'Ajax kan 57 miljoen mislopen door 'overhaaste beslissing' van FIFA-baas'

    'Ajax kan 57 miljoen mislopen door 'overhaaste beslissing' van FIFA-baas'

    maandag 21 mei 2018 om 00:11

    FIFA-baas Gianni Infantino lijkt de plannen voor een WK voor clubteams voorlopig opzij te schuiven, meldt The Sun. Het ambitieuze plan van de Zwitser kan (nog) niet op goedkeuring rekenen van de UEFA.

    Infantino wilde vanaf 2021 iedere vier jaar een WK voor clubteams organiseren. Aan dat toernooi zouden 24 clubs mee mogen doen, waarvan twaalf uit Europa. Vanwege successen uit het verleden zou Ajax één van de clubs zijn die een uitnodiging kon verwachten om deel te nemen aan het WK.

    Infantino deed zijn uiterste best om Europese topclubs ervan te overtuigen om deel te nemen aan het toernooi. Clubs die de Europa Cup l of de Champions League drie keer of meer gewonnen hebben, mogen automatisch meedoen aan de eerste editie van het WK. De winnaar kan naar verluidt rekenen op 115 miljoen euro.

    De UEFA is vooralsnog echter tegen en ondertekende vorige week een verklaring die tegen het voorstel van Infantino is vanwege het nemen van een 'overhaaste beslissing' en 'een gebrek aan duidelijkheid'. Infantino is bang dat zijn positie hierdoor onder druk komt te staan en heeft met het oog op de nieuwe verkiezingen van volgend jaar besloten om zijn plannen voorlopig in de ijskast te zetten.

    Infantino kan volgend jaar voor vier jaar herkozen worden als baas van de FIFA en onderhoudt momenteel al slechte relaties met UEFA-president Aleksander Ceferin en enkele Afrikaanse voetbalbazen. Hij zou niet het risico willen lopen om imagoschade op te lopen en niet herkozen te worden.

    Mocht het WK voor clubteams er niet gaan komen, dan is dat financieel gezien slecht nieuws voor onder meer Ajax. WK-deelnemers zouden volgens de berichten kunnen rekenen op een startpremie van 57 miljoen euro, die de Amsterdammers dan voorlopig op hun buik kunnen schrijven.

    Lees ook'Ajax vangt enorme startpremie bij deelname aan vernieuwd WK: 57 miljoen euro'

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    Topdrie +2609
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Voor zoveel geld een aantal wedstrijden verkracht te worden is ook niet alles ;)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:36
    Zo en hoe.. waarschijnlijk 4 potjes zonder spuug met aanloop...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 02:01
    Dat zal allemaal wel mee vallen, wij zijn ajax, je kunt ons nooit onderschatten. Ook zonder die 57 miljoen hebben we zat om uit te geven
    Vind ik leuk
    tannat +13597
    maandag 21 mei 2018 om 06:57
    Uitgeven lukt ajax al jaren.
    Het is het beleid en voetbal waar het bij Ajax aan schort.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5188
    maandag 21 mei 2018 om 10:20
    Altijd weer een psv-troll die deze discussie nieuw leven in probeert te blazen.. Ajax wordt tenminste uitgenodigd en genoemd. Iets waar ze in Eindhoven slechts over kunnen dromen..
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    maandag 21 mei 2018 om 10:33
    Geloof nooit dat ze uitgenodigd zijn. Lees hieronder de criteria;

    In Europa kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar, de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt zich voor het WK voor clubteams.
    Vind ik leuk
    Jozef +36799
    maandag 21 mei 2018 om 11:14
    Dan geloof je het toch niet?

    Als we wel uitgenodigd worden op basis van minimaal drie keer CL winst dan is dat welzeker een grote vorm van erkenning voor echte prestaties.
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    Maar dan kloppen die selectiecriteria toch niet Jozef?!
    Vind ik leuk
    Jozef +36799
    maandag 21 mei 2018 om 13:40
    Dat vind jij.

