Bayern-aanvaller mag niet mee naar WK en neemt per direct afscheid

Bayern-aanvaller mag niet mee naar WK en neemt per direct afscheid

woensdag 16 mei 2018 om 23:03

Sandro Wagner stelt zich niet langer beschikbaar voor de Duitse nationale ploeg. De aanvaller van Bayern München behoort niet tot de WK-selectie van bondscoach Joachim Löw en heeft zijn conclusies getrokken.

Tegenover BILD laat Wagner weten dat hij klaar is bij die Mannschaft. "Ik treed onmiddellijk terug bij de nationale ploeg. Het is mij duidelijk dat ik met mijn stijl, die altijd open, eerlijk en direct is, blijkbaar niet bij de technische staf pas. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, want het WK zou geweldig zijn geweest."

Wagner (30) debuteerde vorig jaar in het Duits elftal. Hij speelde tot dusver acht interlands en daarin scoorde hij vijf keer, waaronder een hattrick tegen San Marino. Hij kon echter niet op het vertrouwen van de bondscoach rekenen, Nils Petersen van SC Freiburg kreeg de voorkeur boven Wagner. "Hij heeft zijn wedstrijden bij ons met volledige toewijding afgewerkt en heeft tevens een zeer goed karakter", lichtte Löw toe.

Plaats een reactie

Bengelino +9434
woensdag 16 mei 2018 om 23:05
Haha gefrustreerde pik
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:12
Precies. Slechte verliezer.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:42
Sandro Wegner
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:04
Keihard voor zichzelf.
Maar hij laat ik niet met zich sollen
Vind ik leuk
Lipu +580
woensdag 16 mei 2018 om 23:06
Tja, dacht via die Scheiße Bayern wel naar de WK te mogen. Nou, lekker puh!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:00
Halt die klappe junge......das GROßE FC BAYERN MÜNCHEN!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:06
Rare beslissing, ik vind Wagner zeer bruikbare spits die ook prima als 2de spits uit de voeten kan
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:32
Offtopic: Weet jij of er iets is gebeurd tussen de coach en Sandro? Lijkt me raar dat die hem niet meeneemt naar het wk. Is nog ook een veelzijdige speler
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:33]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:57
Alex wordt bijna nooit opgeroepen, de coach kiest bijna altijd voor luis en Marcelo, maar Luis had geloof ik een flinke blessure dus die zou eigenlijk niet mee kunnen, maar ik weet niet hoe fit hij nu is. Het blijft een waanzinnige beslissing om Danilo en nog een paar spelers die in Brazilië spelen wel mee te nemen maar Sandro niet
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 07:31
Zelfs een speler die in China speelt
Vind ik leuk
Gerro +5036
woensdag 16 mei 2018 om 23:06
Zo heeft Duitsland zijn Duitse Bas Dost
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:07]
Vind ik leuk
Sazzz +10930
donderdag 17 mei 2018 om 08:44
Alleen heeft Dost meer recht van spreken. Verreweg de best presterende spits en toch nooit opgesteld
Vind ik leuk
Gerro +5036
donderdag 17 mei 2018 om 15:26
Replica van wim kieft die kwam bij oranje ook nooit echt in het stuk voor.
Vind ik leuk
Sazzz +10930
donderdag 17 mei 2018 om 21:41
Maar die had wel van Basten voor zich. Dost werd jaren gewipt voor Janssen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:09
Breaking news: ik treed terug uit oranje. Ben nooit toegetreden omdat ik nooit ben opgeroepen. Ik speel ook geen voetbal maar ik houd van oranje, ben open en eerlijk. Bedankt maar succes oranje met de oefenpotjes en de toto voor het wk in de kantine in Papendrecht ofzo! En ja ik ben teleurgesteld...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:14
Zonde. We hadden je op het WK goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:13
Terecht teleurgesteld. 5 goals in 8 wedstrijden, goed moyenne.
Vind ik leuk
LarsNL16 +2580
woensdag 16 mei 2018 om 23:16
Waarvan 3 tegen San Marino...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:19
En dus..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:26
Dan blijven er twee over in zeven wedstrijden. Dat is niet best. Vooral niet als je bij een top drie land speelt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:21
Onzin natuurlijk. Of tellen we dan bij iedereen de goals die ze tegen de onderste 5 ploegen maken niet meer mee? Zijn er maar weinig spelers die een goed moyenne kunnen overleggen. Het is gewoon een vreemde keuze van low om wagner thuis te laten voor die petersen.
Vind ik leuk
Sazzz +10930
donderdag 17 mei 2018 om 08:45
Tuurlijk maakt dat wel uit. Op het WK tref je dat soort landen niet namelijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:28
Nogmaals: dan kun je een heleboel spelers thuislaten. Ik heb het even voor je nagekeken, puur als voorbeeld: bij van persie kun je er zo 20 doelpunten afhalen die hij gemaakt heeft tegen landen als san marino, wit-rusland, noord-ierland, hongarije etc. dat wil dan niet gelijk zeggen dat he een alechte spits is. Wagner is een prima spits en met zijn moyenne is het belachelijk dat hij er niet bij is en petersen wel.
Vind ik leuk
LarsNL16 +2580
donderdag 17 mei 2018 om 07:56
Weghorst maakt er ook minstens 3 tegen San Marino. 5 uit 8 is heel knap. Maar als je bedenkt dat er daar 3 van tegen San Marino zijn, vind ik het al een stuk minder. Volgens mij scoorde Younes ook tegen San Marino...
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 07:56]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:25
Hij zou een suppercut spits voor Duitsland kunnen zijn en zeker beslissend ook.
Vind ik leuk
Rodajc +8070
woensdag 16 mei 2018 om 23:29
Best begrijpelijk. Beter dan nu zal hij niet meer worden en hoewel Petersen een aardige spits is, is dit wel een duidelijk teken dat Wagner zelfs slechter dan hem wordt ingeschat en dus geen kans meer zal maken ondanks dat objectief gezien Wagner een perfect breekijzer voor Duitsland is.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:57
Wat een jadokus, ga lekker calimero spelen met Bassie Dost.
Vind ik leuk
Teo Smith +19304
donderdag 17 mei 2018 om 06:33
Duitsland heeft wel betere rond lopen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:02
Ik had hetzelfde gedaan,wanneer je bij het grote fc bayern speelt hoor je gewoon in de nationale ploeg te spelen: punt....
Vind ik leuk
Lipu +580
donderdag 17 mei 2018 om 14:26
Kletsmajoor.
Vind ik leuk
Lipu +580
donderdag 17 mei 2018 om 14:25
Weinig basisplaatsen gehad na de winterstop.
Bij Hoffenheim moeten blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bayern-aanvaller mag niet mee naar WK en neemt per direct afscheid