'Slutsky scout in Istanbul; Vitesse denkt aan miljoenendeal met Fenerbahçe'

    'Slutsky scout in Istanbul; Vitesse denkt aan miljoenendeal met Fenerbahçe'

    woensdag 23 mei 2018 om 12:41

    De aanwezigheid van Vitesse-trainer Leonid Slutsky op de tribune van Fenerbahçe zorgt voor een stroom aan geruchten in Turkije. Hurriyet meldt woensdag dat Slutsky en Vitesse een oogje hebben op Alper Potuk. 

    Afgelopen weekend was Slutsky aanwezig bij het competitieduel tussen Fenerbahçe en Konyaspor. De Russische oefenmeester signeerde eerder dit jaar een tweejarig contract in Arnhem. Vanaf komend seizoen staat hij aan het roer in het Gelredome, maar nu al is Slutsky druk aan het scouten. 

    Potuk is volgens Turkse media dus één van de doelwitten. De 27-jarige vleugelaanvaller heeft in Istanbul nog een contract tot medio 2022. Potuk zou voor enkele miljoenen euro's mogen vertrekken. Hij liet onlangs blijken dat hij open staat voor een andere club. 

    De selectie van play-offwinnaar Vitesse gaat in de zomer behoorlijk op de schop. Onder meer Chelsea-huurlingen Matt Miazga en Mason Mount lijken te vertrekken. Aanvoerder Guram Kashia is op zoek naar een nieuwe uitdaging. Vorig week versterkte Vitesse zich al met een nieuwe verdediger. 

