'Ajax kan 57 miljoen mislopen door 'overhaaste beslissing' van FIFA-baas'

    'Ajax kan 57 miljoen mislopen door 'overhaaste beslissing' van FIFA-baas'

    maandag 21 mei 2018 om 00:11

    FIFA-baas Gianni Infantino lijkt de plannen voor een WK voor clubteams voorlopig opzij te schuiven, meldt The Sun. Het ambitieuze plan van de Zwitser kan (nog) niet op goedkeuring rekenen van de UEFA.

    Infantino wilde vanaf 2021 iedere vier jaar een WK voor clubteams organiseren. Aan dat toernooi zouden 24 clubs mee mogen doen, waarvan twaalf uit Europa. Vanwege successen uit het verleden zou Ajax één van de clubs zijn die een uitnodiging kon verwachten om deel te nemen aan het WK.

    Infantino deed zijn uiterste best om Europese topclubs ervan te overtuigen om deel te nemen aan het toernooi. Clubs die de Europa Cup l of de Champions League drie keer of meer gewonnen hebben, mogen automatisch meedoen aan de eerste editie van het WK. De winnaar kan naar verluidt rekenen op 115 miljoen euro.

    De UEFA is vooralsnog echter tegen en ondertekende vorige week een verklaring die tegen het voorstel van Infantino is vanwege het nemen van een 'overhaaste beslissing' en 'een gebrek aan duidelijkheid'. Infantino is bang dat zijn positie hierdoor onder druk komt te staan en heeft met het oog op de nieuwe verkiezingen van volgend jaar besloten om zijn plannen voorlopig in de ijskast te zetten.

    Infantino kan volgend jaar voor vier jaar herkozen worden als baas van de FIFA en onderhoudt momenteel al slechte relaties met UEFA-president Aleksander Ceferin en enkele Afrikaanse voetbalbazen. Hij zou niet het risico willen lopen om imagoschade op te lopen en niet herkozen te worden.

    Mocht het WK voor clubteams er niet gaan komen, dan is dat financieel gezien slecht nieuws voor onder meer Ajax. WK-deelnemers zouden volgens de berichten kunnen rekenen op een startpremie van 57 miljoen euro, die de Amsterdammers dan voorlopig op hun buik kunnen schrijven.

    Lees ook'Ajax vangt enorme startpremie bij deelname aan vernieuwd WK: 57 miljoen euro'

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    Topdrie +2292
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Voor zoveel geld een aantal wedstrijden verkracht te worden is ook niet alles ;)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:36
    Zo en hoe.. waarschijnlijk 4 potjes zonder spuug met aanloop...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 02:01
    Dat zal allemaal wel mee vallen, wij zijn ajax, je kunt ons nooit onderschatten. Ook zonder die 57 miljoen hebben we zat om uit te geven
    Vind ik leuk
    tannat +9531
    maandag 21 mei 2018 om 06:57
    Uitgeven lukt ajax al jaren.
    Het is het beleid en voetbal waar het bij Ajax aan schort.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5044
    maandag 21 mei 2018 om 10:20
    Altijd weer een psv-troll die deze discussie nieuw leven in probeert te blazen.. Ajax wordt tenminste uitgenodigd en genoemd. Iets waar ze in Eindhoven slechts over kunnen dromen..
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    maandag 21 mei 2018 om 10:33
    Geloof nooit dat ze uitgenodigd zijn. Lees hieronder de criteria;

    In Europa kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar, de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt zich voor het WK voor clubteams.
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 11:14
    Dan geloof je het toch niet?

    Als we wel uitgenodigd worden op basis van minimaal drie keer CL winst dan is dat welzeker een grote vorm van erkenning voor echte prestaties.
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    Maar dan kloppen die selectiecriteria toch niet Jozef?!
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 13:40
    Dat vind jij.

    Ik vind dat dergelijke selectiecriteria op een heel respectvolle manier eer geven en een podium bieden aan de succesvolste clubs uit de voetbalhistorie....;-)
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    maandag 21 mei 2018 om 18:55
    Nee, dat vind ik niet. Dat staat er gewoon. Ik lees in onderstaande nergens dat ook een meervoudig winnaar wordt uitgenodigd;

    Kwalificatie
    In Europa kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar, de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt zich voor het WK voor clubteams.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:50
    Ja en teams die 3 keer de titel wonnen wij hebben dr 4...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:19
    Mooi, laat die grote bek straks maar gelden in de voorronde Champions League. Ik bewaar een screenshot van je kapsones.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:21
    Wat zeg ik verkeerd dan?
    Ze beweren dat we afgedroogd worden. Maar ajax kun je nooit onderschatten
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:57
    Ik denk eerder dat jij Ajax overschat dan dat zij Ajax onderschatten.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3043
    maandag 21 mei 2018 om 10:21
    Is dat omdat ze zo slecht zijn, of...?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:48
    Ieta genuanceerder: Ajax is niet zo goed als ze zelf lijken te denken
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 11:18
    Je wil maar wat graag zelf horen dat wij onszelf zo verschrikkelijk goed vinden en dat beeld wens je zelf niet te nuanceren.

    Dit stukje gaat over het WK voor clubteams en verder over criteria voor deelname. Daar worden niet te ontkennen feiten voor gehanteerd en het lijkt er een beetje op dat je daar wat moeite mee hebt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:09
    Ik lees hier alleen maar dat Ajacieden hun club nog steeds 'de beste' vinden (zonder verder te specificeren wat dat precies inhoudt). Dat vind ik niet een heel genuanceerd beeld. Ajax heeft sportief gezien verder ook helemaal niets op zo'n WK voor clubteams te zoeken. Leuk hoor dat Ajax zo'n 47 jaar geleden een paar keer de Europa Cup 1 heeft gewonnen.
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 13:46
    Ajax was twintig jaar terug nog top in Europa hoor.
    Na winst van de CL in 1995 volgden nog een finale en een halve finale...

