" ben je dus voor censuur en tegen vrije meningsuiting.
    We vervloeken politici om hun onbetrouwbaarheid, nu is er iemand eerlijk ( aangenomen dat Kuyt niet liegt...) is het weer niet goed.
    Als Feyenoord stelt; " hij liegt "dan kan ik mij de irritatie voorstellen,
    spreekt Kuyt de waarheid, dan wil Feyenoord kennelijk geen openheid van zaken geven en alle details voor het publiek verbergen.

    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:56
    Kuyt geeft zelf aan dat het zíjn interpretatie is van de waarheid, dus wie zegt dat het eerlijk is? Hij roept wat, mensen worden boos en prompt roept hij dat het slechts zijn beleving is...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:51
    Dat weet ik ook niet zeker uiteraard, daarom zou ik van Feyenoord kant willen weten of het waarheid is of een leugen(s).
    Waarom kan je dat gewoon niet benoemen als Feyenoord, dat Kuyt hier de waarheid niet spreekt, dat zwijgen over details geeft mij de indruk dat Kuyt geloofwaardig is totdat het tegendeel bewezen of uitgesproken is.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:42
    Feyenoord heeft aangegeven zich totaal niet te herkennen in de woorden van Kuyt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:18
    Dat is een leuke manier om het te ontkennen. Maar tevens verhult het een eigen standpunt. Kuyt is ook tijdens die competitie altijd duidelijk geweest: Hij wilde niet op de bank, maar in het veld. Dat komt overeen met wat hij in dit boek zegt.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    woensdag 16 mei 2018 om 08:24
    Tijdens het seizoen heeft hij ook steeds gerept over "respect voor de trainer". Als hij bij een beslissing van diezelfde trainer het direct hogerop zoekt en allerlei gesprekken eist... Dat heeft hij er niet bij verteld.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Indien er een afspraak loopt dient ook de trainer zich daaraan te houden, hoe vreemd de afspraak ook luidt en hoe stom het ook is om dit soort afspraken te maken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:35
    Ik vind het een mooi antwoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:01
    Nou voor ik er iets van zou kunnen vinden zal ik eerst zelf het hele boek moeten lezen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:22
    Sven, ik raad je dat ook wel aan. Ook ik dacht aan zoiets, tenslotte zijn de nuances hier nergens te vinden en derhalve zijn feiten dan ook haast niet te duiden. Ik ben wel geneigd om Dirk te geloven. Hij kwam altijd over als een vent met principes en eerlijk gezegd, daar houdt men in het voetbal vaak niet zo van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:30
    Weetje het waren 150 pagina's ofzo?

    Als ik dat zou willen kan ik de gehele Harry Potter reeks wegzetten als negatieve propaganda om kinderen alleen masr bang te maken.

    Als je de top 5/10 meest opzienbarende opmerkingen uit een boek vist en die op een rijtje zet krijg je echt geen goed beeld van de inhoud.

    Op school leerde ik altijd dat je geen goede samenvatting kan schrijven door alleen een achterkant te lezen. Hier dus ook niet.

    Ik vind het knap hoeveel mensen kunnen afgeven zonder zelf ooit in het boek te hebben gebladerd.

    Plus stel dat hij het over 20 jaar had uitgebracht... dan was hij weer een 'laffe hond' geweest en krijg je het verhaal "Nu ineens durf je wel he, nu iedereen weg is".

    Ookwel ik ga en kan geen oordeel vellen op basis van het noek want ik heb het nog niet gelezen. :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:34
    Ik stap nu in mijn auto en ga het halen ook. Ik wordt steeds nieuwsgieriger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:52
    De ware aard van Dirk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:59
    Kuyt je hebt in het weekend zwarte pantys aan en door deweeks ben je een duivel
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6938
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:39
    Inderdaad eerst tijdens het WK hoertje vingeren op de dansvloer en 2 weken later zat meneer Kuijt met vrouw en kinderen weer vooraan in de kerk
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:16
    Alleen vingeren ?? Wat heeft hij daar zelf aan dan ?? Is geen vreemdgaan vind ik
    Vind ik leuk
    Mari +6608
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:59
    Je nest bevuilen om de verkoop van je boek te stimuleren.
    Veel gekeken en geluisterd naar Johan Derksen.
    Beschaafdheid en eerlijkheid verkopen niet.
    Vind ik leuk
    Romo +487
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:00
    Ik word een beetje moe van al die Ajacieden met hun commentaar!
    Letten jullie op Labyad die na 1 dag alweer staat te schreeuwen dat hij vlgd jaar kampioen gaat worden.