    Plaats een reactie

    GAEfan +160
    woensdag 23 mei 2018 om 12:48
    Waar gaat vitesse die miljoenen vandaan halen?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    woensdag 23 mei 2018 om 12:49
    Suiker oom financiert het wel
    Vind ik leuk
    GAEfan +160
    woensdag 23 mei 2018 om 12:52
    Die kans is wel aanwezig, van de seizoenskaart verkoop moeten ze het niet hebben in Arnhem. ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:55
    @el cazador
    Suikeroom financiert helemaal niets dit jaar, want dat doet hij alleen als er een begrotingstekort is
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    woensdag 23 mei 2018 om 12:53
    Gemeente? Wacht, verkeerde club.
    Vind ik leuk
    Gerro +6486
    woensdag 23 mei 2018 om 13:23
    Das een goeie vraag maar we kunnen ons dus gaan verheugen op een hoofddoeken ploeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:36
    ....Gemeente Arnhem
    Vind ik leuk
    koppig +504
    woensdag 23 mei 2018 om 13:50
    Gewoon bij hun suiker oompje uit rusland
    Vind ik leuk
    Sportvogel +173
    woensdag 23 mei 2018 om 17:10
    Vitesse heeft gewoon geld, alleen investeren ze dat normaal alleen aan transfer vrije spelers. Daar komt bij dat vitesse vorig jaar in de zwarte cijfers is geëindigd, wat dit jaar dus beschikbaar is.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 20:07
    Vitesse heeft totaal 38 Miljoen aan inkomsten gehad met transfers en Europees Voetbal en apart gezet, daarnaast hebben ze al 2 spelers die gratis waren dus ze smijten niet met miljoenen ook ivm de regels inkomsten en uitgaven maar als ze een topper kunnen overnemen van een paar miljoen dan overwegen ze geld neer te leggen als ze echt geen betere kunnen krijgen die gratis is. Vitesse speelt liever paar jaar langer paar plekken lager dan dat ze miljoenen gaan uitgeven en in de problemen komen binnen paar jaar. Koppie erbij jullie weten toch!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    woensdag 23 mei 2018 om 12:49
    Zoekt met name naar oost-duits voetbal types voor het bekende oostblok voetbal!!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 12:51
    Prima speler als ze hem weten te halen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    woensdag 23 mei 2018 om 12:55
    Goede speler, maar vindt hem niet echt in Nederland en bij Vitesse passen met zijn spel.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7317
    woensdag 23 mei 2018 om 12:57
    Vertel eens wat meer, ik ken hem niet. Het is een vleugelspeler lees ik dus hoezo zou hij niet bij Vitesse passen?
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    woensdag 23 mei 2018 om 13:00
    Gaat never nooit gebeuren. Van Hintum heeft dat al meermaals uitgesproken dat wij het van transfervrije spelers moeten hebben. Zoals Karami Thelander. Zal wat zijn als Potuk voor Vitesse kiest dan kiest dan weet je zeker dat hij het niet voor het geld doet. Vermeer Karavaev Thelander Hoogma Clark Serero Golovin Mount Potuk Matavz Linssen. Aardig elftal zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:02
    Mount kan je alvast wegstrepen....
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:03
    Dat elftal gaat never nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    woensdag 23 mei 2018 om 13:06
    Hij schijnt al rond te zijn met de clubleiding.Vitesse wil 5 miljoen betalen.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1208
    woensdag 23 mei 2018 om 14:11
    Schijnt rond te zijn? Bron?
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    woensdag 23 mei 2018 om 14:15
    Www.turksvoetbal.net
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    woensdag 23 mei 2018 om 13:11
    https://www.turksvoetbal.net/fenerbahce-nieuws/48453-vitesse-doet-bod-van-vijf-miljoen-euro-op-fenerbahce-aanvaller-alper-potuk.html
    Vind ik leuk
    YB +250
    woensdag 23 mei 2018 om 16:19
    Hij is al gespot in trainingspak van Vitesse op papendal!
    Vind ik leuk
    LIO7 +1062
    woensdag 23 mei 2018 om 13:24
    Dit zou wel een mooie stunt zijn. Selectie sterk genoeg maken om een kans te hebben in de eerste paar ronden EL.
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +83
    woensdag 23 mei 2018 om 14:39
    Word zo moe van die mensen hier die het allemaal wel weten hoe of wat vitesse laat toch niks naar buiten jullie lullen maar een end raak stelletje stumpers
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    woensdag 23 mei 2018 om 15:40
    Zal niet veel wezen als ie van de goedbetaalde Turkse competitie naar de matige Eredivisie wil verhuizen....
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:26
    Wat een HuilieHuilie weer om Vitesse... Ome Slutsky koopt die speler evt. gewoon uit eigen zak, haha. Eigendom van, zal wel een constructie voor komen. Als iedereen zich nou eens lekker met zijn eigen club bezig houd ipv steeds Vites af te kraken, denk dat ze het daar in "Ernhem" redelijk voor elkaar hebben, op vele fronten beter dan elders in NL, van jeugdopleiding tot trainingsaccomodatie tot stadion en aankoopbeleid. Kunnen velen jaloers op zijn, me dunkt.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11429
    woensdag 23 mei 2018 om 18:41
    Vitesse geeft over het algemeen weinig geld uit aan spelers, nu zijn er ook weer twee transfervrij gehaald. Ik denk dat dit meer een gerucht is.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 19:00
    Ik lees op meerdere turkse sites dat Potuk een akkoord heeft met Vitesse. Vitesse gaat proberen om zo'n ongeveer 5 miljoen euro te betalen.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9473
    woensdag 23 mei 2018 om 19:08
    Het schijnt Janssen te zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:37
    Erg onaannemelijk dat hij voor deze speler op de tribune zat:
    Vitesse doet over het algemeen geen grote miljoenenaankopen. Turkse media noemen bod 5 miljoen. Dat heeft Vitesse voor Bony en Rachica samen betaald!
    Verder is er aangegeven dat er weer de wens is een paar groeibriljanten aan te trekken (a la Rachica en Nakamba) deze zomer. In balans jong vs ervaren is dat momenteel ook aannemelijker.

    Salaris Turkije ook nog eens hoger; zeker voor deze volgroeide speler.

    Niets maakt dit logisch. Denk dat er een ander is waarvoor hij daar zat.
    Turkse media vaker onbetrouwbaar bij transferroddels.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11429
    donderdag 24 mei 2018 om 05:12
    Verwacht ook echt niet dat Vitesse een hoop geld voor een speler van 27 jaar gaat betalen, dit is gewoon nep nieuws.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Slutsky scout in Istanbul; Vitesse denkt aan miljoenendeal met Fenerbahçe'