FC Utrecht gaat poging wagen voor Feyenoorder: Ik hoop het, we gaan ervoor

FC Utrecht gaat poging wagen voor Feyenoorder: "Ik hoop het, we gaan ervoor"

dinsdag 15 mei 2018 om 20:55

FC Utrecht gaat er alles aan doen om Simon Gustafson over te nemen van Feyenoord, zegt directeur voetbalzaken Jordy Zuidam. De middenvelder wordt dit seizoen verhuurd aan Roda JC en in Limburg maakt hij veel indruk. 

Hoe groot de kans is dat het Utrecht daadwerkelijk lukt om Gustafson in te lijven, kan Zuidam niet zeggen. "Ik hoop het, we gaan ervoor", zegt een strijdbare Zuidam in gesprek met FOX Sports. "Op het moment dat ik aangeef dat we serieus voor een speler gaan, dan hebben we daar serieus naar gekeken en zijn we overtuigd van de speler. We zijn overtuigd van zijn kwaliteiten, het is een speler die we er heel graag bij hebben."

Dinsdag bevestigde Utrecht-trainer Jean-Paul de Jong al dat de Domstedelingen een poging gaan wagen voor Gustafson. Het contract van de Zweed loopt over een jaar af en daarom is voor Feyenoord alleen een koopdeal bespreekbaar. Mario Been, analist van FOX Sports, geeft in ieder geval een positief transferadvies. "Een uitstekende keuze, Gustafson. De opvolger van Ayoub. Veel creativiteit, ziet het spelletje goed: heerlijke speler", aldus Been. 

Plaats een reactie

Hattrick +9778
dinsdag 15 mei 2018 om 20:58
Goede optie voor Utrecht. Ik hoop dat het ze lukt om hem binnen te halen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:59
Kom op Utrecht vnd winnen hé!
:-))))
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 20:59]
Vind ik leuk
Voebtal +2010
dinsdag 15 mei 2018 om 21:03
Prima speler als je wilt mee doen om plek 9.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:06
Custafson gaat wel tog geen hoogvlieger.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:54
Hej niet boos worden hé. Heb jij je eigen zin terug gelezen :)
Valt geen touw aan vast te knopen. Uiteindelijk kon ik het ontcijferen. Ik maak ook veel fouten en vind het geen probleem wanneer iemand mij corrigeert.
Ik zal nu vast ook een fout maken, maar dan is het wel voor iedereen te lezen.

