'Hij heeft zijn opleiding genoten bij Ajax en was toe aan een volgende stap'

    'Hij heeft zijn opleiding genoten bij Ajax en was toe aan een volgende stap'

    donderdag 17 mei 2018 om 14:11

    In navolging van Samir Ben Sallam verruilt ook Ibrahim El Kadiri (archieffoto) Ajax voor FC Utrecht. De zestienjarige Marokkaanse Nederlander heeft een contract voor drie jaar getekend bij de club uit de Domstad. 

    Dat meldt FC Utrecht donderdagmiddag via de officiële kanalen. De aanvallend ingestelde middenvelder sluit aan bij de Utrecht-talenten van Onder 19, maar mag ook nog wedstrijden spelen voor Onder 17. Jelle Goes, hoofd jeugdopleiding van FC Utrecht, is lyrisch over El Kadiri. "Hij is 16 jaar en dat hij ondanks die leeftijd al wordt toegevoegd aan de O19-kern, geeft natuurlijk wel iets aan."

    "Ibrahim heeft zijn opleiding tot nu toe genoten bij Ajax en was toe aan een volgende stap. Wij zijn er blij mee dat hij die bij ons zet", aldus Goes. Ook directeur voetbalzaken Jordy Zuidam is verheugd. "Ibrahim is een aanvallend ingestelde speler, die over scorend vermogen beschikt. Hij kan zowel vanaf de flank als achter de spitsen spelen."

    Eerder op de dag maakte Utrecht al de transfer van Ben Sallam wereldkundig. Ook de zestienjarige Ben Sallam komt over uit de jeugdopleiding van Ajax. Kortgeleden bewandelde Ajax-talent Giovanni de la Vega dezelfde weg.

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 14:13
    En er zijn er nog meer onderweg...
    Vind ik leuk
    isnake +2356
    donderdag 17 mei 2018 om 14:14
    Klinkt logisch, Utrecht als volgende stap na Ajax.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 17 mei 2018 om 14:23
    Inderdaad, een stap terug.
    Vind ik leuk
    isnake +2356
    donderdag 17 mei 2018 om 14:25
    Schijnbaar toch niet als ik dit zo lees.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 17 mei 2018 om 14:28
    Uit wat blijkt het dat t een stap vooruit is dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26110
    donderdag 17 mei 2018 om 18:24
    Ach, misschien koopt Ajax hem wel terug als hij na een stap terug er weer 3 vooruit heeft gezet.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:19
    Dat kan allemaal bij Ajax.verkopen wij een speler voor 90, krijgen jullie 20 voor de speler.mooie deal toch?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:34
    Volgende stap hoeft niet per se een vooruitgang te zijn. Hij volgt alleen op de vorige stap.
    Al had ik hetzelfde gevoel.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 17 mei 2018 om 14:41
    Een stap terug is ook een stap.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:43
    Ja, daar kwam ik uiteindelijk ook op uit :p
    Volgende klinkt als een stap omhoog, maar je kunt ook naar beneden op een trap.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    donderdag 17 mei 2018 om 15:47
    En gewoon op dezelfde hoogte is ook mogelijk. Zwetsen jullie nog even door over trappetjes, vooruit en achteruit. Maar onthoud: een olifant heeft toch....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 15:51
    Het ging mij vooral om dat het woord "volgende" klinkt alsof het voortuitgang betekent, terwijl dat puur gevoelsmatig is.
    Gewoon een taaldingetje dus.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:21
    Carrière technisch kan je natuurlijk beter bij Ajax debuteren en je vast in t 1e spelen.Maar das niet voor iedereen weggelegd, dan is misschien deze stap naar Utrecht beter voor m.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:15
    Soms moet je één stap achteruit doen om er weer drie vooruit te kunnen zetten. Zoals ik al eerder zei: if you can’t beat them, join them.
    Deze jongens zien in dat de Ajax opleiding prima is op 1 aspect na: mentaliteit. Die toegevoegde waarde is een belangrijk aspect in de opleiding van Utrecht.
    Over 5 jaar zal Utrecht deze jongens weer met dikke winst verkopen aan Ajax.
    Of zou het komen omdat die jongens hier veel hebben gelezen dat de supporters niet zitten te wachten op Marokkanen in het eerste?
    Bij ons zijn ze welkom en worden ze gewaardeerd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 16:51
    Ik las dat ze mochten vertrekken na een meningsverschil met de leiding. Zoiets. Dat ze naar Utrecht zouden gaan voor de mentaliteit lijkt me onzin.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:21
    Misschien ging dat meningsverschil wel over dit punt. De Marokkaanse cultuur lijkt bij Ajax toch wel een issue te zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 17:55
    Jij denkt dat die jongens problemen hadden met het bestuur over de mentaliteit in de jeugdopleiding?