    Je hebt er gewoon moeite mee dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dan jij. Ajax heeft de grootste aanhang in Nederland en daarbuiten (als je kijkt naar hoeveelheid fans van NL clubs in het buitenland).

    Wij vinden Ajax de beste club. Jij PSV en een ander Feyenoord.

    Nou èn?

    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:18
    Jij denkt dat 'de beste' zijn een subjectieve mening is? Lol! Ik vond PSV vorig seizoen echt niet de beste hoor. Dat was Feyenoord. Dat is de opzet van de competitie. Je speelt 2 keer tegen dezelfde 17 clubs en degene met de meeste punten is dat seizoen de beste. Of vond je Ajax in de uitwedstrijd tegen PSV ook de betere ploeg?

    Barcelona is een héél stuk beter dan Ajax of PSV, maar zelfs Barcelona is momenteel niet de beste. In de Spaanse competitie wel ja.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 14:20
    Als je het niet wilt snappen, dan ga je het niet snappen ook he?

    Het is je vergeven.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 18:39
    Jij bent toch die gast die een complot vermoedt tussen de directeur van PSV en een zaakwaarnemer om Ajax kapot te maken? Ik denk dat jij meer dingen wel niet snapt.
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 20:24
    Hahaha, als door een adder gebeten. Deze week zei Brands zelf dat hij goed bevriend was met Mino. Niet toevallig de zaakwaarnemer die continu in de clinch ligt met Ajax. Ik zei alleen iets in de trant van dat ik mijn vrienden ook zou helpen. Het heeft er toch alle schijn van?
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 20:27
    Een mening is trouwens per definitie subjectief...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:03
    en daarom hoopt bijna heel Nedreland dat jullie niets halen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:10
    Precies, en ze moeten ook maar eens kijken wie er het meeste heeft gevoetbald in de champl. Sindien opgericht
    Vind ik leuk
    ficusje +1850
    maandag 21 mei 2018 om 08:25
    Je moet kijken na de prestaties,niet wie er meegelopen heeft in de cl.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    Jozef +34472
    maandag 21 mei 2018 om 20:29
    Oei....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:09
    Mag ik vragen waarom PSG tussen de meteen geplaatste clubs staat?
    Omdat het zo’n geweldig verleden heeft? Gaan we ook Man City erbij halen?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Ze weten toch niet hoe ze het moeten uitgeven, gooi maar op de grote hoop:)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:22
    De berg met geld begint ook veel te hoog te worden, binnenkort weer zo'n 80 miljoen € ( de ligt en ziyech ) , misschien nog wel hoger met het verkopen van Kluivert straks.

    Geld heeft Ajax genoeg, nu nog nieuwe prijzen winnen!
    Vind ik leuk
    tannat +9531
    maandag 21 mei 2018 om 06:58
    Kortom: PSV maakt zich weinig zorgen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Dat wordt in 2021 op een houtje bijten voor Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24013
    maandag 21 mei 2018 om 00:21
    Verstandig besluit. De rijke clubs worden alleen maar rijker. Idioot plan. Komt de concurrentie niet ten goede.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    maandag 21 mei 2018 om 00:24
    Inderdaad, kom laten we het voetbal leuker maken, we nemen de 24 rijkste clubs (staat nou eenmaal voor 90% gelijk aan resultaten) en geven die NOG meer geld.

    Top plan.
    Vind ik leuk
    yuuup +8948
    maandag 21 mei 2018 om 02:08
    Alsof dit geld uit een spaarpotje komt. Dat geld komt binnen door de deelname van deze clubs aan zo'n eventueel toernooi. Kortom ze verdienen het ook zelf.
    Vind ik leuk
    DonQuichot +331
    maandag 21 mei 2018 om 08:18
    Waar lees jij iets over een spaarpotje?