    Ik vind dat dergelijke selectiecriteria op een heel respectvolle manier eer geven en een podium bieden aan de succesvolste clubs uit de voetbalhistorie....;-)
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    maandag 21 mei 2018 om 18:55
    Nee, dat vind ik niet. Dat staat er gewoon. Ik lees in onderstaande nergens dat ook een meervoudig winnaar wordt uitgenodigd;

    Kwalificatie
    In Europa kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar, de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt zich voor het WK voor clubteams.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:50
    Ja en teams die 3 keer de titel wonnen wij hebben dr 4...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:03
    en daarom hoopt bijna heel Nedreland dat jullie niets halen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:10
    Precies, en ze moeten ook maar eens kijken wie er het meeste heeft gevoetbald in de champl. Sindien opgericht
    Vind ik leuk
    ficusje +2074
    maandag 21 mei 2018 om 08:25
    Je moet kijken na de prestaties,niet wie er meegelopen heeft in de cl.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    Jozef +36799
    maandag 21 mei 2018 om 20:29
    Oei....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:09
    Mag ik vragen waarom PSG tussen de meteen geplaatste clubs staat?
    Omdat het zo’n geweldig verleden heeft? Gaan we ook Man City erbij halen?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Ze weten toch niet hoe ze het moeten uitgeven, gooi maar op de grote hoop:)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:22
    De berg met geld begint ook veel te hoog te worden, binnenkort weer zo'n 80 miljoen € ( de ligt en ziyech ) , misschien nog wel hoger met het verkopen van Kluivert straks.

    Geld heeft Ajax genoeg, nu nog nieuwe prijzen winnen!
    Vind ik leuk
    tannat +13597
    maandag 21 mei 2018 om 06:58
    Kortom: PSV maakt zich weinig zorgen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:18
    Dat wordt in 2021 op een houtje bijten voor Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26073
    maandag 21 mei 2018 om 00:21
    Verstandig besluit. De rijke clubs worden alleen maar rijker. Idioot plan. Komt de concurrentie niet ten goede.
    Vind ik leuk
    soplul +3298
    maandag 21 mei 2018 om 00:24
    Inderdaad, kom laten we het voetbal leuker maken, we nemen de 24 rijkste clubs (staat nou eenmaal voor 90% gelijk aan resultaten) en geven die NOG meer geld.

    Top plan.
    Vind ik leuk
    yuuup +9448
    maandag 21 mei 2018 om 02:08
    Alsof dit geld uit een spaarpotje komt. Dat geld komt binnen door de deelname van deze clubs aan zo'n eventueel toernooi. Kortom ze verdienen het ook zelf.
    Vind ik leuk
    DonQuichot +332
    maandag 21 mei 2018 om 08:18
    Waar lees jij iets over een spaarpotje?

