Spaans gerucht: FC Barcelona wil Kluivert deze zomer kopen en direct verhuren

    Spaans gerucht: FC Barcelona wil Kluivert deze zomer kopen en direct verhuren

    maandag 21 mei 2018 om 11:59

    Een opvallend bericht uit Spanje: FC Barcelona zou Justin Kluivert deze zomer van Ajax willen overnemen, om hem vervolgens te verhuren aan Sevilla. Dat schrijft El Gol Digital maandagochtend. 

    Nu het er alle schijn van heeft dat Kluivert zijn contract bij Ajax niet gaat verlengen, is de Catalaanse club aan het broeden op een plan. De clubleiding is gecharmeerd van de zoon van voormalig Barcelona-legende Patrick Kluivert, maar acht hem nog niet klaar voor het grote werk. Daarom wil Barça Kluivert deze zomer wél kopen, maar ook direct voor twee jaar verhuren aan subtopper Sevilla. 

    Daar hoopt Barcelona dat Kluivert uitgroeit tot een volwassen speler, die over twee jaar klaar is voor een basisplaats bij de kampioen van Spanje. De negentienjarige buitenspeler van de Amsterdammers wordt al langer in verband gebracht met onder meer FC Barcelona. De kans is groot dat Kluivert deze zomer vertrekt bij Ajax. Contractonderhandelingen verlopen zeer stroef en recent liet Kluivert doorschemeren dat hij wil vertrekken. 

    Poll

    Moet Kluivert kiezen voor dit plan van Barcelona?

    (5745 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Verhuren aan PSV ;p
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    maandag 21 mei 2018 om 12:07
    Dat is pas over 2 jaar als hij in het buitenland nergens aan de bak komt.

    Met hangende pootjes terug je asiel zoeken op de Hertgang.
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1211
    maandag 21 mei 2018 om 13:31
    Tegen die tijd heet de Hertgang
    Het Calimerocomplex.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:37
    En jullie nouri complex
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    maandag 21 mei 2018 om 13:40
    wat is daar mis mee?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:44
    Stelletje zielle poten
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    maandag 21 mei 2018 om 13:46
    Lekker man.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:53
    PSV achterhoek Achterlijke idioot laat Nouri hier buiten
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:01
    Dat bepaal ik grote eikel
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:43
    Boertje gedraag je
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1211
    maandag 21 mei 2018 om 14:01
    Ajax noemt de Arena naar een voormalig speler.
    Het nouri complex is niet eens zo die ht idee.
    Teken dat er altijd hoop is.

