Groot nieuws bij Sparta: club neemt afscheid van vijftien (!) spelers

Groot nieuws bij Sparta: club neemt afscheid van vijftien (!) spelers

Gepubliceerd: dinsdag 22 mei 2018 om 16:21di 22-05-2018 om 16:21

Sparta heeft een groot mes gezet in de spelersselectie. De club zal de Jupiler League ingaan met een hoop nieuwe gezichten en neemt deze zomer afscheid van maar liefst vijftien (!) spelers.

Craig Goodwin, Jannik Huth, Soufyan Ahannach en Michiel Kramer waren om bepaalde redenen al niet meer beschikbaar voor de Kasteelclub en routinier Michel Breuer heeft zijn voetbalschoenen aan de wilgen gehangen. Breuer gaat vanaf volgend seizoen starten met zijn trainersloopbaan in de jeugdopleiding van Sparta, meldt de club via de officiële kanalen.

Sparta meldt verder dat Leonard Nienhuis, Sander Fischer, Ryan Sanusi, Paco van Moorsel, Loris Brogno en Nick Proschwitz geen toekomst meer hebben bij de club. Robert Mühren, Dabney Dos Santos, Miquel Nelom en Fred Friday waren gehuurd en keren komende zomer terug naar hun oorspronkelijke werkgever.

Sparta degradeerde afgelopen zondag naar de Jupiler League na een 1-3 nederlaag in eigen huis tegen FC Emmen. De eerste ontmoeting eindigde in 0-0. Sparta rekende in de eerste ronde van de play-offs af met FC Dordrecht.

Plaats een reactie

dinsdag 22 mei 2018 om 16:23
Haha. Ze vluchten allemaal voor Fraser.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:36
Haha. Alweer vergeten dat hij jullie je enige prijs heeft bezorgd. Bij dat zielig clubje daar in Arnhem.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:40
Inderdaad, dat is niet netjes.
Wordt lastig voor Sparta, met een heel nieuw team starten in een andere competitie.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:44
Blijf daar maar steeds op terugkomen ja, net zoals dat bet ontslag niets zou verbeteren.. nou, WE HEBBEN HET GEZIEN !
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 19:12
Sturing is een back-stabber, kijk naar da lelijke hoofd van hem. Fraser bracht ons vreugde naar 120 jaar niks gewonnen te hebben
Vind ik leuk
Vvgimmurt +518
dinsdag 22 mei 2018 om 17:17
Of niet man.... eerst juichen nu om die man en nu doen alsof hij de slechtste trainer is... dankzij heb je tenminste EEN prijs...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 17:19]
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 18:37
Zo jij slaat de spijker op zijn kop.
:-)
Vind ik leuk
Wouter018 +227
dinsdag 22 mei 2018 om 21:05
De enige die ons de beker heeft bezorgd is Van Wolfswinkel. Het voetbal van Vitesse was in de finale en vele andere wedstrijden onder Fraser niet om aan te zien. Vergeet ook niet dat we een paar maanden later tegen de amateurs er ook gewoon uit vliegen onder Fraser.
Nu is Fraser weg en ineens gaan we scoren en winnen we 8 wedstrijden met overtuigend voetbal en grote cijfers. Hij had van mij in de winterstop of daarvoor al weg mogen gaan (zei ik toen ook al btw).
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 21:06]
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 11:41
Fraser was niet aanwezig bij die wedstrijd tegen de amateurs.
Was toen ziek.
Vind ik leuk
Wouter018 +227
donderdag 24 mei 2018 om 20:53
Scherp.. haha! Wij waren er ook ziek van daarna.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28875
dinsdag 22 mei 2018 om 18:33
De enige spelers die vluchten, komen vanuit de Arena
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 19:10
Fraser heeft ons succes gebracht, wat meer respect graag, Slutty gaat onze club naar de klote helpen
Vind ik leuk
Rodajc +17406
dinsdag 22 mei 2018 om 16:23
Begrijpelijk, uithuilen en opnieuw beginnen is nodig bij alle degradanten, zo ook bij mijn clubje.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:15
Vansteenkiste heeft bijgetekend, las ik net.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:18
Beste back van Roda
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:20
Ja klopt, stond ervan te kijken dat hij blijft, speelde inderdaad heel goed.
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
dinsdag 22 mei 2018 om 21:03
en dat is exact wat roda nodig heeft, a back to go back to the eredivisie

