Overmars niet bereid Ajax-tieners te verkopen: Dan kan Ajax beter stoppen

    Overmars niet bereid Ajax-tieners te verkopen: "Dan kan Ajax beter stoppen"

    Ajax gaat geen spelers van achttien of negentien jaar verkopen. Dat stelt directeur spelersbeleid Marc Overmars, die onder druk staat door het nakende vertrek van een aantal Ajacieden.

    "Geld is echt geen thema", reageert Overmars bij Ajax Inside. Toch werd Davinson Sánchez een jaar geleden voor 42 miljoen euro verkocht aan Tottenham Hotspur. "Sánchez was 21, maar jongens van 18 of 19, weet je wel..."

    De Ajax-directeur verwijst naar de situatie met Arek Milik, die twee jaar geleden voor 32 miljoen euro naar Napoli ging. "Het was ook niet goed om Sánchez te laten gaan. Alleen soms gebeurt het alsnog, zoals ook met Milik. We hebben uitgesproken dat hij moest blijven en toch is het gebeurd."

    Overmars is echter niet bereid mee te werken aan een vertrek van jonge talenten. "Als wij spelers van 18 al gaan verkopen, dan kan Ajax beter stoppen en de jeugdopleiding ook dicht doen. Want waar zijn we dan mee bezig?"

    Justin Kluivert (19) bevestigde donderdagavond in een openhartig interview met de Volkskrant dat hij zijn contract bij Ajax niet gaat verlengen. Daarnaast dreigen onder meer Matthijs de Ligt en André Onana te vertrekken uit Amsterdam.

    Poll

    Heeft Overmars gelijk?

    (4492 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 18 mei 2018 om 12:35
    Wat hoor jij Yanny of Laurel? ;)
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +438
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
    Laurel ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
    Ik iemand alleen maar poep praten.. kan dat ook?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:06
    Nou, prettig weekend dan.. ;)
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3240
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:22
    Duidelijk Laurel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3957
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:17
    Ik hoorde echt Yanny (Jennie)
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5779
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:36
    Stop maar.
    Vind ik leuk
    Bo3007 +227
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:46
    Dat waren ze eigenlijk van plan maar om jou te irriteren doen ze het toch niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:36
    Kluivertje kan je als ouwe rot daarentegen rustig verkopen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:46
    Kluivert wil niet verlengen en met een eenjarig contract moet je Kluivert wel verkopen. Dat zou PSV niet anders zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:47
    Kluivertje wil wel verlengen , als je hem financieel maar tegemoet komt .
    Dat ze dat niet willen is hun goed recht maar kom dan niet aan met " geld is geen thema" want dat is het wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:52
    Geld is geen thema dat gaat niet over het salaris ( gaat erom dat Ajax liever zijn talenten in Amsterdam houd dan ze te vroeg verkopen ), volgens mij ben jij echt dom. Kluivert wil 1.5 miljoen euro en 40% van de transfersom zien, geen club is zo gek om daar aan toe te geven. Met 1.5 miljoen euro zou Kluivert de best betaalde speler in de eredivisie worden, wat heeft Kluivert laten zien dat Kluivert die 1.5 miljoen euro salaris waard is?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:55
    er is altijd de gulden middenweg.
    Als geld geen thema is en je vind spelers als sanchez milik kluivert de ligt onana onmisbaar voor je club dan ga je ook niet overstag als er daadwerkelijk een shitload of money geboden word.

    GELD IS ALTIJD HET THEMA

    Je kan me dom blijven noemen maar zo is het nou eenmaal, ook bij jou clubje
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14380
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:59
    Clubje? Ja dan blijven mensen je dom noemen. Maar dat ben jij met je korzakov toch snel weer vergeten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:01
    is ie al in kerkrade gesignaleerd dan?
    Vind ik leuk
    Chebaisit +344
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:17
    Jij bent inderdaad een beetje dom.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:34
    Als het maar een beetje is...
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:10
    @AFC,
    Lees je tekst nog eens.
    Het gaat dus alleen maar over geld, geld en geld.
    Niet vreemd natuurlijk want het gaat over Ajax.

