Verbazing en ergernis in Rotterdam: 'Feyenoord bestond niet voordat Dirk kwam'

    Verbazing en ergernis in Rotterdam: 'Feyenoord bestond niet voordat Dirk kwam'

    woensdag 16 mei 2018 om 12:54

    Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam verbaast zich over 'Het geloof in succes', een boek van Dirk Kuyt dat deze week op de markt kwam. In het boek kijkt Kuyt terug op zijn carrière en - uiteraard - het kampioensjaar met Feyenoord. 

    "Ik heb wat fragmenten gelezen en als je dat zo ziet, dan had Feyenoord Martin van Geel niet nodig, Giovanni van Bronckhorst niet nodig, de medische staf niet nodig, eigenlijk helemaal niemand nodig, want Dirk regelde het wel eventjes", aldus Voetbal International-journalist Krabbendam.

    "Feyenoord bestond niet eens voordat Dirk kwam. Iedereen heeft het recht om een boek te schrijven, maar ik weet wel dat er in Rotterdam met gefronste wenkbrauwen op is gereageerd."

    Van Bronckhorst komt er in sommige passages bekaaid van af. Duidelijk wordt dat Kuyt bepaalde beslissingen van de trainer niet begreep. "Wat heeft Van Bronckhorst nou gedaan? Hij heeft zijne koninklijke hoogheid op de bank gezet, terwijl hij als trainer gewoon bepaalt wat in zijn ogen de sterkste opstelling is."

    Lees ook: Feyenoord distantieert zich van boek Kuyt: 'Herkennen ons er niet in'

    Plaats een reactie

    AllAdIn +16205
    woensdag 16 mei 2018 om 13:05
    Dirk, foei!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23128
    woensdag 16 mei 2018 om 13:21
    Derksen heeft gelijk....ik hoorde hem van de week weer voor de camera lullen over WIJ, TEAM, LEGIOEN, HET DOEL , SAAMHORIGHEID en dat GOD mooi is...maar in zijn boek is het toch écht DIRK en DIRK en vooral DIRK!
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    woensdag 16 mei 2018 om 13:53
    God bestaat niet. Sorry dat ik blijkbaar de eerste ben die het tegen je zegt.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5709
    woensdag 16 mei 2018 om 14:06
    God bestaat, maar ik ben ook niet de eerste die het tegen je zegt. :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    woensdag 16 mei 2018 om 14:08
    Bewijs het maar?
    Vind ik leuk
    Leeuw +5709
    woensdag 16 mei 2018 om 14:09
    OK. Ik kom eraan. Wacht je op mij? Dan bewijs ik het effe.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    woensdag 16 mei 2018 om 14:13
    Rustig aan, ga nu dames van school halen en paspoorten verlengen. Ik kijk zo werl!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:08
    Waar komen de godenzonen dan vandaan?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    woensdag 16 mei 2018 om 14:11
    Uit een ei, piep piep ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:17
    Uit het oude Griekenland.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16205
    woensdag 16 mei 2018 om 14:09
    Kuyt is God, dat moet je nu toch wel weten.. ;-)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23128
    woensdag 16 mei 2018 om 14:29
    Mijn Date van gisterenavond zei het toch écht : "God bestaat "...
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    woensdag 16 mei 2018 om 14:47
    Had ze nog een andere afspraak?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:41
    Kiprich met de counter, komt dat schot.... ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:10
    Plattekar.jij gelooft die kloozak Derksen ik heb heel mijn leven ik 75jaar nu.ooit iets positief horen zeggen of schrijven over Dirk
    En nooit over.Feyenoord.die man moet je dood zwijgengrtAnton.Veghel

