Gullit voorspelt ontslag: 'Eigenlijk kun je net zo goed metéén vertrekken'

    Gullit voorspelt ontslag: 'Eigenlijk kun je net zo goed metéén vertrekken'

    zondag 20 mei 2018 om 12:28

    Antonio Conte wist zaterdag dan wel de FA Cup te winnen met Chelsea, Ruud Gullit verwacht desondanks dat de Italiaanse manager binnenkort op straat staat. Hij weet dat eigenaar Roman Abramovich er een handje van heeft om trainers snel te ontslaan. 

    "Het grote probleem bij Chelsea is dat managers tijdens hun tweede seizoen niet meer zeker zijn van hun baan", aldus Gullit voor de camera van de BBC. "Zelfs wanneer je in je eerste jaar kampioen wordt, lijkt het een garantie dat Abramovich je daarna de laan uitstuurt."

    "Het begint er bij Chelsea bijna op te lijken alsof kampioen worden in je eerste jaar automatisch een ontslag oplevert. Eigenlijk kan je net zo goed metéén vertrekken wanneer je die beker omhoog houdt."

    "Ik weet niet precies wat er in het hoofd van Abramovich omgaat", vervolgde Gullit. "Maar ik weet wel dat het geen stabiele situatie is, het lijkt telkens te gebeuren."

    Conte werd in 2016 aangesteld als manager van The Blues en pakte in zijn eerste jaar direct de landstitel. Dit seizoen verliep, ondanks winst in de FA Cup-finale op Manchester United, teleurstellend: Chelsea werd vijfde in de Premier League en liep daardoor plaatsing voor de Champions League mis. Engelse media verwachten dat Conte binnenkort ontslagen worden. 

    Poll

    Verdient Conte nog een kans bij Chelsea?

    (2059 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +24779
    zondag 20 mei 2018 om 12:38
    Het zonnetje schijnt heerlijk vandaag :)

    Mensen maak je niet druk over wat dan ook, steek de BBQ aan en geniet met vrienden en familie van deze zomerse dag :) Drinken erbij, lekkere saté, kippenboutjes, spareribs en niet vergeten lekkere hamburgers!

    Geniet ervan allemaal!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zondag 20 mei 2018 om 12:40
    Dankjewel Niels maar ik zit offshore hoog in Schotland en het is hier al weken kut weer .
    Vind ik leuk
    Niels92 +24779
    zondag 20 mei 2018 om 12:42
    Dat is balen man, hopen dat er snel wat mooier weer opkomst is bij jullie :)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:41
    Prima weer voor een goeie Schotse Malt zeg ik...!!
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zondag 20 mei 2018 om 13:49
    Ja zeker lekker !
    Maar hier op de boot geen drank en vrouwen.
    Maar nog 8 weken dan weer vrij.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:51
    Whut??? Dat moet wel heel veel geld verdienen man!!! Ik werk ook veel maar 8 weken geen drank en geen vrouwen, de tering!! Respect man!!
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zondag 20 mei 2018 om 13:55
    Ik maak trips van 13 weken
    Ik denk dat ik het afgelopen jaar in totaal maar een week of 6/7 thuis ben geweest.
    Wat dan wel weer het voordeel is
    Dat je niet alles mee krijgt van Gullit
    En het geld valt best tegen.
    Vind ik leuk
    Nova +1417
    zondag 20 mei 2018 om 15:11
    .
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:11
    Goed verhaal, lekker kort.....
    Vind ik leuk
    Nova +1417
    zondag 20 mei 2018 om 20:08
    Haha, ja was een foutje!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:46
    Ik op weg naar Den Haag. Met vrienden lekker eten en drinken. Wil wel op tijd thuis komen voor de finale O17

    Wens je een fijne dag
    Vind ik leuk
    Niels92 +24779
    zondag 20 mei 2018 om 12:48
    Jij ook een mooie en fijne dag, ik zeg 2-1 voor Nederland vanavond :)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:17
    Hoe laat kunnen wij komen niels?
    :p
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zondag 20 mei 2018 om 12:38
    Gullit ziet ?
    Gullit de papegaai die lult iedereen na
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    zondag 20 mei 2018 om 12:38
    Moet hij maar meer een meer aanvallende coach aanstellen..
    Nu neem je Conte, defensief, maar wint wel prijzen..
    Tja, met zoveel geld kan je makkelijk aantrekkelijk voetbal spelen alla City..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:38
    Huidig klimaat van het voetbal
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    zondag 20 mei 2018 om 12:40
    Fantastisch game, de stumpert.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:43
    Ruud misschien belt die jou wel!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26317
    zondag 20 mei 2018 om 13:55
    Ruud kennen ze daar al.. Beter dan ze zouden willen.
    Vind ik leuk
    Jung +122
    zondag 20 mei 2018 om 12:55
    Open sollicitatie van Ruud, denk dat ze bij Chelsea wel zitten te wachten op filmpjes vanuit de kleedkamer...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:12
    Heb je een zonnesteek opgelopen ? Denk je serieus dat ze dat soort onzin willen?
    Vind ik leuk
    plein19 +2042
    zondag 20 mei 2018 om 12:56
    Je spits wegjagen met een sms. 5e worden. Ik vind dit ontslag niet onlogisch. CL halen levert een fortuin op
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:58
    5e is ook gewoon slecht. Logisch dat je bij een club als Chelsea dan een ontslag krijgt. Beetje bullshit wat Gullit hier verteld
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    zondag 20 mei 2018 om 13:09
    Trainers genoeg, gisteren weer 11 nieuwe erbij. Onder meer Buijs en Slot. Maar dat is hier geen nieuws.
    Vind ik leuk
    Nosje +1514
    zondag 20 mei 2018 om 13:11
    Ik zou die dorpsgek ook de laan uit sturen. Man wat wordt ik moe van die Conte. Wel leuk dat hij gisteren van die engerd Mourinho won.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:20
    Echt een reden om iemand weg te sturen he. Als een dorpsgek je ieder seizoen kampioen maakt en cl wint mag die voor mij blijven hoor. Als deze "dorpsgek" ontslagen word is het meer dan terecht. Wat een wisselvallige kut seizoen was dit.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:26
    Ondertussen heeft hij zoveel verdiend dat hij de rest van zijn leven kan doen en laten wat hij wil. Dus wat is nu het probleem ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gullit voorspelt ontslag: 'Eigenlijk kun je net zo goed metéén vertrekken'