    En in Eindhoven was word daar vernoemd naar iets.
    Het gemeente stadion ?
    Fons Spooren tribune?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:02
    Picorni
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1211
    maandag 21 mei 2018 om 14:05
    Jij bent echt het laagste van het laagste boeren uitstoot.
    Je moet wel misbruikt zijn dat je zo laf bent
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:13
    Zoals jij toen je op het hofnarretje zat
    Vind ik leuk
    Boompje85 +140
    maandag 21 mei 2018 om 14:33
    Droeftoeter..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:36
    Zielig boompje
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:42
    Beetje respect vriend.
    Grapje is leuk maar dit gaat tever
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15579
    maandag 21 mei 2018 om 12:07
    Het is voor alle partijen het beste als ie gaat, Ajax kan flink vangen voor Kluivert, Kluivert kan goed vangen, Mino ook, iedereen blij.
    Ohja en als ie geluk heeft komt hij ook nog aan spelen toe aldaar.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:14
    nou flink vangen valt ook wel mee als Kluivert verkocht word dan krijgen ze maar 30 mil is best weinig voor FC Barcelona dat is voor FC Barcelona een appel en ei want als FC Barcelona hem weer of zal verkopen dan vragen ze natuurlijk meer logisch wel want ze moeten ook winst er uit halen weer ik zal als Ajax die er over gaat zeker 45 mil vragen trouwens aan alle top clubs zou ik zulk bedrag vragen want je weet van te voren dat als hij weer verkocht word aan ander clubs dat ze meer vragen maar goed dat is mijn mening er over
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2561
    maandag 21 mei 2018 om 16:27
    Dan kun je net zo goed een doorverkoop percentage vast zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:16
    Dat zou hem goed doen. Phillip brengt het beste bij je naar boven
    Vind ik leuk
    stratumseind +135781
    maandag 21 mei 2018 om 13:33
    we hebben ballenjongetjes zat
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:36
    Die willen wij niet hebben die kluns
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Ja je kunt beter op de bank bij Sevilla zitten dan spelen op het veld vij Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Qua statistiek (sofascore) op bijna alle aspecten beter of tenminste gelijk aan de huidige aanvallers van Sevilla. Zijn kansen op regelmatig invallen en na een tijdje basisplaats schat ik niet slecht in.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3099
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Het niveau in Spanje ligt ook wel iets hoger dan in Nederland, denk je niet?
    Vind ik leuk
    BT410 +120
    maandag 21 mei 2018 om 12:59
    Ietsjes maar hoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:09
    Ietsjes? Veeel hoger
    Vind ik leuk
    BT410 +120
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:13
    Je merkt het verschil nauwelijks.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:09
    Precies daarom ga ik er ook vanuit dat Kluivert het in de eerste periode van invalbeurten zou moeten hebben, ook bij Sevilla. Neemt niet weg dat zijn statistieken hem, in vergelijking met de complete aanval Sevilla een interessante optie voor deze club maken. Of hij zich daar zou kunnen ontwikkelen tot basisspeler hangt zeker ook van andere factoren af.
    Vind ik leuk
    oke dan +4049
    maandag 21 mei 2018 om 12:35
    Met Nolita en Correa op links en Sarabia en Navas vanaf rechts komt hij daar ook niet aan spelen toe. Vasquez kan ook nog op de vleugel. Misschien bij Betis Sevilla maar dit zijn allemaal van die geruchten die volgens mij in het rijk der fabeltjes kunnen. Wel een mooie stad trouwens
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:04
    Die vergelijking heb ik gemaakt met de uitkomst hierboven. Als dit zijn route wordt, komen we er vanzelf achter.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    wat vreemd dat je maar1 duimpje krijgt terwijl dit toch echt met duidelijke feiten zijn.

    ik heb zelf ook gezegd dat hij nog niet klaar is voor het buitenland hoor maar wat ik lees op elke artikel over kluivert gaat best ver.

    De mensen die elkaar napraten krijgen over die 10 duimpjes.. Hoe Geinig..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:13
    Ik vermoed dat in NL blijven nu een gepasseerd station is. Een artikel in de Volkskrant doe je niet zo makkelijk vergeten. We weten het als hij ergens getekend heeft maar Sevilla is geen slechte optie.
    Verder praat ik graag over voetbal. Duimpjes interesseren me exact 0,0 ;-)
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    maandag 21 mei 2018 om 15:25
    Nee maar eigenlijk gaat het daar niet om de duimpjes
    maar dat men meer kijk naar wat andere mensen zeggen/schrijven en daarin mee gaan, terwijl dit feiten zijn die er niet om liegen.

    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 22:11
    Ah zo. Nu begrijp ik je beter. Fijne avond nog.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4014
    maandag 21 mei 2018 om 23:55
    Jij ook.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:04
    Lijkt mij een goede constructie voor ervaring opdoen.
    Bij barca beland ie op de bank, al denk ik bij sevilla utzelfde ben ik bang voor
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Dus wat heeft hij eraan? 1 jaar op de bank of een jaar elke week basis.....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:35
    Denk niet dat hij zomaar bij sevilla in de basis staat alleen omdat hij het zoontje van is en omdat ie in de eredivisie een paar leuke wedstrijden had
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:45
    Ik bedoel natuurlijk dat hij bij Sevilla ook op de bank zit, bij Ajax is hij elke week basisspeler.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:53
    Ja zoja...
    ik denk dat hij inderdaad bij elke topclub wel eerst op de bank zou belanden en het eerst met bekerwedstrijdjes moet doen en of invalbeurtjes
    Vind ik leuk
    Enden +2875
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Prima 20 miljoen en je krijgt hem
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Weg ermee.. Ik las dat hij op social media zeer suggestieve zaken doet.
    Hij forceert een vertrek.

    Verkopen. Hij komt er nog wel achter
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    Of hij bewijst het tegendeel. Het is 1 vd 2
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:14
    Inderdaad. Hij zal toch wel een heel goedr speler zijn, anders komen er niet zoveel felle reacties op hem. Als hij een matige speler was dan zouden de ajax supps zich er niet zo druk over maken
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    maandag 21 mei 2018 om 14:20
    Raiola..

