Elia staat open voor vertrek: 'Is natuurlijk niet leuk om voor 4000 man te spelen'

Elia staat open voor vertrek: 'Is natuurlijk niet leuk om voor 4000 man te spelen'

Gepubliceerd: dinsdag 5 juni 2018 om 09:58di 05-06-2018 om 09:58

Als het aan Eljero Elia ligt, maakt hij deze zomer een transfer. Na afloop van het oefenduel tegen Italië (1-1) stelt de 31-jarige aanvaller graag te vertrekken bij zijn huidige club Basaksehir. "Ik sta voor alles open. Ik wil gewoon lekker genieten."

Tegenover Voetbal Inside stelt Elia dat hij vooral voor zekerheid koos door bij Basaksehir te tekenen: "Natuurlijk is het niet leuk als je bij Basaksehir komt en je speelt voor vierduizend, zesduizend man. Maar dat wist ik van tevoren. Ik heb met mijn volle verstand voor drie jaar getekend. Ik heb gewoon voor zekerheid gekozen."

Als het aan de 31-jarige international ligt, behoort een vertrek tot de mogelijkheden. "Het maakt me niet uit waar ik naartoe ga, als ik maar in een voetballend team kom te spelen."

Tijdens de oefeninterland tegen de Italianen zaten twee clubs voor Elia op de tribune: Atalanta Bergamo en Sampdoria. Wellicht een van de nieuwe clubs van de aanvaller. "Als ze me laten gaan is het mooi, als ze me niet laten gaan is het ook goed."   

Poll

Verwacht jij Elia volgend seizoen in de Serie A?

(1182 stemmen)

Plaats een reactie

Sil95 +12036
dinsdag 5 juni 2018 om 10:00
Wat een jankert.. Teken dan ook niet voor 3 jaar!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 juni 2018 om 13:27]
Vind ik leuk
soplul +3524
dinsdag 5 juni 2018 om 10:20
Lees dan ook het hele stuk! Jankert.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 5 juni 2018 om 10:24
Voor 3 jaar tekenen en dat in de wetenschap dat je voor maximaal 6000 man speelt en vervolgens na een jaar al weer weg te willen.
Vind ik leuk
soplul +3524
dinsdag 5 juni 2018 om 10:28
"Natuurlijk is het niet leuk als je bij Basaksehir komt en je speelt voor vierduizend, zesduizend man. Maar dat wist ik van tevoren. Ik heb met mijn volle verstand voor drie jaar getekend. Ik heb gewoon voor zekerheid gekozen."

"Als ze me laten gaan is het mooi, als ze me niet laten gaan is het ook goed."

Het wordt gewoon uitgelegd hoor.
Niks om popi jopi over te doen.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 5 juni 2018 om 13:24
Het is gewoon weer onrust creëren. Dat is wat hij zijn gehele carrière al doet. Bij Werder Bremen kotste men hem al uit. Bij Feyenoord dacht hij dat hij en niemand anders verantwoordelijk is voor het winnen van de titel en nu heeft hij het na een jaartje alweer gezien bij Basaksehir. Elia denkt dat de hele wereld om Elia draait. Daar zit het hem bij mij vooral in. Met popi jopi gedrag heb ik niet zoveel.
Vind ik leuk
soplul +3524
dinsdag 5 juni 2018 om 13:43
En met jouw hele reactie heb ik dan weer niet zoveel.
Het is je persoonlijke aversie tegen Elia.
Dat kan, prima.

Kan alleen zeggen dat je stuk over Elia en Feyenoord totale bullshit is.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 5 juni 2018 om 13:48
Dat maak jij ervan. Ik heb niets tegen die jongen. Alleen mogen bepaalde zaken klaarblijkelijk niet vermeld worden. Wat jij bullshit vind , interesseert mij eigenlijk niet zoveel..
Vind ik leuk
soplul +3524
dinsdag 5 juni 2018 om 13:50
Dat maak ik er niet van.
Dan kan echt iedereen concluderen uit elke regel die je over hem schrijft.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 5 juni 2018 om 13:55
Ik sluit het gesprek af. Vraag me af of het nog zinvol is om hier weer op in te gaan. Dat wij anders tegen de zaken aankijken blijkt wel. Is ook niet erg. Alleen vind ik het vrij onnodig om mij als persoon hierin te betrekken. Ik zeg wat ik denk , dat recht heb ik. Net zo goed jij dat ook mag.
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 10:30
Hij geeft toch duidelijk aan dat hij ook voor zekerheid koos.
Verder geeft hij aan dat het altijd goed is wat de club doet.
Vind ik leuk
Sjaakhaak +2933
dinsdag 5 juni 2018 om 10:52
Volgens mij was zijn intentie ook die doekoes.
Vind ik leuk
Rene80 +2422
dinsdag 5 juni 2018 om 11:22
Het is zo beroep . Lijkt me nogal logisch. Of werk jij alleen voor een stukje chocolade
Vind ik leuk
Sjaakhaak +2933
dinsdag 5 juni 2018 om 11:26
Iets meer..een twix en een bounty.
Vind ik leuk
Rene80 +2422
dinsdag 5 juni 2018 om 11:29
Ahh we hebben een dure kracht in ons midden. Zo'n salaris kan ik alleen van dromen.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +377
dinsdag 5 juni 2018 om 11:41
Ja precies waarom teken je dan daar ,
Geld enigste wat ik kan bedenken.
Vind ik leuk
Barry Engels +32308
dinsdag 5 juni 2018 om 12:57
Waarom zou deze voetballer het anders doen dan ALLE ANDERE...
Vind ik leuk
Barry Engels +32308
dinsdag 5 juni 2018 om 12:56
Volgens mij heb je het artikel niet in zijn geheel gelezen of goed begrepen....
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 5 juni 2018 om 13:19
Jahoor wel , ik vind het gewoon een zeurpiet met zelfoverschatting en zelfingenomenheid. Meneer denkt dat de gehele wereld om hem draait. Vorig jaar op de dag dat Feyenoord na jaren van sportieve ellende eindelijk weer eens de titel won kon meneer het niet laten om in een interview na de wedstrijd direct zijn vertrek(wens) kenbaar te maken. Nu een jaar later heeft hij het alweer gezien bij zijn huidige club, ondanks een contract van 3 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 6 juni 2018 om 07:55
Tekst wel gelezen, of niet?
Vind ik leuk
pos +9748
dinsdag 5 juni 2018 om 10:03
Hij is schijnbaar zo tevreden financieel dat het hem blijkbaar geen ene hol meer uitmaakt waar hij komend seizoen speelt. Niet meer oproepen voor het Nederlands elftal in ieder geval.
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 10:33
Als je bedoelt dat het criterium om op geroepen te worden het geld willen verdienen is , dan kunnen er nog wel meer nooit meer opgeroepen worden.
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 10:54
Kunnen we jaspertje ook in barca laten. Die is ook tevreden op het bankie. Wat een gelul joh. Die jongen is 31. Dan is een meerderjarig contract toch een logische keuze?
En hij klaagt niet, zegt alleen dat voor volle tribunes spelen in een voetballende ploeg aantrekkelijker is!
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 10:59
Ik ben het wel met je eens;-)
Vind ik leuk
pos +9748
dinsdag 5 juni 2018 om 11:09
Nee hoor meer dat hij de verkeerde motivatie heeft. De desinteresse druipt er van af.
Voor 4000 man spelen en dan roepen dat je het raar vindt niet meer in beeld voor Oranje te zijn. Het heeft toch met elkaar te maken natuurlijk.
Vind ik leuk
Deck010 +9833
dinsdag 5 juni 2018 om 10:40
Waarom niet meer oproepen voor het Nederlands elftal??
Als jij betere spelers op die positie hebt gezien, dan ben je waarschijnlijk de enige hier. Dan moet je stoppen met je mening verkondigen op VP en heel snel aan de slag gaan als scout of spelersmakelaar.
Vind ik leuk
pos +9748
dinsdag 5 juni 2018 om 11:23
Nou laat ik zeggen dat ik zelfs Kluivert nu al een klasse beter vindt. En als je zoals gisteren opeens switcht naar buitenspelers dan heb je pas echt wat aan iemand als Berghuis.
Ben het met je eens dat de keuze niet reuze is maar ik vind Elia weer oproepen gewoon een zwaktebod.
Vind ik leuk
Deck010 +9833
dinsdag 5 juni 2018 om 11:28
Nee hoor is geen zwaktebod. Hij heeft de laatste jaren meerdere keren laten zien een meerwaarde voor elk elftal te zijn. ik denk ook niet dat het een basisspeler is omdat hij te wisselvallig is, maar hij heeft altijd wel een aantal geniale momenten en zet hij de spits vrij voor de goal. En voor wat betreft Kluivert ben ik het zeker niet met je eens. Ik weet niet of je de wedstrijden van Jong Oranje gezien hebt? Daar liet hij heel duidelijk zien (nog) niet goed genoeg te zijn voor een volgende stap.
Vind ik leuk
pos +9748
dinsdag 5 juni 2018 om 11:36
Nee die wedstrijden heb ik niet gezien maar die wedstrijden heeft/had Elia ook genoeg natuurlijk. Ik vind het op 32-jarige leeftijd ofzo wel een zwaktebod.
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 12:11
@Deck010:
Ik hoop dat Monchi die wedstrijd ook gezien heeft dan!
Ik ben ècht doodziek als mijn Roma de hoofdprijs voor dit verwende papkereltje gaat betalen
Vind ik leuk
Deck010 +9833
dinsdag 5 juni 2018 om 13:20
Hoop het inderdaad ook ja......was echt een drama. Totaal geen inzicht en drive.
Vind ik leuk
Foebele +53312
dinsdag 5 juni 2018 om 10:06
Haha voor het geld naar Turkije gaan en dan roepen dat je voor zekerheid hebt gekozen.... Zou hij weten dat meerdere spelers bij verschillende clubs over de jaren heen geen geld ontvangen hebben in Turkije?
Vind ik leuk
SimonSays +7415
dinsdag 5 juni 2018 om 10:26
Hij wilde gewoon de zekerheid dat hij soms niet wordt uitbetaald ;)
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 10:35
Misschien heeft zijn zaakwaarnemer de zaken zo goed geregeld dat hij altijd betaald wordt.
Vind ik leuk
Foebele +53312
dinsdag 5 juni 2018 om 10:38
Volgens mij kun je daar als zaakwaarnemer weinig aan veranderen. Sommige spelers zouden wellicht voorrang kunnen krijgen, maar er zijn zat toppers die in Turkije gespeeld hebben en ook niet betaald hebben gekregen.
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 10:43
Als je zaakwaarnemer een Turkse advocaat in huurt en die een arbeidscontract op laat stellen met een bepaling erin dat het salaris elke maand gestort moet worden en er anders een boete volgt , wordt het risico al kleiner.
Zoals je zei je komt al in de groep met voorrang ;-)
Vind ik leuk
Foebele +53312
dinsdag 5 juni 2018 om 10:47
Haha ja zou kunnen, maar dan heb je nog geen zekerheid dat je ook echt wat ontvangt. :'-)
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 10:51
Klopt maar de clubs waar je die zekerheid wel hebt zijn niet dik gezaaid.
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 10:08
Typische reactie van een voetballer: met mn volle verstand 3 jaar getekend, wist van tevoren dat er maar 4000 man op de tribune zit. Ik heb gekozen voor zekerheid.
Maar toch wil ik weg en het maakt me niet uit waar ik heen ga.. Leuk voor de club waar je nu speelt
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 10:22
De ondankbaarheid en het gebrek aan loyaliteit is werkelijk schrijnend te noemen bij veel mensen in deze beroepsgroep.
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 10:13
Hij kiest dus voor (financiële) zekerheid bij een club met 4.000 toeschouwers. Hoe kan dat nou!? Dat is hetzelfde als dat Excelsior dit soort spelers haalt en ze nog een salaris kan betalen waar menig eredivisie club een puntje aan kan zuigen. Zitten ze met hun stadion bovenop een olieveld ofzo?
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 10:25
Dit is de club van Erdogan...... dan heb je wat meer privileges.
Vind ik leuk
Rodajc +18688
dinsdag 5 juni 2018 om 12:06
Bij Monaco is het toch ook zo?
Vind ik leuk
Smithsonian +43385
dinsdag 5 juni 2018 om 10:19
Terug naar feyenoord!
Vind ik leuk
Burton93 +111
dinsdag 5 juni 2018 om 10:27
Die goser brengt zichzelf gewoon nog steeds in de problemen met z'n grote muil.
zal het wel nooit afleren.

Kon ie beter in de zandbak voor 50 jurken spelen, maar dat hoef je niet meer te voetballen voor je geld daarna...
of ga anders na china...

natuurlijk kun je altijd terug naar rotterdam, al is het alleen maar om boetius te pesten.
Vind ik leuk
Senna +6207
dinsdag 5 juni 2018 om 10:49
Je zat toch bij een club met een groot en vol stadion
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 10:56
Voor een ander salaris.
Hij is 31. Ik snap het wel
Vind ik leuk
Tomajo +317
dinsdag 5 juni 2018 om 10:59
Elia naar Feyenoord terug en ze hebben een kampioenswaardige voorhoede (mits ze Nicolai en steven behouden) eens of oneens ?
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 11:19
precies maat
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 11:18
wat un dom gelul af en toe
Vind ik leuk
Stranger +6657
dinsdag 5 juni 2018 om 12:46
Hoe zo af en toe ? ;-)
Vind ik leuk
reggie +2027
dinsdag 5 juni 2018 om 11:30
Ajax grijp je kans, deze is beter dan kluivertje.
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 12:28
Nee!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 5 juni 2018 om 12:28
Ik vind het een dom ventje, domme uitspraken, domme keuzes

En van de voetballer Elia word ik ook niet warm

Van mij mag hij lekker in Turkije blijven, hij heeft zelf voor het geld gekozen, dan moet je ook niet na een jaartje gaan lopen mekkeren

Ik ben echt heel blij dat Ajax hem niet gehaald heeft toen daar ooit sprake van was, dat was geen goed huwelijk geworden
Vind ik leuk
Romo +1396
dinsdag 5 juni 2018 om 15:14
Je vrouw wilden toch zo nodig naar het buitenland, en dat je wegging bij Feyenoord
Dus lekker blijven waar je zit
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
dinsdag 5 juni 2018 om 18:28
Eerlijk gezegd vind ik het beste wel eraf bij Elia. Met zijn keuze om naar een nietszeggende clubje in Turkije te gaan geeft hij toch eigenlijk aan dat hij cash belangrijker vindt dan het sportieve. Ik zou Elia niet meer selecteren, liever een jongere speler die wel toekomst heeft. Berghuis vind ik het goed doen. Memphis en Promes kunnen aan de zijkanten en met Bergwijn en Kluivert hebben we nog twee jonkies.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws