'Zure smaak' over Ajax-vertrek: 'Ik ben niet op een topmanier weggegaan'

    'Zure smaak' over Ajax-vertrek: 'Ik ben niet op een topmanier weggegaan'

    woensdag 16 mei 2018 om 06:46

    Kenny Tete heeft in zijn eerste jaar bij Olympique Lyon de bevestiging gekregen dat hij de juiste keuze heeft gemaakt door Ajax te verlaten. De rechtsback voelt in Frankrijk veel vertrouwen.

    "De mensen bij de club zijn warm. Wel is er nog steeds een taalbarrière, maar dat komt wel goed. We zijn open naar elkaar en dat had ik ook wel nodig na Ajax. Daar was het toch wat kouder. Mijn situatie was daar ook anders", zegt Tete in De Telegraaf. Hij was in zijn laatste seizoen in Amsterdam vooral bankzitter en moest Joël Veltman voor zich dulden in de pikorde.

    "Ik ben niet op een topmanier weggegaan en dat geeft een zure smaak", vertelt Tete. "Dat had ik liever anders gezien, want ik ben een jongen van de club en een Amsterdammer. Ik kijk nog steeds iedere wedstrijd en support ze sowieso. Maar het is niet anders. Ik ben Ajax alleen maar dankbaar voor alles."

    Poll

    Stelling: Ajax had Tete nooit mogen laten gaan

    (4535 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ale +3937
    woensdag 16 mei 2018 om 06:48
    Had je maar een andere zaakwaarnemer moeten nemen.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1456
    woensdag 16 mei 2018 om 07:00
    Onzin, dit lag aan Ajax zelf
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1378
    woensdag 16 mei 2018 om 07:05
    O zijn zakenwaarnemer zette hem op de bank, en liet Veltman op zijn plek spelen.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +797
    woensdag 16 mei 2018 om 08:13
    Je hebt hier helemaal gelijk! Zelfs ik vind dit een onbegrijpelijke fout.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1378
    woensdag 16 mei 2018 om 10:06
    Tete is zoveel beter dan veltman.
    Vind ik leuk
    Ale +3937
    woensdag 16 mei 2018 om 10:07
    Klopt maar dan moet je wel je contract verlengen
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1378
    woensdag 16 mei 2018 om 10:12
    Dan zal er wel een rede zijn dat niemand wil bijtekenen.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3916
    woensdag 16 mei 2018 om 06:51
    Het is algemeen bekend dat de temperatuur in Frankrijk net wat hoger ligt dan in Nederland.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22640
    woensdag 16 mei 2018 om 07:02
    Mwa in Eindhoven kunnen we ook tropische temperaturen behalen hoor. Nou ligt Eindhoven ook een stuk zuidelijker dan Amsterdam ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 06:53
    Nog altijd onbegrijpelijk dat ze Veltman verkozen boven deze jongen. Niet altijd het beste voetbal, wel altijd inzet!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11209
    woensdag 16 mei 2018 om 08:09
    Verdedigend is tete beter, maar aanvallend is Veltman beter. En dat was wat Bosz zocht.
    Vind ik leuk
    RedNas +3356
    woensdag 16 mei 2018 om 09:19
    Nou dat kwartje is in Lyon en bij Oranje ondertussen al wel gevallen hoor, en daar kwam geen Veltman aan te pas.
    Tip: let eens op zijn balaanname en zijn positionering.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    woensdag 16 mei 2018 om 07:11
    Heel koud daar in amstetdam haha.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24003
    woensdag 16 mei 2018 om 07:14
    Zonde dat hij niet wilde verlengen. Beter dan Veltman, Kristensen, Mazraoui en Orejuela..
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 16 mei 2018 om 07:34
    Blijft een kip en ei verhaal. Niet willen verlengen en niet opgesteld worden. War kwam eerder?

    Als hij had willen blijven was dat in ieder geval gebeurd. Daarbij werd het steeds stuitender dat hij zichzelf in de pers bleef afschilderen als echte Amsterdammer/Ajacied die wilde blijven. Zelfs nu doet hij dat nog.

    Zet dan die krabbel en wordt de nummer 1 rechtsback.
    Vind ik leuk
    Korm +30955
    woensdag 16 mei 2018 om 07:36
    moet je wel speeltijd krijgen..
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 16 mei 2018 om 07:42
    Kip en ei Korm. Ajax en de trainer waren een beetje klaar met wel roepen dat je wil blijven maar dat nooit in de onderhandelingen laten blijken.

