Bijltjesdag in Premier League: Moyes vertrekt na mislukt seizoen in Londen

    Bijltjesdag in Premier League: Moyes vertrekt na mislukt seizoen in Londen

    woensdag 16 mei 2018 om 13:25

    Bijltjesdag in de Premier League. Kort na het ontslag van Sam Allardyce (Everton) is ook het vertrek van David Moyes bij West Ham United naar buiten gekomen. De 55-jarige Schot stond sinds november aan het roer bij The Hammers. Zijn aflopende contract wordt niet verlengd. 

    West Ham heeft het vertrek van Moyes inmiddels bevestigd. De afgelopen jaren versleet de manager de ene na de andere club. In april 2014 werd Moyes ontslagen door Manchester United, dat hem niet veel eerder pas had aangesteld. Daarna werkte de oefenmeester relatief kort bij Real Sociedad en Sunderland. Met die laatste club degradeerde hij afgelopen seizoen uit de Premier League.

    Met de komst van onder meer Marko Arnautovic hoopte West Ham United dit seizoen hoge ogen te gooien. De Londense formatie verkeerde echter het gehele seizoen in het rechterrijtje. Dat kostte Slaven Bilic na enkele maanden de kop. 

    Onder zijn opvolger Moyes ging het niet veel beter. Pas tijdens de 37e speelronde stelde West Ham lijfsbehoud definitief veilig. Naast Moyes verlaten ook assistenten Alan Irvine, Stuart Pearce en Billy McKinlay de club. 

    Lees ook: 'Dankbaar' Everton neemt met onmiddellijke ingang afscheid van 'Big Sam'

    Plaats een reactie

    Clown123 +182
    woensdag 16 mei 2018 om 13:30
    VP! Dit is geen Ajax nieuws? Waar blijft het Ajax nieuws?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:31
    Ga naar ajax showtime :)
    Vind ik leuk
    Clown123 +182
    woensdag 16 mei 2018 om 13:33
    Haha het was sarcastisch bedoeld
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:34
    Ik snap het :)
    Vind ik leuk
    Hattrick +10919
    woensdag 16 mei 2018 om 13:31
    Dat komt nog... Zometeen een artikel : Ex Ajax coach De Boer in beeld bij West Ham ;)
    Vind ik leuk
    Sanders +3011
    woensdag 16 mei 2018 om 13:32
    hahha wat een mislukking is deze man aan het worden zeg. Dat clubs hem nog willen verbaast me enorm.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19435
    woensdag 16 mei 2018 om 13:33
    Moyes terug naar everton?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +1499
    woensdag 16 mei 2018 om 13:37
    En Allardyce weer naar West Ham ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:37
    Die David Moyes is echt een van de slechtste trainers die er is, bij elke club is hij ontslagen.
    Vind ik leuk
    R94 +783
    woensdag 16 mei 2018 om 13:56
    Moyes heeft Preston North End naar de First Division (voorganger van de Premier League) gebracht en werd in zijn eerste twee seizoenen daar 4e en 8ste. Vervolgens heeft hij in 10 jaar tijd van Everton een stabiele subtopper gemaakt waar ze in de jaren daarvoor mee deden in de onderste regionen. Daarna is hij inderdaad wel aardig mislukt, maar bij elke club ontslagen is onzin.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:59
    Maar wel ontslagen bij elke topclub de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    R94 +783
    woensdag 16 mei 2018 om 14:04
    Sunderland, Sociedad en West Ham. Als dat in de categorie topclubs valt bij jou, prima :D
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:07
    Weet je, ik geef je helemaal gelijk plus een like.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:51
    Ja minder dan gelijk geven kun je ook niet... hij heeft maar 1 topclub gehad. Die like vind ik dan wel weer sportief
    Vind ik leuk
    Gustavo +2928
    woensdag 16 mei 2018 om 13:38
    Hij vind het Moyes geweest.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2004
    woensdag 16 mei 2018 om 14:48
    Hier word ik vrolijk van :) :)
    Vind ik leuk
    Wazzupp +207
    woensdag 16 mei 2018 om 15:24
    Terug naar Everton
    Vind ik leuk