    Het mag duidelijk zijn.

    De meeste spelers in zijn stal gaan op ten duur rare uitspraken doen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:32
    Blijft overeind: als het een kutspeler zou zijn dan zouden jullie je er niet zo druk over maken
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    maandag 21 mei 2018 om 15:37
    Da's toch logisch of niet
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:10
    Ja maar tegelijk zeggen jullie dat hij overal op de bank zal belanden...
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    maandag 21 mei 2018 om 16:31
    We zijn reëel genoeg om te weten dat Ajax geen wereldtop is. Daarnaast krijgen talenten bij ons meer speeltijd dan de grotere Europese clubs.

    Al met al.. Logisch..

    Kluivert heeft nog niet het niveau om te denken een basisplaats te krijgen bij een absolute topclub
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:39
    Tja jullie kopen ook altijd spelers voor de toekomst. Eerst wennen etc. Maar goed het zal mij een zorg zijn allemaal hoor :)
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    maandag 21 mei 2018 om 16:43
    We kopen waar nog restwaarde op zit. Tenzij oud, ervaren en gratis als huntelaar.

    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:44
    Op Kluivert zit ook restwaarde lijkt me. Jong zat
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    maandag 21 mei 2018 om 17:02
    Als hij niet wil..

    Hij stelt belachelijke eisen.

    40% van zijn toekomstige transfersom.. Lolbroek
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:53
    Rioala weet zijn stal gewoon goed te verkopen en eenmaal bij de club kunnen ze het niet maken, daarnaast heeft justin kluivert zijn naam mee. Een ding is zeker mocht die voor 20+ miljoen weggaan, gaat die ergens de bank/tribune warmhouden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Dit plan, een ander plan. Als hij maar weg is.

    Ik ben Kluivert-moe.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Eerlijk gezegd ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Zal me echt een rotzorg zijn of ie nou wel of niet vertrekt, hij zoekt het maar lekker uit.
    Als ie echt weg wil dan mag hij wat mij betreft lekker gaan, zulke jongens heb je niks aan en moet je niet eens willen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:05
    Hwahaha laat lekker gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:36
    Denk dat ze aan Groeneveld straks meer hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:46
    Die is zelfs beter ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:48
    Heeft nog een hoop te leren, maar als deze jongen wel met beide beentjes
    op de grond blijft staan, heb je een punt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:52
    Dus nec 170 miljoen vragen :p
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:54
    Je weet toch, we zijn met weinig tevree, maar wel uit 'eigen buik'
    167 minder is ook al goed.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Krijg je er niet voor denk 1 miljoen als we geluk hebben
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:07
    Ook goed, vraag mij af of er nog doorverkooppercentage van Jahanbaksh is,
    investeerders warm houden, koopjes oppikken, maar wel door een gedegen scout... hoop spelers weg waar je geen reet aan hebt, nu tijd voor opbouwen,

    Maar dan wel mensen met kennis van scouten en club runnen, daar ontbrak het de laatste jaren aan.

    vraag mij af of B4 nog wat uit de hoge hoed tovert, moeten toch een beetje

    know-how opgebouwd hebben?

