Eén groot gekkenhuis. Fantastisch. We hebben geschiedenis geschreven

    "Eén groot gekkenhuis. Fantastisch. We hebben geschiedenis geschreven"

    zondag 20 mei 2018 om 18:00

    FC Emmen-middenvelder Youri Loen kan zijn geluk niet op na de stunt van zondag op Het Kasteel. Dankzij een 3-1 zege in Rotterdam promoveerde FC Emmen naar de Eredivisie. "Ik besef het nog niet helemaal. Dit is fantastisch", aldus Loen voor de camera van VoetbalPrimeur. 

    Bennett van Fessem
    ROTTERDAM

    "Het is één groot gekkenhuis. Fantastisch. We hebben geschiedenis geschreven. Dit is geniaal", vertelde de linkspoot. "We hebben er zó hard voor gevochten - en nu hebben we het gedaan!"

    Zondagavond staat de selectie van Emmen ongetwijfeld een groot feest te wachten bij thuiskomst. "Om een uur of 19.00 of 20.00 is er een huldiging. Ik verwacht een vol plein. We gaan het heel goed vieren."

    Komend jaar debuteert Emmen in de Eredivisie. "We moeter er van genieten. Nu gaan we er een groot feest van maken, met z'n allen. Hier hebben we het hele jaar hard voor geknokt. Het is fantastisch."

    Nadenken over volgend seizoen vindt Loen nog iets te vroeg. "Eerst moet ik beseffen dat we het hebben gehaald. Dat is nog veel te ver vooruit, joh. Nu aan de bacootjes - en niet een paar, hoor. Er gaan er heel veel in." 

    Lees ook: Shock in Rotterdam: Sparta verliest en degradeert, Emmen debuteert in Eredivisie

    Plaats een reactie

    Quaresma +5494
    zondag 20 mei 2018 om 18:07
    Kan een echte Eredivisie club worden met het juiste beleid. Het stadion staat er al.
    Vind ik leuk
    Aal +21848
    zondag 20 mei 2018 om 18:11
    Geweldig seizoen dit! Dit zorgt er alleen maar voor dat de Juup sterker is dan ooit aankomend seizoen en dat zorgt ook voor langdurige verblijven van NEC en Twente in de klasse waar ze spelen :-)
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    zondag 20 mei 2018 om 18:22
    Gefeliciteerd Emmen. Het is verdiend. Niet dat jullie iets te zoeken hebben in de eredivisie maar goed dat heeft sparta ook niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:20
    Stelt de eredivisie dan überhaupt nog wat voor?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    zondag 20 mei 2018 om 18:30
    Zelfs het veld ligt er al.
    Vind ik leuk
    Cappie +7353
    zondag 20 mei 2018 om 19:49
    Nu de weg er naartoe nog...
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    zondag 20 mei 2018 om 21:23
    de weg is weg inderdaad
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8705
    zondag 20 mei 2018 om 18:08
    De eerste keer dat een club uit mijn provincie in de eredivisie gaat spelen. Nu hopen dat het niet een 1-jarig verblijf wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:10
    Nog meer boertjes in de eredivisie. Nu de graafschap nog
    Vind ik leuk
    The Eagle +80
    woensdag 23 mei 2018 om 14:24
    Op wat stadjers na uit adam en Rotterdam is de rest allemaal boer. Wen er maar aan . Zonder de boer geen vreten en voor ajax geen landstitel
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1721
    zondag 20 mei 2018 om 18:46
    Ach en ook al is het wel voor 1 jaar, hopelijk geeft dit een boost voor de toekomst, hartstikke leuk!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:09
    Yoeri yoeri loen youri leon youri yoeri loen. Eindbaas dat je er bent
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 20 mei 2018 om 18:10
    Afwachten hoeveel spelers Willem 2 hier gaat wegplukken..
    Vind ik leuk
    013Tilburg +323
    zondag 20 mei 2018 om 18:17
    Eerst even kijken wie er nog meer promoveert :)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    zondag 20 mei 2018 om 21:22
    2
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1665
    zondag 20 mei 2018 om 18:26
    Hunnebedvoetbal tis weer is wat anders haha
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:42
    In Emmen hebben de vrouwen dikken Memmen! Gefeliciteerd Emmen!!!
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    zondag 20 mei 2018 om 18:46
    Waarom drinken al die voetballers toch bacootjes? Het enige slag volk dat ik ken met die drankvoorkeur...
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7317
    zondag 20 mei 2018 om 19:13
    Hoho, je vergeet darters. Er moet in elk geval niet te veel intellect bij komen kijken
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    zondag 20 mei 2018 om 19:32
    Die drinken toch vooral bier? Per liter. Of zijn dat alleen de Engelsen?

    Nu je het zegt, ik zie van gerwen inderdaad nu best voor me, lekker genietend van een bacootje.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    zondag 20 mei 2018 om 20:40
    Ze kunnen wel goed rekenen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    zondag 20 mei 2018 om 20:12
    Het woord Ba-Co lijkt op balcontact... dat zal het zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:24
    Bij Twente, Roda en Sparta drinken ze volgend jaar vooral Jupiler.....
    Vind ik leuk
    rebelkushh +133
    zondag 20 mei 2018 om 21:27
    WTF is hier gebeurd.
    Wow Sparta dus gedegradeerd, ik was dit wedstrijd helemaal vergeten :(.
    Emmenaren gefeliciteerd, Sparta fans ik hoop dat jullie weer z.s.m. terug keren in de eredivisie, maar dat zal lastig worden met clubs als Twente, Roda jc, NEC, cambuur.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:46
    Lees net in Britse kranten dat de verlenging van het visum van Abramovich nog niet rond is. Misschien een idee voor Emmen om snel op de koffie te gaan?

    Anyway... De hartelijke felicitaties aan iedereen die de club een warm hart toedraagt.
    Vind ik leuk
    The Eagle +80
    woensdag 23 mei 2018 om 14:26
    Nee joh. Heel emmen aan de red bull. Kijk naar salzburg of leipzig.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Eén groot gekkenhuis. Fantastisch. We hebben geschiedenis geschreven"