Overmars niet bereid Ajax-tieners te verkopen: Dan kan Ajax beter stoppen

Overmars niet bereid Ajax-tieners te verkopen: "Dan kan Ajax beter stoppen"

Gepubliceerd: vrijdag 18 mei 2018 om 12:34vr 18-05-2018 om 12:34

Ajax gaat geen spelers van achttien of negentien jaar verkopen. Dat stelt directeur spelersbeleid Marc Overmars, die onder druk staat door het nakende vertrek van een aantal Ajacieden.

"Geld is echt geen thema", reageert Overmars bij Ajax Inside. Toch werd Davinson Sánchez een jaar geleden voor 42 miljoen euro verkocht aan Tottenham Hotspur. "Sánchez was 21, maar jongens van 18 of 19, weet je wel..."

De Ajax-directeur verwijst naar de situatie met Arek Milik, die twee jaar geleden voor 32 miljoen euro naar Napoli ging. "Het was ook niet goed om Sánchez te laten gaan. Alleen soms gebeurt het alsnog, zoals ook met Milik. We hebben uitgesproken dat hij moest blijven en toch is het gebeurd."

Overmars is echter niet bereid mee te werken aan een vertrek van jonge talenten. "Als wij spelers van 18 al gaan verkopen, dan kan Ajax beter stoppen en de jeugdopleiding ook dicht doen. Want waar zijn we dan mee bezig?"

Justin Kluivert (19) bevestigde donderdagavond in een openhartig interview met de Volkskrant dat hij zijn contract bij Ajax niet gaat verlengen. Daarnaast dreigen onder meer Matthijs de Ligt en André Onana te vertrekken uit Amsterdam.

Poll

Heeft Overmars gelijk?

(4492 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 18 mei 2018 om 12:35
Wat hoor jij Yanny of Laurel? ;)
Vind ik leuk
FenomenoR9 +436
vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
Laurel ;)
Vind ik leuk
Blindsy +15853
vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
Ik iemand alleen maar poep praten.. kan dat ook?
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3480
vrijdag 18 mei 2018 om 15:06
Nou, prettig weekend dan.. ;)
Vind ik leuk
Lucky Kes +5502
vrijdag 18 mei 2018 om 14:17
Ik hoorde echt Yanny (Jennie)
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6604
vrijdag 18 mei 2018 om 12:36
Stop maar.
Vind ik leuk
Bo3007 +351
vrijdag 18 mei 2018 om 12:46
Dat waren ze eigenlijk van plan maar om jou te irriteren doen ze het toch niet.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
vrijdag 18 mei 2018 om 12:36
Kluivertje kan je als ouwe rot daarentegen rustig verkopen....
Vind ik leuk
oke dan +4353
vrijdag 18 mei 2018 om 12:38
Laat Kluivertje lekker een seizoen bij Jong op de bank. Af en toe een invalbeurtje van een paar minuten is meer dan zat.
Vind ik leuk
thierryer +1865
vrijdag 18 mei 2018 om 12:40
Dat inavlbeurtje voor een minuut kan je wel aan Ten Hag overlaten;-)
Vind ik leuk
MagicFeeling +4047
vrijdag 18 mei 2018 om 12:47
Zo'n figuur moet je niet meer willen zien rondlopen op de Toekomst of ergens anders bij Ajax. Wegwezen en gewoon nooit meer terugkomen. Raiola zal nog wel 3 dagen dubbel liggen van het lachen.
Vind ik leuk
klick +1080
vrijdag 18 mei 2018 om 12:41
110% gelijk. slaat ook helemaal nergens op. ik denk als we op deze manier doorgaan is voetbal kapot in nederland over 10 jaar
Vind ik leuk
El Cazador +8111
vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
Ergens moet je een lijn trekken, een statement afgeven anders zakt het NL voetbal nog verder af. Zie op korte termijn wel wat arbitrage zaken aankomen.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
"geld is geen thema"..... zijn neus werd opeens 3 cm langer
Als het daadwerkelijk "geen thema " was geweest had je sanchez en millik behouden ipv met wobertje en klaasje over the hill aangekomen.

