Sporting neemt 'volledige verantwoordelijkheid' na aanval op Dost en teamgenoten

Sporting neemt 'volledige verantwoordelijkheid' na aanval op Dost en teamgenoten

dinsdag 15 mei 2018 om 20:17

Sporting Portugal heeft met afschuw kennis genomen van het incident dat dinsdag plaatsvond op het trainingscomplex van de club. Vijftig gemaskerde mannen wisten het terrein op te komen en vielen in de kleedkamer de spelers en staf van Sporting aan. 

Onder meer Bas Dost moest het flink ontgelden. De Nederlander werd toegetakeld en liep een aantal lelijke hoofdwonden op. 'Sporting Portugal keurt de gebeurtenissen van vanmiddag op het sportcomplex ten zeerste af', reageert de club via Facebook. 'We kunnen op geen enkele manier begrip opbrengen voor de daden van vandalisme en agressie richting de spelers, de coaches en het andere personeel.'

'Dit is niet Sporting. Sporting kan niet zo zijn. We nemen de volledige verantwoordelijkheid en gaan alles op alles zetten om de juiste straf te bewerkstelligen voor de mensen die zo betreurenswaardig hebben gehandeld', aldus het krachtige statement van de Portugese topclub.

Lees hier meer over het schokkende incident.

Plaats een reactie

Ajacied_8 +5757
dinsdag 15 mei 2018 om 20:22
Iemand van de club heeft (bewust) het hek opengelaten?

Hoezo neem je als club alle verantwoordelijkheid op je op. Dit is toch echt de schuld van die randdebielen.
Vind ik leuk
MojoRisin +8341
dinsdag 15 mei 2018 om 20:24
Ja inderdaad, tegen zoiets bizars kun je weinig doen..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:23
Kan ook niet anders aangezien de werkgever de veiligheid van zijn personeel dient te waarborgen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:28
Je kunt als club maar 1 statement maken en dat is dit
Vind ik leuk
SimonSays +2755
dinsdag 15 mei 2018 om 21:29
Je bent als club hoe dan ook verantwoordelijk voor de veiligheid van je spelers wanneer ze op het terrein van de club zijn. Ook al kun je in zo'n geval niet veel doen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:12
Denk niet dat en een dicht hek dit tuig van de laagste rang wel zou hebben tegen gehouden.
Vind ik leuk
Hattrick +9774
dinsdag 15 mei 2018 om 20:23
Echt verschrikkelijk dit! Die spelers zijn niet veilig bij hun eigen club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 20:23]
Vind ik leuk
MojoRisin +8341
dinsdag 15 mei 2018 om 20:25
Die hebben los van het fysieke ook zeker trauma's opgelopen..
Zou me niks verbazen als sommige spelers nu willen vertrekken, zou ik wel willen iig..
Vind ik leuk
CPP +538
dinsdag 15 mei 2018 om 21:51
Waar hebben we dat ook al weer meer gezien. Bus ipv kleedkamer?
Vind ik leuk
Hattrick +9774
dinsdag 15 mei 2018 om 21:59
Kneusje, dat is toch heel iets anders dan dit? Heb je die verwondingen bij Dost gezien?
Vind ik leuk
CPP +538
dinsdag 15 mei 2018 om 23:01
Neusje, dat is toch vergelijkbaar met dat? Gaat niet om de verwondingen, maar om de impact en de intentie. In ieder geval doorslaggevend in de vertrekwensen van de Ligt, Kluivert, Ziyech ........
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:24
Flikker ze in de kerker en gooi de sleutel weg.
Vind ik leuk
Sazzz +10923
dinsdag 15 mei 2018 om 20:24
Te idioot voor woorden dit...
Vind ik leuk
Topdrie +1943
dinsdag 15 mei 2018 om 20:25
Dus Sporting keurt dit af. Het zou pas nieuws zijn als ze dit hadden goedgekeurd. Natuurlijk keur je dit af
Vind ik leuk
#Keizerout +17398
dinsdag 15 mei 2018 om 20:31
Ja, maar je moet toch iets naar buiten brengen.
Als ze niks zouden zeggen dan vraagt iedereen waarom ze het niet afkeuren.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:26
Ik had lekker mn contractje ingeleverd. De mazzel
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:28
Tuurlijk niet! Deze 'supporters ' waren hoogstwaarschijnlijk niet van SCP, waar hij eindelijk zijn waardering krijgt en erop los scoort !
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:16
De supporters van Sporting waren afgelopen weekend al opgefokt en zwaar teleurgesteld dat men( lang mee gedaan) weer met "lege handen"( voorronde Europa League)staat,de laatste weken waren idd niet de beste maar zo reageren is buiten proportioneel.
Vind ik leuk
Bengelino +9130
dinsdag 15 mei 2018 om 20:47
Haha laf weglopen en hun de overwinning gunnen. Pffff Dildo
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:30
Ha man lekker beetje dollen met de spelers. Interactie lijkt me.
Vind ik leuk
13 +9627
dinsdag 15 mei 2018 om 20:35
Vind je jezelf nu grappig? Fysio met mes gestoken leuk dolletje?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:36
Ik ga er vanuit dat hij dit niet meent maar dat het een sarcastische comment is :)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:36
Er is maar één manier om van zulk soort mensen af te komen en dat is....... de kogel!!!!!!
Vind ik leuk
Gustavo +2632
dinsdag 15 mei 2018 om 20:47
Leon?
Vind ik leuk
Decimius +2849
dinsdag 15 mei 2018 om 21:09
Dan ben je dus geen haar beter als die mafklappers die je veroordeeld hiermee.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:17
Biefstuk
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 03:41
Heb je jezelf hiervoor een like gegeven johann? Geweld oplossen met geweld is niet het juiste plan en dat maakt de situatie er niet beter. Waarschijnlijk zijn er in de portugese wet ook wel geschreven hoe men dit zal zien en wat de straf daarvoor zal zijn. In nederland is dat toch neem ik aan ook zo dat je voor een bepaalde daad een bepaalde straf krijgt? Ben niet zo heel erg op de hoogte op het strafrecht in Portugal
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 03:42]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:47
Boefjes zijn het die portugezen, in en buiten het veld
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Zielig. Heel zielig. Kansloze debielen zijn dit. Mogen zich geen fans noemen.
Vind ik leuk
Laliga +1456
dinsdag 15 mei 2018 om 22:20
Maar het zijn dus echt sirieus eigen “supporters”?????? Kan dat gewoon bijna niet geloven hoe bizar dat is...
Vind ik leuk