    Vind ik leuk
    Koeroe +12884
    woensdag 16 mei 2018 om 13:25
    Tja wat mij heel erg opvalt is dat supporters van andere clubs t nogal interessant vinden. Zie reacties hieronder. Psv, Ajax, ADO, Zwolle. Ik heb nog weinig Feyenoord supporters er over horen klagen en als t al was hoorde ik: ja lekker boeiend. Iedereen lijkt zich er nogal druk om te maken
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    woensdag 16 mei 2018 om 13:27
    Mij interesseert het als Feyenoorder ook niets om eerlijk te zijn. Mooi dat we de titel pakte zal me echt een worst wezen wie er verantwoordelijk voor is haha.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16205
    woensdag 16 mei 2018 om 14:21
    Precies, lekker belangrijk wat anderen vinden..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4023
    woensdag 16 mei 2018 om 13:43
    Dat komt omdat wij niet van die boulevard supporters zijn.
    Vind ik leuk
    tremere +659
    woensdag 16 mei 2018 om 13:49
    Als Feyenoord supporter vind ik dat de titel bereikt is op grond van pure teamprestatie, Kuijt was belangrijk maar dat waren alle spelers, ook spelers zoals Kramer waren essentieel voor de titel. Iedereen zegt dat je nu het verschil ziet dat Kuijt weg is maar Elia, Kongolo en Karsdorp zijn ook weg, tel daarbij de blessures op aan het begin van het seizoen waardoor je je vaste verdediging en je doelpuntenmachine kwijt was en beide seizoen zijn al compleet niet meer te vergelijken met elkaar. Verder vind ik het van iemand die op professionaliteit hamert het behoorlijk onprofessioneel om dit zo buiten te brengen over je eigen werkgever. In een normaal bedrijf(sector) zou dit zo kunnen leiden tot ontslag.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:07
    Wij in Utrecht hebben wel recht van spreken denk ik, nou geloof me, in Utrecht zijn ze helemaal klaar met Dirkie, voorbeeld: niet 1 ex Utrecht speler is uitgenodigd voor zijn afscheidswedstrijd, wat dacht je van Michael Mols, Igor Glusevic, Harald Wapenaar bijvoorbeeld?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12884
    woensdag 16 mei 2018 om 14:46
    Vervelend voor ze zeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:20
    Lijkt mij als je een afscheidswedstrijd speelt dat je dat doet met spelers van alle clubs
    Vind ik leuk
    3Bier +8551
    woensdag 16 mei 2018 om 15:18
    Zelfs Grandel niet eens??
    Vind ik leuk
    Spartan +6667
    woensdag 16 mei 2018 om 13:39
    Feyenoord moet Dirk lekker vertellen dat ie maar elders aan de slag moet gaan in de toekomst.

    Wat een narcist zeg. Bah!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    schrijft de man die niet meer welkom is ons bij Feyenoord ,Krabbendam Alain2708 !! hij lult te veel
    Vind ik leuk
    Voebtal +6449
    woensdag 16 mei 2018 om 13:05
    Kuyt heeft toch gewoon gelijk. Je ziet het dit seizoen weer, dramatisch slecht. Kuyt in de directie lijkt me verstandig. De enige met een echte topsport mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Old Star +7314
    woensdag 16 mei 2018 om 13:24
    Hahaha dus Gio heeft dat niet?
    Heb je zijn rijtje clubs wel eens bekeken?
    Vind ik leuk
    Voebtal +6449
    woensdag 16 mei 2018 om 16:23
    Gio was voetballend superieur aan Kuyt, op technisch vlak. Daarom heeft Gio ook bij grotere en betere clubs gespeeld. Kuyt heeft het altijd van zijn mentaliteit moeten hebben want kwalitatief was het niet zo bijzonder. Dat is het verschil. Gio is dus wat luier en eist dus ook minder inzet van zijn spelers terwijl de huidige selectie het ook van inzet moet hebben omdat ze voor de rest niet veel voorstellen.
    Vind ik leuk
    Old Star +7314
    woensdag 16 mei 2018 om 18:25
    Dus omdat Gio een betere voetballer was is ie lui en eist hij niet genoeg van zijn spelers...
    Jaja heel logisch...
    Vind ik leuk
    Voebtal +6449
    woensdag 16 mei 2018 om 19:38
    Inderdaad. Goede voetballers die het van hun talent moeten hebben geven nou eenmaal minder dan die het van hun inzet moeten hebben. Dat is toch logisch?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:38
    Het is inderdaad niet te ontkennen dat de impact van Kuyt gigantisch is geweest.
    Voor mij is het echt de titel van Kuyt, daarvoor lukte het heeeeeel lang niet.
    Feit is dat Gio voor zijn komst al bij a op straat stond.