Ongelooflijk hoe de echte ajacieden maar voor de gek gehouden blijven worden.
Je zou (haast) met ze te doen krijgen....
Vind ik leuk
Basik013 +563
vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
Was gewoon onder druk van de rvc , we gaan het zien dit jaar heeft overmars meer macht inde rvc dus ikdenk dat hij wel voet bij stuk gaat houden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 12:57]
Vind ik leuk
RedNas +3498
vrijdag 18 mei 2018 om 14:37
Snap je het verschil niet tussen 'verkopen uit financiële noodzaak' en 'verkopen uit juridische noodzaak omdat je als werkgever je werknemers geen gigantische sportieve en financiele vooruitgang' mag en kan onthouden?

Logisch hoor, jouw clubje heeft dit soort dilemma's niet, maar je komt wel een beetje dom over.
Oh sorry ik zal wat duidelijker zijn: de gemiddelde putjesschepper kan zich beter niet teveel bemoeien met ruimtevaarttechnologie. Bemoei jij je maar niet te veel met voetbal en probeer eens bierpongprimeur ofzo.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
vrijdag 18 mei 2018 om 16:37
Maar verder geen opgekropte agressie?
Vind ik leuk
RedNas +3498
maandag 21 mei 2018 om 19:15
Zeker wel, hoe kom je daar nou bij?
Vind ik leuk
stratumseind +187318
maandag 21 mei 2018 om 19:18
tja dom inderdaad , de ene wond is nog niet dicht en de ander is al weer gapend opengereten
Vind ik leuk
RedNas +3498
dinsdag 22 mei 2018 om 20:29
Zonder wrijving geen glans.
Daar houd ik me maar aan vast iig..
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 18 mei 2018 om 12:45
Ja hij heeft gelijk dat spelers langer moeten blijven. Desalniettemin zijn ze sneller uitgeleerd, omdat het niveau hier steeds slechter wordt als er geen ervaring bijkomt.

Ook is het geen schande als we in Nederland een handelshuis worden. Je verdient er wel veel geld mee. Kijk naar Porto bijvoorbeeld. Wat hebben die al wel niet verdiend?
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 18 mei 2018 om 12:46
Groot gelijk want als jouw spelers al vertrekken tussen de 16 en 19 jaar naar clubs voor de bank of om verhuurd te worden heb je als voetbal club ook gewoon een probleem ( een De Ligt zal als hij gaat wel spelen denk ik uitzondering op de regel zeg maar).

Speler als een Kluivert moeten gewoon is genoegen nemen met het leven en geld dat ze al verdienen op die leeftijd door simpel gezegt tegen een balletje te trappen.

Geld is ook geen Thema nu omdat Ajax wel een Buffer hebben en daardoor ook nee kunnen zeggen.
Vind ik leuk
R94 +2002
vrijdag 18 mei 2018 om 12:47
En wat als die andere kleinere clubs waar jullie dat talent wegkapen dit nou ook gaan zeggen, dan kun je die Ajax opleiding ook wel opdoeken he Markie ;)

Voordat er weer een paar gaan happen, dit is gewoon hoe in het in de wereld gaat. Grote clubs kopen het talent weg bij Ajax waar Ajax weer het talent weg koopt bij kleinere clubs.
Vind ik leuk
Dexterinho +1295
vrijdag 18 mei 2018 om 12:49
Stoppen met Ajax? Breng de mensen nou niet op ideeen daar in het bestuur!!
Vind ik leuk
stratumseind +187318
vrijdag 18 mei 2018 om 12:52
Stoppen zou zonde zijn inderdaad... een HSV scenario zou wel leuk zijn daarentegen....
Vind ik leuk
Dexterinho +1295
vrijdag 18 mei 2018 om 13:01
Hahah jij wilt te graag
Vind ik leuk
ajax1973 +2361
vrijdag 18 mei 2018 om 12:52
als Overmars vd sar en ten hag nu eens stopte kwam het ook met die spelers goed
Vind ik leuk
haarlemx +431
vrijdag 18 mei 2018 om 12:55
Sterk standpunt, hopelijk werkt het niet averechts.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
Kluivert de man van 160 miljoen.
Vind ik leuk
rober2704 +800
vrijdag 18 mei 2018 om 12:58
Ik denk dat Overmars beter kan overwegen om te stoppen..
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 12:59
Tuurlijk moet je wel verkopen
Dat is je geld machine
Opleiden en verkopen tegen het juiste bedrag
Aansluiting met de eurpoese top kan je alleen nog maar maken als de uefa drastische maatregelen neemt
Om te beginnen dat elke kampioen van elk land gegarandeerd CL speelt
Er komt geen topper en er wilt geen groot talent 5 jaar lang op kunstgras tegen excelsior, nac of fortuna spelen in een klein klote landje
Kluivert gaat toch ook niet naar Belgie
Dus heel veel geld genereren en de nl competitie kapotmaken
Meer zit er niet in
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 13:04
Ik begrijp zijn punt. Ik zou ook heel graag willen dat die ‘tieners’ blijven. Dat is denk ii ook gewoon beter voor hun carrière.

