'AZ wil 26-jarige spits halen, maar heeft concurrentie van vijf clubs'

    'AZ wil 26-jarige spits halen, maar heeft concurrentie van vijf clubs'

    zaterdag 19 mei 2018 om 08:08

    AZ is in de race voor de Zweedse spits Sebastian Andersson. Andersson degradeerde met met zijn club 1. FC Kaiserslautern uit de tweede Bundesliga en is nu transfervrij.

    AZ heeft belangstelling voor de tweevoudig Zweedse international, meldt De Telegraaf. De 26-jarige Andersson maakte dit seizoen twaalf doelpunten voor de Duitse club. Voor zijn avontuur bij Kaiserslautern was hij actief bij onder meer IFK Norrköping, Djurgardens IF en Kalmar FF. Naast AZ zijn volgens De Telegraaf ook FSV Mainz, SC Freiburg, Chievo Verona, Union Berlin en Brentford voor hem in de markt.

    Mogelijk wil AZ inspelen op een eventuele transfer van Wout Weghorst, die nadrukkelijk gelinkt wordt aan een vertrek. Weghorst gaf vrijdag bij RTV Oost aan dat er twee Bundesliga-clubs voor hem in de markt zijn, waar TSG Hoffenheim er een van is.

    Naar verluidt is Hannover 96 de andere club, al wil de AZ-spits dat niet bevestigen. Bij AZ houden ze er rekening mee dat Weghorst na dit seizoen uit Alkmaar vertrekt. Directeur voetbalzaken Max Huiberts (foto) rechts heeft Andersson op zijn lijstje gezet.

    Lees ookWeghorst: 'Hoffenheim is geïnteresseerd, maar lijkt erop dat hij het is geworden'

    Poll

    Doet AZ volgend jaar mee om de titel?

