Spaans gerucht: FC Barcelona wil Kluivert deze zomer kopen en direct verhuren

    Spaans gerucht: FC Barcelona wil Kluivert deze zomer kopen en direct verhuren

    Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 11:59ma 21-05-2018 om 11:59

    Een opvallend bericht uit Spanje: FC Barcelona zou Justin Kluivert deze zomer van Ajax willen overnemen, om hem vervolgens te verhuren aan Sevilla. Dat schrijft El Gol Digital maandagochtend. 

    Nu het er alle schijn van heeft dat Kluivert zijn contract bij Ajax niet gaat verlengen, is de Catalaanse club aan het broeden op een plan. De clubleiding is gecharmeerd van de zoon van voormalig Barcelona-legende Patrick Kluivert, maar acht hem nog niet klaar voor het grote werk. Daarom wil Barça Kluivert deze zomer wél kopen, maar ook direct voor twee jaar verhuren aan subtopper Sevilla. 

    Daar hoopt Barcelona dat Kluivert uitgroeit tot een volwassen speler, die over twee jaar klaar is voor een basisplaats bij de kampioen van Spanje. De negentienjarige buitenspeler van de Amsterdammers wordt al langer in verband gebracht met onder meer FC Barcelona. De kans is groot dat Kluivert deze zomer vertrekt bij Ajax. Contractonderhandelingen verlopen zeer stroef en recent liet Kluivert doorschemeren dat hij wil vertrekken. 

    Poll

    Moet Kluivert kiezen voor dit plan van Barcelona?

    (5746 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Verhuren aan PSV ;p
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    maandag 21 mei 2018 om 12:07
    Dat is pas over 2 jaar als hij in het buitenland nergens aan de bak komt.

    Met hangende pootjes terug je asiel zoeken op de Hertgang.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19066
    maandag 21 mei 2018 om 12:07
    Het is voor alle partijen het beste als ie gaat, Ajax kan flink vangen voor Kluivert, Kluivert kan goed vangen, Mino ook, iedereen blij.
    Ohja en als ie geluk heeft komt hij ook nog aan spelen toe aldaar.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:14
    nou flink vangen valt ook wel mee als Kluivert verkocht word dan krijgen ze maar 30 mil is best weinig voor FC Barcelona dat is voor FC Barcelona een appel en ei want als FC Barcelona hem weer of zal verkopen dan vragen ze natuurlijk meer logisch wel want ze moeten ook winst er uit halen weer ik zal als Ajax die er over gaat zeker 45 mil vragen trouwens aan alle top clubs zou ik zulk bedrag vragen want je weet van te voren dat als hij weer verkocht word aan ander clubs dat ze meer vragen maar goed dat is mijn mening er over
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2889
    maandag 21 mei 2018 om 16:27
    Dan kun je net zo goed een doorverkoop percentage vast zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:16
    Dat zou hem goed doen. Phillip brengt het beste bij je naar boven
    Vind ik leuk
    stratumseind +173976
    maandag 21 mei 2018 om 13:33
    we hebben ballenjongetjes zat
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:36
    Die willen wij niet hebben die kluns
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Ja je kunt beter op de bank bij Sevilla zitten dan spelen op het veld vij Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Qua statistiek (sofascore) op bijna alle aspecten beter of tenminste gelijk aan de huidige aanvallers van Sevilla. Zijn kansen op regelmatig invallen en na een tijdje basisplaats schat ik niet slecht in.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3958
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Het niveau in Spanje ligt ook wel iets hoger dan in Nederland, denk je niet?
    Vind ik leuk
    BT410 +185
    maandag 21 mei 2018 om 12:59
    Ietsjes maar hoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:09
    Ietsjes? Veeel hoger
    Vind ik leuk
    BT410 +185
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:13
    Je merkt het verschil nauwelijks.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:09
    Precies daarom ga ik er ook vanuit dat Kluivert het in de eerste periode van invalbeurten zou moeten hebben, ook bij Sevilla. Neemt niet weg dat zijn statistieken hem, in vergelijking met de complete aanval Sevilla een interessante optie voor deze club maken. Of hij zich daar zou kunnen ontwikkelen tot basisspeler hangt zeker ook van andere factoren af.
    Vind ik leuk
    oke dan +4216
    maandag 21 mei 2018 om 12:35
    Met Nolita en Correa op links en Sarabia en Navas vanaf rechts komt hij daar ook niet aan spelen toe. Vasquez kan ook nog op de vleugel. Misschien bij Betis Sevilla maar dit zijn allemaal van die geruchten die volgens mij in het rijk der fabeltjes kunnen. Wel een mooie stad trouwens
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:04
    Die vergelijking heb ik gemaakt met de uitkomst hierboven. Als dit zijn route wordt, komen we er vanzelf achter.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4852
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    wat vreemd dat je maar1 duimpje krijgt terwijl dit toch echt met duidelijke feiten zijn.