    Als je dan een speler hebt voor die plek die er wel vol voor gaat dan maak je keuzes. Zoveel lagen de prestaties destijds ook niet uit elkaar.
    Vind ik leuk
    Korm +30955
    woensdag 16 mei 2018 om 07:45
    Kwam dat niet later? ik dacht dat hij eerst op de bank zat en dat toen pas het verlenging ging spelen... maarja ik kan het ook mis hebben omdat ik niet alles van ajax volg ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 08:09
    Zelfs toen hij lang geblesseerd (toen Veltman noodgedwongen op zijn plaats moest spelen) was heeft Ajax geprobeerd zijn contract te verlengen. Daar zijn ze anderhalf jaar mee bezig geweest! Maar Raiola heeft het zo lang weten te rekken zodat het leek dat Tete geen speeltijd kreeg. Overigens bleek Sanchez een schot in de roos en met Sanchez en Tete ben je voetballend je hele rechterkant kwijt! Verdedigend top maar ja...Je weet dat je in je laatste contractjaar moet bijtekenen of vertrekken, de dames zijn niet helemaal onnozel.....en nu net doen of hij zielig is. Net als Riedewald, de slechtste aankoop in Engeland.... Hadden gewoon voor hun kansen moeten vechten maar dit was makkelijker. Sowieso het probleem van de jeugd van tegenwoordig, denken dat alles vanzelf komt en dat ze gelijk de max verdienen!!
    Vind ik leuk
    Korm +30955
    woensdag 16 mei 2018 om 08:14
    Ben het eens met je en bedankt voor de info :)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2001
    woensdag 16 mei 2018 om 08:48
    Is makkelijk praten wat je nu doet ,hij wilde niet weg ,maar veltman werd voorgetrokken opeens ja dan ga ik ook weg, ik heb met trots en plezier jaren bij KLM gewerkt ,maar das een en al gehuichel voortrekkerij daar dus ben ik ook pleite gegaan
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 16 mei 2018 om 08:53
    Die contractverlenging lukte al veel langer niet. Ook niet toen Tete geblesseerd raakte na z’n lange periode in de basis.

    De intentie van Ajax was dus heel duidelijk.

    Als Tete zich dan niet lijkt te willen binden, net als meerdere cliënten van dezelfde zaakwaarnemer, dan ga je anderen toch een kans geven?

    Waarom zou je vol investeren in een speler die z’n nabije toekomst niet aan de club wil verbinden, als je ook een ander op die plek kan opstellen die niet heel veel minder presteert?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2001
    woensdag 16 mei 2018 om 09:15
    Ja zo breng je het wel op een manier dat ik het ajax perspectief begrijp ,maar mn broertje begeeft zich in kringen dicht bij hem,dan hoor je wel eens dingen die je niet in de pers hoort
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 16 mei 2018 om 09:20
    Dat soort verhalen, met alle respect, ben ik inmiddels wel een beetje klaar mee.

    Als een jongen met zijn kwaliteiten wil slagen bij Ajax dan gebeurt dat.

    Kijk naar gasten als Van De Beek en De Jong. Stonden ook niet direct in de basis en dan ook nog niet eens altijd op hun beste plek. Daarbij wordt er ook al heel lang aan vd Beek getrokken uit het buitenland.

    Maar zij hadden wel een echte wil om te slagen bij de club.

    Het gaat om ware intentie.

    Bij Kluivert en Kishna zie je hetzelfde als bij Tete.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2001
    woensdag 16 mei 2018 om 09:22
    Welke verhalen ? En je kunt de intentie hebben ,maar toch niet slagen door anderen of andere factoren
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 16 mei 2018 om 09:24
    Van die “inside info” verhalen.

    Ligt niet zozeer aan jou dus dat is niet helemaal eerlijk, maar er loopt er hier eentje...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2001
    woensdag 16 mei 2018 om 09:31
    Oh ok .. Ik loop nooit te liegen of dingen uit m'n duim te zuigen hier hoor ,ben 35 , te oud voor zulke dingen :) wat ik wilde zeggen is dat je soms ook andere dingen hoort van mensen die dan bv dichterbij de persoon in kwestie staan dan jij of ik ,tuurlijk hoeft dat niet de (hele )waarheid te zijn ,want waar twee partijen tegenover elkaar staan ,willen beide partijen hun eigen versie van het verhaal verkondigen
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 16 mei 2018 om 09:39
    Snap ik. :)

    Alleen die verhalen naar buiten toe zijn echt geen drol waard als je dat niet ondersteunt met daden.