"Gustafson gaat wel, is toch geen hoogvlieger."
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:12
Moet jij geen Bus tegen houden?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:14
Moet jij niet op bed liggen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:36
Dit stel je als vraag, dus je moet eindigen met een vraagteken.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:39
GA IS SPELEN LIMBURGIA GA NAAR BED JE MOET MORGEN VROEG OP JÉ MOET WEER VLAAIJENDRAAIJE
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:40
Aldus de grote boze wolf.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:05
Meen je deze nou echt serieus? Zelfs Roda kan hij niet dragen, als je ayoub verliest, en Gustafson daarvoor terug haalt, dan gaat het niet lekker in je bovenkamer
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:06
Eens kerel
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:08
Ze hebben joris van overheem al gehaald en die vind ik persoonlijk wel een stuk beter.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:09
Idd die is wel iets beter maar ook niet super he is allemaal net niet in Nederland kwa niveau.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:12
Voor Utrecht begrippen is van overheem wel een goede speler. Ik hou wel van zijn manier van spelen, bij AZ had hij de pech dat er allemaal geweldige talenten uit de hoge hoed werden getoverd
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:13
Klopt voor de middenmoot is hij zeker goed genoeg.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:11
Enige goede middenvelder in Nederland vindt ik El amadi op dit moment
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:15
Ziyech, vilhena, mount en ayoub zijn ook hele goede middenvelders. Verder idd vrij weinig. De tijd van de snijders en van de vaarts zijn voorbij
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:16
En die andere ken niet op zijn naam komen die is ook wel goed niet frenkie maarr. Pfff help me.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:19
Bij ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:16
Ook van ajax
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:19
Van de beek
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:24
Die ja mag van Mij ook wel in dat rijtje wat je net opnoemt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 21:24]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:26
Ja misschien wel, ik heb nog steeds wel twijfels over van de beek. Had toch iets meer groei verwacht, het werd steeds minder. Maar daar gaan we weer, hij is nog jong :p
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:28
19 toch
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:31
Als hij nog niet jarig is geweest wel.. Maar onder ten hag is het niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:33
Ten Hag tjonge jongen die moeten samen met onze trainer een duo gaan vormen pepie en kokie pffffff
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:38
Haha echt he.
Peppie was wel goed in de thuis wedstrijden, en uit zo dramatisch. Vraag me echt af hoe dat mogelijk is. Zo een groot verschil
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:26
Dat wordt een goeie verwacht ik veel van.
Vind ik leuk
Hattrick +9778
dinsdag 15 mei 2018 om 21:11
Gustafson speelt dan ook op 10 en Ayoub niet...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:16
Van der streek is ook een paar niveautjes beter. Utrecht zou echt gek zijn als ze hem zouden halen
Vind ik leuk
Hattrick +9778
dinsdag 15 mei 2018 om 21:18
Ik vind het wel een ander type speler, ik vind ook dat Gustafson het goed gedaan heeft bij Roda.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:21
Dan verschelen we van mening pik :p wat een aanfluiting was het
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:17
Appels en peren vergelijken is dat.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:18
Dus? Jij kijkt neem ik aan ook naar vrouwen en de 1 heeft appels en de andere peren?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:03
Zoiets ;-) verschil van smaak.. Kan.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:09
Haha was een grapje. Lekker man 1. 1. Fc Hollywood aan de rijn geen Europa in
Vind ik leuk
Rodajc +8013
dinsdag 15 mei 2018 om 21:31
Je denkt dat van Overeem Roda wel had kunnen dragen. 10 goals en 6 assists bij een degradant is gewoon goed voor een CAM, dan ben je wel degelijk bepalend. Die cijfers had van Overeem nooit van z'n leven gehaald bij Roda.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:32
Ben ik niet met je eens, Roda had van overheem goed kunnen gebruiken. Gustafson heeft toch heel het seizoen in Kerkrade gespeeld?
Vind ik leuk
Rodajc +8013
dinsdag 15 mei 2018 om 21:39
Van Overeem heeft 2 seizoenen geleden aardig gedaan, maar vorig en dit seizoen toch behoorlijk wisselvallig. Het is een goede speler maar vind hem niet beter dan Gustafson, die over het hele seizoen de enige was die constant boven de rest uitstak. Na de winterstop draaide het een stuk beter en vond hij al helemaal zijn draai.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:42