niet me meest geslaagde grap maar jullie zullen het er maar mee moeten doen.
Vind ik leuk
Rodajc +17406
dinsdag 22 mei 2018 om 17:30
Heel blij mee! Iig op 1 positie de beste speler van de Eerste Divisie nu.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:50
Yep klopt. Komt er bij roda ook nog zo'n leegloop als bij sparta en nec of valt het daar mee? Die van veldhoven heeft de rust daar wel teruggebracht, ondanks de degradatie. Is wel eens anders daar geweest.
Vind ik leuk
Rodajc +17406
dinsdag 22 mei 2018 om 19:00
Er is een vergelijkbare uitloop, maar (nog) niet zo breed uitgemeten in de pers om de een of andere reden.
Vind ik leuk
Julio-dvd +2446
dinsdag 22 mei 2018 om 19:37
Wordt nog een leuke competitie straks: Twente, Sparta en Roda JC
Vind ik leuk
Spartan +7131
dinsdag 22 mei 2018 om 16:23
Opgeruimd staat netjes!
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
dinsdag 22 mei 2018 om 16:25
Er zitten anders wel een paar prima spelers bij, die ze zeker gaan missen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:45
Wie dan?
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
dinsdag 22 mei 2018 om 19:52
Huth en die 3 van AZ. Dat zijn voor de JL hele goede spelers.
Vind ik leuk
Sideburnn +3166
dinsdag 22 mei 2018 om 20:09
2 waren er van AZ maar Friday is lui en dos santos is een persiflage op een voetballer.
Vind ik leuk
Sideburnn +3166
dinsdag 22 mei 2018 om 20:07
Sanussi maar niet als verdedigende middenvelder en huth.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:25
Die selectie was ook echt niks bij niks, als je al blij moet zijn met de komst van Kramer tsjaaaa.... en de gehuurde spelers waren het ook net niet.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:26
Heeft bij jullie anders aardig wat goals gemaakt
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 18:04
Bij jullie eerste seizoen ook maar toch contract ontbonden, die jongen kon ver komen maar heb veel interviews van hem gezien, die jongen heeft geen mentaliteit van een topsporter hij vind het allemaal maar best naast voetbal lijkt het me een toffe gast maar hoe ie over voetbal denkt en hoe die zich gedraagt mag ie god op zijn blote knietjes danken dat ie zover is gekomen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 19:24
Dat is waar!
Vind ik leuk
pietprecies +9526
dinsdag 22 mei 2018 om 17:35
Ja maarja, ze moesten ook wat doen, uiteindelijk directe degradatie nog onlopen met wat huurlingen waarvan je mag verwachten dat ze normaliter bij clubs iets hoger in het rechterrijtje wat kunnen.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2264
dinsdag 22 mei 2018 om 16:26
Buiten Mühren, Van Moorsel en Brogno geen groot gemis. Ben zelfs blij dat we van types zoals Fischer en Nienhuis verlost zijn. Zoals al vaker gezegd: eigen jeugd en ervaring. Dat is waarmee je nu weer mee moet gaan doen. Dervisoglu, Ache, Boukhari, Harroui, Soares Fonsesca etc. Allemaal goede talenten. Hebben een prima jaar gehad in tweede divisie.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 16:29]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10900
dinsdag 22 mei 2018 om 16:27
Met zoveel spelers weg wordt het Lastig taak en paket om weer een nieuw team samen te stellen voor komend seizoen wil sparta mee doen om snel eerherstel voor de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:28
Twee verrassingen: Sander Fischer had ik graag nog een jaar langer gezien, vooral omdat hij ervaring in een team brengt.
Van Nelom had ik niet verwacht dat die weer terug zou komen naar onze Kuip, dus dat is ook een verrassing...
Vind ik leuk
Spiegel +10320
dinsdag 22 mei 2018 om 16:31
Juist Fischer viel de laatste weken door de mand.