    Bij Tete vond ik dat een heel groot contrast. Als hij had willen slagen bij Ajax was dat gebeurd.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2001
    woensdag 16 mei 2018 om 09:45
    Ik snapte ook niet echt dat ie vertrok want het enige wat ik steeds hoorde was ik ben ajacied ik blijf ..ach ja .. Laten we naar dit seizoen kijken en hopen dat we dit jaar weer eens kampioen worden en goede spelers op het veld zien ,of niet ! :)
    Vind ik leuk
    Korm +30955
    woensdag 16 mei 2018 om 07:35
    Tja logisch. die jongen kwam niet meer aan de bak bij ajax wat ik echt onbegrijpelijk vond... maarja een trainer ziet meer dan wij denk ik dan...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 07:18
    Deze jongen hebben ze ook al weggejaagd met dat constante uitfluiten van eigen spelers
    Vind ik leuk
    Korm +30955
    woensdag 16 mei 2018 om 07:34
    Dat Tete op de bank belanden omdat veltman erin moest heb ik nooit begrepen. Goed dat hij nu door kan ontwikkelen in Frankrijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 08:12
    Veltman kwam op rb te spelen omdat Tete een paar maand geblesseerd was. Toen hij weer fit was had Ajax Sanchez gehaald dus kon Veltman niet terug naar CV. Sanchez en Tete samen is gewoon heel matig.....
    Tete is in Frankrijk ook niet onomstreden hoor!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 08:48
    Veltman voegt anders voetballend nog minder toe dan Tete zou kunnen. Ik denk echt dat (zoals 2cent hierboven al aangaf) zijn rol als bankzitter vooral te maken had met het niet verlengen van zijn contract.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    fr1963 +2458
    woensdag 16 mei 2018 om 07:36
    Ajax, warme club.....geldwolven, thats it.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8814
    woensdag 16 mei 2018 om 07:36
    Zure smaak club had niet anders verwacht :)
    Vind ik leuk
    myrthewit +1487
    woensdag 16 mei 2018 om 07:48
    Als je anderhalf jaar onderhandelt over een verlening van je contract en dan nog niet tekent dan wordt elke club koud....
    Vind ik leuk
    Godin1 +863
    woensdag 16 mei 2018 om 07:54
    Heel erg dom om deze talentvolle back te laten gaan en een hardwerkende prutser Veltman op die plek te zetten. Totale kapitaalvernietiging.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12756
    woensdag 16 mei 2018 om 08:02
    En nu hebben we Kristensen!
    Ach, every little thing is gonna be alright.. :-)
    Vind ik leuk
    Sazzz +11209
    woensdag 16 mei 2018 om 08:13
    De laatste tijd speelt hij ook weinig hoor
    Vind ik leuk
    peinke +1892
    woensdag 16 mei 2018 om 08:14
    Nooit goed begrepen waarom Tete weg moest bij Ajax, helemaal als je ziet welke backs er nu allemaal mislukken. Waarschijnlijk iets te mondig! Daar hebben een aantal dominante Ajacieden een hekel aan. Veel spelers die Ajax verlaten hoor je niets meer van terug. Dit is een miskleun eerste klas!
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    woensdag 16 mei 2018 om 08:24
    ajax is een profesionele voetbalclub , en hoeft dus geen warm bad te zijn
    als je warmte wil moet je bij de amateurs gaan spelen tete
    Vind ik leuk
    Blindsy +9478
    woensdag 16 mei 2018 om 18:08
    Of bij PSV ;-)
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +236
    woensdag 16 mei 2018 om 08:27
    Tete komt gewoon tekort voor Ajax. Ik ben blij dat Veltman nog gebleven is want die vind ik gewoon vel malen beter. Er zit meer pit en power in het spel van Veltman vergelijken met Tete. Ik ben blij dat ie niet meer bij Ajax speelt.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2001
    woensdag 16 mei 2018 om 08:51
    Zeker niet met je eens ! Tete is echt wel beter
    Vind ik leuk
    Renelas +163
    woensdag 16 mei 2018 om 08:38
    Een van Ajax grootste fout om Tete te laten gaan. Snap nog steeds niet waarom dat is gebeurd.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 16 mei 2018 om 10:02
    Oh oh een oud speler die zegt dat ajax een koude(re) club is....

    Nu moeten al die ajacieden weer gaan schreeuwen om dat proberen recht te lullen.
    Wordt weer een feest op VP.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:40
    Ajax is inderdaad veranderd . Tete en Riedewald moesten weg ondanks men geen betere verdedigers had. Erg raar dat de laaste jaren er meer donkere jongens moesten vetrekken . Ik denk dat de commercie dat eist. Dat had lui van Gaal ook al aangeven toen hij nog coach was
    Vind ik leuk
    Blindsy +9478
    woensdag 16 mei 2018 om 18:07
    Hey, nou beginnen de ex-spelers ook al over het koude Ajax te zaniken. ;-)
    En ik geloof er dus weinig van. Ja, als je niet wil bijtekenen, misschien?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:10]
    Vind ik leuk