Löw verrast met Duitse voorselectie: 'golden boy' ontbreekt, spits debuteert

    Löw verrast met Duitse voorselectie: 'golden boy' ontbreekt, spits debuteert

    dinsdag 15 mei 2018 om 13:20

    Mario Götze, de man die Duitsland vier jaar geleden het goud bezorgde in Brazilië door tijdens de finale de winnende goal te maken, is door bondscoach Joachim Löw níet opgeroepen voor het WK in Rusland. De Duitse voetbalbond maakte dinsdagmiddag de voorselectie van Löw bekend.

    In totaal staan er 27 namen op de lijst van Löw. De meest opvallende spelers zijn Manuel Neuer (Bayern München) en Nils Petersen (SC Freiburg). Laatstgenoemde scoorde dit seizoen aan de lopende band in de Bundesliga, maar speelde nog nooit voor Die Mannschaft. Löw heeft Petersen verkozen boven Bayern-spits Sandro Wagner. Hij ontbreekt.

    Neuer, aanvoerder van de nationale ploeg, is al vrijwel het hele seizoen uit de roulatie met een voetblessure. Onlangs hervatte Neuer weliswaar de training in München, maar hij heeft nog geen speelritme. Sven Ulreich stond dit seizoen op doel bij de kampioen.

    Götze ontbreekt zoals gezegd. De Borussia Dortmund-ster kampte dit seizoen met diverse blessure. Ploeggenoot Marco Reus - ook blessuregevoelig - is wél opgeroepen door Löw. Zoals verwacht is ook Ajacied Amin Younes niet van de partij. Hij kwam sinds de winterstop amper in actie in Amsterdam. 

    De 27-koppige voorselectie van Duitsland

    Keepers: Marc-André Ter Stegen, Bernd Leno, Manuel Neuer en Kevin Trapp

    Verdedigers: Jonathan Tah, Mats Hummels, Niklas Süle, Joshua Kimmich, Jérôme Boateng, Matthias Ginter, Jonas Hector, Marvin Plattenhardt en Antonio Rüdiger 

    Middenvelders: Mesut Özil, Ilkay Gündogan, Leon Goretzka, Julian Draxler, Sami Khedira, Toni Kroos en Sebastian Rudy

    Aanvallers: Thomas Müller, Mario Gómez, Julian Brandt, Nils Petersen, Marco Reus, Leroy Sané en Timo Werner

    Lees meer over:Bundesliga

    Poll

    Wordt Duitsland opnieuw wereldkampioen?

    (2242 stemmen)

    Plaats een reactie

    2cents +50897
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
    Geen Younes? Dat is jammer voor die jongen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:24
    Heeft hij zelf verpest! En een verrassing een niet fitte Neuer
    Vind ik leuk
    Bengelino +10847
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:24
    Heel gek idd, heeft een top seizoen achter de rug zonder benoemenswaardige incidenten
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:27
    Was er helemaal klaar voor. Alles aan de kant gezet voor deze selectie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:29
    Ja sneu. Vooral omdat het iemand is die bij een invalbeurtje in de laatste minuten voor problemen kan zorgen.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:45
    Dat terwijl hij als Duitser toch uitermate geschikt is voor de laatste paar minuten van een wedstrijd.

    Al zal daar in de Duitse selectie geen gebrek aan zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:06
    Haha als hij wil invallen wel ja :p

    Ja en vergeleken met veel Duitsers is Younes maar een halve
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3774
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
    Met alle respect maar die jongen heeft niks te zoeken bij Duitsland. Een Havertz, Volland, Meyer, Stindl en Götze ontbreken ook.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:45
    Oh niet? Dank.
    Vind ik leuk
    RebelVox +5783
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:18
    " Met alle respect maar die jongen heeft niks te zoeken bij Duitsland. Een Havertz, Volland, Meyer, Stindl en Götze ontbreken ook"

    Dat zijn slechtere voetballers dan Younes.

    Younes speelde nog voor Ajax, die andere hebben dat nooit gehaald!