Ervaring is 1, maar je moet het zelf ook nog wel een beetje kunnen belopen, beste is er wel vanaf.

Al zou die wellicht in het tempo van de JL gewoon mee kunnen en de ploeg kunnen organiseren.
Vind ik leuk
HansG +36
dinsdag 22 mei 2018 om 19:42
Nou aan Nelom heb ik totaal niet kunnen dat hij van Feijenoord komt.Wat een zeer matige verdediger zeg en vaak geblesseerd.
Vind ik leuk
Guntherr +1499
dinsdag 22 mei 2018 om 16:30
Hoe gaan ze dat ooit weer opbouwen joh.. Financieel is Sparta geen sterke club vgm, moeten het vooral van de talenten scouten hebben.. Ik vrees dat Sparta voorlopig niet meer terug naar de eredivisie komt..
Vind ik leuk
pietprecies +9526
dinsdag 22 mei 2018 om 17:39
Mwah, in het land der blinden is één oog koning.

Alleen clubs als Twente en Roda sla ik hoger aan maar Sparta heeft juist datgene wat een club met weinig geld zou moeten hebben: een sterke opleiding.

Als ze daar dus vandaan goede doorstroom kunnen inpassen zie ik het zo somber nog niet in, kan langer dan 1 seizoen duren maar door de noodzaak zullen ze wel moeten en ik denk dat dat zo’n slecht recept nog niet is.
Vind ik leuk
Smithsonian +38063
dinsdag 22 mei 2018 om 16:30
Vluchten voor de juup.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:32
Dit is het voordeel van degraderen...je kan je complete selectie eruit schoppen en opnieuw gaan bouwen. Ben alleen bang dat er met 6 miljoen niet zoveel te bouwen valt
Vind ik leuk
Donnygo +3438
dinsdag 22 mei 2018 om 16:32
PSV er zijn meer spelers gratis op te halen ze hebben alleen niet een ajax geschiedenis.;)

Sorry.

Ze hebben ook geen keuze minder geld en deze spelers blijken ook niet de waarden te hebben die ze verwacht/gehoopt hadden dus is niet zo raar, allleen het aantal is wel erg hoog.
Vind ik leuk
Schaar +1534
dinsdag 22 mei 2018 om 16:39
Uiteindelijk brengt de Talentenfabriek Sparta wel weer terug
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 16:43
In mijn jeugd, 20 jaar geleden toen ik nog echt op niveau voetbalde was Sparta zeer bekend om de jeugd. Volgens mij wat ik kan herinneren, maar was nog jong, dat het beter was dan de jeugd van Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:17
De goede oude tijd, toen clubs als sparta en fortuna bekend stonden als "talentenfabriek" vooral bij sparta heeft Heerenveen toen leuke spelers gehaald
Vind ik leuk
Deck010 +8383
dinsdag 22 mei 2018 om 17:26
Dat klopt wel influence, maar dat komt vooral omdat Sparta de oudste club uit de ED is/was. Vroeger kon je als jong Rotterdams talent beter de opleiding volgen bij Sparta want dan was de kans op slagen in de Eredivisie groter als bij Feyenoord. Ze waren ook veel actiever aan het scouten als andere clubs. Ik zat zelf op de middelbare school bijna naast Sparta en als wij aan het voetballen waren kwamen van Gaal en Blind regelmatig kijken. Voor mij kwamen ze helaas tevergeefs kijken maar Winston Bogarde en Jerry en Jimmy Simons zijn bijvoorbeeld wel zo opgepikt.
Vind ik leuk
Enw02 +542
dinsdag 22 mei 2018 om 16:40
Misschien kan Dick nog wat spelers halen voor ze. Die kent er wel een paar.
Vind ik leuk
Kramertje +938
dinsdag 22 mei 2018 om 16:41
Fredje Friday was mischien wel de slechtste van alle spelers in dit rijtje
(2 aardige doelpunten gemaakt in de zijn periode bij Sparta meer niet)