    bedoel dat ze al jaren hebben kunnen kijken wat goed is voor een voetbalclub.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4528
    maandag 21 mei 2018 om 12:06
    Lot uit de loterij, zeker als de prijs oké is.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11669
    maandag 21 mei 2018 om 12:06
    Als hij maar niet naar Eindhoven komt dan
    Vind ik leuk
    Darter 876 +192
    maandag 21 mei 2018 om 12:07
    Gelijk doen als dit waar is! Iemand die niet voor Ajax wil spelen, moet je niet ten koste van alles behouden. Hij zal hard door de mand vallen..
    Want wat heeft hij nou eigenlijk gepresteerd bij Ajax? Een handjevol wedstrijden redelijk gevoetbald...
    Het ga je goed, veel succes en " De ballen"
    Vind ik leuk
    JustH +9642
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Zou jullie wel is willen zien als je voor die keus zou staan.
    Financieel onafhankelijk, betere competitie of de ED
    Ik zou gaan.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 12:21
    Zou hij bij ajax niet financieel onafhankelijk kunnen worden!!
    Vind ik leuk
    JustH +9642
    maandag 21 mei 2018 om 12:23
    Nee want Ajax heeft een salarisplafond. En dat is geen armoe, maar je wordt niet de rest van je leven onafhankelijk.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 12:25
    Nou ik weet niet wat jij voor een leven hebt maar als 3 miljoen (een miljoen per jaar) verdiend ben je echt wel financieel onafhankelijk!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:07
    Wat denk jij dat Kluivert per jaar zou kunnen sparen dan?
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 13:15
    Ja genoeg of ken jij zijn uitgavenpatroon dan kan ik het voor jou narekenen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:25
    Stel dat Ajax hem in de toekomst 1 miljoen zou betalen. Laat hem daar 4 ton netto van overhouden.
    Inplaats van dat hij mamma gaat onderhouden dat doet mamma dat hem. Geen mooie auto's geen bling bling dan zou hij ruim 1 miljoen op zijn rekening hebben.
    A. zie ik Ajax dat niet betalen.
    B. zie ik Kluivert niet als kluizenaar leven.
    C. Ruim 1 miljoen maakt je niet financieel onafhankelijk.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 14:09
    Haha als een kluizenaar leven jij bent een grapjas zeker, dus als in jou voorbeeld je 1,2 miljoen netto hebt moet je als een kluizenaar gaan leven haha. Ik weet niet wat jij voor een salaris heb maar ik zal die 1.2 miljoen netto niet halen in mijn werkleven en ik hoef echt niet als een kluizenaar te leven. Ajax heeft zelfs al meer geboden als die miljoen. Ik had het al laag aangehouden. Ten derde ik hoop voor hem niet dat hij over drie jaar al is uitgevoetbald!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:33
    Wat heeft dat met mijn inkomen te maken? Ik roep nergens dat ik wel financieel afhankelijk ben,
    Kluivert is dat ook niet met ruim 1 miljoen.

    Ik heb geen idee wat Ajax hem geboden heeft. Hij ontvangt nu het salaris van een niet basisspeler en ik kan me niet voorstellen dat hij 1 miljoen+ aangeboden krijgt of heeft gekregen. Die stap is te groot en schept een precedent.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 15:08
    Dan ben je in jouw ogen dus nooit financieel onafhankelijk ook al heb je een salaris van 5 miljoen. Kom op zeg! Het is hoe je met je geld omgaat. Als kluivert 3 miljoen krijgt en je gaat er normaal mee om dan ben je echt wel financieel onafhankelijk en ik geloof best dat ajax zo ver is gegaan anders zouden ze al helemaal niet aan Tadic hoeven te denken want die zullen ze nog veel meer moeten bieden. Ik denk dat je er van schrikt als je ziet wat die mannen ontvangen bij Ajax.

    Het gemiddelde salaris eredivisie ligt op 280000 euro!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:24
    Ajax denkt ook niet aan Tadic.
    Denk jij echt dat omdat Ajax afgelopen jaren aan Riquelme, Balotelli en Eto'O dacht dat Kluivertje nu 1 miljoen bruto zou ontvangen?
    Justin zou dan bijna 2 keer zoveel als b.v. een Frenkie de Jong krijgen en dat zou geen problemen opleveren?

    Een speler met het salarisplafond bij Ajax zal ongeveer 350.000euro netto intvangen en daarmee speelt hij zich niet financieel onafhankelijk.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 19:55
    Ik weet niet of je het weet een luuk de jong staat voor 1,4 miljoen bruto op de loonlijst bij PSV! Dan ga je me niet vertellen dat ze bij PSV hogere lonen uitbetalen dan bij Ajax. Ik denk zelfs dat die nog hoger liggen namelijk. Die houden echt wel meer over dan 350000 euro netto die jij noemt. De lonen liggen echt wel hoger als je denkt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 20:06
    Waarom denk je dat Ajax meer dan PSV zou betalen?
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 20:09
    Omdat die meer geld hebben misschien! Maarten Stekelenburg stond in zijn ajax tijd voor 2,1 miljoen bruto op de loonlijst!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 20:40
    Ik heb geen idee hoe je er bij komt dat Ajax meer loonruimte heeft dan PSV.
    Voor de maximale loonruimte is de hoogte van de begroting van de desbetreffende club leidend. (dit is regelgeving KNVB).