    (1470 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +9201
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:15
    12 doelpunten in de Bundesliga is wel vrij aardig..
    *edit: 2e niveau dus, maar goed, nog redelijk..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kuip +5377
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:17
    Tweede Bundesliga....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:18
    Ja, zie het net, ff opgezocht..
    Vind ik leuk
    koppig +454
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:35
    Ja ja en ze willen er ook nog voor betalen en niet zoals bepaalde clubs gratis halen
    Vind ik leuk
    mike.az +524
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:16
    Mischien wat voor Manchester City.......?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4733
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:20
    Wat een armoe eigenlijk,een spits die uit de 2e Bundesliga is gedegradeerd proberen te halen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10344
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:31
    Het is pas echt armoe als hij echt komt en er volgend seizoen 25 of meer scoort.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21455
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:52
    Vergelijk het stadion van FC Kaiserlauteren eens met dat van Almere City. Dat is pas armoe. In de 2e Bundesliga spelen grote clubs en gaat veel geld om.
    Vind ik leuk
    pos +7536
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:44
    2e bundesliga clubs zouden moeiteloos meedraaien in de suptop hier hoor. Valt reuze mee.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4733
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:48
    Heb t hier over een gedegradeerde club.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3689
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:16
    Zo droevig is het ook niet gesteld met het Nederlandse voetbal hoor.
    Vind ik leuk
    pos +7536
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:43
    Nee hoor maar de 2e bundesliga is gewoon een vrij hoog niveau. Dat daar een voormalig Zweeds international speelt zegt ook wel wat natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3689
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:49
    Die jongen heeft 2 interlands. Vorig jaar speelde hij er nog een.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1696
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:29
    Klich zat zelfs altijd op de bank bij Kaiserslautern. Die blonk uit bij Pec en speelt moeiteloos mee bij Utrecht.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:40
    In principe doen volgend seizoen er weer 18 clubs mee voor het kampioenschap, maar kansrijk zijn ze niet allemaal. Toch houd ik rekening met de eerste vijf van de ranglijst van het huidige seizoen. Hoop op verandering, vernieuwing heb ik altijd na het seizoen. Meestal komt dat niet uit, maar hoop doet leven en ik voel me er wel bij.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:23
    Dat gaat AZ dus niet redden, de concurrentie is te groot...
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1004
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:27
    AZ is de grootste en meeste ambitieuze club uit dat rijtje en de enige die Europees speelt. Lijkt me juist een simpele keuze voor de speler.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:34
    Maar heeft niet het meeste geld...
    Vind ik leuk
    mike.az +524
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:38
    Gelukkig is ie ook transfervrij.......
    Vind ik leuk
    koppig +454
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:40
    Dat geld zelfs nu al voor ajax die kan zijn eigen spelers ook niet meer behouden alles draaid om het grote geld
    Vind ik leuk
    Rodajc +9559
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:54
    AZ groter dan Freiburg en Mainz? Dacht het niet.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1465
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:10
    Sportief zeker wel qua achterban is Duitsland groter maar dat is logisch.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9559
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:44
    Ik zie Mainz en Freiburg eerder spelers van AZ halen dan andersom. Bovendien hebben zowel Mainz als Freiburg zich in de laatste 10 jaar meermaals voor Europa geplaatst en is het voor een vervolgstap toch beter als je hebt gepresteerd in de Bundesliga dan in de (sub)top van Nederland. AZ doet het hartstikke leuk maar denken dat spelers dat zomaar gaan verkiezen boven de Bundesliga vind ik getuigen van misplaatste arrogantie.
    Vind ik leuk
    koppig +454
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:41
    je bent zeker jullie huurling vergeten die wilde graag naar de eredivisie en deed het niet slecht dus er is wel zeker een grote kans dat hij komt
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9559
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:57
    Wat?
    Vind ik leuk
    Hupfean +2458
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:43
    Az wint nooit van de top 3 dus doet niet mee om de titel. Daar komt bij dat ze met het vertrek van Jahanbaksh en Weg Wouthorst 37 doelpunten inleveren. Vang dat maar eens op.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1696
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:31
    Het opvangen van vertrekkende spelers hebben ze redelijk onder de knie in Alkmaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:58
    Papagaai..dat zinnetje kennen we nu wel
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:51
    ALS ZE VINCENT JANSEN HALEN dan kunnen ze voor de titel gaan en met deze spits er bij. Zou ook nog een ervaren verdediger halen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:15
    Janssen gaat niet meer terug man, bovendien zal die nog boos zijn op Max dat ie een halve week later pas kon meetrainen met spurs...
    Vind ik leuk
    mchollie +3337
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:32
    Als AZ interesse heeft dan zal het wel een goede zijn gezien de status van hun scouts.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3085
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:37
    Goede zaak dat AZ zich voorbereid op een vertrek van Weghorst. Deze Andersson heeft het qua statistieken aardig gedaan bij een degradant in de 2. Bundesliga.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:54
    Een 2 voudig international van Zweden, wordt 27 jaar, daarna niets meer waard, 3e niveau Duitsland, wat zijn wij toch afgezakt als ere divisie en als AZ dus ook. Geef de jeugd dan maar de kansen hoor, hebben er 3 als die fit raken alle 3...
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:57
    Waarom word er constant gezeurt dat AZ mee doet om de titel.. ze hebben enkel aangegeven de top3 te willen aanvallen en dat lukt aardig met 2x een top 3 plek in de laatste 4 jaar. Een titel heeft verder niemand het over, wellicht dat het in de toekomst lukt maar de komende 5 jaar zal AZ dan gewoon veel mazzel moeten hebben willen ze dat bereiken.

    Neemt niet weg dat AZ een prima club is die de zaken goed op orde heeft en zeker in de komende jaren kan groeien naar een vaste top3 (top4, Feyenoord blijft dat ook) club.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:49
    az doet nooit meer mee voor de titel, dat voorspel ik je,
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'AZ wil 26-jarige spits halen, maar heeft concurrentie van vijf clubs'