    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:34
    Kijk jij voetbal? Havertz 1 vd grootste talenten! Volland jaren goeie subtopper
    Meyer regisseur bij Schalke...
    Vind ik leuk
    RebelVox +5783
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:36
    hap :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:26
    Löw is wel een ontzettende goeie trainer!!!
    Vind ik leuk
    frank1971 +2217
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:26
    Wel weer een goeie ploeg zeg.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:50
    Klopt maar toch een stuk minder dan ze in 2012/2014 hadden naar mijn mening.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    Sil95 +10263
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
    Poehhh toen hadden ze ook echt een elftal om van te smullen met spelers als Klose , Schweinsteiger , Lahm en een goede Gotze die nu ontbreekt. De Duitsers hebben wat kwaliteit betreft niets te klagen. Daar kijk je toch soms met een jaloers oog naar. De oosterburen hebben gewoon de luxe om spelers als Volland , Meyer en dergelijke gewoon links te laten liggen.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:03
    Klopt ze hebben nog steeds een wereld team maar toch schat ik de kansen van Spanje en Frankrijk hoger in....we gaan het zien aan de mentaliteit van de Duitsers zal het iig niet liggen!
    Vind ik leuk
    derksen +8537
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:32
    Wat een middenveld!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8616
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:33
    Echt een geweldige selectie.Techniek, snelheid,creativiteit,fysiek,loopvermogen en winnaarsmentaliteit.Voor mij persoonlijk de TOP favoriet.
    Vind ik leuk
    soccer02 +492
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:33
    Geen Swaab? Dan wordt Duitsland ook geen kampioen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6729
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:35
    Dick Swaab is 74. Gun die man toch z'n pensioen ;-)
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    Zelfs Westermann is gepasseerd. Die Low snapt er niks van.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:45
    Zonder Amin Younes kunnen ze het wel schudden. Een beetje creativiteit op links is er nu niet meer bij..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:01
    Het scorende vermogen van Gortler zal ook gemist worden. Als je dat rijtje aanvallers ziet is het toch ongebrijpelijk dat hij er niet tussen staat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:02
    Draxler :)
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:34
    Duitsland heeft met Neuer erbij toch 3 uitstekende keepers in huis. Ik verwacht dat Trapp, Mario Gomez sowieso afvallen + een verdediger. Dit Duitsland zou zo maar wereldkampioen kunnen worden!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:53
    trapp of neuer valt af
    mario gomez
    plattenhard
    tah
    die vallen af denk ik...
    Vind ik leuk
    Donnygo +2566
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
    Die gaan echt weer meedoen met deze selectie maar wat een luxe keepers probleem en middenvelders probleem heeft deze man toch.

    Ter Stegen, Neuer, Leno en Trapp 1 van die blijft nog thuis ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
    En die onwijze eikels van Gundogan en Özil geselecteerd. Laat ze lekker uitkomen voor Turkije.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:42
    Hier een account voor aangemaakt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:44
    Nee. Erdogan heeft Duitsland uitgemaakt voor fascisten en nazi's en de tijdgeest in Duitsland deed hem denken aan het Derde Rijk. Daarnaast is de situatie in Turkije nou niet echt 'okay' te noemen en zitten er verscheidene Duitsers in Turkije vast om onduidelijke redenen. Als je dan vlak voor een referendum om zijn macht te vergroten op de foto gaat met hem en het hebt over 'mijn president' terwijl je bent geborgen en getogen in Duitsland, de Duitse nationaliteit hebt en uitkomt voor de mannschaft dan ben je in mijn ogen een enorme droeftoeter.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    Schaar +1242
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:50
    Jaaaahhhh
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    Je kent de FIFA-regels mbt voor welk land je mag uitkomen, blijkbaar niet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:47
    Jij, hebt blijkbaar geen moreel kompas?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:56
    In tegendeel. Wist absoluut niks van het toneelstukje van deze Germanoturken.

    Als het waar is, neem ik mijn opmerking volledig terug.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:41
    http://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-5731111/Mesut-Ozil-Ilkay-Gundogan-fire-German-FA-posing-Turkish-President.html
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    woensdag 16 mei 2018 om 12:53
    Ik had ze niet geselecteerd ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
    Als je deze selectie ziet begint het toch te kriebelen, nee Joachim dat wil niet zeggen dat je ook moet krabben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:01
    Wel peuteren?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2295
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
    Ten oosten van ons schieten de toppers uit de grond. Ten zuiden van ons schieten de toppers uit de grond. Zou dit stukje grond dan toch verkeerd onderhouden worden?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:48
    Te weinig wate, al twintig jaar is het net een beetje te droog in Nederland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:41
    Ondanks dat je een hoop echt goede ploegen op papier hebt dit WK denk ik toch dat de Duitsers hem meenemen. Misschien niet altijd met het mooiste of beste voetbal maar met die Duitse mentaliteit!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:41
    Ter Stegen
    Kimmich Hummels Boateng Plattenhardt
    Kroos Gündogan
    Goretzka Müller Sané
    Werner