    Resultaat blijft extra inkomsten voor alleen de allergrootste clubs, met middelen van de FIFA die er zelf ook nog een flinke som aan verdient. Dát is het probleem. Dit is denivellering in de voetballerij en een doorzichtige manier om de giganten nog iets groter te maken. Als dit plan doorgaat kunnen we de landelijke competities beter afschaffen, erg spannend zijn die nu al niet...
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3923
    maandag 21 mei 2018 om 08:22
    Tuurlijk niet. Ajax mag meedoen op basis van resultaten van 40 jaar geleden. Ook al sturen ze de beloften (want winnen doen ze het niet) dan innen ze big het absurde bedrag. Het heeft biets te naken met recent geleverde prestaties, een verkapte vorm van sponsoring wat de scheefgroei doet toenemen. Hoeft Ajax niets voor te doen, helemaal niets.... Absurd. Voetbal wordt in de kleine voetballanden stuk gemaakt door de impact.
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    maandag 21 mei 2018 om 10:37
    En dat had nu net het meest belachelijke aan het hele verhaal geweest. Meedoen op basis van wat ze ruim 40 jaar geleden hebben behaald.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1733
    maandag 21 mei 2018 om 10:56
    Laat ze lekker dat geld krijgen. Ajax is al jaren de rijkste club van Nederland geweest en wat doen ze er mee ? Spelers kopen van 10miljoen en in jong Ajax zetten lekker laten gaan dr laaste 4 jaar hebben ze niks gepresteerd aan prijzen ondanks al die miljoenen die ze al hadden , dus ik zie dat niet veranderen
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3923
    maandag 21 mei 2018 om 12:36
    Structureel gesponsord worden voor 60 miljoen per jaar, dat redt je niet. Dan kan Ajax gratis 3 elftallen op de been brengen die beter is dan de rest. Dat wordt ze zo in de schoot geworpen...
    als er zoveel geld is, waarom niet zo verdelen dat juist dit soort competities sterker en meer spannend wordt..: witteboorden maffia... en toevallig gaat een grijze muis er gigantisch van mee profiteren omdat ze 40 jaar geleden nog wel echt meetelden ... dit kan echt niet ...
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1733
    maandag 21 mei 2018 om 14:28
    Daarom zeg ik lekker laten gaan, ieder geval groot compliment hoe ze spelers kopen en weer met wins verkopen maar zo als dit jaar zullen er verschijnlijk weer 4a5 spelers vertrekken dus ook volgend seizoen moeten ze weer bouwen aan een team wat de kans kleiner maakt dat ze kampioen gaan worden
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:25
    Die rijke clubs worden sowieso wel rijker en rijker, is het niet met zo'n wk toernooi dan verzinnen ze wel wat anders.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3227
    maandag 21 mei 2018 om 00:27
    Alsof Ajax al rekende op dat geld.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:28
    Das toch een wk voor clubs waar alleen Ajax uit Nederland eraan mag deelnemen met alle andere topteams? Het kan natuurlijk ook niet anders met 4 CL bekers. Ajax is Nederlands trots in Europa. Een visitekaartje hoe je spelers beter maakt. Alle grote clubs van Barcelona tot Bayern München nemen alles van Ajax over op voetbalgebied. Ajax is een begrip en wij blijven de beste.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    maandag 21 mei 2018 om 00:37
    Nou heb ik echt totaal niets tegen Ajax en ben ik neutraal in Nederland. Van zulke teksten krijg ik een beetje de kriebels... Begrijp dat je trots bent op je club, maar schakel ff een paar Ajax-versnellingen terug, arkadash!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:37
    Jij haalt me echt altijd de woorden uit de mond haha kardes.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:40
    zolang jij niet weet waar een keeper vandaan komt van de nieuwe jeugd europese kampioen neem ik jou dus echt niet serieus knul, jou voetbalkennis gaat niet verder dan schiphol en verder kijk je niet.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:44
    Maak je niet dik. Iedereen is een Ajax talent. Diep in hun hart willen ze Ajax uitschreeuwen alleen mag niet.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:53
    In your fucking dreams, Joey Koorevaar wil never nooit in dat maandverbandshirt rondlopen , keep on dreaming.Je arrogantie is vele male groter dan je voetbalkennis.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Daar vergis jij je in boy. Ik heb zelfs bewijs van een zeer gerespecteerde journalist. Zijn naam geef ik pas vrij als je sorry zegt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:01
    tuurlijk knul, keep on dreaming, maar waar speelt hij nou? Joey Koorevaar ?????? als gezocht op google? Je wordt zelfs door je mede supporters terecht gewezen lijkt me knap lullig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 01:02]
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    maandag 21 mei 2018 om 01:56
    Moslim die voor joodse club juicht, neem ik niet serieus!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:59
    Ajax is geen joodse club, die paar bestuurders in het verleden maakt het geen joodse clubs. Daarnaast zaten er bij jullie ook genoeg joden binnen de club.
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    maandag 21 mei 2018 om 02:03
    Geef je mede-supporters maar schuld dat ze zich als joden beschouwen en met Israëlische vlag mee komen! Joden voor altijd!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19446
    maandag 21 mei 2018 om 07:36
    .https://www.trouw.nl/opinie/feyenoord-werd-mede-door-joden-vormgegeven~ae46c3c2/
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 07:38]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6824
    maandag 21 mei 2018 om 07:57
    Misschien wat minder zwaaien met die blauwe vlaggen dan?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14958
    maandag 21 mei 2018 om 08:19
    Dus Ajacieden zijn verschrikkelijk dom?
    Vind ik leuk
    Pilsje +150
    maandag 21 mei 2018 om 11:23
    Oud nieuws man
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 06:44
    Daarom is de samenleving kapot door mannetjes zoals jij.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19446
    maandag 21 mei 2018 om 07:32
    Jongetjes die dergelijke teksten gebruiken staan helemaal buitenspel.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14958
    maandag 21 mei 2018 om 08:14
    Welke supporters gebruiken die teksten dan?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19446
    maandag 21 mei 2018 om 17:46
    De opmerking waar ik op reageer is die van Alisteas.

    Maar ik snap waar je naar toe wil, al is dat niet waarop ik reageer, ik vind dat hele joden joden, wie niet springt etc etc totale onzin.

    Ik ken het onstaan, maar ik spring niet. Ik ben allereerst geen jood, dus hoef ik ook niet te springen, maar Ajacied.

    Van mij mag dat dus direct stoppen en wapperen er alleen maar Amsterdamse en Ajax vlaggen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14958
    maandag 21 mei 2018 om 18:10
    En dat is het dus. Je fijne medesupporters blijven het als geuzennaam roepen. Sommigen gaan zelfs zo ver om het verleden te misbruiken en er supportersgare bij te halen die door joodse wijken liepen naar het stadion en weet ik veel meer wat voor onzin. En mijn medesupporters blijven het gebruiken om hun gal te spuwen. Het was bs, het is bs en het blijft bs.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19446
    maandag 21 mei 2018 om 18:15
    Eens.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:43
    Je bedoel dat Ajax Bayern route wil volgen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:45
    Was toch echt andersom. Bayern begon later of moet ik alle prijzen nogeens opsommen?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:02
    Ons supertrieste turkje weer.
    Moet jij niet in sarajevo zijn jongen?.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:07
    Over welke prijzen wil je het hebben?