    Of hij in de directie past is vraag 2, maar een beker en een titel is ongekend.
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +237
    woensdag 16 mei 2018 om 13:06
    Dirk heeft iig weer laten zien dat hij niet bepaald een denker is. Wat een domme vent.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    woensdag 16 mei 2018 om 13:06
    Dat nieuwe stadion gaat toch naar Dirk Kuijt vernoemd worden neem ik aan?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16205
    woensdag 16 mei 2018 om 14:12
    En een 20 meter hoog standbeeld op het Dirk Kuyt plein voor de Dirk Kuyt Arena..
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:39
    Rotterdam heet zometeen gewoon Dirk Kuyt en ze spelen niet meer bij Feyenoord maar bij fc Dirk Kuyt
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16205
    woensdag 16 mei 2018 om 14:43
    Erasmusbrug wordt de Dirk Kuyt brug, Euromast wordt de Dirk Kuyt mast.. ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:06
    Ik lees. Jij leesT.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3584
    woensdag 16 mei 2018 om 13:43
    Met een t,
    > <
    I
    ^
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    zwollie +7386
    woensdag 16 mei 2018 om 13:07
    Dominee Dirk Kuit leest voor uit eigen werk.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:08
    Oh shit nou hebben alle meningmannetues het boek gelezen en begint het grote dirk-circus alweer
    Vind ik leuk
    Deck010 +6667
    woensdag 16 mei 2018 om 13:10
    Daar hebben we weer een mooi verhaaltje van onze clubwatcher Krabby...wat een enorme pannekoek is dat die mediahoer. Zegt zelf al dat hij een aantal passages heeft gelezen en komt al gelijk met een mening.
    Nou zit geloof ik niemand behalve moeder Krabbedam meer op zijn mening te wachten maar hij blijft het toch doen.
    Probeer het boek eens te lezen zoals hij is geschreven "door de ogen van Dirk" en kom dan nog eens terug met een onderbouwde mening.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6017
    woensdag 16 mei 2018 om 13:10
    De frustratie spat er vanaf wanneer je nog samen gevoetbald hebt dan is het lastig die nieuwe hiërarchie te accepteren!!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4667
    woensdag 16 mei 2018 om 13:10
    Als niemand Dirk van die roze wolk schopt dan zal hij blijven zweven. Natuurlijk was hij belangrijk voor dat kampioenschap van Feyenoord maar hij moet niet gaan overdrijven.
    Vind ik leuk
    Mascleta +268
    woensdag 16 mei 2018 om 13:11
    Het kampioensjaar inclusief hattick was een sprookjesbroek van Dirk Kuijt, maar verder is het een zelfingenomen narcistische man.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:12
    Geniaal hoe Dominee Kuyt iedereen ff een mes in de rug steekt...links lullen rechts vullen
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7245
    woensdag 16 mei 2018 om 13:16
    Schitterend verwoord, Martijn. Ik kon een glimlach niet onderdrukken :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    woensdag 16 mei 2018 om 13:47
    Heb jij het boek al gezien, en dan met name de omslag. Je weet wel waar ik heen wil toch? Kuyt op de voorpagina en die hendjes......
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7245
    woensdag 16 mei 2018 om 15:04
    Haha meen je dat? :) ik ren direct naar de Bruna, ff lekker ergeren :)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:17
    Jarloers!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20745
    woensdag 16 mei 2018 om 13:23
    Wie is jarloers?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18768
    woensdag 16 mei 2018 om 13:31
    Wat is jarloers?;-).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4023
    woensdag 16 mei 2018 om 13:47
    Jaloers is wat jullie tegenwoordig zijn op de clubs die wel prijzen pakken.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18768
    woensdag 16 mei 2018 om 14:19
    Jammer, jôh.
    Goed geprobeerd.

    Een Palmarès om U tegen te zeggen. Geweldig.

    4 jaar ff niks (wel 'ff' een Europa Cup finale), maar een kwestie van zeer korte termijn voordat de prijzen weer binnen stromen.;-).

    Trots op Ajax!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20745
    woensdag 16 mei 2018 om 14:01
    Waarop jaloers?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1217
    woensdag 16 mei 2018 om 13:18
    ik denk dat lid is van jehova getuige die gekke kwast
    Vind ik leuk
    Deck010 +6667
    woensdag 16 mei 2018 om 13:20
    Ja, hij staat hoop ik zondagmorgen om 7:00 uur bij jou aan de deur te bellen. Mooi onderbouwde mening ook.
    Vind ik leuk
    WibedePibe +149
    woensdag 16 mei 2018 om 13:19
    En er komt een 30 meter hoog standbeeld van Dirk op de Coolsingel en de Kuip wordt de Kuyt!