    Maar dan roepen dat geld geen thema is slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +344
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:26
    Je mag het 1000 x roepen jullie uit rotterdam of Eindhoven mogen dat.
    Ik begrijp jullie volkomen.
    Ik weet dat het pijn doet die jaloezie.
    Het is ook niet leuk om over jullie club te praten als je eigenlijk het liefst een ajax fan wil zijn ik begrijp dat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:54
    Ajax fan ?
    Een beursgenoteerd bedrijf heeft geen fan's
    Dat zijn klantenkaarthouders of aandeelhouders
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:34
    Ik noem ze Theaterbezoekers, of Dagje-uit mensen.. ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:53
    Inderdaad geld is altijd thema voor marc, ze willen ook wel verlengen maar dan voor hetzelfde salaris en dan wel 10x de hoofdprijs vragen...
    Het draai alleen maar om geld
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:55
    Bij jullie zou het precies hetzelfde gaan. Of zouden jullie Bergwijn ook een contract geven boven jullie maximum salaris?

    Daarnaast gaat "geld is geen thema" over de invloed van geld als iemand op een speler biedt.
    Kom op stratum, je bent beter dan dit :p
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:00
    Schreeuwen ze bij ons ooit dat "geld geen thema" is dan?

    Gerbrands geeft aan dat psv het moet hebben van de propper en locadia dealtjes.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:10
    Nou en? Wij hebben toch ook meer geld?
    Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:12
    Dat overmars zit te bluffen als een oud wijf : geld is namelijk altijd het thema
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:13
    Oke
    Vind ik leuk
    reggie +1735
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:19
    Wij....... of ajax, wie heeft er geld?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:20
    Ajax heeft meer dan ik. Ietsje :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:01
    Owja daarom werd sanchez "niet" verkocht toen ze met 40milj + aankwamen zetten
    Wat een gelul man.
    Als hij dat toen had geweigerd en had gezegt "geld speelt geen rol" had ik hem gelooft
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:11
    Is goed
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1682
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:33
    Kom op Stratumseind, dit is gewoon sarren op niks af. Zo goed ken ik je wel ondertussen. Je gaat toch geen onrust in je groep creëren door exceptionele salarissen aan net opkomende spelers te betalen? Je gaat toch geen 40% van je verkoopsom afstaan aan speler en pizzabakker? Dan maak je je club kapot en laat je merken dat deze manier van onderhandelen werkt. Helaas heeft de speler de macht in deze. Jaartje banken en leuk tekengeld vangen of de hoofdprijs aan salaris vangen. Win win voor een speler als hij..
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:49
    Kan allemaal wel zo wezen ( al weet niemand van ons de echte details) maar kom dan niet net als cash aanzetten met de belachelijke kreet "geld is geen thema"
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:30
    Als je toegeeft aan deze chantage, dan ben je verloren als ajax zijnde. Natuurlijk is geld een issue, maar als dit een trend wordt (is) bij ajax, dan heeft ajax geen bestaansrecht meer. Dan maar 30 miljoen verliezen, dat is ten aller tijden beter, maar wel Kluivert hard pijn doen!.
    Vind ik leuk
    Ero +353
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:53
    En zie hier het hele probleem: Geld is geen onderwerp... tenzij je er geen geld voor krijgt, dan wel.

    Haal dan MET die geweldenaars waarvoor elke internationale topscout kwijlend in de Arena schijnt te zitten eens de ChampionsLeague halve finale en die spelers met aflopend contract hebben verdient te gaan én hun geld terugverdiend + de spelers met contract zijn 3x zoveel waard.

    Maar de waarheid is: zolang Ajax beursgenoteerd is zal er om elke spelers van 14 jaar en ouder een gigantische marketingmachine blijven draaien en zal Ajax ze lachend verkopen als ze 18 zijn.
    Misschien dat Overmars niet lacht, die wordt immers ook voor prestaties verantwoordelijk gehouden. De semi-onzichtbare beleidsbepalers echter; die bellen bij het eerste miljoenen bod een Ubertje hoor.

    Maar als je Ajax supporter bent moet je dat schijnbaar romantiseren naar: onze spelers zijn zo ontzettend gewild, niet te houden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
    De beurs heeft hier echt geen reet mee te maken.
    Vind ik leuk
    oke dan +4138
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:38
    Laat Kluivertje lekker een seizoen bij Jong op de bank. Af en toe een invalbeurtje van een paar minuten is meer dan zat.
    Vind ik leuk
    thierryer +1659
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:40
    Dat inavlbeurtje voor een minuut kan je wel aan Ten Hag overlaten;-)
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3881
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:47
    Zo'n figuur moet je niet meer willen zien rondlopen op de Toekomst of ergens anders bij Ajax. Wegwezen en gewoon nooit meer terugkomen. Raiola zal nog wel 3 dagen dubbel liggen van het lachen.
    Vind ik leuk
    klick +895
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:41
    110% gelijk. slaat ook helemaal nergens op. ik denk als we op deze manier doorgaan is voetbal kapot in nederland over 10 jaar
    Vind ik leuk
    El Cazador +6574
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
    Ergens moet je een lijn trekken, een statement afgeven anders zakt het NL voetbal nog verder af. Zie op korte termijn wel wat arbitrage zaken aankomen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:44
    "geld is geen thema"..... zijn neus werd opeens 3 cm langer
    Als het daadwerkelijk "geen thema " was geweest had je sanchez en millik behouden ipv met wobertje en klaasje over the hill aangekomen.

