Ajax-assistent Schreuder over Nagelsmann: 'Na paar trainingen al in de gaten'

Ajax-assistent Schreuder over Nagelsmann: 'Na paar trainingen al in de gaten'

Gepubliceerd: vrijdag 25 mei 2018 om 22:30vr 25-05-2018 om 22:30

Alfred Schreuder keek zijn ogen uit in zijn periode bij TSG Hoffenheim. De assistent-trainer van Ajax werkte twee jaar samen met de pas dertigjarige Julian Nagelsmann, die hoge ogen gooit bij de Bundesliga-club.

"Ik had na twee, drie trainingen in de gaten dat dit een heel bijzondere jongen is", zegt Schreuder tegen de NOS. "Hoe hij voor de groep stond en alles uitlegde aan de spelers, wat hij van ze eiste. Het is een heel ervaren trainer, ook al is hij nog heel jong. Hij is op z'n negentiende al begonnen in het trainersvak."

Schreuder probeerde bij Hoffenheim te denken als Nagelsmann. "Spelers moet je nieuwe oefeningen aanbieden. Dat vinden ze ook leuk. Als je continu dezelfde oefeningen doet, wordt dat saai voor de spelers. Zeker als spelers al technisch vaardig zijn, gaan ze het op de automatische piloot doen en dat is dodelijk voor je hersenen, want dan train je het niet meer. Je moet ze uit de comfortzone halen en daar als trainer ook uit gaan."

"In Nederland zou hij nog lang zijn diploma niet gehaald hebben, want hier hanteren we alle criteria. Een les uit te trekken? De jonge trainers in Duitsland bewijzen sowieso dat je geen profvoetballer geweest moet zijn om een goede trainer te zijn."

Plaats een reactie

Dezeun +5669
vrijdag 25 mei 2018 om 22:34
De nieuwe generatie

De oudere trainers boeken steeds minder vaak succes
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 22:35]
Vind ik leuk
pietprecies +9523
vrijdag 25 mei 2018 om 23:11
Idd, vooral die carroussel van afgetaaide Engelse trainers met een drankneus die bij elke degradatiekandidaat daar weer naarbinnen gehengeld worden.. geen porum ook op het trainingsveld
Vind ik leuk
Rodajc +17402
zaterdag 26 mei 2018 om 01:27
Nagelsmann is uniek in zijn soort. Kun je er nog 5 opnoemen die ook zo jong al succesvol zijn zonder voetballerachtergrond?
Vind ik leuk
san the man +1116
zaterdag 26 mei 2018 om 02:55
Net als oude clubs zoals Ajax
Vind ik leuk
Nvd88 +5877
zaterdag 26 mei 2018 om 09:00
E-Sports op tv. Trainers zonder voetbalervaring , Kunstgras , Een op hol geslagen transfermarkt. Wat wil je als supporter nog meer.
Vind ik leuk
Gerro +7967
vrijdag 25 mei 2018 om 22:36
Trainer voor de toekomst
Vind ik leuk
vrijdag 25 mei 2018 om 23:39
Trainer van het heden
Vind ik leuk
2cents +57663
vrijdag 25 mei 2018 om 22:39
Die docu van gisteren op de NOS was wel interessant. Die Duitsers hebben écht geïnnoveerd.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
vrijdag 25 mei 2018 om 22:40
Is geen docu, maar een wekelijkse serie.
Vind ik leuk
2cents +57663
vrijdag 25 mei 2018 om 22:43
Een docu serie. ;)
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
vrijdag 25 mei 2018 om 22:45
Mag ook:)
Vind ik leuk
vrijdag 25 mei 2018 om 23:58
En volgende week de Fransen of hoe het NL voetbal op tactisch vlak hopeloos op achterstand is gekomen.

Overigens VP, mogen jullie de naam van de serie niet noemen? Voor alle belangstellenden dan: vierdelige serie 'De Staat van Oranje'. Volgende uitzendingen op 31 mei, 7 en 14 juni op NPO 2.
Vind ik leuk
Argento8523 +6939
vrijdag 25 mei 2018 om 23:02
Was daar gebleven Schreuder
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 00:01
Ik ben vooral benieuwd of Ten Hag Schreuder de ruimte geeft om de inzichten uit Hoffenheim bij Ajax om e zetten. Schreuder werd zo nadrukkelijk als de people manager neergezet dat ik zo mijn twijfel heb of hij op technisch en tactisch vlak serieus mee mag doen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 00:02]
Vind ik leuk
Argento8523 +6939
zaterdag 26 mei 2018 om 01:07
Dat denk ik niet

Ten Hag doet alles op zijn manier

En het lijkt ook nog is nergens op
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 07:43
Toch luistert een wijs man altijd naar anderen en blijft leren..
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 26 mei 2018 om 00:32
Ten hag is geen bijzondere jongen -:) patertje
Vind ik leuk
haarlemx +431
zaterdag 26 mei 2018 om 01:42
Amen, je moet op niveau gespeeld hebben maar niet perse prof. Mee eens.
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
zaterdag 26 mei 2018 om 06:30
Nu nog een intervieuw met de 3e assistent en de koffiemadame en iedereen is weer blij. Hup Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 07:49
De uitzending waaruit VP citeert gaat niet om Ajax of om Schreuder maar om.de Staat van Oranje. De moeite waard als je daarvoor open staat.
Je kunt altijd op twee momenten oordelen, vóór je hebt geluisterd en begrepen waar het over gaat of erná.
Keuze is aan jou.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 07:52]
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
zaterdag 26 mei 2018 om 08:40
Meen me niet te herinneren jou iets gevraagd te hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 09:33
Ik geef ook ongevraagd advies. En dit keer gratis. Of het voor niks was zal blijken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 09:34]
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
zondag 27 mei 2018 om 15:15
Ik heb zeker geen advies nodig van iemand die VTO gaat.
Vind ik leuk
Smithsonian +38041
zaterdag 26 mei 2018 om 08:26
Vreemde is dar nageltje jou als assistent trainer wou haha.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 09:36
Nagelsmann denkt goed na over wat die doet. Voordeel van de twijfel voor Schreuder is een optie.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 08:28
Tedesco van schalke is ook zo eentje
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 08:43
Ja,Nederland moet dit ook zo doen willen ze weer boven België komen te staan.Het is een grote schande dat België boven Nederand staat.Dit mogen de Nederlandse spelers zichebben wel iets van aantrekken en de KNVB wat een amateurs zijn dit stelletje Schande .Minachting naar de supporters toe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws