'Details Kluivert-contract: meer salaris, Ajax bedingt doorverkooppercentage'

    'Details Kluivert-contract: meer salaris, Ajax bedingt doorverkooppercentage'

    vrijdag 8 juni 2018 om 07:28

    Diverse Italiaanse media hebben informatie over het contract dat Justin Kluivert op korte termijn lijkt te gaan tekenen bij AS Roma. De negentienjarige aanvaller gaat in Rome een stuk meer verdienen dan wat hij momenteel in Amsterdam krijgt.

    Kluivert gaat voor vijf jaar tekenen tegen een jaarsalaris van 1,4 miljoen euro per seizoen, meldt Premium Sport in Italië. Dat bedrag kan ieder jaar worden verhoogd. Ajax en Roma hebben in grote lijnen een akkoord bereikt, maar moeten wel nog de puntjes op de i zetten. Verwacht wordt dat de transfer spoedig rond gaat komen.

    La Gazzetta dello Sport schreef donderdag over een transferbedrag van rond de twintig miljoen euro plus vijf miljoen aan bonussen, maar Premium Sport meldt dat dat iets lager ligt en dat het totale bedrag uit kan komen op twintig miljoen euro, vijf miljoen minder. 14,4 miljoen euro wordt direct overgemaakt naar Amsterdam en 5,6 miljoen kan verdiend worden met bonussen. Kluivert heeft in Amsterdam nog een contract voor een jaar.

    Dat is nog niet alles, want directeur spelersbeleid Marc Overmars heeft een doorverkooppercentage weten te bedingen, schrijft Premium Sport. Mocht Roma Kluivert in de toekomst verkopen, dan strijkt Ajax negen/tien procent van het totale transferbedrag op.

    Poll

    Gaat Kluivert slagen in Rome?

    (11263 stemmen)

    Plaats een reactie

    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:31
    Als dit klopt dan verdiend Kluivert niet echt veel. Transferbedrag is erg laag. We gaan het zien
    Vind ik leuk
    Vato75 +2071
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:35
    14.4 miljoen voor iemand die volgend seizoen transfervrij is is veels te veel
    Vind ik leuk
    PRICE +25835
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:03
    Bedragen zijn op hol in de voetballerij
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:58
    Gisteren was het nog 25miljoen,het wordt al een stuk minder.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:17
    Hoog inzetten om hoger dan de marktwaarde uit te komen blijkt weer eens een prima tactiek...
    Vind ik leuk
    Castromann +5739
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:02
    Absoluut een koopje voor Roma..voor de speler met de meeste potentie bij ajax.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2288
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:15
    Koopje? 15 miljoen voor een speler die nog niks bewezen heeft? Ja tegen clubjes waar de verdediging nog net geen top klasse niveau heeft.
    Vind ik leuk
    Castromann +5739
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:20
    Popiejopie...
    Napoli haalde Driesje mertens ook op voor 14milj..... en mertens is nu min 3voudige waard en heeft napoli veel gegeven met zijn goals assist.
    Kluivert jr is min van dit niveau op die leeftijd wat mertens nu is.
    En als Roma in eigen land of ander land zon speler willen binnenhengelen betalen ze dubbele ook voor n 1jarig contract.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2288
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:26
    Kluivert minimaal van het niveau Dries Mertens?

    Ik weet niet aan welke drugs jij zit maar ik wil het ook wel proberen.
    Vind ik leuk
    Castromann +5739
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:36
    Goed lezen....... schreef erbij als hij de leeftijd heeft als mertens nu heeft. Dan heeft hij nog 10jr om door te groeien ;-)
    Vind ik leuk
    popiejopie +2288
    zaterdag 9 juni 2018 om 20:37
    Je hebt gelijk ik las er overheen maar toch vind ik niet dat Kluivert het niveau heeft wat Mertens had toen hij naar Napoli vertrok. Allemaal leuk en aardig maar wanneer hij Justin Jansen zou heten zou hij waarschijnlijk bij VVV op de bank zitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 15:07
    Zeker wel, Kluivert heeft Europa League finale gespeeld, kan kabouter Dries niet zeggen, Kluivert is zoiezo beter!
    Vind ik leuk
    popiejopie +2288
    zaterdag 9 juni 2018 om 20:45
    Moet hij serieus zo blij zijn met het behalen van een finale van een competitie die er eigenlijk helemaal niet toe doet.