    Ongelooflijk hoe de echte ajacieden maar voor de gek gehouden blijven worden.
    Je zou (haast) met ze te doen krijgen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:48
    Ongelooflijk hoe dom jij kan zijn. Sanchez had tig zaakwaarnemers, wilde niet eens meer komen opdraven met de voorbereiding, weigerde mee te spelen tijdens de voorronde plaatsing Europees voetbal, Sanchez lag op ramkoers in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:50
    Lekker laten rammen dan . Als geld geen thema is laat de sanchez bv het maar voor de rechter gooien.

    Cash zag de vrachtwagen met londense euriekes en hapte maar wat graag toe.
    Idem met milik
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:53
    Gast jij bent echt heel dom, jij denkt veel te makkelijk. Ik wil nog wel eens meemaken wanneer dat joch van een Lozano moeilijk gaat doen, hoe PSV zich dan gaat opstellen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:59
    Bij psv schreeuwen ze ook niet van de daken dat geld geen thema is .
    Toon geeft en gaf in het verleden duidelijk aan dat psv het moet hebben van de proppertjes en de locadias dealtjes.

    Niks mis mee alleen denken ze bij jullie dat de voetbalwereld anders in elkaar steekt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:36
    Lozano heeft een langdurig contract, de vergelijking gaat helemaal niet op
    Vind ik leuk
    Bo3007 +227
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
    Ja hallo, 32 miljoen voor Milik.
    Marc krijgt er nu nog steeds iedere dag een glimlach van op zijn gezicht.
    Milik was goed maar never nooit 32 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:02
    dus geld is WEL !!! een thema
    Vind ik leuk
    Bo3007 +227
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:27
    Tuurlijk is geld een thema.
    Denk dat Marc hiermee bedoeld dat ze Kluivert niet voor pak hem beet 10 miljoen gaan verkopen, dan houden ze hem lekker zelf want ze hebben toch in principe geld genoeg.
    Komt er iemand met 35 miljoen dan is het houdoe en bedenkt tegen Kluivert. PSV zou exact hetzelfde doen als ze in dezelfde positie zouden zitten.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:35
    Sanchez was een aankoop, pure winst.

    Kluivert is een ander verhaal, hij is jeugd en heeft alles aan Ajax te danken. Kluivert staat zelfs niet eens in de schaduw van Sanchez wat zijn nivo betreft. Kluivert benadeeld iedereen en zichzelf het meest (behalve financieel misschien niet, maar ook daar kun je vraagtekens bij zetten)
    Vind ik leuk
    Basik013 +437
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
    Was gewoon onder druk van de rvc , we gaan het zien dit jaar heeft overmars meer macht inde rvc dus ikdenk dat hij wel voet bij stuk gaat houden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:37
    Snap je het verschil niet tussen 'verkopen uit financiële noodzaak' en 'verkopen uit juridische noodzaak omdat je als werkgever je werknemers geen gigantische sportieve en financiele vooruitgang' mag en kan onthouden?

    Logisch hoor, jouw clubje heeft dit soort dilemma's niet, maar je komt wel een beetje dom over.
    Oh sorry ik zal wat duidelijker zijn: de gemiddelde putjesschepper kan zich beter niet teveel bemoeien met ruimtevaarttechnologie. Bemoei jij je maar niet te veel met voetbal en probeer eens bierpongprimeur ofzo.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:37
    Maar verder geen opgekropte agressie?
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    maandag 21 mei 2018 om 19:15
    Zeker wel, hoe kom je daar nou bij?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    maandag 21 mei 2018 om 19:18
    tja dom inderdaad , de ene wond is nog niet dicht en de ander is al weer gapend opengereten
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:29
    Zonder wrijving geen glans.
    Daar houd ik me maar aan vast iig..
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:45
    Ja hij heeft gelijk dat spelers langer moeten blijven. Desalniettemin zijn ze sneller uitgeleerd, omdat het niveau hier steeds slechter wordt als er geen ervaring bijkomt.

