FC Utrecht strikt weer talent van Ajax: 'Hij is een zeer getalenteerde speler'

    FC Utrecht strikt weer talent van Ajax: 'Hij is een zeer getalenteerde speler'

    donderdag 17 mei 2018 om 11:12

    FC Utrecht heeft zich opnieuw versterkt met een jeugdspeler van Ajax. Samir Ben Sallam (16) maakt de overstap naar de Domstad en sluit aan bij de beloftenploeg.

    Ben Sallam liep sinds zijn zevende rond bij Ajax, waar hij begon in de F1. Tot en met oktober was hij actief voor Ajax O17. De vleugelspeler beschikt over een Nederlands en Marokkaans paspoort. Bij Utrecht gaat hij deel uitmaken van de selectie van Jong FC Utrecht, maar Ben Sallam mag ook uitkomen voor FC Utrecht O19.

    "Samir is een zeer getalenteerde speler. Hij is creatief, tweebenig en technisch zeer vaardig", reageert directeur voetbalzaken Jordy Zuidam op de clubsite. "Samir is een speler die het spel verdeelt en anderen beter laat spelen."

    Hoofd opleidingen Jelle Goes is blij met de komst van Ben Sallam. "Het feit dat hij op zestienjarige leeftijd al bij de selectie van Jong FC Utrecht aansluit, zegt genoeg over zijn kwaliteiten en potentieel. Dat hij ook voor FC Utrecht O19 wedstrijden kan spelen, kan voor dat elftal een absolute pré zijn."

    FC Utrecht versterkte zich eerder al met Giovanni de la Vega van Ajax.

    Lees ook: 'Utrecht haalt bij Ajax vertrokken duo op; Amsterdammers krijgen vergoeding'

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 11:15
    Over een paar jaar staat er half ajax op het veld
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:21
    Dat geldt nu al voor, bij wijze van, de halve eredivisie.

    Er zijn er heel wat opgeleid bij Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:22
    Helemaal waar!
    Vind ik leuk
    Bdog +5002
    donderdag 17 mei 2018 om 11:23
    maar niet al te best, kan zo even geen toppers opnoemen, die bij andere clubs in de eredivisie spelen en opgeleid zijn door Ajax namelijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    Sheraldo Becker, Bergwijn gedeeltelijk, Emanuelson, Sergio Padt, Indi Groothuizen, Van Rhijn, Menig, Sporkslede, Jordy Bruin, Warmerdam, Zeefuik, Rienstra, Enoh, Zwinkels, Bas Kuipers, Kishna, Goossens, Van der Hart, Koppers, Ligeon, Ondaan, Serero, Buttner, Malen gedeeltelijk.
    Vind ik leuk
    Bdog +5002
    donderdag 17 mei 2018 om 12:44
    Fijn dat je mijn statement even kracht bij heb gezet.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2002
    donderdag 17 mei 2018 om 15:20
    Bedankt .
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    donderdag 17 mei 2018 om 13:22
    ja kan kloppen die zijn allemaal verkocht aan top clubs voor honderden miljoenen !
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    donderdag 17 mei 2018 om 15:44
    Wel of geen toppers. Ze spelen bij andere clubs in de ED, zijn allemaal afkomstig van ajax en dat was de vraag
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1183
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Wie dan allemaal?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:28
    VP zou dat mooi eens kunnen uitzoeken. Dat heet journalistiek i.p.v. stukjes knippen en plakken. Het werkstuk van de gemiddelde VMBO-scholier is origineler dan het gemiddelde artikel op VP.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5207
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Allemaal een stap omhoog gemaakt
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6258
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Ja, maar Ajax gebruikt een shotgun daar waar een handpistool voldoet :D
    Vind ik leuk
    TheMariner +2993
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    De zgn sleepnet methode.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21485
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Gelijkspelletje, dan moeten ze dat maar niet zo verrekte goed doen, dus eigen schuld, dikke bult;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    @ gelijkspelletje,

    Is een van de 16 jeugdspelers welke Ajax tijdens dit seizoen weer op straat geflikkerd heeft.

    (warme club waar de jeugd een kans krijgt)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    En wat is de bijdrage van jouw club? Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:10
    off topic
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:14
    En waarom begin jij dan over “warme club”? Overigens verwacht ik dat de bijdrage van jouw club magertjes zal zijn en dat je daarom “off topic” roept. Maar ik laat me graag verrassen.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1577
    donderdag 17 mei 2018 om 12:53
    @gelijkspelletje Hoeveel elftallen wou jij opstellen? Bij andere clubs handhaven ze iedereen uiteraard..dat zijn warme clubs? Lol
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    donderdag 17 mei 2018 om 13:25
    bij Ajax krijgen ze de kans als ze goed zijn! bij PSV niet helaas
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:54
    Het volgende seizoen dan maar weer andere de kans geven. Deze waren dus duidelijk niet goed genoeg om in de Mickey Mouse league een prijsje te winnen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2002
    donderdag 17 mei 2018 om 15:22
    Wat zou je doen als club wanneer een speler niet voldoet ? De speler laten blijven omdat je warme club wil spelen ?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:04
    Nee Meneer Smith dat zou ik niet doen. Maar als ik 10-tallen jeugdspelers per jaar weer op straat zou gooien zou ik ook niet.
    A. Koopclub lopen schreeuwen
    B. Bleren dat jeugdspelers bij mij tenminste een kans kregen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2002
    donderdag 17 mei 2018 om 16:05
    Ok duidelijk ,dat doe ik ook niet
    Vind ik leuk
    Aspers +442
    donderdag 17 mei 2018 om 14:00
    Ja, denk dat er bij iedere Erediviseclub ex-Ajax jeugdspelers spelen.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3274
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Vanwaar je liefde voor PSV?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Hoe bedoel je gozer?
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3274
    donderdag 17 mei 2018 om 11:58
    Je komt uit Utrecht overvecht toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:18
    Owzo, woon pas 3.5 jaar in Utrecht. Daarvoor Alphen aan den Rijn 5 jaar en daarvoor eindhoven
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 17 mei 2018 om 11:40
    Zullen de supporters daar leuk vinden.. 110% anti Ajax.. Lastig volhouden op deze manier.
    Vind ik leuk
    TheMariner +2993
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    200%
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 17 mei 2018 om 12:03
    Dat bedoel ik.. En dan stiekem Ajax-3 zijn. ;)
    Vind ik leuk
    TheMariner +2993
    donderdag 17 mei 2018 om 13:32
    Ajax1 kan dus niet van Ajax3 winnen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 17 mei 2018 om 14:10
    Dat we zien we aankomend seizoen pas..
    Vind ik leuk
    TheMariner +2993
    donderdag 17 mei 2018 om 15:56
    Dat zie ik al jaaaren.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 17 mei 2018 om 16:22
    Toen waren ze toch nog geen Ajax-3 gekkie.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1003
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    Hij is overgekocht, hoe kan dat half ajax zijn???
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:57
    Maakt niet uit hij komt toch van Ajax en die andere 16 jarige ook.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1003
    donderdag 17 mei 2018 om 12:21
    Onzin.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:24
    Dan is het onzin lekker boeiend
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    donderdag 17 mei 2018 om 13:20
    ja kan kloppen ! wand van PSV heef geen goede jeugd
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:22
    Daarom winnen we 017 en 019 en nog een paar jeugdelftallen en volgend jaar gaan we dat wederom herhalen. Er schuiven veel van de 017 naar 019 en 019 naar Jong
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:16
    Succes bij Utrekt Ben Salami! Utrecht is een leuke stad ook verder dus prima te leven
    Vind ik leuk
    Romario9 +10709
    donderdag 17 mei 2018 om 12:00
    Jij denkt dat deze jongen van 16 naar Utrecht gaat verhuizen?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:20
    Ja kan toch? Naar een gastgezin bijv
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:25
    Dat denk ik ook , ze hebben mogelijkheden zat.
    Vind ik leuk
    Romario9 +10709
    donderdag 17 mei 2018 om 12:35
    Nee joh, die blijft lekker bij mama tot ie gaat trouwen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:16
    Daar heeft Utrecht een goeie aan. Die gaat het wel maken bij FCU
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2606
    donderdag 17 mei 2018 om 11:20
    Als die net zo getalenteerd is als zijn doorlopende wenkbrauw gaat die het heel ver schoppen.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1764
    donderdag 17 mei 2018 om 11:23
    Er krijgen steeds meer jeugdspelers door dat het beleid bij Ajax aan het veranderen is. Met Kluivert en de Ligt zijn de laatste jeugdspelers door gegaan en worden er nu alleen maar spelers gekocht...zelfs al voor in de jeugdteams....jammer
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Je doet je naam eer aan, kutjesbal
    Vind ik leuk
    Futjebal +1764
    donderdag 17 mei 2018 om 11:58
    Die grote rode fopneus zit voor je ogen..daardoor kun je waarschijnlijk niet goed lezen. Als er iemand zijn naam eer aan doet ben jij het...jij bent echt een clown...maar dan wel 1 van , ik schat, zo'n 12 jaar oud. Heel stoer kut roepen op internet
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1183
    donderdag 17 mei 2018 om 11:25
    Worden al jaren spelers gekocht daar op 14 /15/16 jarige leeftijd en 2 jaar later gepresenteerd als zelf opgeleide spelers. Te belachelijk voor woorden.
    Vind ik leuk
    Romario9 +10709
    donderdag 17 mei 2018 om 12:01
    “Daar” = Amsterdam?
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1183
    donderdag 17 mei 2018 om 12:08
    Ja.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19438
    donderdag 17 mei 2018 om 12:52
    Als ze na 3 jaar, tussen hun 15e en 21e, nog steeds bij Ajax spelen is het ook eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    donderdag 17 mei 2018 om 12:21
    Ik kan er al een paar noemen die doorstromen vanuit de jeugd: Matusiwa, Mazraoui, Eiting,Sierhuis...zat namen dus en ik verwacht er nog wel een aantal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8491
    donderdag 17 mei 2018 om 13:24
    Ja er worden daar jeugdspelers voor enorme bedragen verkocht, daar wil je natuurlijk nooit spelen als jeugdspeler.Je wordt natuurlijk liever bij een andere club verkocht aan een pak m beet Augsburg.Jij snapt m!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:24
    Wat heeft ons Ajax toch een prachtige jeugdopleiding! Stuk voor stuk allemaal diamantjes! Enkel de mooi geslepen diamantjes mogen doorstromen naar Ajax 1
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2606
    donderdag 17 mei 2018 om 11:29
    Ook al jaren een geweldige 2e plek, ga zo door ons aller Ajax.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2002
    donderdag 17 mei 2018 om 15:26
    Is lang voor ajax begrippen maar anderen hadden langer droog gestaan en weer andere cluppies zijn alleen eredivisie opvulling meer niet
    Vind ik leuk
    mcmodd +21485
    donderdag 17 mei 2018 om 11:29
    Wij slijpem de anderen wel zelf hoor. Graag zelfs. Er komt een moment dat Ajax zegt: laten we die eens van FC Utrecht kopen, als we twintig miljoen bieden zal die voor ons zijn. FC Utrecht zal zeggen: OK, maar daarbovenop dan wel even ook die opleidingsvergoeding terugbetalen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8491
    donderdag 17 mei 2018 om 13:25
    Ach, tegen die tijd verkopen wij spelers voor 90 miljoen, dus dan kan dat hè.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1152
    donderdag 17 mei 2018 om 11:26
    Dikke unibrow
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18569
    donderdag 17 mei 2018 om 11:40
    Een hele dikke unibrow, ik kan hem zeker een snelle planga adviseren
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3304
    donderdag 17 mei 2018 om 11:40
    Zoon van Mr. Bean.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:52
    Een op straat geschopt talent oprapen heet op VP "strikken"
    Vind ik leuk
    Romario9 +10709
    donderdag 17 mei 2018 om 12:03
    Er was al een ander artikel hier op VP over deze jongen en deze transfer en daarin werd het wel benoemd.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:23
    Utrecht heeft verschillende jeugdspelers uit diverse leeftijdscatagorieen onderdak geboden. Mogelijk zijn ze hier al eerder ter sprake geweest (of komen nog aan de orde).

    Joshua Mukeh, Ibrahim El Kadiri, Dook de Vries, Niciano Omzigtig en Giovanni de la Vega
    Vind ik leuk
    linkspoot +666
    donderdag 17 mei 2018 om 12:41
    Die Ibrahim El Kadiri is echt goed hoor. Doet me denken aan Nouri, kort maar heel slim.
    Vind ik leuk
    Leozao +240
    donderdag 17 mei 2018 om 12:03
    Logisch toch? Waar moeten anders talenten vandaan komen in Nederland?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2478
    donderdag 17 mei 2018 om 12:25
    Nu hoor je niemand over eigen jeugd
    Vind ik leuk
    renemar +487
    donderdag 17 mei 2018 om 12:28
    Is niks mis mee. Mss. kunnen die jongens op deze manier toch hun doel bereiken.
    Maar clubs als utrecht moeten ook niet piepen als AJAX daar een speler ophaalt. Dan staan ze vaak klaar met commentaar.
    Vind ik leuk
    linkspoot +666
    donderdag 17 mei 2018 om 12:40
    Goede stap, hij FC Utrecht weten ze de spelers beter te maken. FC Utrecht is goed bezig, ik heb het idee dat zij meer aandacht geven aan jonge talenten dan bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8491
    donderdag 17 mei 2018 om 13:29
    Inderdaad,als je jeugdspelers voor dikke bedragen verkoopt, je jeugdafdeling wordt uitgeroepen tot beste van het jaar en verschillende elftallen vaak kampioen worden, kan je inderdaad zeggen dat er weinig aandacht aan wordt besteed.Jij snapt m.
    Vind ik leuk
    linkspoot +666
    donderdag 17 mei 2018 om 15:05
    Opleiding zal wel goed zijn hoor, maar hoeveel breken er echt door naar het 1ste? Als een coach in iemand niet ziet zitten, dan mag hij ergens anders zoeken. FC Utrecht haalt toch de kwaliteiten van een speler naar boven, terwijl ik bij Ajax meer het idee heb dat daar geen tijd voor is en dus focussen op de nieuwe spelers voor het volgend seizoen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8491
    donderdag 17 mei 2018 om 15:11
    Klaassen, Riedewald, Tete, Veltman,de Ligt, vd Beek, Kluivert, Nouri die op doorbreken stond.zo maar ff een greep van 2 seizoenen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:46
    En maat zeuren over Ajax dat ze jeugdspelers wegplukken....
    Vind ik leuk
    Utca030 +9854
    donderdag 17 mei 2018 om 12:53
    Dat hebben jullie jarenlang gedaan bij Elinkwijk, die nu gelukkig met utreg samen werkt.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9854
    donderdag 17 mei 2018 om 12:49
    Zo nu naar een echte club.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3704
    donderdag 17 mei 2018 om 13:18
    Ajax Amsterdam, Ajax Londen, Ajax Zwolle en Ajax Utrecht...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8491