    Ik vind het prima
    Dit zijn de dingen die hij meegemaakt heeft en hoe hij ze heeft gevoeld
    En als Feyenoord er niet blij mee is
    Zal er veel waarheid in zn boek staan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Hyena +27576
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:14
    Want de Ajacieden hebben inderdaad bijna geen commentaar geleverd op de komst van Labyad..

    Maar goed, als Feyenoorder moet het vast lastig zijn toe te geven dat dit een achterbakse streek is van de grote Dirk.
    Vind ik leuk
    Romo +487
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:51
    Nee hoor ik hoor graag de waarheid
    En ik denk vele met mij
    En Dirk mag dat.

    In Amsterdam komt er vanalles naar buiten, zagen ze al jaren aan elkaars poten
    Dus wat n onzin
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:09
    In Utrecht zijn ze al heel lang klaar met deze nagemaakte. Je ziet het nu met die afscheidswedstrijd ook weer, niet 1 speler van Utrecht destijds is uitgenodigd, heeft daar een paar jaar gespeeld en is daar zijn carriere begonnen, is die helemaal vergeten zeker?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    linkspoot +668
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:19
    Dit boek gaat enkel over de laatste 2 jaar van zijn carrière. Op RTL late night zei hij dat hij eerst kijk hoe dit boek gaat en dan zal hij kijken om een boek uit te brengen over zijn hele carrière en dan zal ongetwijfeld FC Utrecht ook aan de orde komen.

    Ik moet wel zeggen dat FC Utrecht een geweldige club is voor de verborgen talenten die niet gezien worden door de top 3. Mocht mijn zoon ooit een kans krijgen, dan zou ik hem zeker FC Utrecht aanraden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:18
    Je hebt 100% gelijk ... ecgt belachelijk geen 1 speler van utrecht... niet eens bij stil gestaan
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
    Beste reactie echt , echt rare streek geen 1 speler van utrecht ...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:02
    Wat dacht je van Michael Mols bijvoorbeeld, slaat nergens op
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:33
    Inderdaad voorbeelden genoeg , zwaanswijk , glusevic ,vreven , jp de jong , wapenaar KUYT beweert overal dat hij zon mooie tijd heeft gehad bij utrecht... neem je toch met een beetje fatsoen van elke ex club een paar spelers .... hij heeft bij fc utrecht ook met groendijk gespeeld en die noemt hij overal zijn voetbalvader , maar kiest hij ook niet !!! Akelig vervelend mannetje kuyt echt
    Vind ik leuk
    linkspoot +668
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:12
    Jammer dat Gio het niet leuk vindt, maar Kuyt laat gewoon een stukje in de keuken zien. Is helemaal niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:23
    Lijkt me dat Dirk toch wel enig recht van spreken heeft???? Dit jaar was het zonder hem niks, maar dan ook helemaal niks. Weliswaar de beker gewonnen (allemaal thuiswedstrijden en afgesproken werk/hulp van Psv/Pol van Boekel), maar verder....
    Waarschijnlijk heeft zijn aanwezigheid toch een enorme rol gespeeld richting zijn medespelers. Topsporters zijn meestal gruwelijk egocentrisch, hij vindt waarschijnlijk dat hij niet genoeg credits gekregen heeft.

    Zou het misschien zo kunnen zijn dat Gio helemaal geen goede trainer is? Jan Wouters wegsturen om je gezicht te redden vind ik persoonlijk nogal droevig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:32
    Heb je zoveel miljoenen verdiend. Ga je over de rug van je oud ploegenoot en trainer een boek proberen te verkopen voor een paar rotcenten. Dat Kuyt zich hiertoe heeft laten verleiden zegt vooral iets over zijn IQ. Die moet maar lekker oliebollen gaan verkopen op de kermis
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:29
    Haring in katwijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:34
    zo zo dit is natuurlijk wel heeeeel erg allemaal. Ik snap echt niet waar iedereen zich zo druk overmaakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:40
    Kuyt blijft een legende voor Feyenoord supporters. Het boek hoef ik niet te lezen.
    Vind ik leuk
    Marco S +4135
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:44
    Dirk, van God los??
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8616
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:45
    Zonder Kuyt waren ze never nooit kampioen geworden.had t nog wel 20 jaar geduurd.
    Vind ik leuk
    spAro2018 +190
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:51
    Dat wordt een leuke samenwerking!
    Vind ik leuk
    cj_fey +4143
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:55
    Ik heb het boek niet gelzen, maar verder iedereen wel als ik het zo lees. Ja ik zou een aantal jaren gewacht hebben, maar dan nog, Ineens zou de man niet meer deugen?