    Ook is het geen schande als we in Nederland een handelshuis worden. Je verdient er wel veel geld mee. Kijk naar Porto bijvoorbeeld. Wat hebben die al wel niet verdiend?
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:46
    Groot gelijk want als jouw spelers al vertrekken tussen de 16 en 19 jaar naar clubs voor de bank of om verhuurd te worden heb je als voetbal club ook gewoon een probleem ( een De Ligt zal als hij gaat wel spelen denk ik uitzondering op de regel zeg maar).

    Speler als een Kluivert moeten gewoon is genoegen nemen met het leven en geld dat ze al verdienen op die leeftijd door simpel gezegt tegen een balletje te trappen.

    Geld is ook geen Thema nu omdat Ajax wel een Buffer hebben en daardoor ook nee kunnen zeggen.
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:47
    En wat als die andere kleinere clubs waar jullie dat talent wegkapen dit nou ook gaan zeggen, dan kun je die Ajax opleiding ook wel opdoeken he Markie ;)

    Voordat er weer een paar gaan happen, dit is gewoon hoe in het in de wereld gaat. Grote clubs kopen het talent weg bij Ajax waar Ajax weer het talent weg koopt bij kleinere clubs.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1305
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:49
    Stoppen met Ajax? Breng de mensen nou niet op ideeen daar in het bestuur!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:52
    Stoppen zou zonde zijn inderdaad... een HSV scenario zou wel leuk zijn daarentegen....
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1305
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:01
    Hahah jij wilt te graag
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2361
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:52
    als Overmars vd sar en ten hag nu eens stopte kwam het ook met die spelers goed
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:55
    Sterk standpunt, hopelijk werkt het niet averechts.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:56
    Kluivert de man van 160 miljoen.
    Vind ik leuk
    rober2704 +802
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:58
    Ik denk dat Overmars beter kan overwegen om te stoppen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:59
    Tuurlijk moet je wel verkopen
    Dat is je geld machine
    Opleiden en verkopen tegen het juiste bedrag
    Aansluiting met de eurpoese top kan je alleen nog maar maken als de uefa drastische maatregelen neemt
    Om te beginnen dat elke kampioen van elk land gegarandeerd CL speelt
    Er komt geen topper en er wilt geen groot talent 5 jaar lang op kunstgras tegen excelsior, nac of fortuna spelen in een klein klote landje
    Kluivert gaat toch ook niet naar Belgie
    Dus heel veel geld genereren en de nl competitie kapotmaken
    Meer zit er niet in
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:04
    Ik begrijp zijn punt. Ik zou ook heel graag willen dat die ‘tieners’ blijven. Dat is denk ii ook gewoon beter voor hun carrière.

    Maar uiteindelijk is er altijd ergens een grens qua geld. Als er een niet te weigeren bod komt, dan kun je niet anders dan verkopen. Daarnaast wil je ook geen spelers binnenboord houden die niet meer gemotiveerd zijn omdat ze weg willen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6574
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:06
    Ik erger me kapot aan die schijt lollig Pisvee ongenuanceerde opmerkingen, men gaat er aan voorbij dat PSV een provincie cluppie is en Ajax een beurs genoteerd AEX bedrijf is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:24
    Volgens mij begrijpen de supporters van de voetbalclubs best wel dat het voor de beursjongens een geweldige ervaring is:

    Marc in de middencirkel met het bankboekje voor zijn neus en dan alle klantenkaarthouders een dansje rond het veld. Mooi man.
    Vind ik leuk
    Aspers +513
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:30
    Ach....met Ajax komt het vast goed. Veel geld en talent. Zie ik verder nergens in NL.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:36
    Je weet wat ik nu ga zeggen he? Ik waarschuw je alvast.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6574
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:41
    Is dit een dreigement
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:45
    Een waarschuwing, een aankondiging, hoe je t ook wilt noemen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4156
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:12
    Goed attitude: omdat men weet dat Ajax rijk is, probeert men daar toch al misbruik van te maken
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:17
    Gewoon zakelijk zijn de wegwillers goed verkopen. Ontevreden hengsten daar win je geen race mee.
    Vind ik leuk
    reggie +1735
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:20
    Heeft al net zo'n lange "neus" als Rutte!
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:28
    Ik zou zeggen, verkoop die jongens gewoon en begin opnieuw met een ander contract constructie. ipv 3 jaar een 5-jarige contract, of een clausule, of een percentage van doorverkoop of salarisplafond voor uitzonderlijke spelers verhogen en ga zo maar door. Overmars liegt, want het gaat wel om geld!
    Vind ik leuk
    pos +8758
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:32
    Tja uiteindelijk is het allemaal geneuzel. Als er 1 club is in Nederland. die bereid is fors te investeren in jongen spelers is het Ajax wel.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3914
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:37
    Daar zegt hij iets goeds..die kinderen moeten eerst maar eens bij de club uitblinken..dat is al een hele toer.
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:41
    AFC Ajax b.v
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:51
    Overmars lult zwaar uit zijn nek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:03
    Beste Marc,ik heb nieuws voor je: ajax bepaald/beslist helemaal niets.
    Dat doen de spelers/zaakwaarnemers nog helemaal zelf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:04
    Slappe zak die kabouter.Praat na wat de achterban wil horen en verkoopt straks gewoon de spelers waarvan hij nu zegt dat ze niet weg mogen.

