Eerste slachtoffer van Roda JC-degradatie: Zuur, maar het was te verwachten

    Eerste slachtoffer van Roda JC-degradatie: "Zuur, maar het was te verwachten"

    vrijdag 18 mei 2018 om 22:21

    Dirk-Jan Derksen is het eerste slachtoffer geworden van de degradatie van Roda JC. De oud-spits van de Limburgers was sinds 2013 in dienst als hoofdscout en jeugdtrainer, maar moet het Parkstad Limburg Stadion noodgedwongen verlaten.

    Het contract van de 45-jarige Derksen, tussen 1993 en 1995 en tussen 2005 en 2006 actief als Roda-speler, zal niet verlengd worden, meldt De Limburger vrijdagavond. "Zuur, maar het was te verwachten", luidt de bondige reactie die de oud-spits aan het regionale medium geeft. Waar Derksen zijn carrière gaat vervolgen is vooralsnog niet bekend.

    Dat er nog meer ontslagen zullen volgen bij Roda JC, is echter zeker. De degradant uit Kerkrade werkte afgelopen seizoen nog met een 10,5 miljoen euro, maar zal flink moeten saneren. Roda beschikt bovendien over liefst zeventien spelers met een aflopend contract, waarvan vijf huurlingen. De van Feyenoord geleende Simon Gustafson gaat sowieso niet terugkeren in Zuid-Limburg: de Zweed tekende vrijdag bij FC Utrecht.

    Plaats een reactie

    FenomenoR9 +364
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:25
    Eerlijk, julllie dachten ook Schahin toen je de titel met foto zag tot dat je de eerste zin las 😂
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lucatonio +598
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:27
    Dirk-Jan lijkt er wel heel veel op :)
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +364
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:28
    Ja ik las de eerste zin en toen was het verhaal compleet :p
    Vind ik leuk
    Dj Storm +11
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:02
    Sinds wanneer is schon hoofd scouting???
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +364
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:07
    Dat zeg ik toch niet.. Toen ik het artikel aanklikte, de titel zag en de foto dacht ik dat Schahin wegmoest tot dat ik eerste zin las.. Neem het niet te serieus
    Vind ik leuk
    Lucatonio +598
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:26
    Schahin een goed spits voor Willem 2 als onze vriend Sol weg gaat.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8208
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:30
    De eerste slachtoffers zijn volgens mij de fans geweest..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:39
    Neem aan dat die er wel rekening mee hebben gehouden dat ze eventueel konden gaan degraderen, vind ik geen slachtoffers..
    Deze man verliest zijn baan, al is het verder wel te verwachten zoals hijzelf ook zegt..
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 01:15
    Maar dat zijn natuurlijk wel micro-drama's. Voor zijn gezinnetje hakt dat erin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:54
    Qua organisatie is RJC al jaren een Jupiler clubje! Alleen de fans houden de vereniging nog overeind. Zo was voor Nol Hendriks lange tijd geen plekje en moest Stevens maar weer snel het schip ruimen. Ik keek weleens voor de grap hoeveel man er in de bestuursskybox een voetbalachtergrond hadden; 0!
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:13
    Wanbeleid, geen geld dat wordt zwaar weer om er weer boven op te komen!
    Vind ik leuk
    Rodajc +9527
    zaterdag 19 mei 2018 om 01:18
    Roda genereert anders nog steeds meer inkomsten dan andere Limburgse clubs ooit in de JL hebben gehad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:30
    Hoofdscout, op die titel mag hij niet trots zijn, geen talent te zien
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    zaterdag 19 mei 2018 om 00:11
    Toch eigenlijk triest als je op dit soort personeel gaat bezuinigen. Dat ze maar eens flink in die spelersgroep gaan snijden met die hoge salarissen!
    Vind ik leuk
    Rodajc +9527
    zaterdag 19 mei 2018 om 01:19
    Doen ze toch ook?
    Vind ik leuk
    KARKANEL +140
    zondag 20 mei 2018 om 20:07
    Er gaan ongetwijfeld meer ontslagen vallen bij Roda, alleen is de vraag of ze de juiste mensen gaan ontslaan? In het bestuur zitten al jaren mensen met weinig gezond voetbalverstand daar zouden de meeste ontslagen moeten vallen. Ik ken Derksen als scout totaal niet maar wanneer ik naar de scouting kijk en zie wat er daar de laatste jaren uit naar voren is gekomen springen mij de tranen in de ogen. Nou kan een scout dus wel een goed advies doorgeven natuurlijk maar als dit dan niet door een TD. aangenomen wordt heb je er dus totaal niets aan. Blijft de vraag is de TD. capabel voor zijn job? Als ik dan op het verleden van Van Veldhoven afga heb ik daar mijn twijfels over. Zelfs in de tijd dat hij als trainer voor de groep stond had hij steeds een andere wedstrijd gezien als de toeschouwers op de tribunes. Ook het feit dat hij bij meerdere clubs voortijdig zijn ontslag heeft gekregen spreekt naar mijn mening boekdelen. Om een trainer die een veel beter elftal onder zijn hoede had, als Anastasiou, zomaar een jaar langer aan te houden terwijl hij er wel mee gedegradeerd is, is ook weer een issue dat hij er niet capabel voor is. Maar wat wil je als je mensen in het bestuur hebt zitten die zelf te weinig verstand hebben over voetbal?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eerste slachtoffer van Roda JC-degradatie: "Zuur, maar het was te verwachten"