    Vind ik leuk
    HanV +3751
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:58
    Ik heb het ook niet gelezen, beetje moeilijk ook want het komt pas de 23e uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:00
    Dirk begint een triest mannetje te worden... zonde van ooit een prima voetballer:)
    Vind ik leuk
    WvH&WJ +9
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
    Het nalezen van een script is nooit weg, had hij enige passages kunnen
    schrappen, die tegen het zere been waren voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4851
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:28
    Vind het wel eens verhelderend deze uitspraken. Het is wat ik altijd al dacht en wat nu ook wel zo LIJKT te zijn. Aan ieder verhaal kunnen 2 kanten zitten, maar ik trek naar Kuyt zijn kant. Ik heb het idee dat Gio nagenoeg niets toevoegt. Kan men wel met prijzen schermen, maar ik zie onaantrekkelijk voetbal en vind dat van Geel ook gewoon de credits verdiend. Wat Gio is niet een trainer die nu alles uit deze ploeg heeft gehaald. 2 jaar onthutsend zwak voetbal en een goed kampioensjaar doordat de focus goed was, de spelers goed waren en er geloof in de ploeg was. En hier heeft Gio niets aan bijgedragen. Dat zijn de eigen woorden van JP van Gastel geweest. Dus dat zal wel zo zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:30
    Iet vervelend bedoelt maar feyenoord heeft nog nooit mooi voetbal laten zien , althans niet na de jaren 80
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4851
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:38
    Er zit altijd nog een stap tussen mooi voetbal en onaantrekkelijk voetbal.
    Vorig seizoen bijvoorbeeld heb je gewoon een aardig seizoen gespeeld. Natuurlijk aantal wedstrijden goed weg gekomen, maar ook aantal wedstrijden met aardig spel en prima om naar te kijken.

    Maar ik geloof niet dat Gio daar ook maar voor 10% aan heeft bijgedragen. Tactisch zijn er geen wedstrijden gewonnen. Of je moet vroeg druk zetten tactiek vinden. Voor mij is dat gewoon meer een standaard iets. Het zijn de juiste spelers geweest, die elkaar scherp hebben gehouden en voor elkaar wilde werken. Gio heeft Elia of Ahamdi echt het voetballen niet geleerd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    yuuup +8973
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:39
    Een vals addertje hoor. Maar als je vaak bij QB komt hoor en merk je wel meer dingen waar je wenkbrauwen van fronsen.
    Vind ik leuk
    orion73 +1290
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:01
    Ach dat Dirk boos is op Gio is toch geen nieuws? Als je de docu Kuyt hebt gezien was al duidelijk hoe ze over hem dachten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:10
    Ik vind dit echt walgelijk.. heb mijzelf de hele avond aan zitten ergeren. Dat Dirk nu al moet vertellen hoe hij het heeft ervaren...naar mannetje
    Vind ik leuk
    michelhx +3161
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:37
    Artikel 731 over het boek van Kuijt. Ik hoef het niet eens meer te lezen want alles staat hier al op VP.
    Kuijt heeft ZIJN waarheid opgeschreven zoals hij het beleefd heeft, de echte waarheid zal ergens in het midden liggen. Er heeft verder geen wederhoor plaats gevonden, mensen. Laat het verder rusten.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:54
    Wat een eikel, lekker respectloos naar Feyenoord en de trainer, nooit meer in de Kuip laten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:39
    Precies en afscheids wedstrijd veranderen ... niet afscheidswedstrijd voor kuyt maar voor KEES LUYXC die heeft nooit de carierre en zeker niet het afscheid gekregen dag hij verdiende
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    Patje41 +507
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:28
    Misselijk makend ventje is het toch
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:42
    Meest irritante nederlanders ;
    1 van hanegem
    2 dirk kuyt
    3 roy donders
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Glazenbol +128
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:28
    4) Ajaxroermond
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:43
    Bij de vrouwen ;
    1sylvana simmons
    2 barbie
    3 tanja jess
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:02
    Snake!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Iedereen heeft recht op een eigen mening ook Dirk. De spanning was enorm hoog en de druk enorm voor iedereen. Dat Dirk feyenoord kampuoen maakte is een ongelooflijke prestatie. Laten we even de druk en spanning van toen vergeten. Dirk bedankt voor je ongelooflijke inzet voor ons feyenoord.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kuyt over mislukte peptalk Gio: 'Spelers hadden zoiets van: jij zou 't toch doen?'