    Nee Ajax wil een voorbeeld nemen van Bayern....Vandaar dat Ajax een kijkje kwam nemen bij Bayern in de keuken.
    Vind ik leuk
    guilleaume +667
    maandag 21 mei 2018 om 01:09
    Feyenoord had alle prijzen als 1e in Nederland, dus je kennis blijft een beetje achter wat dat betreft...
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:26
    De jouwe ook, de club die echt alle prijzen als eerste heeft gewonnen is toch echt Ajax: EC1 - EC 2 - UEFA cup - Europese supercup - wereldbeker, kampioen van Nederland, bekerwinnaar Nederland en de Nederlandse supercup.

    EC 2 / Europese supercup die ontbreken toch echt in de prijzenkast bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    maandag 21 mei 2018 om 01:42
    Feyenoord won als 1e de EC 1en de wereldbeker, in 1970.
    Ajax keek dat af en deed dat vervolgens na...
    Feyenoord won vervolgens in 1974 als 1e de Uefa cup....
    Overigens won Feyenoord deze ook als laatste NL club in 2002...
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:45
    Dan nog heeft Feyenoord niet alle prijzen als eerste gewonnen die je als club kan winnen dat is toch echt Ajax, daar gaf ik antwoord op. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

    Als eerst alle prijzen winnen zou betekenen dat er ook een EC 2 en een Europese supercup gewonnen moest zijn, hebben jullie die gewonnen?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:45
    Jurre moet gewoon naar zijn bedje toe .....dat lijkt me het beste voor iedereen voordat hij nog meer onzin uitslaat.
    (valt niet mee voor dat jochie ....roepen dat je de beste bent en jaar in jaar uit jezelf voor paal zetten ....... ) ;)
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:48
    Zwaar om te weten dat Ajax de enige club is met alle prijzen in de prijzenkast? Slaap lekker nep Amsterdammer!
    Vind ik leuk
    Nouwske +2049
    maandag 21 mei 2018 om 07:23
    Ze winnen nooit van de joden!!! Hahaha klein, zielig, sneu clubje uit Dordrecht noord
    Vind ik leuk
    stollie38 +17472
    maandag 21 mei 2018 om 07:51
    Ach gut daar heb je die toerist ook weer. Als er iemand is die onzin uitkraamt ben jij dat wel.
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:46
    Overigens won Ajax als laatste en enigste club uit Nederland het CL toernooi, wanneer we dan toch gaan beginnen ;)
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    maandag 21 mei 2018 om 01:58
    alles te danken aan JC, als hij nooit geboren was dan was Ajax nergens! FC Cruijff dus.
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 02:34
    Zo ken ik er ook nog een, als de joodse zakenmensen vroeger Feyenoord niet van een faillissement hadden gered dan had Feyenoord niet meer bestaan. Alles te danken aan de Joden en toch zo'n hekel aan Joden, krom vind je niet?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14958
    maandag 21 mei 2018 om 08:16
    Hou toch eens op met joden overal de schuld van te geven.
    Vind ik leuk
    guilleaume +667
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:16
    Je bent niet helemaal lekker ventje...
    Ga nou maar gauw bij moeder aan de tiet, krijg je nog wat gezonds binnen en wie weet ontwikkelen je hersenen zich nog.
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    maandag 21 mei 2018 om 07:22
    dat heb ik afgelopen jaar gezien tegen rosenborg , hoe goed ajax nog is in europa ....
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14958
    maandag 21 mei 2018 om 08:18
    Het totaalvoetbal, uitgevonden door Feyenoord en overgenomen door Ajax. ( Cruijff en Michels) Toch fijn dat je niet onder stoelen of banken steekt dat je maar een domme werkloze Turk bent.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:28
    Dit klopt inderdaad. Zag het in een filmpje dat Feyenoord het totaal voetbal speelde in de jaren 60. Toen jaren 70 met de prijzen. Feyenoord was voor de jaren 80 ook veruit de beste club uit Nederland. Zelfs na die 3 keer dat Ajax de Europacup had gewonnen. Zegt genoeg lijkt mij.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14958
    maandag 21 mei 2018 om 19:47
    Michiels switchte uiteindelijk naar 4-3-3 toen Ajax werd vernederd door Feyenoord. Geeft niets, slechts een detail.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4877
    maandag 21 mei 2018 om 08:33
    Klein detail.....Ajax heeft die cups wel allemaal dmv doping gebruik gewonnen.

    UEFA ontneemt Ajax Europacups uit de jaren zeventig
    Ajax moet zijn Europacups uit de jaren zeventig inleveren. Dat heeft de UEFA vandaag bekend gemaakt, nadat vastgesteld is dat de spelers van Ajax destijds stelselmatig doping gebruikten. In Amsterdam heerst verslagenheid. Juventus claimt inmiddels de Europacup van 1973.

    Ajax moet zijn drie Europacups uit de jaren zeventig inleveren. Dat heeft UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin bekendgemaakt, nadat vast is komen te staan dat de spelers van Ajax eind jaren zestig en begin jaren zeventig stelselmatig doping gebruikten. Ceferin: “Het is een pijnlijke, maar de enige juiste beslissing die wij als UEFA konden nemen. Wat lang door velen beschouwd werd als het beste voetbal dat de wereld ooit gezien heeft, bleek in feite de Firma List & Bedrog aan het werk. En voor valsspelen is geen plaats binnen het Europese voetbal!”

    De uitspraak volgt na diepgravend onderzoek van de ethische commissie van de Europese voetbalbond, die sprak met een groot aantal betrokkenen van destijds. Volgens de commissie is klip en klaar vast komen te staan, dat de selectie van Ajax in de jaren zeventig strak stond van de prestatieverhogende middelen.

    Het balletje ging rollen, nadat Salo Muller, indertijd de verzorger van Ajax, in zijn onlangs verschenen boek ‘Mijn Ajaxjaren’ verschillende belastende onthullingen deed. Clubarts John Rolink zou de spelers volgens Muller onafgebroken schimmige medicijnen hebben toegediend. Muller wist toen al dat het niet in de haak was, maar heeft altijd gezwegen. Tot nu.

    De verslagenheid heerst in de Johan Cruijff Arena. Het gezicht van algemeen directeur Edwin van der Sar is asgrauw, als hij ons over de kwestie te woord staat. Volgens hem heeft het blazoen van Ajax een onherstelbare deuk opgelopen.

    “Volgende week komen ze van de UEFA met een bestelbusje voorrijden, en dan worden die bekers met de grote oren alledrie ingeladen. Ik had vanmorgen Sjaak Swart aan de lijn. Die is er kapot van, zoals we er allemaal verschrikkelijk kapot van zijn”, aldus Van der Sar.

    Wat er met de bekers c.q. titels gebeurt, is nog niet bekend. Juventus heeft inmiddels een claim bij de UEFA neergelegd, om als verliezend finalist alsnog de Europacup van 1973 toegekend te krijgen. De verwachting is dat Panathinaikos (1971) en Internazionale (1972) snel met een vergelijkbaar verzoek zullen komen.

    Salo Muller zelf, die met zijn boek aan de basis van dit alles stond, is “nogal overrompeld door de gevolgen”.

    “Ik had niet gedacht dat de UEFA de zaak zo hoog op zou nemen en de ethische commissie een onderzoek zou laten instellen, laat staan dat dit de uitkomst zou zijn. Dit was nooit wat ik voor ogen had. Ik wilde gewoon op mijn oude dag nog even makkelijk veel geld verdienen.”

    Of het onderzoek en de uitspraak ook gevolgen zullen hebben voor de nationale titels die Ajax in die periode vergaarde, wordt binnenkort duidelijk, als de KNVB zich over de zaak buigt. Het is niet ondenkbaar dat Feyenoord een verzoek indient om alsnog tot kampioen van 1970, 1972 en 1973 te worden uitgeroepen. Maar vanuit Rotterdam blijft het vooralsnog angstvallig stil.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:29
    Dit doet wel pijn bij onze 'vrienden'. Toch wel kenmerkend dat Feyenoord niks heeft laten horen. Wij naaien iemand geen oor aan. Wat Ajax altijd al doet. Of het nou dit is, of jeugdspelers jatten en met de eer strijken.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:55
    Logisch want zij hebben ook doping gebruikt. Het was in de tijd een groot probleem (internationaal gezien). Het zou wel gek zijn als we prijzen over en weer gaan herverdelen. Ik weet niet of we dat moeten willen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4877
    maandag 21 mei 2018 om 10:01
    Doen ze bij het wielrennen ook.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:41
    Dan is Feyenoord ook de pineut. Maar ik zie het niet gebeuren. Ik weet niet hoe het werkt maar ik denk dat het juridisch gezien al verjaard is om hier een zaak van te maken. Helaas fair play voor vele grote clubs een probleem geweest. Over een paar jaar komen er vast ook weer gok schandalen aan het licht. Jammer dat we naar elkaar blijven wijzen. Volgende keer is het mooi om erbij te vermelden wat je eigen club te verliezen heeft als deze regeling komt. Dan zou de informatie die je verschaft veel waardevoller zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:11
    Knap gekopieerd van de "satirische" Team Edgar website...
    Vind ik leuk
    Bergwag +698
    maandag 21 mei 2018 om 11:20
    Hahahaha echt he, hij leest s ochtends ook de speld als krant...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:35
    HET schoolvoorbeeld van fake nieuws!
    Vind ik leuk
    Bergwag +698
    maandag 21 mei 2018 om 11:38
    Ik heb even rondgekeken op die site, wist je al dat Gio ontslagen is?!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1733
    maandag 21 mei 2018 om 10:58
    He waar na tu? Centraal statiun ! Gouw terug in de tijd jij je praat over de jaren 60 70 man Haha Hoelang willen mensen dat nog gaan gebruiken we leven in het heden !!!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    maandag 21 mei 2018 om 00:30
    Is de reden waarom de UEFA tegen is ook bekend? Lijkt me een leuk toernooi, maar aan de andere kant is die agenda vol zat met om de 2 jaar een groot toernooi.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:43
    de reden staat zo een beetje in het bericht hier boven omdat ze vinden dat die baas van de FIFA en te snelle beslissing neemt omdat het allemaal nog niet zeker is en omdat de UEFA baas dit niet zou kunnen permitteren. Hij zou niet het risico willen lopen om imagoschade op te lopen en niet herkozen te worden.
    Dat is zo 'n beetje wat ik er uit kan halen en er van kan begrijpen dat dat de redenen is.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    maandag 21 mei 2018 om 01:12
    Ah ok, ik vond die uitleg wat kort door de bocht en ben er misschien meer achter gaan zoeken.

    Dacht laat ik het zelf ff googlen... Volgens The Guardian hebben investeerders 25 miljard aan de FIFA beloofd voor vier toernooien. Het gaat dan om niet-genoemde maar wel "wereld's meest solide" investeerders. De UEFA weet dus niet wie die investeerders zijn en hoe ze in godsnaam die 25 miljard bij elkaar optellen.

    Bij de UEFA denken ze nu vast: "die invest€€rders willen wij ook!"
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:15
    oke is dit ook duidelijk;-)
    Vind ik leuk
    Obl93 +2007
    maandag 21 mei 2018 om 00:45
    Denk dat het inderdaad ten koste gaat van een hoop kwaliteit. Als je al ziet hoeveel sterspelers een WK missen, kun je niet anders concluderen dan dat het overbelasting is.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:41
    Ik snap niet waarom dit gehouden moet worden?? Is toch gewoon een 2e Champions League onderhand of zie ik het nou verkeerd? Dan hoef je net zo goed geen kampioen meer te worden als je toch zonder enige huidige prestaties in een 2e Champions League kan komen
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    maandag 21 mei 2018 om 02:02
    Verschil is hier dat ook de clubs van de anderen continenten aan mee zouden doen. De 12 Europese tickets zouden dan naar de 4 CL winnaars en finalisten gaan, en de rest naar best gekwalificeerde clubs op UEFA-lijst.

    Lees dat de FIFA de Confed Cup hiervoor wilt opofferen. Spaanse krant Marca heeft eind vorig jaar een lijstje gemaakt met hoe zo'n toernooi voor de 2017 editie er uit had gezien.

    Europa:
    Real Madrid, Barcelona, Atlético de Madrid, Juventus, Bayern Munich, PSG, Sevilla, Manchester City, Borussia Dortmund, Benfica, Arsenal, Porto

    Zuid-Amerika:
    Atlético Nacional, River Plate, San Lorenzo, Atlético Mineiro, Boca Juniors

    Africa:
    Wydad Casablanca, Mamelodi Sundows

    Azië:
    Urawa Red Diamonds, Jeobunk Hyundai Motors

    Noord -en Centraal-Amerika:
    Pachuca, América

    Oceanië:
    Auckland City
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 02:06]
    Vind ik leuk
    DrDeef +1386
    maandag 21 mei 2018 om 08:46
    Na de eerste ronde alleen nog de Europese clubs over en dan zit je naar een Champions League light met doodvermoeide spelers te kijken. Kortom een ongehoord kut toernooi van de bovenste plank.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147748
    maandag 21 mei 2018 om 00:30
    Als je als club eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen......
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:33
    De champions league is een doorn in het oog van de Fifa. Met dit toernooi willen ze concurreren en het voetbal nog verder naar de klote helpen. Ze kunnen beter clubs belonen die financieel fair play naleven. Misschien dat er dan iets gaat veranderen. Zo is er ook niets meer aan en zijn alle clubs buiten de top 6 compleet kansloos om nog aan te haken.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    maandag 21 mei 2018 om 01:44
    Dat van de Champions League is precies waar ik ook al aan zit te denken. Lees net dat het geld voor dit nieuw toernooi van investeerders moet gaan komen. Die hebben de FIFA bedragen van 25 miljard voor 4 toernooien beloofd.

    Nou gaat niemand mij wijs maken dat de UEFA of FIFA ook maar een klein beetje om het voetbal en de clubs geven. Meest belangrijke is dat het geld moet rollen, en niet zo'n klein beetje ook. En dan denk ik dus dat de UEFA zich hier eerder gewoon bedreigd voelt door de FIFA. Die willen nu natuurlijk zelf gaan snoepen. :D

    Voor de rest ook helemaal eens. Ik was eerst voor, maar als ik die bedragen dan zo lees dan gaat het dalijk echt helemaal nergens over. Wat dat betreft doen die Amerikanen het op dat vlak wel goed in hun sporten. Zo mag de laagst gerankte ploeg in de NFL het jaar erop als eerste kiezen in de draft van talenten. Daar zijn ze ooit mee begonnen omdat ze precies hetzelfde probleem hadden als dat wij nu hebben met het voetbal. Een select groepje clubs dat regeert waardoor anderen clubs financieel minder binnen halen. Met die draft zorgen ze dan dat de clubs niet te ver uit elkaar groeien. Zoiets zou perfect zijn in de voetballerij, maar gaat helaas nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:51
    De plannen zijn ook veel te overdreven, 24 clubs die samen ruim 1.3 miljard euro zouden ontvangen aan startpremie en daarbij nog eens miljoenen euro's kunnen verdienen aan extra bonussen. De kloof tussen arme en rijke clubs wordt daardoor alleen maar groter, de FIFA en de UEFA maken het voetbal kapot met al die belachelijke bedragen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:42
    Er was ook een plan voor een andere Champions League met teams uit o.a. Nederland, België, Portugal, Scandinavië, etc. Natuurlijk verdien je minder geld, maar je speelt wel op niveau. Probeer landen als Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk over te halen ook mee te doen. Bij Frankrijk halen ze toch nooit de halve finale of de finale. Als dit gebeurt zal je zien dat dit veel beter is dan die kapitale rotzooi.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Zou ik niet erg vinden. Misschien iets vergelijkbaars als die rare Nations League. Vier divisies in één Champions League ofzo.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:38
    mooi
    Vind ik leuk
    plein19 +1411
    maandag 21 mei 2018 om 00:40
    Prestige was belangrijker dan het geld
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:41
    Een Europese Competitie zal hoe dan ook komen
    Vind ik leuk
    Vato75 +2071
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Infantino oplichter
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Tegen de tijd dat de plannen worden goedgekeurd ,hebben ze al 10 jaar niks gewonnen in diemen -zuid en worden psv en feyenoord uitgenodigd.
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:05
    Dommer commentaar kan je niet leveren haha. Met ene schamele ec 1 beker zeker die er staat in de prijzenkast in Rotterdam zuid?