    ik heb zelf ook gezegd dat hij nog niet klaar is voor het buitenland hoor maar wat ik lees op elke artikel over kluivert gaat best ver.

    De mensen die elkaar napraten krijgen over die 10 duimpjes.. Hoe Geinig..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:13
    Ik vermoed dat in NL blijven nu een gepasseerd station is. Een artikel in de Volkskrant doe je niet zo makkelijk vergeten. We weten het als hij ergens getekend heeft maar Sevilla is geen slechte optie.
    Verder praat ik graag over voetbal. Duimpjes interesseren me exact 0,0 ;-)
    Vind ik leuk
    Garinsha +4852
    maandag 21 mei 2018 om 15:25
    Nee maar eigenlijk gaat het daar niet om de duimpjes
    maar dat men meer kijk naar wat andere mensen zeggen/schrijven en daarin mee gaan, terwijl dit feiten zijn die er niet om liegen.

    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 22:11
    Ah zo. Nu begrijp ik je beter. Fijne avond nog.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4852
    maandag 21 mei 2018 om 23:55
    Jij ook.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Lijkt mij een goede constructie voor ervaring opdoen.
    Bij barca beland ie op de bank, al denk ik bij sevilla utzelfde ben ik bang voor
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Dus wat heeft hij eraan? 1 jaar op de bank of een jaar elke week basis.....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:35
    Denk niet dat hij zomaar bij sevilla in de basis staat alleen omdat hij het zoontje van is en omdat ie in de eredivisie een paar leuke wedstrijden had
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:45
    Ik bedoel natuurlijk dat hij bij Sevilla ook op de bank zit, bij Ajax is hij elke week basisspeler.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:53
    Ja zoja...
    ik denk dat hij inderdaad bij elke topclub wel eerst op de bank zou belanden en het eerst met bekerwedstrijdjes moet doen en of invalbeurtjes
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Prima 20 miljoen en je krijgt hem
    Vind ik leuk
    Morris +23240
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Weg ermee.. Ik las dat hij op social media zeer suggestieve zaken doet.
    Hij forceert een vertrek.

    Verkopen. Hij komt er nog wel achter
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    Of hij bewijst het tegendeel. Het is 1 vd 2
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    maandag 21 mei 2018 om 13:14
    Inderdaad. Hij zal toch wel een heel goedr speler zijn, anders komen er niet zoveel felle reacties op hem. Als hij een matige speler was dan zouden de ajax supps zich er niet zo druk over maken
    Vind ik leuk
    Morris +23240
    maandag 21 mei 2018 om 14:20
    Raiola..

    Het mag duidelijk zijn.

    De meeste spelers in zijn stal gaan op ten duur rare uitspraken doen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    maandag 21 mei 2018 om 15:32
    Blijft overeind: als het een kutspeler zou zijn dan zouden jullie je er niet zo druk over maken
    Vind ik leuk
    Morris +23240
    maandag 21 mei 2018 om 15:37
    Da's toch logisch of niet
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    maandag 21 mei 2018 om 16:10
    Ja maar tegelijk zeggen jullie dat hij overal op de bank zal belanden...
    Vind ik leuk
    Morris +23240
    maandag 21 mei 2018 om 16:31
    We zijn reëel genoeg om te weten dat Ajax geen wereldtop is. Daarnaast krijgen talenten bij ons meer speeltijd dan de grotere Europese clubs.