    Kabouter Dries scoort anders even 28 doelpunten in 1 seizoen in Italië nog wel. En Kluivert?

    Heeft Kluivert eigenlijk al CL gespeeld? Dries wel... Of met zijn Land op een eindtournooi gestaan? Nee? Dries wel.

    Heeft Justin uberhaupt wel eens iets gewonnen? Dries misschien niet veel maar wel iets.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 20:49
    Ben je jaloers kleuter!
    Vind ik leuk
    popiejopie +2288
    zaterdag 9 juni 2018 om 22:38
    Jaloers? ik ben voor Ajax vriend, ik zat in het stadion toen Ajax de CL won dus heb niks waar ik jaloers op moet zijn.

    Dit gaat ook helemaal niet over Ajax vs psv. Dit gaat over Dries vs Kluivert.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 14:33
    ben jij dan al zó oud? Een tijdje geleden was dat hè.... En daarna was het ook helemaal niks meer met dat cluppie van jou. En (gelukkig) zal het ook nooit meer wat worden!
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    woensdag 13 juni 2018 om 15:17
    Jaloers dus...
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 15:20
    Zou niet weten waarop....
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    woensdag 13 juni 2018 om 17:38
    Da's dan een beetje dom 🤦‍♂️
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 22:03
    Oh ja en PSV zal nooit de Europa League finale halen zoals Ajax, jaloers menneke!!
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 14:34
    Nou je kunt beter niet in een EL finale komen dan hem op zo'n lachwekkende wijze verliezen!
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    woensdag 13 juni 2018 om 15:15
    Met beide elementen uit je zinnetje niet eens. De weg naar de finale was fantastisch en had ik niet willen missen. De finale was saai en werd beslist door een kans en twee doelpunten. Tweede doelpunt een Lucky pisbal. Ajax toonde veel te veel respect.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 15:20
    En vooral veel te weinig klasse!
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 14 juni 2018 om 09:03
    In die wedstrijd toonde het idd zijn klasse niet. Dat kan bij jonge talenten, dat weten we...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:05
    Lachwekkend?! Manu scoorde door 2 geluksdoelpunten!!
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    donderdag 14 juni 2018 om 08:04
    Ik bedoelde niet alleen de doelpunten. Het verschil in KLASSE was gewoon lachwekkend.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:56
    PSV zal nooit de finale halen,dus niet zeiken en niet jaloers zijn!!
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:29
    Wie spreekt er nou over PSV??? Ik in elk geval niet.... Ik had het met name over DIE wedstrijd, die het al lang geleden ingezette verval van het Nederlandse voetbal op bijzonder pijnlijke wijze duidelijk maakte. Geen schijn van kans, tegen een weliswaar gigantische grote club (sterker nog: de grootste ter wereld), maar óók een club die sportief gezien ook gewoon helemaal niet meer meetelt in de top van het Europese voetbal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:41
    Blijf jij maar lekker met je kut club Roda in de Jupiler League waar jullie thuishoren! Geen enkele Nederlandse club zal het ooit nog lukken zoals Ajax de finale halen!
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    donderdag 21 juni 2018 om 08:56
    Mijn club in Standard de Liège. In alle opzichten een maatje te groot voor de Nederlandse "Top"clubs….
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:31
    Ajax heeft daar van gewonnen grapjas
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    donderdag 21 juni 2018 om 09:00
    Er kunnen altijd méér clubs het geluk hebben on voorafgaande aan die finale wat derderangs clubs tegen te komen. Kwestie van geluk hebben. Maar als je dan uiteindelijk, na zoveel geluk, de finale mag spelen en zó afgedroogd wordt, dan vraag ik me af of je niet beter vanaf het begin gewoon thuis kunt blijven!
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:26
    Mertens is een geval apart. Die kan je niet met andere spelers vergelijken. Die schoot er op zn 20e in 35 wedstrijden bij AGOVV 3 in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:43
    Oh ja Mertens die tuinkabouter die riep dat PSV kampioen zou worden en uiteindelijk werd Ajax het! Dat was lachwekkend,!!!😁
    Vind ik leuk
    HupHolland +1496
    vrijdag 8 juni 2018 om 13:07
    10 goals voor een vleugel speler in 30 wedstrijden is desondanks toch wel een leuk aantal. Beter dan Younes in ieder geval.
    Vind ik leuk
    bully302 +127
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:32
    Meeste potentie?
    Nou moeten we niet gaan overdrijven natuurlijk over dit over het paard getild mennukuh.
    Vertel mij even wat hij in de afgelopen 2 jaar heeft laten zien.
    Precies een paar leuke wedstrijden en een paar doelpuntjes.
    Hij was geen talent van het jaar dus welke potentie dan
    Vind ik leuk
    Castromann +5739
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:00
    Jaap Stam en ruud vNistelrooij zijn ook nooit talent van het jaar geweest.....we weten allemaal hoe succesvol hun zijn geweest.
    Dus dat zegt niks.
    Vind ik leuk
    bully302 +127
    vrijdag 8 juni 2018 om 13:36
    Ik heb het bij ajax zelf heren.
    Heb het nog geen eens over talent van Nederland!!!!.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:03
    Ik zie het talent van Justin wel degelijk. Lekker zelfbewust, heerlijk om te zien spelen. Ajax heeft de kans om deze publiekstrekker langer te houden dom verspeeld en had over enkele jaren beduidend meer transfervergoeding kunnen verwachten. Wie zijn talent niet ziet, zich niet informeerde over de gang van zaken, diens commentaar is gewoon - inderdaad - bully shit.
    Vind ik leuk
    bully302 +127
    vrijdag 8 juni 2018 om 13:39
    Is jullie mening geen bully shot.
    Ieder mag zijn eigen mening schrijven.
    Overtuig mij maar waarom hij dan zo'n groot talent is en een gemis bij ajax zou zijn.
    Want laten we eerlijk zijn hij heeft nog geen eens een stabiel eredivisie jaar gespeeld
    Vind ik leuk
    JJD +300
    vrijdag 8 juni 2018 om 16:16
    Hij teert alleen maar op zijn bekende achternaam. En met een geldwolf als moeder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:26
    Het is maar goed dat jij de leiding niet hebt bij Ajax 😂
    Vind ik leuk
    hans59 +224
    vrijdag 8 juni 2018 om 15:11
    En dat bepaal jij, onderbouw dit maar eens
    Vind ik leuk
    Vato75 +2071
    vrijdag 8 juni 2018 om 15:22
    Als ik dat nog moet onderbouwen dan snap je er niet veel van
    Vind ik leuk
    hans59 +224
    zondag 17 juni 2018 om 16:08
    Ik denk eerlijk gezegd dat je de huidige transfermarkt niet volgt maar dat hoeft je niet want jij snapt het al😁
    Vind ik leuk
    Vato75 +2071
    zondag 17 juni 2018 om 22:12
    Volg ik wel daarom juist normaal betaald niemand dat bedrag voor zo een speler en zeker niet met aflopend contract
    Vind ik leuk
    hans59 +224
    maandag 18 juni 2018 om 10:21
    Alleen Roma was niet de enige die geintreseerd was en dan over de werkwijze van Raiola maar te zwijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:35
    Dat roep ik ook regelmatig. Daar hoeft Ajax het op dat gebied toch niet van te verliezen?
    Onbegrijpelijk trouwens wat die jongen voor risico’s neemt voor 40% meer loon.