    Lijkt rutte wel ,ook zo lekker betrouwbaar.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:05
    tijd dat de clubs waar jullie dat zelf bij flikken ook gaan zeggen. en dan nog jonger.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:08
    Tuurlijk heeft Ajax het meeste geld van alle Nederlandse clubs.
    Dat wil niet zeggen dat ze moeten tolereren dat spelers als Younes ze een loer draaien en zelf de miljoenen opstrijken, of tieners het salarishuis van Ajax zelf gaan bepalen.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:53
    Iedereen investeerd in zichzelf en iedereen wil het beste voor zich en als dat niet Ajax is dan zit er in de organisatie iets fout. Ga dan niet zo een belachelijk intervieuw geven maar steek de hand in eigen boezem en kijk eens wat er allemaal fout is qua organisatie. En kijk eens samen met van der Sar in de spiegel en neem daarna conclusie.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31722
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:20
    Prima jongens,stop er maar mee.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2980
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:22
    Goed idee Marc, sluiten die handel!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21455
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:23
    Geld is altijd een thema. Waar dan ook.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:23
    Als wij spelers van 18 al gaan verkopen, dan kan Ajax beter stoppen en de jeugdopleiding ook dicht doen. Meneer Overmars waarom kijk jij dan naar alle jeugdopleidingen in Nederland en het buitenland naar talentjes vanaf 15 om die bij anderen weg te kopen/kapen. Dan kunnen die anderen hun jeugdopleiding ook beter dicht doen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:46
    Verstandig van O-mars, hoewel Ajax supporters hier vaak doen alsof ze geil op geld zijn... je doet die jonge ventjes geen lol om ze zo jong te verpatsen.
    Het is tekenend dat alleen Eriksen de laatste jaren echt groot werd na Ajax.
    Alles mislukt meestal uit de Ajaxschool
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:47
    Ajax doet hetzelfde maar dan bij talenten van 16 17 jaar en nu huichel achtig janken wat een bullshit. Nu voelt meneertje zich genaait bahbah wat een zielig ventje die Overmars.Het lijkt er steeds meer op dat Ajax de Calimero van Europa wil worden. Ja dan krijg je het eigen middel tegen je gebruikt zoals Ajax het vaak bij andere clubs(bv Fc Groningen paar keer waar onder Suarez) deed abitrage commissie tegen krijgen. En echt het draait bij Ajax alleen maar om geld anders bieden ze Kluivert wel een 1 jarige verlening aan met vaste transfersom van 10 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:50
    Dat is beleid voeren. Niet rotzooi schoppers als kluivert maken de dienst uit, of zo’n varkenskop van een raiola, nee de club bepaald. In dit geval, kluivert aan zijn contract houden. Wil hij niet, enkeltje tribune.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:05
    Zo Kluivert dat wordt een jaar afzien. Een vijandig publiek in uitwedstrijden en een vijandig publiek in thuiswedstrijden. In welk elftal je ook speelt.
    Had nou maar je mond gehouden en Riola het woord laten doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:45
    Dus de Ligt en Kluivert vertrekkennniet deze zomer....
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:09
    Ja begrijp dat het een goede bedoeling is van Marc maar dat slaat natuurlijk nergens op, Als er bijv voor een speler als de ligt 50 plus miljoen word geboden dan gaat ie gewoon weg hoor helaas. Maar goed we zullen zien wat de waarheid word en wie er nog zijn na de transfer periode ik houd mijn hart vast om eerlijk te zijn.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:10
    Waarom dan?

    Het probleem met Kluivert is dat zijn contract afloopt. De Ligt heeft een langlopend contract.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:17
    Ik snap dat de De Ligt een langdurig contract heeft maar hij heeft al aangegeven zelf weg te willen een stap hoger op toch ? Plus daarbij komt nog eens dat hij waarschijnlijk 3 a 4 keer zoveel gaat verdienen dus probeer zo'n jonge maar te houden is bijna niet te doen. Je hebt niks aan spelers die graag weg willen uiteindelijk brengt alleen maar onrust. Ik hoop natuurlijk dat ie bij ons blijft laat dat duidelijk zijn ;-)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:54
    Als je ze wel laat gaan, dan wordt je dus een Nederlandse subtopper. De Ligt is misschien een uitzondering, maar die andere jongens komen bij Europese subtoppers gewoon op de bank. Laten we nou eerlijk zijn, ze kunnen niet eens de Eredivisie winnen en Kopenhagen is zelfs te sterk, maar ze denken wel allemaal ze de besten te zijn.

    Het probleem is dat deze jongens voor buitenlandse clubs koopjes zijn, maar dat maakt ze geen Ronaldo, Messi of Neymar.

    Ajax moet hun spelers gewoon aan hun contracten houden en als Kluivert niet mee wil werken, laat hem dan maar aan het gas gaan. Kluivert heeft voornamelijk zichzelf ermee. Kijk maar naar Younes. Bande ne Nunnely staan alweer klaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:12
    Ben het zeker met je eens hoor ! Maar heb Overmars vaker horen roepen dat er niemand mag vertrekken en dan prompt tegen het einde van de transfer periode verkopen ze weer spelers.Ach ja we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:26
    Nouja, als je voor Kluivert uiteindelijk 30 miljoen vangt, dan is dat natuurlijk beter dan het geld weggooien.

    Het probleem is alleen dat je daarmee een trend zet die moeilijk te stoppen is. Daarom is duidelijkheid op lange termijn wel een erg moeilijke beslissing maar misschien wel beter.

    Vergeet niet dat ook Overmars in een leerproces zit!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:09
    Kluivert lekker bij het tweede een jaartje op de tribune zetten en dan transfervrij vertrekken.

    Lekker doorgaan met de jongens die wel sportieve ambities hebben. Bande is al gehaald en wie weet komt Tadic daar nog bij.

    Kluivert is het volgende Younes verhaal, maar ajax heeft genoeg kapitaal en talent in huis om daar niet voor te hoeven buigen.

    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:42
    Ik heb het al eerder gezegd.

    Ajax moet gewoon een Engelse degradatie kandidaat opkopen en deze hernoemen tot Ajax International en daarna alle Ajax Amsterdam spelers daar naartoe overhevelen. Ajax is binnen no-time weer wereld top met al dat premiership geld en al die gratis 'seeded' plaatsen in de Champions League (hetgeen allemaal helemaal nergens op slaat).
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 18 mei 2018 om 18:12
    En toch moet men rekening houden dat dit de trend is, Ajax leidt jeugd op voor de grotere clubs en moet met de opbrengsten via een uitgebreider scouting apparaat trachten compensatie te vinden.
    Jeugd opleiden wordt dan een investering die geld oplevert maar geen sportieve prijzen realiseert met die eigen jeugd, ergo ; Kluivert blijkt dan gewoon 20 miljoen op te brengen na 8 jaar investeren en dat is het dan....zou menig bedrijf jaloers op zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 20:34
    Gelul van de bovenste plank. Zolang je als club niet bereid bent om aan salariseisen te voldoen, zul je elke keer veel onrust in de ploeg hebben en spelers hebben die gefrustreerd rondlopen. Ze kunnen bij buitenlandse clubs namelijk een veelvoud van het salaris van Ajax verdienen. Ajax kan het zich ook niet veroorloven dat deze jongens over 1 of 2 jaar transfervrij de deur uitlopen.
    Vind ik leuk
    Linders +11
    vrijdag 18 mei 2018 om 20:49
    Geld Geld Geld !!!!!!!!!!! hebben we te danken aan de topclubs uit Engeland Frankrijk,,Spanje,Italië,Duitsland.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +259
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:41
    Hij heeft wel gelijk maar hij zal aan het kortste eind trekken wat heb je aan niet gemotiveerde spelers voor ajax zal geld geen probleem zijn maar voor de spelers wel ze worden met de dag arrogante
    Vind ik leuk
    barry m +351