Maar uiteindelijk is er altijd ergens een grens qua geld. Als er een niet te weigeren bod komt, dan kun je niet anders dan verkopen. Daarnaast wil je ook geen spelers binnenboord houden die niet meer gemotiveerd zijn omdat ze weg willen.
Vind ik leuk
El Cazador +8111
vrijdag 18 mei 2018 om 13:06
Ik erger me kapot aan die schijt lollig Pisvee ongenuanceerde opmerkingen, men gaat er aan voorbij dat PSV een provincie cluppie is en Ajax een beurs genoteerd AEX bedrijf is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 13:24
Volgens mij begrijpen de supporters van de voetbalclubs best wel dat het voor de beursjongens een geweldige ervaring is:

Marc in de middencirkel met het bankboekje voor zijn neus en dan alle klantenkaarthouders een dansje rond het veld. Mooi man.
Vind ik leuk
Aspers +561
vrijdag 18 mei 2018 om 13:30
Ach....met Ajax komt het vast goed. Veel geld en talent. Zie ik verder nergens in NL.
Vind ik leuk
Leozao +6226
vrijdag 18 mei 2018 om 13:12
Goed attitude: omdat men weet dat Ajax rijk is, probeert men daar toch al misbruik van te maken
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 13:17
Gewoon zakelijk zijn de wegwillers goed verkopen. Ontevreden hengsten daar win je geen race mee.
Vind ik leuk
reggie +1922
vrijdag 18 mei 2018 om 13:20
Heeft al net zo'n lange "neus" als Rutte!
Vind ik leuk
linkspoot +697
vrijdag 18 mei 2018 om 13:28
Ik zou zeggen, verkoop die jongens gewoon en begin opnieuw met een ander contract constructie. ipv 3 jaar een 5-jarige contract, of een clausule, of een percentage van doorverkoop of salarisplafond voor uitzonderlijke spelers verhogen en ga zo maar door. Overmars liegt, want het gaat wel om geld!
Vind ik leuk
pos +8997
vrijdag 18 mei 2018 om 13:32
Tja uiteindelijk is het allemaal geneuzel. Als er 1 club is in Nederland. die bereid is fors te investeren in jongen spelers is het Ajax wel.
Vind ik leuk
Liwwadder +3886
vrijdag 18 mei 2018 om 13:37
Daar zegt hij iets goeds..die kinderen moeten eerst maar eens bij de club uitblinken..dat is al een hele toer.
Vind ik leuk
Adriaan +443
vrijdag 18 mei 2018 om 13:41
AFC Ajax b.v
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 13:51
Overmars lult zwaar uit zijn nek.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 14:03
Beste Marc,ik heb nieuws voor je: ajax bepaald/beslist helemaal niets.
Dat doen de spelers/zaakwaarnemers nog helemaal zelf.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 14:04
Slappe zak die kabouter.Praat na wat de achterban wil horen en verkoopt straks gewoon de spelers waarvan hij nu zegt dat ze niet weg mogen.