ongelooflijk hoe vaak hij buitenspel staat
Vind ik leuk
Shelbourne +5422
dinsdag 22 mei 2018 om 16:46
Inderdaad wat een luiwammes, ongelooflijk dat zo’n jongen de voorkeur krijgt voor een Nederlands talent.
Vind ik leuk
Shelbourne +5422
dinsdag 22 mei 2018 om 16:45
Tsja, als je aan het begin ook anderhalf elftal erbij haalt dan raak je bij degradatie ook een hoop kwijt. Zeker als je wallebak gelukzoekers hebt die zich te groot voelen voor de JL.

Ik zou zeggen dat een Fischer, Sanusi, Nelom en van Moorsel prima op hun plek zijn in de JL.
Vind ik leuk
Feye1908 +8845
dinsdag 22 mei 2018 om 16:56
Contract van Nelom loopt af dus die keert niet terug naar Feyenoord
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:01
Dat is hard nodig 15 spelers weg is mooi .
Van Stee en Fraser haalt er dan wel 8 bruikbaren spelers voor terug waar we wat aan hebben .
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 17:13
Breuer in oranje!! Hij kan best nog een jaartje mee.
Vind ik leuk
Dordtenees +1186
dinsdag 22 mei 2018 om 17:48
Lekker zwaaien!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
dinsdag 22 mei 2018 om 18:02
Grote zomeropruiming bij sparta hoge kortingen wees er snel bij ... Op=op
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
dinsdag 22 mei 2018 om 18:04
Fischer is wel logies die gaat naar de graafschap of emmen of fortuna... Hij degradeerd elk jaar vorig jaar al met go ahead.. En agovv overleefde het al helemaal niet
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 18:33
Ik hoop dat Jeffrey chabot wel bij SPARTA blijft.
Vond hem wel een goede centrale verdediger!
Wordt Heel lastig volgend jaar om te promoveren, maar hoop het echt.
Vind ik leuk
glenn +995
dinsdag 22 mei 2018 om 18:36
en ADVOCAAT .....hij verdween met de noorderzon en wuifde eens achterover naar de financiële put die hij bij sparta achter laat.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4512
dinsdag 22 mei 2018 om 19:06
Tja, het effect van een hoop huurspelers. Maar hier moet nu ook weer niet al te schokkend naar gekeken worden. Ik denk dat het alleen maar voordelig is voor Sparta. Je kunt nieuwe spelers aantrekken met een Jupiler League vergoeding.
Vind ik leuk
HansG +36
dinsdag 22 mei 2018 om 19:47
Die schoften van de KNVB (scheidsrechters en videoreferees) hebben Sparta bewust laten degraderen met het niet geven van 100% penalty's!!!!!

Vind ik leuk
Humberto01 +717
dinsdag 22 mei 2018 om 19:51
Al deze namen zijn voor een middenmoot club in de eredivisie niets waard. De enige van waarde bij Sparta is Duarte. Mogelijk kan ook Spierings genoemd worden. Hij heeft geen best seizoen gedraaid (wie wel binnen Sparta) maar hij heeft kwaliteiten en zal bij een goed team zich verder kunnen ontwikkelen. Hij heeft alles mee om een goede middenvelder te worden. Heracles zou wel eens een club voor hem kunnen zijn, daar kun je beter worden en jezelf verder ontwikkelen, zie Duarte, Tannane, Dost, Weghorst, Hoogma jr enz.
Vind ik leuk
Toppert +1809
dinsdag 22 mei 2018 om 20:02
Zit toch best aardig Juup materiaal tussen. Waar gaan z'n een nieuw team vandaan halen zonder centen?
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:27
Nienhuis snap ik echt niet. Degelijke keeper die zeker in de Jupiler League het makkelijk kan doen
Vind ik leuk