    Als deze deal klopt heeft Overmars het aardig uitonderhandeld.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3916
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:39
    Heeft Overmars weer keurig gedaan idd!

    En voor Kluivert ook een mooi inkomen om de bank of tribune warm te houden! Wat verdienen spelers die wel spelen bij Roma?
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:04
    Tekengeld!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:37
    Niet echt veel? Man hij verdient als 19 jarige al veel meer als menig hardwerkende Nederlander.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:41
    Ik vergelijk binnen de groep voetballers. Vergelijken met het normale volk is sowieso zinloos
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:44
    Ja daar heb je gelijk in maar dan is het in mijn ogen nog veel te veel voor een 19 jarige. En dan bedoel ik 19 jarige over het algemeen. Door deze bedragen gaat het voetbal naar de klote. Heb je ooit een miljonair hard zien rennen? ik niet hoor:).
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:54
    Real Madrid trekt een 17 jarige aan voor 45 miljoen euro.

    Hoezo is dit dan te veel?

    En ja ik heb miljonairs zien rennen.. naar geld toe.. ze hebben nooit genoeg.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:59
    Meen je dit Morris vraag je mij op een serieuze manier hoezo is dit te veel?
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:00
    nogmaals ik vergelijk binnen de groep profvoetballers.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:07
    Weet ik. Maar dan zijn deze bedragen over zijn geheel gezien nog veel te veel.
    En gaan we specifiek naar Kluivert kijken dan is het al helemaal te veel. Deze jongen heeft toch nog niets laten zien. In alle wedstrijden waar het er om ging kwam hij zwaar te kort.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:09
    idem voor dat gassie van 17.