    Al met al.. Logisch..

    Kluivert heeft nog niet het niveau om te denken een basisplaats te krijgen bij een absolute topclub
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    maandag 21 mei 2018 om 16:39
    Tja jullie kopen ook altijd spelers voor de toekomst. Eerst wennen etc. Maar goed het zal mij een zorg zijn allemaal hoor :)
    Vind ik leuk
    Morris +23240
    maandag 21 mei 2018 om 16:43
    We kopen waar nog restwaarde op zit. Tenzij oud, ervaren en gratis als huntelaar.

    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    maandag 21 mei 2018 om 16:44
    Op Kluivert zit ook restwaarde lijkt me. Jong zat
    Vind ik leuk
    Morris +23240
    maandag 21 mei 2018 om 17:02
    Als hij niet wil..

    Hij stelt belachelijke eisen.

    40% van zijn toekomstige transfersom.. Lolbroek
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:53
    Rioala weet zijn stal gewoon goed te verkopen en eenmaal bij de club kunnen ze het niet maken, daarnaast heeft justin kluivert zijn naam mee. Een ding is zeker mocht die voor 20+ miljoen weggaan, gaat die ergens de bank/tribune warmhouden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Dit plan, een ander plan. Als hij maar weg is.

    Ik ben Kluivert-moe.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13930
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Eerlijk gezegd ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Zal me echt een rotzorg zijn of ie nou wel of niet vertrekt, hij zoekt het maar lekker uit.
    Als ie echt weg wil dan mag hij wat mij betreft lekker gaan, zulke jongens heb je niks aan en moet je niet eens willen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Hwahaha laat lekker gaan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7492
    maandag 21 mei 2018 om 12:06
    Lot uit de loterij, zeker als de prijs oké is.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14981
    maandag 21 mei 2018 om 12:06
    Als hij maar niet naar Eindhoven komt dan
    Vind ik leuk
    Darter 876 +722
    maandag 21 mei 2018 om 12:07
    Gelijk doen als dit waar is! Iemand die niet voor Ajax wil spelen, moet je niet ten koste van alles behouden. Hij zal hard door de mand vallen..
    Want wat heeft hij nou eigenlijk gepresteerd bij Ajax? Een handjevol wedstrijden redelijk gevoetbald...
    Het ga je goed, veel succes en " De ballen"
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:08
    Als dit GERUCHT waar zou zijn is dat voor beide partijen een goede zet,iets minder druk,iets meer tijd om te wennen aan één zware competitie en meer kans op speelminuten,als zijn ego maar niet in de weg gaat staan zeg ik doen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:13
    Bij Sevilla belandt dit arrogante mannetje op de bank. Daar zijn ze wat simpeler als je 2 wedstrijden slecht speelt.
    Vind ik leuk
    Schaar +1536
    maandag 21 mei 2018 om 12:11
    Bij Sevilla moet hij concurreren met Nolito geen uitgemaakte zaak dat hij dan basisspeler wordt
    Vind ik leuk
    hassel +812
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Zo dom is zelfs Barcelona niet. Waarom wordt er aandacht besteedt aan deze snotneus die niets gepresteerd heeft?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:13
    Mooie kans voor die jongen. Sevilla op je 19de. Ik zou er voor tekenen.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +217
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    Optyven en nooit meer terug komen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34235
    maandag 21 mei 2018 om 12:18
    Jaja kluivert xxl berichten.

    Next!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:21
    Doen barca, opflikkeren snotpin!
    Vind ik leuk
    KOudman +382
    maandag 21 mei 2018 om 12:30
    Sevilla heeft hij erg veel concurrentie, misschien is Betis of Villareal meer wat voor hem
    Vind ik leuk
    Chebaisit +730
    maandag 21 mei 2018 om 12:40
    Meneer vond zich de ster bij ajax masr zelfs in barcelona vinden ze dat hij nog niet klaar is voor het grote werk.
    Oh ja kluivert ze willen alleen maar geld aan je verdienen bij barcelona want ze willen je nu al halen maar wel stallen bij een andete club uit angst dat hij straks te duur word.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2853
    maandag 21 mei 2018 om 12:52
    Dit zou een verkeeurde keuze zijn. Hij kan bij Sevilla zomaar op een zijspoor terecht komen.

