Sparta rond met zeven versterkingen: Maar de vraag is of ze nog wel willen komen

    Sparta rond met zeven versterkingen: "Maar de vraag is of ze nog wel willen komen"

    dinsdag 22 mei 2018 om 19:52

    Henk van Stee, technisch manager van Sparta, staat voor een hels karwei. Hij moet door de degradatie van de Rotterdamse club met zeer weinig financiële middelen een fatsoenlijke selectie neerzetten voor het komende seizoen. 

    Van Stee was zo goed als rond met maar liefst zeven versterkingen, maar nu Sparta is gedegradeerd is het maar zeer de vraag of die spelers nog altijd staan te springen om een transfer naar de Rotterdamse club. Van Stee heeft een duidelijke transfermissie voor deze zomer. "We zijn niet in staat om bedragen te betalen en moeten het dus hebben spelers die transfervrij zijn", zegt de technisch manager tegen RTV Rijnmond

    "Maar de vraag is of ze nog wel willen komen", vervolgt een realistische Van Stee. "Het salaris zal omlaag gaan en we spelen natuurlijk in de eerste divisie. Ik heb een prima netwerk, maar dat is allemaal op Eredivisie-niveau. Het is afwachten welke spelers er bereid zijn om voor Sparta te spelen. En natuurlijk met de juiste mentaliteit. Het moet geen duiventil worden van buitenlandse spelers."

    "Ik heb altijd gezegd: iedereen is te koop bij Sparta, mits het juiste bedrag betaald wordt. We willen het liefst dat die spelers bij Sparta blijven, maar daar heb je twee partijen voor nodig. Van zestien spelers uit de A-selectie loopt het contract af. Daar hebben we nog niet mee gesproken. Het is nog inventariseren wat we kunnen. Verlengen we die spelers of halen we nieuwe? Dat moet in de komende dagen blijken", aldus Van Stee.

    Lees ook: Groot nieuws bij Sparta: club neemt afscheid van vijftien (!) spelers

    Poll

    Keert Sparta komend seizoen terug naar de Eredivisie?

    (3629 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 22 mei 2018 om 19:58
    Ben dan wel benieuwd welke spelers dat zijn.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 19:58]
    Vind ik leuk
    Koeroe +11180
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:00
    oa Cristiano Ronaldo en Griezmann
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:02
    Ja inderdaad (:
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2222
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:58
    Ik zei het al eerder in een ander sparta topic: misschien is het wel een zegen. Je kunt opnieuw bouwen. Jonge gasten, JL contracten. Je zit niet vast aan dure contracten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:00
    Ik snap je punt, maar degraderen is altijd klote.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:59
    Ja Sparta zien we pas weer terug wanneer feyenoord kampioen weer wordt.
    Oftewel, tot over 15 jaar!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:59
    Nec sparta Twente allemaal geen geld
    Moeten we dan met Russen in zee gaan. Nee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:01
    Ja, polen en russen lossen alles op. Wij zijn toppers! De elite!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:02
    Klopt daarom komen jullie hier naar toe ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:03
    Steeds minder komen hier naartoe. Omdat Het sinds jaren al veel beter gaat, vooral polen !
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:06
    Ow zag laast een progamma dat het juist niet zo was 13000 werken er hier.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8921
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:08
    Werken, zou jij ook eens moeten proberen nijmegenaar1...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:09
    Hwahaha ik werk 50 uur in de week!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:02
    Weet ik maat. Mr polska denkt dat hij helemaal the men is haha
    Vind ik leuk
    Spiegel +8921
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:31
    Knutselen bij de dagbesteding telt niet als werken he.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 06:20
    Kijk maar in de spiegel.!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3434
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:17
    Klopt en nog eens 25000 stelen er hier
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:05
    Ga je troebel van denken he, al die drank.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:15
    Dan moeten die Russen eerst interesse tonen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:39
    Ik zeg toch nee ik ben Anfalbeet!
    Maar jij. kun je niet leese dicky.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:56
    Jouw teksten nauwelijks. Maar ik zie wel dat je al weer direct een sneer aan Vitesse geeft terwijl je staat te zeiken wanneer iemand van Vitesse dat bij NEC doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 06:23
    Dat valt wel mee Roda heeft toch ook een Rus niet alles zo snel op je eigen betrekken. En de rest kan het wel leesen dus.!
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    woensdag 23 mei 2018 om 09:32
    Ja ja, je bedoelde Roda. Natuurlijk joh.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:05
    Het heeft bij jullie ook nog niet heel veel opgeleverd
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:32
    Jawel hoor. Voor de overname was Vitesse een grijze middenmotor met een elftal dat elk seizoen minder werd, een verouderd trainingscomplex, en financiële zorgen. Na de overname staat Vitesse stevig in de subtop, met een schitterend trainingscomplex, en voor het eerst sinds het Nuon debacle schrijven we dit seizoen zwarte cijfers. We zijn nu weer terug op de plek waar we vanaf 1989 tot 2002 geacteerd hebben en hebben een prijs meegepakt. Vitesse is heel veel opgeschoten met de overname.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:56
    De plannen waren vele malen groter dan tot waar ze nu gekomen zijn
    Ze wilde om het kampioenschap spelen en de top 3 aanvallen was een meer recentelijke berichtgeving
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:33
    De vraag was toch of Vitesse veel met de overname opgeschoten was?
    Vind ik leuk
    popiejopie +2288
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:46
    Maar nog altijd meer dan de rest van de Jupilerclubs
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    woensdag 23 mei 2018 om 08:17
    Nee joh lekker bij de amateurs ballen joh
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:09
    Dit kan voor Sparta de doodsklap betekenen.
    Vind ik leuk
    Brunclin +57
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:58
    Ik denk het niet. Een groot deel van die spelers voegt weinig tot niets toe en drukken alleen maar op het salarisbudget. Eruit met die gasten en met een schone lei beginnen. Financieel is Sparta gezond, ondanks dat de begroting uiteraard omlaag moet.