Lijkt rutte wel ,ook zo lekker betrouwbaar.
Vind ik leuk
diekertjedap +5074
vrijdag 18 mei 2018 om 14:05
tijd dat de clubs waar jullie dat zelf bij flikken ook gaan zeggen. en dan nog jonger.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:06]
Vind ik leuk
tikkietoe +5787
vrijdag 18 mei 2018 om 14:08
Tuurlijk heeft Ajax het meeste geld van alle Nederlandse clubs.
Dat wil niet zeggen dat ze moeten tolereren dat spelers als Younes ze een loer draaien en zelf de miljoenen opstrijken, of tieners het salarishuis van Ajax zelf gaan bepalen.
Vind ik leuk
John040 +2504
vrijdag 18 mei 2018 om 14:53
Iedereen investeerd in zichzelf en iedereen wil het beste voor zich en als dat niet Ajax is dan zit er in de organisatie iets fout. Ga dan niet zo een belachelijk intervieuw geven maar steek de hand in eigen boezem en kijk eens wat er allemaal fout is qua organisatie. En kijk eens samen met van der Sar in de spiegel en neem daarna conclusie.
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
vrijdag 18 mei 2018 om 14:20
Prima jongens,stop er maar mee.
Vind ik leuk
ruuddevil +3020
vrijdag 18 mei 2018 om 14:22
Goed idee Marc, sluiten die handel!
Vind ik leuk
wattenstaafje +22685
vrijdag 18 mei 2018 om 14:23
Geld is altijd een thema. Waar dan ook.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:23]
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 14:23
Als wij spelers van 18 al gaan verkopen, dan kan Ajax beter stoppen en de jeugdopleiding ook dicht doen. Meneer Overmars waarom kijk jij dan naar alle jeugdopleidingen in Nederland en het buitenland naar talentjes vanaf 15 om die bij anderen weg te kopen/kapen. Dan kunnen die anderen hun jeugdopleiding ook beter dicht doen.
Vind ik leuk
Cookee +11823
vrijdag 18 mei 2018 om 14:46
Verstandig van O-mars, hoewel Ajax supporters hier vaak doen alsof ze geil op geld zijn... je doet die jonge ventjes geen lol om ze zo jong te verpatsen.
Het is tekenend dat alleen Eriksen de laatste jaren echt groot werd na Ajax.
Alles mislukt meestal uit de Ajaxschool
Vind ik leuk
John040 +2504
vrijdag 18 mei 2018 om 14:47
Ajax doet hetzelfde maar dan bij talenten van 16 17 jaar en nu huichel achtig janken wat een bullshit. Nu voelt meneertje zich genaait bahbah wat een zielig ventje die Overmars.Het lijkt er steeds meer op dat Ajax de Calimero van Europa wil worden. Ja dan krijg je het eigen middel tegen je gebruikt zoals Ajax het vaak bij andere clubs(bv Fc Groningen paar keer waar onder Suarez) deed abitrage commissie tegen krijgen. En echt het draait bij Ajax alleen maar om geld anders bieden ze Kluivert wel een 1 jarige verlening aan met vaste transfersom van 10 miljoen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:50]
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 14:50
Dat is beleid voeren. Niet rotzooi schoppers als kluivert maken de dienst uit, of zo’n varkenskop van een raiola, nee de club bepaald. In dit geval, kluivert aan zijn contract houden. Wil hij niet, enkeltje tribune.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:51]
Vind ik leuk
Mari +10799
vrijdag 18 mei 2018 om 15:05
Zo Kluivert dat wordt een jaar afzien. Een vijandig publiek in uitwedstrijden en een vijandig publiek in thuiswedstrijden. In welk elftal je ook speelt.
Had nou maar je mond gehouden en Riola het woord laten doen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 15:45
Dus de Ligt en Kluivert vertrekkennniet deze zomer....
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 16:09
Ja begrijp dat het een goede bedoeling is van Marc maar dat slaat natuurlijk nergens op, Als er bijv voor een speler als de ligt 50 plus miljoen word geboden dan gaat ie gewoon weg hoor helaas. Maar goed we zullen zien wat de waarheid word en wie er nog zijn na de transfer periode ik houd mijn hart vast om eerlijk te zijn.
Vind ik leuk
HupHolland +3244
vrijdag 18 mei 2018 om 16:10
Waarom dan?

Het probleem met Kluivert is dat zijn contract afloopt. De Ligt heeft een langlopend contract.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 16:17
Ik snap dat de De Ligt een langdurig contract heeft maar hij heeft al aangegeven zelf weg te willen een stap hoger op toch ? Plus daarbij komt nog eens dat hij waarschijnlijk 3 a 4 keer zoveel gaat verdienen dus probeer zo'n jonge maar te houden is bijna niet te doen. Je hebt niks aan spelers die graag weg willen uiteindelijk brengt alleen maar onrust. Ik hoop natuurlijk dat ie bij ons blijft laat dat duidelijk zijn ;-)
Vind ik leuk
HupHolland +3244
vrijdag 18 mei 2018 om 16:54
Als je ze wel laat gaan, dan wordt je dus een Nederlandse subtopper. De Ligt is misschien een uitzondering, maar die andere jongens komen bij Europese subtoppers gewoon op de bank. Laten we nou eerlijk zijn, ze kunnen niet eens de Eredivisie winnen en Kopenhagen is zelfs te sterk, maar ze denken wel allemaal ze de besten te zijn.