    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20745
    woensdag 16 mei 2018 om 13:21
    Zwarte kous Dirk is de almachtige...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31415
    woensdag 16 mei 2018 om 13:22
    Dirk is here jezus zelf...
    Vind ik leuk
    fr1963 +2968
    woensdag 16 mei 2018 om 13:30
    Kuyt geeft gewoon zijn gevoel weer, dus niet alleen hosanna (wat ook niet wordt gepruimd door media en anti Kuyters) maar ook wat m dwars zat. Niets mis mee, volgens mij hebben Kuyt, Gio en v Geel dit intern uitstekend opgelost.
    Zie dit als reklame, media vergroot graag mogelijke stront zo groot mogelijk, het gevolg zal zijn dat Dirkie nog meer boeken gaat verkopen. Men leest graag spannende boeken....
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:32
    Dirk kan nu naar een inrichting
    Vind ik leuk
    Martinnat +926
    woensdag 16 mei 2018 om 13:42
    De voeten spreken de waarheid , dan had men bij Feyenoord moeten laten zien dat ze het ook zonder Dirk konden , en dat hebben ze niet gedaan, November was Competitie en Europa al over , de beker is een troostprijs ,ik zeg niet dat Dirk gelijk heeft maar het is wel een winnaar
    Mijn mening .
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:46
    Dirk moet een keertje samen met Borsato en Humberto afspreken. Kunnen ze samen aftrekken op elkaars (en vooral de eigen) prestaties.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1515
    woensdag 16 mei 2018 om 13:49
    Wat suggestief weer allemaal. Richt je op 1 passage van het boek. Dat verkoopt lekker in de media. Clickbait
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:50
    Tja je moet op 1 manier je boek verkopen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:55
    Kuyt heeft kasies met zijn nieuwe gebit
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    woensdag 16 mei 2018 om 14:03
    Heeft iemand de reactie van Daniel Schwaab gelezen? Hij zei dat er na vorig seizoen bij Psv een aantal spelers zijn vertrokken die gewoon weigerden om hard te trainen. Dit seizoen werd er vervolgens veel harder getraind met het kampioenschap tot gevolg.
    Zou er dit seizoen bij Feyenoord niet iets vergelijkbaars aan de hand geweest zijn. Kuijt was weg en de mentaliteit meteen weer drama. Blijkbaar allemaal de schuld van Jan Wouters?
    Vind ik leuk
    NickA +66
    woensdag 16 mei 2018 om 13:57
    Ik denk dat je eerst het hele boek moet lezen om te oordelen. En laten wij wel zijn zonder Dirk Kuyt waren wij niet kampioen geworden. Zijn instelling is fenomenaal, absolute topper op voetbalgebied.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2002
    woensdag 16 mei 2018 om 13:59
    Al 3 dagen gaat het over dat boek....het is weer komkommertijd in voetballand
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:01
    Kuyt is zichzelf iets te belangrijk gaan vinden. Hij kan nog steeds niet relativeren. Hij was 'gewoon' niet zo goed meer op het laatst.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:01
    Misschien dat ze nu in Rotterdam eens door krijgen hoe Dirk in elkaar zit, wij in Utrecht wisten dat al veel langer en Johan Derksen werd altijd uitgelachen als die zijn mening over Dirk gaf, maar die sloeg de spijker op zijn kop, het is een hele enge man blijkt dus
    Vind ik leuk
    Vak422 +582
    woensdag 16 mei 2018 om 14:02
    Dirk is een narcistisch überkneusje, wel respect voor wat hij uit z'n carrière heeft gehaald.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5709
    woensdag 16 mei 2018 om 14:08
    Een terugkeer in de staff van Feyenoord zal ontzettend moeilijk worden Dirk als ik alles zo lees.
    Vind ik leuk
    wil +1056
    woensdag 16 mei 2018 om 14:08
    Kuyt denkt zeker dat hij God is.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +209
    woensdag 16 mei 2018 om 14:15
    God is dood leve johan!!
    Vind ik leuk
    remakil +5642
    woensdag 16 mei 2018 om 14:21
    Dirk is God... aldus Dirk zelf...
    Vind ik leuk
    Zitterd +146
    woensdag 16 mei 2018 om 14:44
    Kuyt is inderdaad erg belangrijk geweest in het halen van de titel, maar hoe hij nu alle eer naar zich zelf toeschrijft past niet bij hem en hij haalt zo wel de glans er van af
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    woensdag 16 mei 2018 om 14:54
    Dirkje komt eindelijk uit de kast
    Vind ik leuk
    fer65 +237
    woensdag 16 mei 2018 om 15:03
    Een ding is de echte waarheid feijenoord kwam nergens meer in voor dan alleen het ergenissen boek van van Geel en bestuur.Guidettie nee klaziem ja pfffff daar kreeg ik nou gefronste wenkbrouwen van.Uiteindelijk kwam kuyt en we werden kampioen de rest vond ik erg onbelangrijk .Ja dat je tegen een trainer ingaat en het bestuur dat totaal geen intensie had om feijenoord kampioen te maken dat was niet de bedoeling.excuus maar weer naar ajaks de zielepoten,dat was in 1970 ook zo volgens Herman kuiphof de toenmalige sportverslaggever.Waarom mag nu geen kretiek hebben op het jaren lange bizarre slechte beleid van feijenoord,op een enkeling na zo als J.van den Herik die het met totaal niets moest doen en de europcup pakte en tog neer gesabeld werd gewoon te gek voor woorden. Alle grootheden bij feijenoord met het juiste verstand van voetbal en de intensie heeft met gevaar voor eigen leven feijenoord kampioen te maken .Dat hoefje van dit armzalige zooitje niet te verwachten want ieder die het beter weet word weggestuurd.Aan modderen is het motto van feijenoord met een broodje hamburger na verlies van onze zo mooie club en stadion.25 miljoen naar de klote helpen en op het nippertje nog de beker pakken wat een prestatie zeg pfffff een kinderhand is gauw gevuld grote schande meneer van Geel en beleids bepalers.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    woensdag 16 mei 2018 om 15:28
    Valt hij alsnog van zijn voetstuk omdat hij zo'n stom boek moet (laten) schrijven. Had gewoon die schaal boven je bed gehangen en lekker jeugdtrainer geworden, dan was je voor altijd "de held" (!!)
    Vind ik leuk
    Romo +747
    woensdag 16 mei 2018 om 15:33
    Krabbendam ... dat is zoiets ik moet Feyenoord volgen .... maar liever niet.