    Ondanks dat degradatie ontzettend klote is, heb ik gezien het nieuwe technische team toch redelijk wat vertrouwen in de toekomst.
    Vind ik leuk
    FACT +2189
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:22
    "Ik heb een prima netwerk, maar dat is allemaal op Eredivisie-niveau"

    Nou Henk, dat hebben we afgelopen seizoen gezien.....

    NOT!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:44
    van Stee is pas 2 maanden geleden aangesteld bij Sparta voor de aankomende seizoenen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:24
    Van Nieff misschien?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:37
    Zullen ook wel geen hoogvliegers zijn dus je moet ze toch kunnen overhalen met een ambitieus plan. De bovenkant Jupiler is sterker dan onderkant Eredivisie dus het zou voor die mogelijke aanwinsten ook geen giga grote stap moeten zijn. Ben erg benieuwd hoe van Stee het allemaal gaat doen!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12472
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:50
    16(!) spelers met een aflopend contract?!?
    Hebben ze liggen slapen in Rotterdam?
    Er hadden allang spelers vastgelegd moeten worden, nu heb je kans dat het veel lastiger wordt om dit voor elkaar te krijgen. Sparta gaat het nou toch nooit voor elkaar krijgen om een fatsoenlijk elftal samen te stellen voor volgend seizoen waarmee ze weer promotie kunnen afdwingen? Ben bang dat ze weer voor een langere tijd in de JL zullen spelen.
    Vind ik leuk
    HanV +3739
    woensdag 23 mei 2018 om 11:59
    Dat is vreemd, je kunt wel zeggen dat ze willen wachten totdat ze wisten in welke competitie ze spelen maar dat was blijkbaar geen enkel probleem om met nieuwe spelers te praten. Je zou verwachten dat je gemakkelijker met de huidige spelers praat over beide opties.
    Vind ik leuk
    Brunclin +57
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:55
    Blijf alsjeblieft dicht bij jezelf en haal niet van alles binnen zoals begin van het afgelopen seizoen onder Pastoor.

    Stel jeugd op en laat ze zich ontwikkelen, probeer wat goeie jongens vanuit de JL te halen of wat oudere Nederlandse spelers terug uit het buitenland en probeer zo eerst een stevige basis te leggen voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:28
    "Ik heb een prima netwerk, maar dat is allemaal op Eredivisie-niveau."
    Deze zin alleen al uit de mond van van Stee hilarisch.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:31
    Beetje domme opmerking van die van Stee. De promotie van een club als Emmen en het falen van ploegen als NEC, GAE en Cambuur heeft toch aangetoond dat alleen veel geld hebben geen succes garantie is.

    Als ze nou slim zijn zeggen ze, we geven nu alle kans aan eigen jeugd. Blijkbaar hebben ze een spits bij de u19 lopen die veel scoort. Had die er dan eerder ingezet i.p.v. die dooie Friday.

    Clubs als Sparta, Twente en Roda kunnen beter uitblinkers uit de JL halen. Jongens die bij Oss, Dordrecht, Helmond of Telstar uitblinken of al jaren gewaardeerde JL krachten zijn. Kijk bij de Nederlandse topclubs wat er aan afvallers rondlopen bij de u19 en belofte. Als Roda zijnde zou je ook in België of Duitsland bij de grotere clubs een enkele afvaller halen. En dus vee ruimte geven aan eigen jeugd. Zeker een club als Sparta welke traditioneel goede jeugd heeft. Jongens Dumfries en van Drongelen hebben zowel sportief als financieel toch veel succes opgeleverd?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sparta rond met zeven versterkingen: "Maar de vraag is of ze nog wel willen komen"