    Resultaat blijft extra inkomsten voor alleen de allergrootste clubs, met middelen van de FIFA die er zelf ook nog een flinke som aan verdient. Dát is het probleem. Dit is denivellering in de voetballerij en een doorzichtige manier om de giganten nog iets groter te maken. Als dit plan doorgaat kunnen we de landelijke competities beter afschaffen, erg spannend zijn die nu al niet...
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4361
    maandag 21 mei 2018 om 08:22
    Tuurlijk niet. Ajax mag meedoen op basis van resultaten van 40 jaar geleden. Ook al sturen ze de beloften (want winnen doen ze het niet) dan innen ze big het absurde bedrag. Het heeft biets te naken met recent geleverde prestaties, een verkapte vorm van sponsoring wat de scheefgroei doet toenemen. Hoeft Ajax niets voor te doen, helemaal niets.... Absurd. Voetbal wordt in de kleine voetballanden stuk gemaakt door de impact.
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    maandag 21 mei 2018 om 10:37
    En dat had nu net het meest belachelijke aan het hele verhaal geweest. Meedoen op basis van wat ze ruim 40 jaar geleden hebben behaald.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    maandag 21 mei 2018 om 10:56
    Laat ze lekker dat geld krijgen. Ajax is al jaren de rijkste club van Nederland geweest en wat doen ze er mee ? Spelers kopen van 10miljoen en in jong Ajax zetten lekker laten gaan dr laaste 4 jaar hebben ze niks gepresteerd aan prijzen ondanks al die miljoenen die ze al hadden , dus ik zie dat niet veranderen
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4361
    maandag 21 mei 2018 om 12:36
    Structureel gesponsord worden voor 60 miljoen per jaar, dat redt je niet. Dan kan Ajax gratis 3 elftallen op de been brengen die beter is dan de rest. Dat wordt ze zo in de schoot geworpen...
    als er zoveel geld is, waarom niet zo verdelen dat juist dit soort competities sterker en meer spannend wordt..: witteboorden maffia... en toevallig gaat een grijze muis er gigantisch van mee profiteren omdat ze 40 jaar geleden nog wel echt meetelden ... dit kan echt niet ...
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    maandag 21 mei 2018 om 14:28
    Daarom zeg ik lekker laten gaan, ieder geval groot compliment hoe ze spelers kopen en weer met wins verkopen maar zo als dit jaar zullen er verschijnlijk weer 4a5 spelers vertrekken dus ook volgend seizoen moeten ze weer bouwen aan een team wat de kans kleiner maakt dat ze kampioen gaan worden
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:25
    Die rijke clubs worden sowieso wel rijker en rijker, is het niet met zo'n wk toernooi dan verzinnen ze wel wat anders.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3483
    maandag 21 mei 2018 om 00:27
    Alsof Ajax al rekende op dat geld.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1902
    maandag 21 mei 2018 om 00:30
    Is de reden waarom de UEFA tegen is ook bekend? Lijkt me een leuk toernooi, maar aan de andere kant is die agenda vol zat met om de 2 jaar een groot toernooi.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:43
    de reden staat zo een beetje in het bericht hier boven omdat ze vinden dat die baas van de FIFA en te snelle beslissing neemt omdat het allemaal nog niet zeker is en omdat de UEFA baas dit niet zou kunnen permitteren. Hij zou niet het risico willen lopen om imagoschade op te lopen en niet herkozen te worden.
    Dat is zo 'n beetje wat ik er uit kan halen en er van kan begrijpen dat dat de redenen is.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1902
    maandag 21 mei 2018 om 01:12
    Ah ok, ik vond die uitleg wat kort door de bocht en ben er misschien meer achter gaan zoeken.

    Dacht laat ik het zelf ff googlen... Volgens The Guardian hebben investeerders 25 miljard aan de FIFA beloofd voor vier toernooien. Het gaat dan om niet-genoemde maar wel "wereld's meest solide" investeerders. De UEFA weet dus niet wie die investeerders zijn en hoe ze in godsnaam die 25 miljard bij elkaar optellen.

    Bij de UEFA denken ze nu vast: "die invest€€rders willen wij ook!"
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:15
    oke is dit ook duidelijk;-)
    Vind ik leuk
    Obl93 +2227
    maandag 21 mei 2018 om 00:45
    Denk dat het inderdaad ten koste gaat van een hoop kwaliteit. Als je al ziet hoeveel sterspelers een WK missen, kun je niet anders concluderen dan dat het overbelasting is.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:41
    Ik snap niet waarom dit gehouden moet worden?? Is toch gewoon een 2e Champions League onderhand of zie ik het nou verkeerd? Dan hoef je net zo goed geen kampioen meer te worden als je toch zonder enige huidige prestaties in een 2e Champions League kan komen
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1902
    maandag 21 mei 2018 om 02:02
    Verschil is hier dat ook de clubs van de anderen continenten aan mee zouden doen. De 12 Europese tickets zouden dan naar de 4 CL winnaars en finalisten gaan, en de rest naar best gekwalificeerde clubs op UEFA-lijst.