    Lekker teampje hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:56
    low speelt denk ik met sane als linksback... want de backs staan heel hoog bij Duitsland.

    ter stegen
    boateng-hummels
    kimmich-kroos-khedira-sane
    muller-ozil-draxler
    werner
    Vind ik leuk
    Sil95 +10263
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:45
    Wat heeft Duitsland toch een ongelooflijk goed elftal tot haar beschikking. Absoluut weer een kandidaat voor het winnen van het WK. Als ik Joachim Low was zou ik met de volgende 11 gaan spelen : Neuer- ( ondanks dat hij er een groot gedeelte van dit seizoen uitlag) Kimmich - Hummels - Boateng - Hector ( redelijke back bij gebrek aan beter) - Gündogan - Kroos - Ozil - Sane- Muller ( in de punt van de aanval) - Reus.

    Dan heb je nog een bank met spelers als Ter Stegen , Rudiger , Sule , Khedira , Werner , Gomez , Draxler enz. Echt ongekend.. Wel jammer dat Mario Gotze ontbreekt.. Hij was het die de Duitsers in 2014 de winst bezorgde.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
    zou mooi zijn als Reus nu een keer niet geblesseerd raakt.

    maar wel een topelftal
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
    Younes niet opgeroepen, dat gaat Napoli transferinkomsten schelen.. ;-)
    Vind ik leuk
    Sil95 +10263
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:51
    Vreemde eend die Low. Reus en Sane verkies je toch niet boven Amin Younes? Dan heb je er ook maar weinig kaas van gegeten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:21
    Younes, het Monster uit Mönchengladbach. Ik dacht dat hij alléén zichzelf kon passeren. Maar blijkbaar durfde Löw het toch óók aan... Zéér opvallend...
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:58
    Ik denk dat ie dat zelf moet bijpassen Blindsy.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:06
    Hij heeft wel flink z'n eigen glazen ingegooid, heh?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:19
    Nou, dat kan je wel zeggen. Het beste antwoord was geweest: beter spelen dan Kluivert, dat had ie echt wel in zijn mars. Dat het er niet uitkwam komt mijns inziens puur door eigen negativiteit.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9575
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:23
    Ik vond t ook geen verkeerde speler. En niet vergeten, kostte slechts 1,5 miljoen , daar ga je altijd aan verdienen. Dat bleek deze winter ook wel, want zelfs n half jaarscontract afkopen kostte Napoli nog altijd 4 miljoen.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1357
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:59
    Geen Schwaab? Groepsfase exit dus.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10263
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:02
    Haha die had niet misstaan daar ;)
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:03
    Geen Podolksi en Klose? Kahn zie ik ook niet terug...
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:03
    En waar is Bierhoff..?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:03
    En Rudi Völler? Heeft ie net die kwak uit zijn nek en dan wordt hij niet meer opgesteld.Vreemd die Löw, zou hij die dan gewoon vergeten zijn?
    Vind ik leuk
    John M. +4467
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:43
    Sinds Rijkaard niet meer speelt wil Völler ook niet meer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:33
    Bierhoff is er gewoon bij. Is inmiddels namelijk team manager.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    Arbee +1848
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
    Ik neem aan dat Ter Stegen gewoon op doel staat. Die heeft een geweldig seizoen achter de rug. Verder lijkt Leno me ook wel een zekerheidje, en zal die derde keepersplek wel afhangen van de fitheid van Neuer. Als de voortekenen goed zijn gaat hij mee, blijkt hij toch niet fit genoeg dan mag Trapp mee naar Rusland.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:04
    Zo zal het w.s. wel gaan. De voortekenen liegen nooit.
    Vind ik leuk
    Cappie +6830
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:16
    Ik ben benieuwd wie Koeman selecteert voor het WK!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2016
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:25
    Die Mario Gomez blijft er ook maar bij he, speelt ook al aardig lang volgens mij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:40
    En nu hopen dat Reus niet geblesseerd raakt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    jari11 +466
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:59
    Löw is niet zo een fan van Dortmund, is al een wonder dat Marco Reus mee mag!
    Vind ik leuk
    John M. +4467
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:31
    Na het incident in London zullen Özil en Gündugan wel uit de selectie vallen vermoed ik.
    Ze haden daar hun geliefde leider Erdogan ontmoet en opgehemeld.
    Vind ik leuk
    Raptor +79
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:10
    Duitsland wereldkampioen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Löw verrast met Duitse voorselectie: 'golden boy' ontbreekt, spits debuteert