    Er zit nauwelijks verschil in de begrotingen van Ajax of PSV.
    Dus zit er ook nauwelijks verschil in het totale loonbudget.
    Binnen dat budget kan de zijn eigen plafond instellen. De club kan bijvoorbeeld de ene speler 4 miljoen betalen en de andere 2 ton zolang als ze maar met de totale loonsom binnen de door de KNVB gestelde grenzen blijven.
    Gemiddeld heeft Ajax 70 contractspelers en PSV 60.
    PSV zal dus gemiddeld per speler vermoedelijk iets meer loonruimte ruimte hebben.
    Dit zegt natuurlijk niets over wat Ajax Kluivert zou kunnen betalen. Als ze hem 10 miljoen euro aan loon willen betalen kunnen ze dat, wel gaat dat dan ten koste van de andere spelers.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 20:49
    Daar ging dit verhaal toch niet over. Het ging toch er toch om of hij niet financieel onafhankelijk bij Ajax kon zijn. Ga er maar vanuit dat hij bij Ajax een aanbod heeft gekregen waardoor hij al financieel onafhankelijk was geweest! Echter klaarblijkelijk is hij zo hebberig dat hij nog meer wil!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:07
    Nee daar ga ik niet van uit.
    Hij heeft nu het salaris van een niet basisspeler.
    Om geen precedent te scheppen zal hem het salaris van een basisspeler geboden worden/zijn.
    Dat zal ergens rond de 6 ton bruto liggen.
    En nee daar speel je je niet financieel onafhankelijk mee. Nog niet bijna.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 21:35
    Wow jij bent echt niet met de tijd meegegaan. Hieronder een stuk van een ajax site met de top 10 salarissen 2011 bij Ajax en jij begint met het laagste salaris haha. Ik zal je zeggen maak er maar snel 1,2 miljoen bruto van ipv 600000 bruto


    10. André Ooijer (€600.000)

    Inmiddels is André Ooijer de zoveelste centrale verdediger in de pikorde van Frank de Boer. Volgens de oefenmeester is zijn rol buiten de lijnen echter nog altijd onschatbaar. Ondanks dat hij momenteel met een blessure kampt, heeft hij in 2011 alsnog een prima inkomen van zeshonderdduizend euro. Het jaar ervoor verdiende de ex-international nog 1.100.000 euro. Het eerste half jaar van 2010 speelde hij nog voor PSV, waar hij waarschijnlijk een hoger salaris had dan in Amsterdam. De geboren Amsterdammer, die jarenlang speelde in Eindhoven, staat op plaats 86 en verdient daar mee het minst van alle Ajacieden in de lijst. Ter vergelijking: onder andere Leroy Fer, Piet Velthuizen, Ron Vlaar en Roy Beerens verdienen evenveel.

    9. Jasper Cillessen (€610.000)

    Een half jaar geleden kwam hij over van NEC, waardoor zijn salaris flink is toegenomen. In dat halve jaar heeft de reservedoelman van Ajax zeker goede zaken gedaan. Met een 84ste plaats op de ranglijst en een salaris van 610.000 euro, mag hij zeker niet klagen. Daarbij moet niet vergeten worden, dat zijn salaris van NEC bij het bedrag is opgenomen. Deze was fors lager dan zijn Amsterdamse salaris. Ajax betaalde afgelopen zomer 3,2 miljoen euro voor de sluitpost, een gedeelte hiervan is naar de doelman zelf gegaan.

    8. Daley Blind (€660.000)

    Forse kritiek kreeg de verdediger annex middenvelder de afgelopen tijd te verduren. “Daley Blind rendeert in geen enkel systeem”, aldus de harde woorden van Johan Derksen vorige week, in de uitzending van Voetbal International. Voor een niet-renderende speler mag hij qua salaris zeker niet klagen. Met 660.000 euro is hij de laatste Ajacied die minder dan driekwart miljoen verdiende in het afgelopen jaar. Eind 2008 tekende hij een contract ter waarde van een kwart miljoen. Jaarlijks komt er een ton bij, door het kampioenschap van afgelopen jaar werd dat salaris nog eens verhoogd.

    7. Kenneth Vermeer (€750.000)

    Dat het verschil tussen de keepers bij Ajax niet aanzienlijk groot is, wordt wel duidelijk uit het feit dat Kenneth Vermeer afgelopen jaar 750.000 euro verdiende. Sterker nog, de sluitpost komt niet in de buurt van het salaris van Maarten Stekelenburg in 2010 (2,1 miljoen). Desondanks zal hij zeker niet klagen met zijn bankrekening. Helaas voor de eerste doelman moest hij in 2011 een groot aantal wedstrijden missen vanwege een achillespeesblessure. Hierdoor ontving hij niet de volledige kampioensbonus. Vermeer steeg van de 85ste naar de 71e plaats op de ranglijst.