    Lees dat de FIFA de Confed Cup hiervoor wilt opofferen. Spaanse krant Marca heeft eind vorig jaar een lijstje gemaakt met hoe zo'n toernooi voor de 2017 editie er uit had gezien.

    Europa:
    Real Madrid, Barcelona, Atlético de Madrid, Juventus, Bayern Munich, PSG, Sevilla, Manchester City, Borussia Dortmund, Benfica, Arsenal, Porto

    Zuid-Amerika:
    Atlético Nacional, River Plate, San Lorenzo, Atlético Mineiro, Boca Juniors

    Africa:
    Wydad Casablanca, Mamelodi Sundows

    Azië:
    Urawa Red Diamonds, Jeobunk Hyundai Motors

    Noord -en Centraal-Amerika:
    Pachuca, América

    Oceanië:
    Auckland City
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 02:06]
    Vind ik leuk
    DrDeef +1840
    maandag 21 mei 2018 om 08:46
    Na de eerste ronde alleen nog de Europese clubs over en dan zit je naar een Champions League light met doodvermoeide spelers te kijken. Kortom een ongehoord kut toernooi van de bovenste plank.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164286
    maandag 21 mei 2018 om 00:30
    Als je als club eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen......
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:33
    De champions league is een doorn in het oog van de Fifa. Met dit toernooi willen ze concurreren en het voetbal nog verder naar de klote helpen. Ze kunnen beter clubs belonen die financieel fair play naleven. Misschien dat er dan iets gaat veranderen. Zo is er ook niets meer aan en zijn alle clubs buiten de top 6 compleet kansloos om nog aan te haken.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1902
    maandag 21 mei 2018 om 01:44
    Dat van de Champions League is precies waar ik ook al aan zit te denken. Lees net dat het geld voor dit nieuw toernooi van investeerders moet gaan komen. Die hebben de FIFA bedragen van 25 miljard voor 4 toernooien beloofd.

    Nou gaat niemand mij wijs maken dat de UEFA of FIFA ook maar een klein beetje om het voetbal en de clubs geven. Meest belangrijke is dat het geld moet rollen, en niet zo'n klein beetje ook. En dan denk ik dus dat de UEFA zich hier eerder gewoon bedreigd voelt door de FIFA. Die willen nu natuurlijk zelf gaan snoepen. :D

    Voor de rest ook helemaal eens. Ik was eerst voor, maar als ik die bedragen dan zo lees dan gaat het dalijk echt helemaal nergens over. Wat dat betreft doen die Amerikanen het op dat vlak wel goed in hun sporten. Zo mag de laagst gerankte ploeg in de NFL het jaar erop als eerste kiezen in de draft van talenten. Daar zijn ze ooit mee begonnen omdat ze precies hetzelfde probleem hadden als dat wij nu hebben met het voetbal. Een select groepje clubs dat regeert waardoor anderen clubs financieel minder binnen halen. Met die draft zorgen ze dan dat de clubs niet te ver uit elkaar groeien. Zoiets zou perfect zijn in de voetballerij, maar gaat helaas nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:42
    Er was ook een plan voor een andere Champions League met teams uit o.a. Nederland, België, Portugal, Scandinavië, etc. Natuurlijk verdien je minder geld, maar je speelt wel op niveau. Probeer landen als Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk over te halen ook mee te doen. Bij Frankrijk halen ze toch nooit de halve finale of de finale. Als dit gebeurt zal je zien dat dit veel beter is dan die kapitale rotzooi.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1902
    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Zou ik niet erg vinden. Misschien iets vergelijkbaars als die rare Nations League. Vier divisies in één Champions League ofzo.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:38
    mooi
    Vind ik leuk
    plein19 +1935
    maandag 21 mei 2018 om 00:40
    Prestige was belangrijker dan het geld
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:41
    Een Europese Competitie zal hoe dan ook komen
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Infantino oplichter
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Tegen de tijd dat de plannen worden goedgekeurd ,hebben ze al 10 jaar niks gewonnen in diemen -zuid en worden psv en feyenoord uitgenodigd.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    maandag 21 mei 2018 om 07:53
    Tuurlijk twee clubs die bijna geen geld hebben en Feyenoord een stadion waarvoor de werkelozen nog meer moeten betalen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:02
    Luister Infantil: dat gebrek aan duidelijkheid, daar zitten we in Amsterdam niet zo mee en die overhaaste beslissing, daar kunnen we ook wel meeleven.

