Sporting neemt 'volledige verantwoordelijkheid' na aanval op Dost en teamgenoten

    Sporting neemt 'volledige verantwoordelijkheid' na aanval op Dost en teamgenoten

    dinsdag 15 mei 2018 om 20:17

    Sporting Portugal heeft met afschuw kennis genomen van het incident dat dinsdag plaatsvond op het trainingscomplex van de club. Vijftig gemaskerde mannen wisten het terrein op te komen en vielen in de kleedkamer de spelers en staf van Sporting aan. 

    Onder meer Bas Dost moest het flink ontgelden. De Nederlander werd toegetakeld en liep een aantal lelijke hoofdwonden op. 'Sporting Portugal keurt de gebeurtenissen van vanmiddag op het sportcomplex ten zeerste af', reageert de club via Facebook. 'We kunnen op geen enkele manier begrip opbrengen voor de daden van vandalisme en agressie richting de spelers, de coaches en het andere personeel.'

    'Dit is niet Sporting. Sporting kan niet zo zijn. We nemen de volledige verantwoordelijkheid en gaan alles op alles zetten om de juiste straf te bewerkstelligen voor de mensen die zo betreurenswaardig hebben gehandeld', aldus het krachtige statement van de Portugese topclub.

    Lees hier meer over het schokkende incident.

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +15700
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:22
    Iemand van de club heeft (bewust) het hek opengelaten?

    Hoezo neem je als club alle verantwoordelijkheid op je op. Dit is toch echt de schuld van die randdebielen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11410
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:24
    Ja inderdaad, tegen zoiets bizars kun je weinig doen..
    Vind ik leuk
    Dutchman +720
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:23
    Kan ook niet anders aangezien de werkgever de veiligheid van zijn personeel dient te waarborgen.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1071
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:28
    Je kunt als club maar 1 statement maken en dat is dit
    Vind ik leuk
    SimonSays +5664
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:29
    Je bent als club hoe dan ook verantwoordelijk voor de veiligheid van je spelers wanneer ze op het terrein van de club zijn. Ook al kun je in zo'n geval niet veel doen.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2362
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:12
    Denk niet dat en een dicht hek dit tuig van de laagste rang wel zou hebben tegen gehouden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:24
    Flikker ze in de kerker en gooi de sleutel weg.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11209
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:24
    Te idioot voor woorden dit...
    Vind ik leuk
    Topdrie +2292
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:25
    Dus Sporting keurt dit af. Het zou pas nieuws zijn als ze dit hadden goedgekeurd. Natuurlijk keur je dit af
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24802
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:31
    Ja, maar je moet toch iets naar buiten brengen.
    Als ze niks zouden zeggen dan vraagt iedereen waarom ze het niet afkeuren.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1152
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:26
    Ik had lekker mn contractje ingeleverd. De mazzel
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15043
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:28
    Tuurlijk niet! Deze 'supporters ' waren hoogstwaarschijnlijk niet van SCP, waar hij eindelijk zijn waardering krijgt en erop los scoort !
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:16
    De supporters van Sporting waren afgelopen weekend al opgefokt en zwaar teleurgesteld dat men( lang mee gedaan) weer met "lege handen"( voorronde Europa League)staat,de laatste weken waren idd niet de beste maar zo reageren is buiten proportioneel.
    Vind ik leuk
    Bengelino +10843
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:47
    Haha laf weglopen en hun de overwinning gunnen. Pffff Dildo
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:30
    Ha man lekker beetje dollen met de spelers. Interactie lijkt me.
    Vind ik leuk
    13 +10549
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:35
    Vind je jezelf nu grappig? Fysio met mes gestoken leuk dolletje?
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15043
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:36
    Ik ga er vanuit dat hij dit niet meent maar dat het een sarcastische comment is :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:36
    Er is maar één manier om van zulk soort mensen af te komen en dat is....... de kogel!!!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:17
    Biefstuk
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    woensdag 16 mei 2018 om 03:41
    Heb je jezelf hiervoor een like gegeven johann? Geweld oplossen met geweld is niet het juiste plan en dat maakt de situatie er niet beter. Waarschijnlijk zijn er in de portugese wet ook wel geschreven hoe men dit zal zien en wat de straf daarvoor zal zijn. In nederland is dat toch neem ik aan ook zo dat je voor een bepaalde daad een bepaalde straf krijgt? Ben niet zo heel erg op de hoogte op het strafrecht in Portugal
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 03:42]
    Vind ik leuk
    Melissa92 +73
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:47
    Boefjes zijn het die portugezen, in en buiten het veld
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
    Zielig. Heel zielig. Kansloze debielen zijn dit. Mogen zich geen fans noemen.
    Vind ik leuk
    Laliga +1827
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:20
    Maar het zijn dus echt sirieus eigen “supporters”?????? Kan dat gewoon bijna niet geloven hoe bizar dat is...
    Vind ik leuk