    Begin nou eerst maar eens te proberen de prijzenkast van PSV te evenaren ( dat lukt Feyenoord niet eens, laat staan dat Feyenoord Ajax weet in te halen ) voordat je lollig probeert te doen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:06
    HAHA al 4 jaar HELEMAAL NIKS Jurre : das pas schamel sukkel!.

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:09
    17 jaar geen kampioen was zeker niet schamel?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:10
    Niet als je tussendoor o.a. de uefa cup wint jochie.............
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:12
    Een uefa cup winnen en toch een lachertje zijn hoe triest is het dan gesteld met jullie. Hahahahahah. Top club af jongetje. Al heeeeeeeeel lang.
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    maandag 21 mei 2018 om 07:30
    4 jaar zonder hoodfdprijs en al 2 jaar geen koploper in de eredivisie ....
    dan ben je pas echt ff topclub af
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:12
    De eerste! en de laatste! nederlandse club met een internationale prijs jochie.

    Wij Zijn Ajax Wij Zijn DeBieltjes en dan al in 1977 geboren zijn en nog steeds geen hersencel te bekenen haha
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 01:13]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:15
    En wie heeft de meeste internationale prijzen??? Ajax of Feyenoord?
    Die 1977 staat voor iets heel anders.
    Als ik een debiel ben, wat ben jij dan....een mongool?!?!
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:15
    En ook de eerste topclub wat het voor elkaar heeft gekregen om met 10-0 vernederd te worden in Eindhoven, toch maar mooi een record haha!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 07:50
    Wie had ook alweer het laatste europese succes?
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    maandag 21 mei 2018 om 09:45
    feyenoord won als laatste een europese beker .....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:00
    En europees succes?
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    maandag 21 mei 2018 om 10:04
    ja feyenoord , succes heb je pas als je iets wint , en feyenoord is de laatste nederlandse club die europees iets gewonnen heeft
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:05
    Succes heb je als je de finale haalt
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:14
    18 kampioenschappen, 3 EC1/CL bekers, 1 wereldbeker, 3 Europese suppercups, 5 KNVB bekers, 1 Europacup 2 beker meer dan Feyenoord. Zwijg voortaan met je grappen, je zet jezelf erg voor lul!

    Qua prijzen winnen is zelfs PSV veel succesvoller dan Feyenoord!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:15
    Jurre kom onder je steen vandaan jongen ,de prijzenkast zit al jaren vastgeroest bij die club van jou.

    Wageningen was ook een leuke club net als haarlem maar die bestaan al niet meer mocht je dat gemist hebben ..........
    Jij denkt dat ik voor lul sta maar ik schrijf niet dat we de beste zijn terwijl we al jaren droog staan ,dat is jou misplaatste arrogantie.
    Al had jou club honderd sterren op het shirt staan dan schijt ik nog op die arrogantie jodenclub van je!.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 01:18]
    Vind ik leuk
    Jurre! +219
    maandag 21 mei 2018 om 01:19
    4 jaar is te doen nep Amsterdammer, zoals ik zeg zorg er eerst maar eens voor dat jullie PSV kunnen evenaren, niet alleen met de prijzen maar zelfs met sponsorgelden lopen jullie achter op PSV en nog veel meer achter op Ajax. Zelfs PSV weet spelers duurder te verkopen dat het '' roemruchte '' Feyenoord.

    Veel praatjes omdat jullie nu toevallig de beker wisten te winnen maar ondertussen eindigde Feyenoord zelfs achter AZ in de competitie!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:22
    Zo jammer dat DE club van Rotterdam is gedegradeerd. SP....AR.....TA!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:33
    Goede argumenten.
    Blijkbaar niet te verteren door Jurre, haalt er dan andere zaken bij, zielig.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17472
    maandag 21 mei 2018 om 07:53
    Tuurlijk twee clubs die bijna geen geld hebben en Feyenoord een stadion waarvoor de werkelozen nog meer moeten betalen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:02
    Luister Infantil: dat gebrek aan duidelijkheid, daar zitten we in Amsterdam niet zo mee en die overhaaste beslissing, daar kunnen we ook wel meeleven.

    Dus ga dat WK nou maar regelen. Het rekeningnummer van Ajax heb je?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2218
    maandag 21 mei 2018 om 01:04
    Hoe kan dit financieel slecht nieuws zijn? Het zijn pas plannen. Tekentafel. Je kunt hier niet zo’n conclusie aan verbinden.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:04
    Wat je niet had kan je ook niet missen. En door.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15700
    maandag 21 mei 2018 om 01:14
    Dat gaat heus wel door. Hij moet alleen nog een paar stemmers omkopen.
    Blatter heeft het hem goed voorgedaan.
    Vind ik leuk
    Gudoeman +256
    maandag 21 mei 2018 om 01:21
    En waar halen ze dat geld vandaan.... is alleen maar reclame
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    maandag 21 mei 2018 om 03:34
    Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ajax heeft dat geld nog niet op de bank en doet het financieel behoorlijk goed. Dus Fifa...eerst maar eens de zaakjes voor elkaar.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 04:08
    die 57 miljoen komt echt wel, want ze gooien die UEFA baas zo de deur uit als hij weer moeijk doet.
    dat er onduidelijkheid is het reinste gelul want het organisatie is niet meer of minder dan een CL, EC, EK, en WK. En er is ook duidelijkheid wie er meedoet, dus wat lult die vent nou...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26731
    maandag 21 mei 2018 om 06:28
    Het zit ze ook echt niet mee.