Het probleem is dat deze jongens voor buitenlandse clubs koopjes zijn, maar dat maakt ze geen Ronaldo, Messi of Neymar.

Ajax moet hun spelers gewoon aan hun contracten houden en als Kluivert niet mee wil werken, laat hem dan maar aan het gas gaan. Kluivert heeft voornamelijk zichzelf ermee. Kijk maar naar Younes. Bande ne Nunnely staan alweer klaar.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 17:12
Ben het zeker met je eens hoor ! Maar heb Overmars vaker horen roepen dat er niemand mag vertrekken en dan prompt tegen het einde van de transfer periode verkopen ze weer spelers.Ach ja we gaan het zien.
Vind ik leuk
HupHolland +3244
vrijdag 18 mei 2018 om 17:26
Nouja, als je voor Kluivert uiteindelijk 30 miljoen vangt, dan is dat natuurlijk beter dan het geld weggooien.

Het probleem is alleen dat je daarmee een trend zet die moeilijk te stoppen is. Daarom is duidelijkheid op lange termijn wel een erg moeilijke beslissing maar misschien wel beter.

Vergeet niet dat ook Overmars in een leerproces zit!
Vind ik leuk
HupHolland +3244
vrijdag 18 mei 2018 om 16:09
Kluivert lekker bij het tweede een jaartje op de tribune zetten en dan transfervrij vertrekken.

Lekker doorgaan met de jongens die wel sportieve ambities hebben. Bande is al gehaald en wie weet komt Tadic daar nog bij.

Kluivert is het volgende Younes verhaal, maar ajax heeft genoeg kapitaal en talent in huis om daar niet voor te hoeven buigen.

Vind ik leuk
HupHolland +3244
vrijdag 18 mei 2018 om 16:42
Ik heb het al eerder gezegd.

Ajax moet gewoon een Engelse degradatie kandidaat opkopen en deze hernoemen tot Ajax International en daarna alle Ajax Amsterdam spelers daar naartoe overhevelen. Ajax is binnen no-time weer wereld top met al dat premiership geld en al die gratis 'seeded' plaatsen in de Champions League (hetgeen allemaal helemaal nergens op slaat).
Vind ik leuk
rpaulp50 +12323
vrijdag 18 mei 2018 om 18:12
En toch moet men rekening houden dat dit de trend is, Ajax leidt jeugd op voor de grotere clubs en moet met de opbrengsten via een uitgebreider scouting apparaat trachten compensatie te vinden.
Jeugd opleiden wordt dan een investering die geld oplevert maar geen sportieve prijzen realiseert met die eigen jeugd, ergo ; Kluivert blijkt dan gewoon 20 miljoen op te brengen na 8 jaar investeren en dat is het dan....zou menig bedrijf jaloers op zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:34
Gelul van de bovenste plank. Zolang je als club niet bereid bent om aan salariseisen te voldoen, zul je elke keer veel onrust in de ploeg hebben en spelers hebben die gefrustreerd rondlopen. Ze kunnen bij buitenlandse clubs namelijk een veelvoud van het salaris van Ajax verdienen. Ajax kan het zich ook niet veroorloven dat deze jongens over 1 of 2 jaar transfervrij de deur uitlopen.
Vind ik leuk
Linders +17
vrijdag 18 mei 2018 om 20:49
Geld Geld Geld !!!!!!!!!!! hebben we te danken aan de topclubs uit Engeland Frankrijk,,Spanje,Italië,Duitsland.
Vind ik leuk
Wurmpie +293
vrijdag 18 mei 2018 om 21:41
Hij heeft wel gelijk maar hij zal aan het kortste eind trekken wat heb je aan niet gemotiveerde spelers voor ajax zal geld geen probleem zijn maar voor de spelers wel ze worden met de dag arrogante
Vind ik leuk
barry m +463