    Ik ben blij dat zulke dingen naar buiten komen.
    Voor Feyenoord ook goed mss leren ze er van.
    Vind ik leuk
    JD85 +582
    woensdag 16 mei 2018 om 15:38
    Hier laat Kuyt zich toch wel even kennen.
    Hij kan het kennelijk nog steeds niet verkroppen dat hij door van Bronckhorst op de bank werd gezet.

    Waar haalt van Bronckhorst uberhaupt het lef vandaan om deze halfgod op de bank te zetten???? Kuyt was toch de man die er hoogstpersoonlijk voor heeft gezorgd dat Nederland 2 keer op rij een goed WK draaide, en er tevens hoogstpersoonlijk voor heeft gezorgd dat Feyenoord na 50 jaar nog eens een titel binnen haalde.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:23
    Denkt toch niet dat Dirk dat boek helemaal zelf heeft geschreven? Hij is volgens mij geïnterviewd en dan door iemand anders geschreven...dat gaat meestal zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:07
    beste dirk niets is groter dan FEYENOORD jij bent net als ieder ander een passant houd je kritiek voor je. je bent gewoon een werknemer niets meer niets minder.
    Vind ik leuk
    Marco S +4378
    woensdag 16 mei 2018 om 19:46
    Dirk de heilige alleswetende gelovige vrome geweldenaar. Hallelujah Dirk!
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    woensdag 16 mei 2018 om 19:51
    Kuyt komt er nog wel achter als hij zelf trainer wordt, dat elke malloot die zich voetballer noemt meteen denkt dat hij de beste is.

    Het vervelende voor Gio en Geel is dat Kuyt de voorkeur vd twijfel heeft bij supporters want hij is de held. Je kan nooit winnen van de held.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:02
    Waar bemoeit die Krabbedam zich mee had zeker zelf het interview afgenomen.hoor nooit iets positief van hem over ons Feyenoord. Anton Veghel.
    Vind ik leuk
    elmetre +32
    woensdag 16 mei 2018 om 21:28
    Volgens mij is Gio diegene die verantwoordelijk was en daarmee de belangrijkste factor was.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:04
    boeren van zuid blijven boeren van zuid ben er ook een heb niets gelezen maar herken het als de holle likkerij bij feyenoord van af het begin al door al dat bruinwerkerei hebbe ze een hoop mis gelopen jammer dat ernst happel er niet meer is kuyt heeft er kijk op als je wat meer professioneel bezig ben van af oprichting tot nu kijk heel simpel met een bruine tong win je van niemand zeker niet van ajax of psv jammer jammer
    Vind ik leuk