    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1224
    maandag 21 mei 2018 om 06:54
    Wat je nooit hebt gehad kan je ook niet missen;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19446
    maandag 21 mei 2018 om 07:57
    Dan verkopen we gewoon 1 speler
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:17
    Hoeveel prettiger zou deze discussie zijn geweest zonder steeds te verwijzen naar elkaars nationaliteit, religie of iq......
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:36
    Helemaal mee eens, die Turkse Nederlander is wsch een of andere ajaxied die alleen maar wil provoceren, die oui si Yes ja is al weggegaan om dat soort gedoe met superioriteit, discriminatie en irritatie
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:23
    Dit is de wereld op zijn kop. Er wordt een idee de wereld ingebracht en gelijk wordt het gezien als vaststaand. In dat sprookje zou Ajax een bedrag van 57 miljoen tegemoet kunnen zien. Het ging nog om een voorstel en nu wordt er al gesproken over het mislopen van 57 miljoen. Hoe naïef kan je zijn.

    Verder hoop ik dat deze opzet nooit van de grond komt. Het is een doodsteek voor het voetbal ( net als de CL een kampioenebal waarvoor je geen kampioen hoeft te zijn) De rijke clubs worden rijker en groeien nog verder boven de andere clubs uit. Bedenk eens een plan om de huidige ( landelijke) competities sterker te maken ( niet 1 of 2 clubs maar de hele competitie)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22641
    maandag 21 mei 2018 om 08:23
    En terecht. Met zo’n evenement creeer je scheefgroei en competitievervalsing. Clubs met een groots verleden maar een dramatisch heden mogen wel deelnemen en krijgen zo 57 miljoen gesponsord. Het heden telt. En de UEFA en FIFA kunnen beter de scheefgroei tussen rijke en arme clubs wat kleiner maken dan dit soort bizarre toernooien bedenken.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:42
    Idd. En dat dan gebaseerd op prestaties van 20-60 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +359
    maandag 21 mei 2018 om 08:35
    Maakt een FIFA bestuurder een blunder, dan krijgt Ajax de schuld. Calimero is onder ons. :)
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    maandag 21 mei 2018 om 11:33
    Calimero is onder jullie ja, komt uit amsterdam! 4 jaar op rij helemaal niets. Komende zomer 10tallen miljoenen lichter en weer geen prijsje!
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +359
    maandag 21 mei 2018 om 18:36
    Ach Maantje toch, doet het je plezier? Graag gedaan.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1386
    maandag 21 mei 2018 om 08:40
    Wie behalve de penningmeesters van de FIFA en die clubs zitten er op dit gedrocht te wachten? Spelers al helemaal verrot van een zwaar seizoen. Nu spelen de Europese toppers om het jaar al een toernooi in de zomer en deze dommerik wil de vrije zomers ook nog volstoppen met een commercieel gedrocht. Is wachten op blessures of nog erger. Hoop dat dit plan keihard wordt afgeschoten.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:41
    Mooizo. En dan nu die infantino eruit trappen voordat hij zijn zielige toernooi bij de uefa door de strot kan duwen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    maandag 21 mei 2018 om 09:08
    "Vanwege successen uit het verleden zou Ajax één van de clubs zijn die een uitnodiging kon verwachten om deel te nemen aan het WK."

    Ik ben niet van het kijken naar het verleden maar je ziet dat het nog wel van waarde kan zijn.. "prijzen uit het verleden"
    Vind ik leuk
    Blindsy +9508
    maandag 21 mei 2018 om 09:11
    Klinkt weer als een heerlijk politiek spel. Blijven toch but-organisaties...
    Vind ik leuk
    mchollie +3395
    maandag 21 mei 2018 om 09:15
    Jantje lacht, Jantje huilt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:51
    Voor een fooi dienst doen als kanonnenvoer. Zie hier de bijgestelde ambities en aspiraties van Ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    maandag 21 mei 2018 om 10:34
    Dus omdat Infantino mogelijk niet voor vier jaar herkozen zou worden gaat het voorlopig (of helemaal) niet door. Dus de conclusie luidt: Infantino vindt zijn positie belangrijker dan zijn plannen voor de Europese (zgn) topclubs. Heeft dat niet een beetje te maken met eigen belang, privileges en macht? Gaat dat in die sportkoepels, na 60 jaar nog steeds hierom? Ik voorspel: dat gaat nooit over.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    maandag 21 mei 2018 om 11:32
    Gaat ook echt nooit gebeuren die 57 miljoen
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6509
    maandag 21 mei 2018 om 11:39
    Als je zo een soort competitie wilt starten moet je uitgaan van de landskampioenen. Deze zet je in een poule via een loting etc etc. Je gaat niet uit van uit het verleden behaalde resultaten. Dan kan HSV er ook in. Gaat helemaal nergens over.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    maandag 21 mei 2018 om 11:45
    Maak je niet druk dat gaat gewoon door niets is machtiger dan geld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3826
    maandag 21 mei 2018 om 11:57
    Ik ben ook miljoenen misgelopen toen ik een verkeerd staatslot kocht. Leuk hoor als die geruchten maar onthoud 1 ding, 99% kan je zo in de vuilvisbak gooien.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11723
    maandag 21 mei 2018 om 12:16
    Een WK voor clubteams, de rijke clubs worden dan nog rijker en dat word dus nog erger dan in de C.L.
    Vind ik leuk
    Soemitra +59
    maandag 21 mei 2018 om 12:51
    Hopen dat dit nooit gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    jave +1523
    maandag 21 mei 2018 om 14:10
    Een WK voor clubteams(..) Daarvoor moet je écht Infantilo heten..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:43
    schandalig,
    diezelfde clubs zijn rijk geworden door landelijke beeldbuis supporters steun.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:07
    wat je niet hebt kun je niet verliezen
    Vind ik leuk