    Dat laatste ben ik met je eens, maar dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:25
    Wat een gelul man, bij Ajax wordt al sinds mensenheugenis zo opgeleid.Er is gewoon veel meer concurrentie bij Ajax.Misschien is t perspectief voor deze speler bij Utrecht beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 01:14
    Hoezo gelul. Qua mentaliteit komen een hoop spelers van Ajax nog tekort. Maar vooral niets wijzigen. Dat maakt het makkelijker om punten te pakken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 18 mei 2018 om 02:24
    Nou noem ze eens op dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 06:40
    Kluivert, Bazoer, Zyech, Veltman, EL Ghazi, Neres, Dolberg, Tete etc.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 06:42]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 18 mei 2018 om 06:54
    En die hebben geen mentaliteit? Onderbouw t eens!
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
    Kijkt naar hun inzet bij wat weerstand of tegenslag. Lijkt mij uitleg genoeg.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:16
    Hierin kan ik me wel vinden. Ajax heeft ontegenzeggelijk een goede jeugdopleiding, het wordt geleid als een bedrijf. Dit laatste is wel moeilijk voor gevoelige knapen, daar gaat het wel eens ‘mis’. Mis tussen aanhalingstekens, want die jongens redden het elders ook wel na zo’n opleiding. Ik ben blij met deze jongens, ze zijn nog jong genoeg om bij ons verder te groeien en daar krijgen ze de ruimte ook voor.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:34
    Ik denk dat dat komt omdat ze in de jeugd veel winnen, ze zijn gewoon niet gewend om voor een overwinning te vechten.Maar ik weet niwt wat er mis is met een Neres,Ziyech en Tete helemaal niet.En is zeker mooi voor die jongens dat ze bij Utrecht verder kunnen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16661
    donderdag 17 mei 2018 om 15:33
    Dat komen ze na één jaar pas achter en dan hebben ze spijt.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11926
    donderdag 17 mei 2018 om 17:46
    Zegt Jelle Goes. Dat is de man die de KNVB in een neerwaartse spiraal heeft geholpen....
    Vind ik leuk
    Pilsje +145
    donderdag 17 mei 2018 om 15:46
    Tijdem veranderen
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 17 mei 2018 om 14:17
    FC Marokko in wording in de dom stad.
    Vind ik leuk
    RWB013 +1917
    donderdag 17 mei 2018 om 14:30
    Meeste clubs letten vooral op kwaliteit, en niet zo zeer op achtergrond. Triest dat er mensen zijn die daar wel meteen mee bezig zijn.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 14:47
    Naja als spelers bij een club, zoals bij Utrecht is gebeurd een gebeds ruimte gaan afdwingen dan ben je als voetballer meer met andere dingen bezig dan met je werk.
    Vind ik leuk
    RWB013 +1917
    donderdag 17 mei 2018 om 15:46
    Ik heb het even opgezocht op Google. Kan er niets over vinden. Wat is jouw bron? En hoe weet jij dat ze dan niet met voetbal bezig zijn? Bid jij ook? Collega vroeg op mijn werk of hij buiten een afdakje kon krijgen om te roken als het regent. Is die de overige 8 uur dat hij aanwezig is ook niet bezig met zijn werk omdat hij een verzoek doet denk je?
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 16:02
    Ik vind het inderdaad belachelijk dat je als voetballer zijnde het in je hoofd haalt dat je een gebedsruimte gaat eisen van je werkgever. Het geloof hou je maar lekker achter je voordeur.