    Dus ga dat WK nou maar regelen. Het rekeningnummer van Ajax heb je?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2849
    maandag 21 mei 2018 om 01:04
    Hoe kan dit financieel slecht nieuws zijn? Het zijn pas plannen. Tekentafel. Je kunt hier niet zo’n conclusie aan verbinden.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:04
    Wat je niet had kan je ook niet missen. En door.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    maandag 21 mei 2018 om 01:14
    Dat gaat heus wel door. Hij moet alleen nog een paar stemmers omkopen.
    Blatter heeft het hem goed voorgedaan.
    Vind ik leuk
    Gudoeman +294
    maandag 21 mei 2018 om 01:21
    En waar halen ze dat geld vandaan.... is alleen maar reclame
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1487
    maandag 21 mei 2018 om 03:34
    Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ajax heeft dat geld nog niet op de bank en doet het financieel behoorlijk goed. Dus Fifa...eerst maar eens de zaakjes voor elkaar.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 04:08
    die 57 miljoen komt echt wel, want ze gooien die UEFA baas zo de deur uit als hij weer moeijk doet.
    dat er onduidelijkheid is het reinste gelul want het organisatie is niet meer of minder dan een CL, EC, EK, en WK. En er is ook duidelijkheid wie er meedoet, dus wat lult die vent nou...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31423
    maandag 21 mei 2018 om 06:28
    Het zit ze ook echt niet mee.

    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1370
    maandag 21 mei 2018 om 06:54
    Wat je nooit hebt gehad kan je ook niet missen;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20769
    maandag 21 mei 2018 om 07:57
    Dan verkopen we gewoon 1 speler
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:17
    Hoeveel prettiger zou deze discussie zijn geweest zonder steeds te verwijzen naar elkaars nationaliteit, religie of iq......
    Vind ik leuk
    Counterattack +11106
    maandag 21 mei 2018 om 21:36
    Helemaal mee eens, die Turkse Nederlander is wsch een of andere ajaxied die alleen maar wil provoceren, die oui si Yes ja is al weggegaan om dat soort gedoe met superioriteit, discriminatie en irritatie
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:23
    Dit is de wereld op zijn kop. Er wordt een idee de wereld ingebracht en gelijk wordt het gezien als vaststaand. In dat sprookje zou Ajax een bedrag van 57 miljoen tegemoet kunnen zien. Het ging nog om een voorstel en nu wordt er al gesproken over het mislopen van 57 miljoen. Hoe naïef kan je zijn.

    Verder hoop ik dat deze opzet nooit van de grond komt. Het is een doodsteek voor het voetbal ( net als de CL een kampioenebal waarvoor je geen kampioen hoeft te zijn) De rijke clubs worden rijker en groeien nog verder boven de andere clubs uit. Bedenk eens een plan om de huidige ( landelijke) competities sterker te maken ( niet 1 of 2 clubs maar de hele competitie)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +24873
    maandag 21 mei 2018 om 08:23
    En terecht. Met zo’n evenement creeer je scheefgroei en competitievervalsing. Clubs met een groots verleden maar een dramatisch heden mogen wel deelnemen en krijgen zo 57 miljoen gesponsord. Het heden telt. En de UEFA en FIFA kunnen beter de scheefgroei tussen rijke en arme clubs wat kleiner maken dan dit soort bizarre toernooien bedenken.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:42
    Idd. En dat dan gebaseerd op prestaties van 20-60 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +734
    maandag 21 mei 2018 om 08:35
    Maakt een FIFA bestuurder een blunder, dan krijgt Ajax de schuld. Calimero is onder ons. :)
    Vind ik leuk
    Maan88 +3601
    maandag 21 mei 2018 om 11:33
    Calimero is onder jullie ja, komt uit amsterdam! 4 jaar op rij helemaal niets. Komende zomer 10tallen miljoenen lichter en weer geen prijsje!
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +734
    maandag 21 mei 2018 om 18:36
    Ach Maantje toch, doet het je plezier? Graag gedaan.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1840
    maandag 21 mei 2018 om 08:40
    Wie behalve de penningmeesters van de FIFA en die clubs zitten er op dit gedrocht te wachten? Spelers al helemaal verrot van een zwaar seizoen. Nu spelen de Europese toppers om het jaar al een toernooi in de zomer en deze dommerik wil de vrije zomers ook nog volstoppen met een commercieel gedrocht. Is wachten op blessures of nog erger. Hoop dat dit plan keihard wordt afgeschoten.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:41
    Mooizo. En dan nu die infantino eruit trappen voordat hij zijn zielige toernooi bij de uefa door de strot kan duwen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4772
    maandag 21 mei 2018 om 09:08
    "Vanwege successen uit het verleden zou Ajax één van de clubs zijn die een uitnodiging kon verwachten om deel te nemen aan het WK."

    Ik ben niet van het kijken naar het verleden maar je ziet dat het nog wel van waarde kan zijn.. "prijzen uit het verleden"
    Vind ik leuk
    Blindsy +10973
    maandag 21 mei 2018 om 09:11
    Klinkt weer als een heerlijk politiek spel. Blijven toch but-organisaties...
    Vind ik leuk
    mchollie +3453
    maandag 21 mei 2018 om 09:15
    Jantje lacht, Jantje huilt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:51
    Voor een fooi dienst doen als kanonnenvoer. Zie hier de bijgestelde ambities en aspiraties van Ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    maandag 21 mei 2018 om 10:34
    Dus omdat Infantino mogelijk niet voor vier jaar herkozen zou worden gaat het voorlopig (of helemaal) niet door. Dus de conclusie luidt: Infantino vindt zijn positie belangrijker dan zijn plannen voor de Europese (zgn) topclubs. Heeft dat niet een beetje te maken met eigen belang, privileges en macht? Gaat dat in die sportkoepels, na 60 jaar nog steeds hierom? Ik voorspel: dat gaat nooit over.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3601
    maandag 21 mei 2018 om 11:32
    Gaat ook echt nooit gebeuren die 57 miljoen
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    maandag 21 mei 2018 om 11:39
    Als je zo een soort competitie wilt starten moet je uitgaan van de landskampioenen. Deze zet je in een poule via een loting etc etc. Je gaat niet uit van uit het verleden behaalde resultaten. Dan kan HSV er ook in. Gaat helemaal nergens over.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    maandag 21 mei 2018 om 11:45
    Maak je niet druk dat gaat gewoon door niets is machtiger dan geld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4701
    maandag 21 mei 2018 om 11:57
    Ik ben ook miljoenen misgelopen toen ik een verkeerd staatslot kocht. Leuk hoor als die geruchten maar onthoud 1 ding, 99% kan je zo in de vuilvisbak gooien.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11410
    maandag 21 mei 2018 om 12:16
    Een WK voor clubteams, de rijke clubs worden dan nog rijker en dat word dus nog erger dan in de C.L.
    Vind ik leuk
    Soemitra +58
    maandag 21 mei 2018 om 12:51
    Hopen dat dit nooit gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    jave +1553
    maandag 21 mei 2018 om 14:10
    Een WK voor clubteams(..) Daarvoor moet je écht Infantilo heten..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:43
    schandalig,
    diezelfde clubs zijn rijk geworden door landelijke beeldbuis supporters steun.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:07
    wat je niet hebt kun je niet verliezen
    Vind ik leuk