Zijn missie was pas geslaagd als roda erin had gebleven. Met joris had ik die kans groter ingeschat. Buiten zijn rendement, was hij ook aardig goed in bal verlies lijden. En dan slik je een hoop goals. Gustafson is de snelste niet
Vind ik leuk
Rodajc +8013
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Het is een teamsport, je redt het niet met 1 speler. Gustafson heeft meer inzicht, van Overeem idd meer snelheid. Maar we waren hoe dan ook in de nacompetitie terechtgekomen, en in zo'n wedstrijd tegen Almere heb je meer aan inzicht dan aan snelheid aangezien je toch constant de tegenstander onder druk hebt. Het mocht gewoon niet zo zijn dit jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:50
Wat juist ontbrak bij roda was snelheid, jullie hadden misschien 1 snelle buitenspeler maar die kon niet voetballen. Weet even zijn naam niet. Gustafson is juist gehaald om het neer te zetten, hij was de kwaliteits injectie.
Overheem kan ook linksbuiten spelen, bij Dordrecht blonk hij ook wekelijks uit
Vind ik leuk
Rodajc +8013
dinsdag 15 mei 2018 om 22:19
Avdijaj was een betere linksbuiten dan Van Overeem, Rosheuvel had aardige wedstrijdjes. We zijn niet bepaald een rijke club, moeten roeien met de riemen die we hebben en qua selectie zat er niet veel beters in.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:34
in je eentje kun je nou eenmaal geen club in de eredivisie houden.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:36
Gustafson is een 10 en Ayoub speeltt daarachter.
Gustafson zou dus vervanger worden van Labyad
Vind ik leuk
Ale +3228
dinsdag 15 mei 2018 om 21:24
Ik zou voor labyad gaan...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:58
Super handig man. Drijf de prijs anders zelf ff lekker op.....
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:58
Hadden ze beter een ruil deal kunnen maken Feyenoord en Utrecht.
Vind ik leuk
#Keizerout +17404
dinsdag 15 mei 2018 om 20:59
Voor wie?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:00
Ayoub voor Gustafson
Vind ik leuk
#Keizerout +17404
dinsdag 15 mei 2018 om 21:03
Ik denk niet dat Feyenoord daar intrapt. Ayoubs contract liep af.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:59
Had hem toch nog een kans bij Feyenoord gegund
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:05
Lekker verhuren aan Utrecht.. Zit genoeg potentie in Gustafson of een mooie terugkoop clausule in het contract verwerken... Mooie club voor Gustafson in ieder geval!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:36
en jij denkt dat vseumeren dat doet! natuurlijk niet die koopt hem zonder terugkoopclausule of hij koopt een andere speler.
huren gaat utrecht zo wie zo niet doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:36]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:25
Ligt niet in de lijn der verwachting maar als er aan verdiend kan worden is Van Seumeren ook een zakenman..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:57
klopt maar geld onnodig weggeven is hij niet zo van
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:14
Voor feyenoord net niet goed genoeg en voor Utrecht een prima aanwinst
Vind ik leuk
Utca030 +6179
dinsdag 15 mei 2018 om 21:34
Prima voetballer voor utreg, ik zeg halen.
Vind ik leuk
Bjorn24 +277
dinsdag 15 mei 2018 om 21:38
Mooi ruilen tegen tourpe prima back diks kan dan weg zou top zijn
Vind ik leuk
Sytz +2504
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Heb je gekeken dit jaar. Die Troupee speelt echt drama. Nog erger dan Diks. Diksie haalt nog jong Oranje. Dat haalt Troupee niet eens meer.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:38
diks haalt oranje alleen maar omdat hij bij een bepaalde club speelt anders was hij nooit opgeroepen troupe daarin tegen heeft een dipje wat vrij normaal op zijn leeftijd is en heeft veel meer potentie.
Vind ik leuk
Laliga +1456
dinsdag 15 mei 2018 om 22:02
Prima speler voor utrecht denk ik , mag aanvallend alleen wel wat bij nog vind dessers niet best en labyad weg
Vind ik leuk
Quim__ +46
dinsdag 15 mei 2018 om 22:08
Denk dat gustafson goede speler voor ajax zou zijn
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:42
Prima speler voor Utrecht, veel beter niveau dan Roda JC. Daar kan hij pas echt laten zien aan iedereen of hij talent en potentie heeft. Want ik denk nog altijd dat hij tekort komt voor de top.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:56
Simon Gustafson en Joris Overeem zijn enorm complementair aan elkaar, daar gaat Utrecht veel lol aan beleven.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:11
hopelijk kunnen we nog wat vangen voor hem, vindt hem op een enkele actie na niet veel beter geworden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:23
Jammer dat hij het bij Feyenoord niet redt. Ik vind Gustafson echt een fijne speler. Hoge handelingssnelheid plus inzicht. Misschien dat Gio (over wie ik tevreden ben) iets meer Leo Beenhakker in zichzelf moet ontwikkelen en dergelijke spelers iets meer belangrijk moet maken ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht gaat poging wagen voor Feyenoorder: "Ik hoop het, we gaan ervoor"