Van Persie over Memphis en Ajax-tweetal: 'Ik ben wel benieuwd wat zij gaan doen'

    Van Persie over Memphis en Ajax-tweetal: 'Ik ben wel benieuwd wat zij gaan doen'

    woensdag 16 mei 2018 om 09:48

    Robin van Persie heeft vertrouwen in de toekomst van het Nederlandse voetbal. De 34-jarige vedette van Feyenoord is er heilig van overtuigd dat er voldoende nieuw talent aan zit te komen. 

    "Talent komt in golfbewegingen, er zullen altijd weer nieuwe jongens opstaan. Ik lees dat Oranje O17 van Spanje heeft gewonnen, O15 verslaat Duitsland. Goede signalen volgens mij", vertelt Van Persie in gesprek met Voetbal International. 

    "Dan gaat het erom waar die spelers uiteindelijk terechtkomen. Mijn generatie speelde bij Chelsea, Real Madrid, Arsenal, Manchester United. Daar gaat je niveau dan zó omhoog dat je vanzelf Oranje mee omhoogtrekt. Dan kom je op de next level waar ik het eerder over had. Ik ben wel benieuwd wat Memphis gaat doen, of Matthijs de Ligt, Justin Kluivert. Elke zomer kan er iets gebeuren waardoor er iets in beweging wordt gezet."

    Lees ook: Van Persie legt lat hoog en wil Barça en Real achterna: "Moet onze uitdaging zijn"

    Plaats een reactie

    Teamgeest +1418
    woensdag 16 mei 2018 om 09:55
    Goh.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:32
    Zooooo, woordenboek gelezen?
    Vind ik leuk
    Berbr +1251
    woensdag 16 mei 2018 om 09:57
    Hij noemt geen jonge spelers van Feijenoord
    Vind ik leuk
    Koeroe +11198
    woensdag 16 mei 2018 om 09:59
    Dat kan hij echt niet maken. Gelijk contract ontbinden!
    Vind ik leuk
    Voebtal +3759
    woensdag 16 mei 2018 om 12:16
    Bij Feyenoord lopen op dit moment in het 1e geen toppers rond, daar is hij heel eerlijk over.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:59
    Hij ziet hoe laag Het nivo is daar Met eige ogen. Daar om overwoog hij om te stoppen. Maar hij is een vechter en wil nog 1 jaar volhouden!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:05
    Net als jouw Nederlands ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:06
    Fair enough!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:07
    Je Engels is inderdaad beter..... :)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:10
    Dobrze słyszeć ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:11
    Je Pools nog beter, het moet niet gekker worden!
    Vind ik leuk
    Deck010 +3682
    woensdag 16 mei 2018 om 10:08
    Leuke reactie zeg. Eindelijk eens een positieve reactie van een voetbal icoon, die toevallig bij Feyenoord speelt, over Ajax jeugd en dan kom jij met zo'n kansloze opmerking.
    Probeer lekker de boel op te naaien tussen Poolse supporters en laat dit soort reacties hier achterwege graag.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:11
    Ach johh niet zo overdreven doen! Sommige mensen kunne hier heeeeel weinig hebben. Snel op Hun pikkie getrapt!

    Gewoon de reactie met een knipoog neme!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:05
    Omdat die slim genoeg zijn om niet op hun 18de al weg te gaan...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2026
    woensdag 16 mei 2018 om 13:26
    Hij is realistisch ingesteld
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:57
    Goed verhaal
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:57
    Memphis is zo belangrijk voor dit Oranje. Je moet hem waarderen want hij is de enige echte dragende speler voor jullie. Top voetballer.
    Ik hoop dat Memphis naar Bundesliga gaat
    Vind ik leuk
    Sanders +3379
    woensdag 16 mei 2018 om 10:07
    De meesten hier kunnen zich niet over een hoedje heen zetten :)
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1157
    woensdag 16 mei 2018 om 10:13
    Memphis heeft talent, dat klopt. Maar dragend is hij absoluut niet. Speelt (vooralsnog) teveel zijn eigen wedstrijden. Ik denk dat de dragende factor in de huidige groep juist zit in een v.Dijk en eventueel ook de Ligt. Die zijn stabieler en nuchterder. Op middenveld en aanval zie ik weinig gasten met karakter en dragend vermogen in hun spel. Hopelijk groeit dit de komende jaren wel erin
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:15
    Hij is wel dragend omdat hij bij elk oranje wedstrijd sowieso een doelpunt meepikt en een assist.
    Ja natuurlijk Het kan stabieler maar dat is zeer lastig als de rest van Het elftal niet functioneert.
    Koeman heeft door dat Depay in de spits of net erachter Key is
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +239
    woensdag 16 mei 2018 om 09:59
    En hij gaat het helemaal maken ook. Wil nog meer Ajax nieuws. Wordt er vrolijk van. Hou van Ajax
    Vind ik leuk
    Deck010 +3682
    woensdag 16 mei 2018 om 10:05
    Goh....dat was me nog nooit opgevallen.
    Maar wie gaat het nou helemaal maken ook volgens jou?
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 16 mei 2018 om 10:09
    Ik kan dat voor lul zetten van de turkse nederlander wel waarderen :)

    Zou ook gek worden van zo'n kwast wanneer die constant m'n club voor lul zou zetten met zulke 'over the top' domme teksten.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:12
    Je zou maar eens meer van jou vrouw houden zielepoot
    Vind ik leuk
    PRICE +26041
    woensdag 16 mei 2018 om 10:03
    Komen weer genoeg goede spelers die het niveau omhoog brengen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:09
    Daar geef ik je een like voor. Erkomen zeker genoeg goede spelers. Enige wat ik erbij kan toevoegen is kijk maar naar Ajax en dan heb je altijd hoop.
    Vind ik leuk
    Eendracht +13946
    woensdag 16 mei 2018 om 10:20
    Nederlands elftal is idd een beetje zoals Ajax:
    Bij de jeugd lijkt het heel wat en zijn de prestaties veelbelovend....
    Het vlaggeschip daarintegen....
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:29
    Laatste wedstrijd hebben we gewonnen. Dus gaat goed komen
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14969
    woensdag 16 mei 2018 om 10:37
    Kijken naar Ajax levert meestal een hoop op. Maar daarom zit er ook een spoelknop op dat ding.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:13
    bassie haha
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:30
    Denk dat Mhempis de nieuwe spits wordt van Oranje
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:36
    Alle 3 moeten nog 1 jaar bij hun club blijven stabiel worden.
    Wanneer hebben ze Champions League gespeeld?
    NOOIT of nauwelijks!
    Dus speel een jaar nog en wordt echt de topspeler, Kluivert speelt net 2 seizoenen in NL en Ziyech speelde er 6. Wijnaldum speelde er lang, Strootman, Mertens speelde er lang en dat zijn spelers die een mooie stap hebben gemaakt en het goed doen bij hun club.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5401
    woensdag 16 mei 2018 om 12:22
    Crime .... Robin van Persie and KNVB in The Godfather of the Dutch soccer
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26784
    woensdag 16 mei 2018 om 15:06
    Domme keuzes maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    woensdag 16 mei 2018 om 20:12
    Robin... er komt wel wat talent aan... maar in de breedte is het heel smal.
    Er kan een voorhoede gevormd worden.... maar zijn het ook in hun positie de allerbesten die we hebben? Neu... het kan maar houdt niet over.

    En nu allemaal goed je best doen, bewijs mijn ongelijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Persie over Memphis en Ajax-tweetal: 'Ik ben wel benieuwd wat zij gaan doen'