Kongolo denkt aan nieuwe transfer: 'Ze willen graag, misschien is dat een optie'

    Kongolo denkt aan nieuwe transfer: 'Ze willen graag, misschien is dat een optie'

    donderdag 24 mei 2018 om 14:49

    Terence Kongolo staat deze zomer op een kruispunt: blijft hij bij AS Monaco, wordt hij opnieuw verhuurd of moet hij aansturen op een definitieve transfer? De Oranje-international weet nog niet wat de zomer gaat brengen.

    "Ik heb binnenkort gesprekken met AS Monaco om te horen wat zij willen", vertelt Kongolo aan De Telegraaf. "Het belangrijkste voor mij is minuten maken. Als AS Monaco me een goed gevoel geeft en een goede toekomst voor me heeft, dan blijf ik daar. Zo niet, dan wil ik ergens anders een stap gaan maken. Voor nog zo'n periode als de eerste helft van dit seizoen heb ik geen tijd."

    Kongolo kwam na zijn overstap van Feyenoord naar Monaco nauwelijks aan de bak. "De coach (Leonardo Jardim, red.) was tevreden, maar hij koos bijna steeds voor andere spelers. In de winterstop heb ik bij hem aangegeven dat ik elders speelminuten wilde gaan maken. Dat accepteerde hij en daardoor kon ik naar Huddersfield."

    Bij het Engelse Huddersfield Town, waar Kongolo verzekerd was van een basisplaats, kreeg hij al de vraag of hij ook beschikbaar is voor volgend seizoen. "Dat willen ze graag. Ze hebben aangegeven dat ze tevreden over me waren. Misschien is dat weer een optie."

    Plaats een reactie

    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 14:50
    Lekker bij huddersfield blijven.
    Vind ik leuk
    Bart078 +13
    donderdag 24 mei 2018 om 14:52
    ik zou zeggen lekker in Engeland blijven...
    Vind ik leuk
    Sil95 +9131
    donderdag 24 mei 2018 om 14:59
    Ja Huddersfield lijkt mij op dit moment de beste bestemming voor hem. Heeft het daar prima gedaan in de tweede seizoenshelft. Of hij nog toekomst heeft bij Monaco is lastig te zeggen..
    Vind ik leuk
    Laliga +1694
    donderdag 24 mei 2018 om 15:02
    Gewoon lekker spelen nog een seizoen goed draaien daar en je kan weer een stap maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 15:02
    Lekker, herkauwen als n koe..
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4505
    donderdag 24 mei 2018 om 15:09
    Deed het prima in Engeland. Bovendien is de kans om hogerop te geraken daar ook wat groter met al die koopzieke clubs
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    donderdag 24 mei 2018 om 15:15
    Hoger dan Monaco? Hogerop in Engeland biedt minder kansen op speelminuten
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4505
    donderdag 24 mei 2018 om 15:53
    Wanneer jij bij een degradatiekandidaat bij Engeland veel speelt, maak je meer kans te worden weggekocht dan dat je verpietert op de tribune in Frankrijk. En wanneer hij naar een subtopper in Engeland gaat en daar komt te spelen, is dat toch al een behoorlijke prestatie...
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    donderdag 24 mei 2018 om 16:34
    Koopzieke clubs mogen ook maar 11 opstellen. Niveau Frankrijk is kennelijk te hoog. Hoe waarschijnlijk is het dat hij bij een veel hoger niveau in Engeland veel gaat spelen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 16:37
    Hij speelde heel goed in de wedstrijden in de pl ,maar ja dat heb jij waarschijnlijk niet gezien.
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    donderdag 24 mei 2018 om 16:44
    Goed genoeg voor een basisplaats bij top 10?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 16:46
    Net onder de subtop in engeland is nog altijd een hoger niveau als de eredivisie.
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    donderdag 24 mei 2018 om 17:20
    Ja en een veel mooiere beleving. Monaco is ook een club om trots op te zijn. Ik vraag me af waarom hij niet meteen voor Engeland heeft gekozen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1732
    donderdag 24 mei 2018 om 17:48
    Het niveau Frankrijk is niet zozeer te hoog. De concurrentie binnen de club is te groot. Als Tete goed mee kan bij Lyon kan Kongolo dat bijvoorbeeld ook. Gewoon een kwestie van onderzoek doen voor je naar een club gaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 15:51
    Ik denk dat hij beter In Engeland kan blijven daar speelt hij ook cv wat zijn lievelingspositie is
    Vind ik leuk
    B3v3r +357
    donderdag 24 mei 2018 om 16:33
    Was het grote talent wat het wel even ging maken volgens sommigen, hopelijk krijgt hij volgend jaar meer minuten of wordt hij opnieuw verhuurd aan Huddersfield.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5397
    donderdag 24 mei 2018 om 16:34
    Het is het weer net niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 16:36
    Ondergewardeerde speler
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kongolo denkt aan nieuwe transfer: 'Ze willen graag, misschien is dat een optie'