    Het wordt hier in een column beschreven, ging destijds over Ayoub en Barazite.

    https://www.metronieuws.nl/columns/99-woorden/2015/11/fc-allah

    Je ziet het op meerdere supporters site van FC Utrecht ook naar voren komen.

    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:26
    Je bent nogal erg overtuigd van je opmerking, maar je laat je niet hinderen door gebrek aan informatie. Ook onder moslims is er segregatie, ongeveer de helft ziet maar drie keer per jaar een moskee van binnen. Het aantal Marokkanen dat geheel niet naar een moskee gaat groeit gestaag. Je moet niet denken dat je met dit soort opmerkingen je populariteit kunt vergroten, de verdraagzaamheid tussen Nederlanders en moslims is ook weer groeiende, behalve in een paar grote steden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    donderdag 17 mei 2018 om 15:51
    Al komen ze uit het midden van de rimboe in Afrika, dat kan gewoon. Maar blijkbaar mogen ze niet afstammen van mensen die heel lang geleden Marokko verlieten om op ons verzoek hier de vieze werkjes op te knappen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:19
    Wees welkom in de Domstad, hier is het echt heel gezellig. Gezien je opmerking ben je bereid om heel ver te gaan, wat opvalt is de onderbouwing Caza.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:24
    Scroll is wat verder door naar beneden, MC
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1782
    donderdag 17 mei 2018 om 14:17
    De zestienjarige "Marokkaanse Nederlander " .. Ja wat is het nou.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 17 mei 2018 om 14:17
    Sale bij Ajax!
    Vind ik leuk
    wilheimus +1472
    donderdag 17 mei 2018 om 14:19
    Is het dan ook eigen jeugd van Utrecht?
    Vind ik leuk
    soplul +3307
    donderdag 17 mei 2018 om 15:12
    nee nee, jij weet ook dan moeten ze eerst 2 jaartjes meetrainen en dan is het eigen jeugd.
    Zo doen ze dat in de hoofdstad toch ook?
    Vind ik leuk
    B.O.B. +375
    donderdag 17 mei 2018 om 14:28
    Hoppa ze zijn lekker aan het door selecteren...
    Als je op je 16e Jong Ajax niet haalt lig je eruit
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    donderdag 17 mei 2018 om 14:38
    Klinkt toch dat het nog een tijdje duurt voor de volgende Amrabat, Ayoub of Labyad er bij Utrecht staat.
    Maar een poging tot kun je de club niet ontzeggen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 17 mei 2018 om 14:39
    Excuses aan alle Nederlandse voetballende Marokkanen, mijn opmerking is verre van racistisch bedoel het is puur een constatering niet meer en niet minder!!!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27892
    donderdag 17 mei 2018 om 14:44
    Netjes :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:31
    De excuses worden aanvaard, maar wel met de volgende opmerking: Het blijft een tendentieuze opmerking. Die wordt eerder gelezen dan deze correctie. Misschien is het beter om een edit toe te voegen bij je vorige bericht en juist daar je excuus bij te plaatsen. Dan wordt het direct gezien.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:36
    ik was gewoon te laat, simpel zat. zoek er verder niks achter.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23517
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:40
    Als ik een excuus aanvaard is dat onvoorwaardelijk, je eerlijkheid siert je.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 14:46
    Logisch, Utrecht is inderdaad een stap hogerop ten opzichte van Ajax.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    donderdag 17 mei 2018 om 14:58
    Was toe aan een stap hogerop :-))
    Vind ik leuk
    DjoDjo +184
    donderdag 17 mei 2018 om 15:29
    Is ajax misschien toch niet zo'n warme gezellige sportieve club als ze ons willen doen geloven??
    Vind ik leuk
    Pilsje +145
    donderdag 17 mei 2018 om 15:47
    Hahahah beste jeugdopleiding zeggen ze dan... en de jeugdspelers vinden utrecht hogerop....
    Vind ik leuk