    6. Siem de Jong (€880.000)

    Eén van de belangrijkste Ajacieden weet net niet het linkerrijtje van onze top tien te halen. Siem de Jong moest het doen met ‘slechts’ € 880.000. Dit salaris zal volgend jaar aanzienlijk toenemen, aangezien hij halverwege 2011 een nieuw contract tekende. Eén van de voorwaarden van dit contract, is dat zijn salaris jaarlijks zal stijgen. Daarnaast weegt de kampioensbonus goed mee in zijn inkomsten. Vorig jaar wist hij onze top tien niet te halen. Sterker nog, hij stond niet eens in de top 100 van NUSport. Met een 56e plaats maakt hij dan ook een flinke opmars.

    5. Vurnon Anita (€900.000)

    Een andere nieuweling in onze lijst is Vurnon Anita. De allround verdediger wordt met de week belangrijker voor Ajax en daar hoort een goed salaris bij. Met negen ton per jaar lukt dat dan ook zeer zeker. Zeuren over zijn positie, die elke week wel anders is, zal hij nooit doen. Het is een wonder dat de kleine Anita nog bij Ajax speelt, gezien de geruchten afgelopen maanden. Met een mooie kampioensbonus in zijn zak, staat Vurnon Anita, drievoudig international, op een keurige vijfde plek in onze top tien!

    4. Ismail Aissati (€1.000.000)

    In het eerste halve jaar van 2011 nog op huurbasis actief voor Vitesse. Na een lange tijd sinds eind 2011 weer terug in de A-selectie van Ajax. Toch is er weinig veranderd. Hij heeft hetzelfde inkomen als vorig jaar, maar wel flink gestegen in onze ranglijst. Vorig jaar stond hij zevende en nu valt hij net buiten de top drie. Net zoals Anita speelde hij de afgelopen periode op zeer veel verschillende posities. Helemaal positief is het publiek nog niet, maar als één iemand het voorbeeld is dat inzet tonen loont, is Aissati het wel!

    3. Theo Janssen (€1.150.000)

    Vorig jaar zomer kwam hij over van FC Twente, waar hij al een vorstelijk salaris verdiende. Dit salaris steeg zelfs naar anderhalf miljoen per jaar bij Ajax. Wekelijks basisspeler en doet redelijk goede zaken als linkermiddenvelder, na de blessure van Kolbeinn Sigthórsson. Zijn oude niveau is nog ver te zoeken, waardoor men suggereert dat Janssen inmiddels over de top is. Zijn salaris is dat zeker niet. Bij NUSport staat hij inmiddels 38ste, bij ons op de derde plaats. Van dit salaris kan hij prima een extra tatoeage laten zetten. Drie sterren op de borst een optie?

    2. Gregory van der Wiel (€1.450.000)

    Iemand die al drie sterren op de borst heeft staan, is Gregory van der Wiel. Tikte de anderhalf miljoen net niet aan, maar mag alles behalve klagen. Begon ooit met een salaris van acht ton. Deze is in twee jaar tijd gestegen naar een miljoen euro per jaar. Daarnaast zorgen zijn videoclips en reclames voor een aantal mooie bijverdiensten. Een transfer naar het buitenland lijkt een kwestie van tijd. Valencia zou concreet zijn voor de rechtsachter van Ajax en Oranje. Eén ding is zeker; zijn salaris zal de komende jaren flink gaan toenemen.

    1. Mounir El Hamdaoui (€2.100.000)

    Dan is het tijd voor de nummer één in de ranking. Marokkaans international, maar wél een Nederlands paspoort. Een jaarsalaris van maar liefst 1,8 miljoen euro en ook nog een deel van zijn kampioensbonus zorgen voor een inkomen van maar liefst 2,1 miljoen euro. Een uitkomst die bij veel Ajacieden het nodige stof zal doen opwaaien, Mounir el Hamdaoui verdient het meeste van alle Nederlandse Ajacieden. Een vertrek lijkt voorlopig uitgesloten, er zijn maar weinig clubs die dit salaris willen evenaren voor de aanvaller.

