'Dankbaar' Everton neemt met onmiddellijke ingang afscheid van 'Big Sam'

    'Dankbaar' Everton neemt met onmiddellijke ingang afscheid van 'Big Sam'

    woensdag 16 mei 2018 om 10:56

    Sam Allardyce is niet langer de manager van Everton. The Toffees melden woensdagochtend via de officiële kanalen dat Big Sam per direct is vertrokken bij de nummer acht van het afgelopen Premier League-seizoen.

    De ervaren 63-jarige manager was pas sinds eind november werkzaam op Goodison Park, waar hij het stokje overnam van de ontslagen Ronald Koeman. "Wij willen Sam graag bedanken voor zijn inspanningen gedurende het laatste half jaar", laat directrice Denise Barrett-Baxendale weten in een statement op de clubsite. "Hij stapte op een moeilijk moment in, maar heeft ons van stabiliteit voorzien. Daarvoor zijn we hem bijzonder dankbaar."

    De club uit Liverpool wil niet onthullen waarom Allardyce zijn koffers heeft gepakt. Het vertrek van de oud-bondscoach komt echter niet uit de lucht vallen: zijn positie zou niet langer houdbaar zijn doordat hij niet door één deur kon met enkele spelers en doordat hij er niet goed op stond bij de supporters. Everton heeft aangekondigd zo snel mogelijk een nieuwe manager aan te stellen.

    Plaats een reactie

    Donnygo +931
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    had niet anders verwacht.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:16
    Wel curieus dat een argument voor zijn gedwongen vertrek de relatie met supporters is. Als je het daarvan moet hebben..
    Vind ik leuk
    Donnygo +931
    woensdag 16 mei 2018 om 15:18
    Om eerlijk te zijn was/is dat ook wel erg slecht hoor, van 5 jaar leuk voetbal met punten naar wedstrijden met 1 schot op goal is een groot verschil en ook niet wat de beleids bepalers willen op voetbal gebied.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:32
    Dan heb je het supporters-argument toch helemaal niet nodig.
    Een "sorry, we lagen fout met zijn aanstelling" is in dat geval ruim voldoende, toch? ;-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +931
    woensdag 16 mei 2018 om 15:43
    Ja als was de relatie wel erg slecht hoor en zie dit ook meer als gewoon een goed makertje naar het publiek.

    https://www.bbc.co.uk/sport/football/44136661 staat het ook wel in dat het meer voor het langere termijn is.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +5995
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Gewoon Frank de Boer proberen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:00
    Of Peter Bosz.
    Vind ik leuk
    The Iceman +3273
    woensdag 16 mei 2018 om 11:28
    Ik blijf erbij: Brands td en van Gaal om de komende 2 jaar een team op te bouwen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +5995
    woensdag 16 mei 2018 om 11:49
    Wel een interessant idee. Is dat ergens op gebaseerd (geruchten) of zelf bedacht.

    Dat Brands zolang wacht met bekend maken en dat het rond Louis zo stil is kan je wel door gaan speculeren. Zeker nu Big Sam weg is..
    Vind ik leuk
    The Iceman +3273
    woensdag 16 mei 2018 om 11:52
    Brands en van Gaal schijnen goede vrienden te zijn. Brands wilde van Gaal ook nog naar PSV halen. Daarnaast heeft van Gaal aangegeven alleen nog voor een grote Engelse ploeg te willen werken en onlangs liet hij weten dat hij een 'niet te weigeren aanbod' had gekregen. Samenwerken met je vriend als td bij een club met zoveel mogelijkheden lijkt mij in die categorie te vallen, ook gezien het niet heel waarschijnlijk is dat een echte topclub in Engeland nog bij van Gaal aanklopt. Maar het blijft vooralsnog speculeren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +5995
    woensdag 16 mei 2018 om 11:55
    Die kennen elkaar natuurlijk van AZ. Goed bedacht, ik ben voor.
    En als het echt gaat gebeuren ga ik het met veel belangstelling volgen.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1478
    woensdag 16 mei 2018 om 12:28
    Als u niets beters te melden heeft, is het beter om niet te reageren en de discussie zuiver te laten.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +5995
    woensdag 16 mei 2018 om 12:39
    Ga jij nu bepalen wat ik wel en niet mag zeggen hier. CDA stemmer zeker?
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1478
    woensdag 16 mei 2018 om 15:03
    Jazeker, want uw reactie voegt niets, maar dan ook niets toe aan het onderwerp van de discussie.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +5995
    woensdag 16 mei 2018 om 15:09
    Wat een hoop onzin. De trainer is weg en er wordt geen opvolger genoemd. Dus doe ik een suggestie.

    Man man man.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 02:34
    Nog arroganter dan van Gaal
    Vind ik leuk
    Makis +935
    woensdag 16 mei 2018 om 12:48
    ja doet t goed in Engeland
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:59
    Één grote farce weer. En weer opnieuw beginnen natuurlijk, zullen we zien of er nu wel beleid is.
    Vind ik leuk
    Korm +28154
    woensdag 16 mei 2018 om 11:03
    daar moet brands voor zorgen ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:07
    Zonder beleid van de “ ik weet niet wat ik wil” houding zal het nooit wat worden
    Vind ik leuk
    Korm +28154
    woensdag 16 mei 2018 om 11:03
    Marco silva moet de opvolger worden!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:07
    Die zit volgend seizoen weer bij een degradatiekandidaat een paar miljoen binnen te harken
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:07
    Big sam, corrupt sam, obesitas sam, als het beestje maar een bijnaam heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:11
    Maar daar maar gerust beest van.
    Vind ik leuk
    Berbr +708
    woensdag 16 mei 2018 om 11:08
    Het waren 3 fantastische dagen...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:14
    Big Sam goes out
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Mooie club met veel opties. Nou even afwachten wie het klusje wil klaren haha.
    Vind ik leuk
    The Iceman +3273
    woensdag 16 mei 2018 om 11:36
    Louis van Gaal Blue Army!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:54
    louis van gaal als opvolger !!!!
    Vind ik leuk
    thierryer +1134
    woensdag 16 mei 2018 om 12:29
    Bosz Zou geen slechte zijn trouwens. Maar denk dat ze de stap willen maken met een grote internationaal gelouterde trainer. In ieder geval wel goed dat ze hem er op tijd uitgeflikkerd hebben zodat de nieuwe trainer zn eigen team kan bouwen.
    Vind ik leuk
    Zippy +3622
    woensdag 16 mei 2018 om 12:36
    Probeer de deuren te vergrendelen, de autowegen te sluiten, geen schepen te laten uitvaren en alle luchthavens te sluiten, anders....... is Advocaatje weg.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1252
    woensdag 16 mei 2018 om 12:44
    Welkom van Gaal !
    Vind ik leuk
    Koeien +1965
    woensdag 16 mei 2018 om 14:15
    Volgens mij staat ie in Engeland vooral bekend als "fat Sam"
    Vind ik leuk
    Lipu +599
    woensdag 16 mei 2018 om 14:29
    Nou, Everton lijkt me niet de niet te weigeren aanbieding voor van Gaal hoor.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    woensdag 16 mei 2018 om 20:07
    Nou is Sam wel Big, maar niet door 1 deur vind ik overdreven.
    Hij redde Koeman's Everton toch maar mooi uit de zorgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dankbaar' Everton neemt met onmiddellijke ingang afscheid van 'Big Sam'