    Blijf toch twee jaar bij Ajax man, daar heb je de kans om je te bewijzen!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Kun je hem net zo goed bij Ajax laten spelen. Alleen denk ik niet dat het nog een succesvolle combi gaat worden tussen Ajax en Kluivert....
    Vind ik leuk
    1MJ +69
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Op deze leeftijd naar Barcelona vertrekken kan je cariere kosten. Als het eventjes slecht uitpakt
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:05
    Wil Sevilla hem kopen als grasmaaier?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:44
    Wegwezen dat ventje
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:07
    Justin en iedereen kunnen daarvan op zowel de korte als de lange termijn ervan toch profiteren
    Vind ik leuk
    Alibaba +513
    maandag 21 mei 2018 om 14:23
    Hoorde dat Man City hem wilde kopen en hem gelijk wil stallen bij Nac!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:08
    Is nig net te hoog voor hem niveau van nac
    Vind ik leuk
    Farmer +12739
    maandag 21 mei 2018 om 14:26
    "Kopen en gelijk verhuren'.. Oftewel, ze hebben nog totaal geen plek voor hem, of belang bij hem, maar stél je voor dat hij over 2-3 jaar wel beter wordt, dan hebben ze hem alvast.

    Pure hebzucht, niks anders...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:27
    Foei VP. Kluivert heeft niet aangegeven te willen vertrekken. Hij heeft aangegeven niet te willen bijtekenen. Maar dan kan hij zelf nog wel een seizoen willen blijven...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:45
    Wat is de overeenkomst tussen Kluivert en een dobber? Ze gaan allebei ten onder.... Kluivert kan niet eens 10 goede wedstrijden aan bij Ajax , nee dan red hij het vast bij Barca en sevilla....
    Vind ik leuk
    Marco S +5932
    maandag 21 mei 2018 om 15:09
    Van man city zou ik het wel geloven en dan gelijk een jaar verhuren aan pec..
    Maar barca zit echt niet te wachten op een talentvol jongetje
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:36
    Dan is het meteen over en uit met hem haha . Dan weet hij meteen wat het buitenland in houd voor een over het paard getild ventje.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:34
    Klinkt toch ideaal. Mag hij bij een grote club spelen om daarna naar een nog grotere club te gaan. En gelijk gewend aan de spaanse competitie. Tenzij een engelse club ditzelfde concept aanbiedt zou ik zeggen done deal
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1428
    maandag 21 mei 2018 om 16:54
    Negatieve reacties zeg , met de ligt grootste talent dat nederland heeft wordt 100% zeker een wereld topper
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 18:12
    strik erom en wegwezen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:22
    Strikje erom en verkopen. Is niks aan verloren voor Ajax. Zo'n speler is einde carriere. De eredivisie was voor hem een perfect podium om verder te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    SvL +355
    maandag 21 mei 2018 om 23:07
    Ik snap niet wat iedereen toch in hem ziet? Is de zoveelste buitenspeler van ajax (kishna,el ghazi) die te vroeg naar buitenland gaat.
    Vind ik leuk
    peinke +2121
    dinsdag 22 mei 2018 om 06:43
    Gerucht: Komt die toevallig van de Kluivert-clan en hun propagandamachine zelf? Ik denk het! Volgende bericht: ,,Miljoenenbod in de maak voor Kluivert''... ,,MU zet alles op Kluivert''... ,,MC troeft United af met eerste bod''.... ,,Paris SG maakt werk van Kluivert''.... Real Madrid wil ver gaan voor Kluivert''....

    Zoek maar uit redactie welk kopje de meeste likes krijgt!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:20
    Spelers als Kluivert zouden minder moeten luisteren naar hun zaakwaarnemers, die uitsluitend bezig zijn hun zakken te vullen en eerst uitgroeien tot gelouterde spelers, bij clubs die hen de kans gaven zich te presenteren op het grote wereldtoneel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws