Oranje-doelman wint psychologisch spelletje: Durfde me niet meer aan te kijken

    Oranje-doelman wint psychologisch spelletje: "Durfde me niet meer aan te kijken"

    maandag 21 mei 2018 om 07:10

    Joey Koorevaar groeide zondagavond uit tot de held van Oranje O17. De doelman van Feyenoord onderscheidde zich tijdens de gewonnen EK-finale tegen Italië door twee penalty's in de strafschoppenserie tegen te houden.

    Nadat hij de eerste strafschop van Nicolò Armini al had gestopt, won Koorevaar het psychologische spelletje van spits Edoardo Vergani. Jij bent van mij, straalde de jonge doelman uit. "Ik keek hem in zijn ogen en ik zag de angst. Hij keek direct naar beneden. Hij durfde me niet meer aan te kijken", glundert Koorevaar na afloop van de finale in gesprek met OnsOranje. "Toen ik hem stopte, wist ik het zeker: die beker is binnen."

    Dat voorgevoel bleek juist: enkele minuten later schoot Ramon Hendriks de beslissende penalty binnen, waarna de Oranje-talenten konden feestvieren. "Het duurde even, maar nu begin ik het te beseffen. Ja, dit is heel mooi. Niet te beschrijven. We hebben het Europees kampioenschap gewonnen. Heel gaaf."

    Lees ook: Groot succes voor Nederlands voetbal: Oranje O17 wint EK-finale van Italië

    Poll

    Joey Koorevaar: een toekomstig topkeeper?

    (3281 stemmen)

    Plaats een reactie

    Splintair +1924
    maandag 21 mei 2018 om 07:20
    Staan ze in de spotlight..wordt de helft weer weggekaapt door de cities en uniteds... zien we de meeste over 4 jaar weer terug in de jupiler league:(
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 07:21]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:06
    Als hij die eerste 2 ballen gepakt had , was het een goede keepeer geweest
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8745
    maandag 21 mei 2018 om 08:38
    Waren onhoudbaar vind ik.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:20
    Die waren ook onhoudbaar. Hij kon daar nooit bij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:11
    Eerste was sws houdbaar, die tweede ook als hij een hele goed keeper had geweest
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:13
    Ja hoor meneer de kenner. Totaal niet dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:18
    Wat maakt jou een kenner, je zal vast niet eens gekeken hebben haha. Die prijs camoufleert hoe armoedig ons ploegje speelde. Hooguit 2 spelers gaan het redden van dat elftal en die keeper is er niet 1 van, 1 veel te klein, 2 niet goed genoeg.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:52
    Ja ik heb gekeken. Sterker nog. Ik heb elke wedstrijd gezien. Ik noemde jou de zogenaamde kenner, want je snapt er niet veel van. Alsof jij nu al kan zien of iemand het gaat halen of niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:32
    Ja bij Nederlandse spelers kun je het zien, door houding en beleving. Daar is gebrek aan op de Nederlandse velden. Spelers als ziyech die het goed doen in Nederland zijn gedoemd te mislukken in het buitenland. Daarom zeg hooguit 2 gaat het redden uit het elftal. Keeper word misschien prof maar niet op hoog niveau
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 09:33]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:22
    Jeetje man. Die keeper speelt al jaren als eerste doelman bij alle jeugdteams. En jij weet nu al (hij is pas 16/17) dat hij het niet gaat halen?
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 06:44
    Die 20 cm gaat hij niet meer groeien, daarom gaat het niks worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:40
    Dit is puur op talent gewoon en, dat is er wel, altijd in overvloed in de jeugd. Maar echte grote niet, door de manier van pamperen in Nederland. Ik spreek uit ervaring dus daar kan jij weinig tegen inbrengen. Klein voorbeeld. Wijnaldum werd in de jeugd als allerbeste talent van Europa bestempeld. Elk jeugd toernooi werd hij uitgeroepen tot beste speler of grootste talent. Maar hij is niet killer genoeg, maar als je kijkt naar garry Rodriguez die is nu 40 miljoen waard volgens gala maar is daar puur op mentaliteit gekomen, maar mist net dat talent om echt door te groeien. In de jeugd was hij niet veel bijzonders. Onze opleidingen zijn te zacht. Wedstrijden en Trainingen te kort...schoenen worden nog net niet gepoetst...deze jongen op de jongens na die nu al in het buitenland zitten, gaan geen toekomstige oranje spelers worden
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:33
    Helaas te klein....wordt hem dus niet...of hij moet nog een flinke groeispurt maken...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 08:48
    hallo Het Wonder van Kees va Wonderen! Is hij de opvolger van Van Bronckhorst? Want als Gianni weer slecht begint?/ Dan wordt hij vervangen door Kees v Wonderen! want feyenoord kan het zich niet permitteren om weer een slecht seizoen te hebben! En met van Bronckhorst zit dat er in! mvg ritje
    Vind ik leuk
    mcmodd +23600
    maandag 21 mei 2018 om 09:48
    He, wat raar, ik krijg op dit item likende duimpjes terwijl ik hier (voordat ik deze woorden schreef) nog helemaal geen reactie op plaatste en dat ook helemaal niet van plan was.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:21
    Sommige forumleden hebben sowieso een vermenigvuldiger op hun likes zitten volgens mij.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23600
    maandag 21 mei 2018 om 10:56
    Ja dat zal vast maar hierop zit ik niet echt te wachten. Lijkt me een systeemfout ofzo.
    Vind ik leuk
    Jozef +37065
    maandag 21 mei 2018 om 11:51
    Dergelijke systeemfouten zijn fijner als het om je bankrekening gaat.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23600
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:17
    Haha, ja volkomen waar. Maar dat heb ik dan weer nooit hè.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:12
    Die Koorevaar gaat met Feyenoord in de toekomst de CL winnen :)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:11
    Haha, was dat maar waar. :p
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:40
    Doe dat ventje eens heel gauw een contract geven Martin!
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    maandag 21 mei 2018 om 16:02
    Familie van Joop Korevaar? Of hoe heette die?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:48
    Leuk voor zo'n ventje. En zo laat je ook gelijk zien dat het met de jeugdopleiding wel snor zit. Ze doen het beter dan de "oudjes" Geniet van de aandacht en complimenten met zijn alle..... en wie weet wat de toekomst brengt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oranje-doelman wint psychologisch spelletje: "Durfde me niet meer aan te kijken"