    Ve
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:53
    Ja dat was ooit. Vroeger in 2011.
    Ik ben bang dat jij de laatste jaren wat gemist hebt.
    Misschien eens met je tijd meegaan.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 21 mei 2018 om 22:03
    Okey hierbij de uitgaven salarissen 2016.

    Salarissen: Ajax boven 50 miljoen, FC Twente naast PSV
    FC Twente profileert zich de afgelopen jaren steeds meer als een topclub. De Tukkers eindigden de afgelopen vier seizoenen bij de bovenste twee, werden één keer kampioen en mogen zich met de Grolsch Veste qua stadion meten met de top in Nederland. Nu zit Twente ook op het salarisgebied in de hoogste regionen.

    Redactie 17-02-12, 10:36
    Laatste update: 03-03-16, 20:32

    Uit de jaarcijfers van de club blijkt dat na Feyenoord al enige tijd te hebben ingehaald, ook PSV op de hielen zit op financiëel gebied. De omzet van Twente stijgt en daarmee lijkt de club zich definitief te nestelen tussen de traditionele top drie.

    Uit het verleden blijkt dat de clubs met de grootste begrotingen en omzet ook sportief het succesvolst waren. Wat dat betreft is het een goed teken voor Twente dat het afgelopen seizoen, waarin de beker werd gewonnen en Champions League werd gespeeld, 51 miljoen euro werd omgezet. PSV (53) blijft de oosterlingen ternauwernood voor. Verschil is bovendien dat Twente onder leiding van voorzitter Joop Munsterman 1,5 miljoen euro winst maakte en PSV diep in de rode cijfers belandde.

    Waar de meeste clubs in de Eredivisie bezuinigen, stijgen ook de salarisuitgaven van FC Twente explosief. Momenteel staat de teller op 29 miljoen euro, zo becijferde Voetbal International, en dat is nog maar drie miljoen minder dan PSV. Ajax is ruime koploper met liefst 51 miljoen aan jaarlijkse salarisuitgaven. Feyenoord (20), SC Heerenveen (15) en FC Groningen (11) blijven ver achter op de drie 'duurste' clubs.


    Salarissen
    1. Ajax 51 miljoen
    2. PSV 32
    3. FC Twente 29
    4. Feyenoord 20
    5. SC Heerenveen 15
    6. FC Groningen 11

    De salarissen bij Ajax liggen veel hoger
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Darter 876 +192
    maandag 21 mei 2018 om 12:24
    Hij zal niet voetballen daar ! Neem Depay als voorbeeld, zat ook maar op de bank bij Man U.
    Depay had op dat moment meer gepresteerd dan Kluivert jr.
    Hij moet fysiek en voetballend nog veel beter worden! Het grote geld komt daarna echt nog wel..
    Mits hij zn potentie waarmaakt!

    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:08
    Als dit GERUCHT waar zou zijn is dat voor beide partijen een goede zet,iets minder druk,iets meer tijd om te wennen aan één zware competitie en meer kans op speelminuten,als zijn ego maar niet in de weg gaat staan zeg ik doen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:13
    Bij Sevilla belandt dit arrogante mannetje op de bank. Daar zijn ze wat simpeler als je 2 wedstrijden slecht speelt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:11
    Bij Sevilla moet hij concurreren met Nolito geen uitgemaakte zaak dat hij dan basisspeler wordt
    Vind ik leuk
    hassel +452
    maandag 21 mei 2018 om 12:12
    Zo dom is zelfs Barcelona niet. Waarom wordt er aandacht besteedt aan deze snotneus die niets gepresteerd heeft?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:13
    Mooie kans voor die jongen. Sevilla op je 19de. Ik zou er voor tekenen.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +181
    maandag 21 mei 2018 om 12:17
    Optyven en nooit meer terug komen
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21667
    maandag 21 mei 2018 om 12:18
    Jaja kluivert xxl berichten.

    Next!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:21
    Doen barca, opflikkeren snotpin!
    Vind ik leuk
    KOudman +189
    maandag 21 mei 2018 om 12:30
    Sevilla heeft hij erg veel concurrentie, misschien is Betis of Villareal meer wat voor hem
    Vind ik leuk
    Chebaisit +360
    maandag 21 mei 2018 om 12:40
    Meneer vond zich de ster bij ajax masr zelfs in barcelona vinden ze dat hij nog niet klaar is voor het grote werk.
    Oh ja kluivert ze willen alleen maar geld aan je verdienen bij barcelona want ze willen je nu al halen maar wel stallen bij een andete club uit angst dat hij straks te duur word.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HupHolland +827
    maandag 21 mei 2018 om 12:52
    Dit zou een verkeeurde keuze zijn. Hij kan bij Sevilla zomaar op een zijspoor terecht komen.

    Blijf toch twee jaar bij Ajax man, daar heb je de kans om je te bewijzen!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Kun je hem net zo goed bij Ajax laten spelen. Alleen denk ik niet dat het nog een succesvolle combi gaat worden tussen Ajax en Kluivert....
    Vind ik leuk
    1MJ +71
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Op deze leeftijd naar Barcelona vertrekken kan je cariere kosten. Als het eventjes slecht uitpakt
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:05
    Wil Sevilla hem kopen als grasmaaier?
    Vind ik leuk
    Utca030 +7193
    maandag 21 mei 2018 om 13:43
    Voetbalt liever bij Sevilla , als bij Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:44
    Wegwezen dat ventje
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:07
    Justin en iedereen kunnen daarvan op zowel de korte als de lange termijn ervan toch profiteren
    Vind ik leuk
    Alibaba +317
    maandag 21 mei 2018 om 14:23
    Hoorde dat Man City hem wilde kopen en hem gelijk wil stallen bij Nac!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:08
    Is nig net te hoog voor hem niveau van nac
    Vind ik leuk
    Farmer +9209
    maandag 21 mei 2018 om 14:26
    "Kopen en gelijk verhuren'.. Oftewel, ze hebben nog totaal geen plek voor hem, of belang bij hem, maar stél je voor dat hij over 2-3 jaar wel beter wordt, dan hebben ze hem alvast.

    Pure hebzucht, niks anders...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:27
    Foei VP. Kluivert heeft niet aangegeven te willen vertrekken. Hij heeft aangegeven niet te willen bijtekenen. Maar dan kan hij zelf nog wel een seizoen willen blijven...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:45
    Wat is de overeenkomst tussen Kluivert en een dobber? Ze gaan allebei ten onder.... Kluivert kan niet eens 10 goede wedstrijden aan bij Ajax , nee dan red hij het vast bij Barca en sevilla....
    Vind ik leuk
    Marco S +4162
    maandag 21 mei 2018 om 15:09
    Van man city zou ik het wel geloven en dan gelijk een jaar verhuren aan pec..
    Maar barca zit echt niet te wachten op een talentvol jongetje
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:36
    Dan is het meteen over en uit met hem haha . Dan weet hij meteen wat het buitenland in houd voor een over het paard getild ventje.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:34
    Klinkt toch ideaal. Mag hij bij een grote club spelen om daarna naar een nog grotere club te gaan. En gelijk gewend aan de spaanse competitie. Tenzij een engelse club ditzelfde concept aanbiedt zou ik zeggen done deal
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:54
    Negatieve reacties zeg , met de ligt grootste talent dat nederland heeft wordt 100% zeker een wereld topper
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 18:12
    strik erom en wegwezen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:22
    Strikje erom en verkopen. Is niks aan verloren voor Ajax. Zo'n speler is einde carriere. De eredivisie was voor hem een perfect podium om verder te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    SvL +127
    maandag 21 mei 2018 om 23:07
    Ik snap niet wat iedereen toch in hem ziet? Is de zoveelste buitenspeler van ajax (kishna,el ghazi) die te vroeg naar buitenland gaat.
    Vind ik leuk
    peinke +1760
    dinsdag 22 mei 2018 om 06:43
    Gerucht: Komt die toevallig van de Kluivert-clan en hun propagandamachine zelf? Ik denk het! Volgende bericht: ,,Miljoenenbod in de maak voor Kluivert''... ,,MU zet alles op Kluivert''... ,,MC troeft United af met eerste bod''.... ,,Paris SG maakt werk van Kluivert''.... Real Madrid wil ver gaan voor Kluivert''....

    Zoek maar uit redactie welk kopje de meeste likes krijgt!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:20
    Spelers als Kluivert zouden minder moeten luisteren naar hun zaakwaarnemers, die uitsluitend bezig zijn hun zakken te vullen en eerst uitgroeien tot gelouterde spelers, bij clubs die hen de kans gaven zich te presenteren op het grote wereldtoneel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spaans gerucht: FC Barcelona wil Kluivert deze zomer kopen en direct verhuren