    Ik heb wel een waardeoordeel over de marktwerking, echter ik heb er geen invloed op.
    Dus bekijk ik het vanuit die hoek.
    Dan zeg ik: te weinig.
    Vind ik leuk
    John M. +4467
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:20
    Als je naar een normale competitiewedstrijd in bv. Spanje kijkt zie je 22 miljonairen rennen.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:24
    Maar er komt een punt waarop ook zij zeggen :

    Pfff waarom zou ik het nog doen want ze kunnen mij toch niks meer maken.
    Vind ik leuk
    John M. +4467
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:26
    Ja, dan zijn ze multimiljonair.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:42
    Maak van menig maar 97% van de inwoners
    Vind ik leuk
    putje101 +98
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:17
    Nee... geen 3% ofwel een half miljoen mensen verdienen een dergelijk salaris jou reactie is dom.
    Vind ik leuk
    _Mark +827
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:23
    Noem iemand zijn reactie niet dom als je zelf het verschil tussen jou en jouw niet weet.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:41
    Het is nog een puber en hij heeft wat wedstrijden in de ED gevoetbald dus daarnaar kijkend is het wel veel. Niet vergeten dat deze jongen helemaal nog niet hoort te gaan en dat dat vaker fout als goed gaat
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:44
    Bestempelt als groot talent. International. Ajax op zijn cv.
    25 miljoen vind ik passender
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:57
    Dat is inclusief ajax bril. Als je gewoon je ogen openend. Wetend dat hij geen vaste basisspeler was, geen dragende/beslissende speler, nog nooit kampioen geweest of überhaupt een prijs gewonnen, een speler die echt héél graag weg wil en nog maar een 1 jarig contract heeft. Ja dan kun je wel zeggen dat je de jackpot hebt met 14 miljoen ex bonussen en doorverkoop!
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:59
    openend?

    toen ben ik gestopt met lezen..
    Vind ik leuk
    Degraaf +15517
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:07
    Ik ook, maar nu neem ik maan88 toch al niet serieus over Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:08
    Ze kan niet eens zingen :-)
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:08
    Hoezo niet serieus? Alle punten die maan opnoemt zijn op waarheid gebaseerd.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:29
    wat is waarheid? hoe meet je dat?
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:45
    Zijn toch gewoon feiten. Zet die zonnebril eens af en ben eens reëel. Lijkt wel of je dat niet kan als het om een speler van jou clubje gaat.

    Was hij basisspeler bij oranje? Nee!!
    Was hij dragend en beslissend bij Ajax? Nee!!
    Is hij kampioen geworden? Nee!
    Heeft hij nog een 1 jarig contract? Ja!!



    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:52
    hij schrijft nergens over basisplaats in oranje. sorry ik lees het niet..

    Hij is basisspeler bij Ajax. Daarmee is hij tevens een dragende speler, immers hij speelt wekelijks. Beslissend zal je moeten definiëren.. wat is beslissend?
    kampioen nee. nou en.. Dat bepaald een waarde niet.

    feiten zijn dus niet zomaar feiten. Je verwijt mij een zonnebril op te hebben. Betekent dat ik dan niet iets kan beoordelen? indien dat zo is dan zijn we snel uitgepraat. je neemt mij toch niet serieus.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1983
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:57
    Je zegt zelf international, waarop hij reageert dat hij geen basisspeler was. En dragende speler, ach laat ook maar, begrijpend lezen is niet interpreteren naar hoe je het zelf graag wilt zien. En nee ik neem jou daarin dus niet serieus.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:59
    prima. ik kan prima een discussie voeren maar zodra mensen er niet uitkomen, worden ze persoonlijk.
    erg sterk..
    Vind ik leuk
    Romario9 +10710
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:19
    Flauw. Inhoudelijk heeft ie gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12004
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:35
    Geen basisplaats en dan zwg je dat hij gelijk heeft?
    Vind ik leuk
    Bullet +2918
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:06
    Waarvoor helpt het kampioenschap? Ik kan heel wat grote spelers opnoemen zonder kampioenschap. Bij PSV brengt een speler niks meer op door dat ene behaalde kampioenschap. Dat is supporterspraat. Dat interesseert een club niks.
    Vind ik leuk
    DrJ +939
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:35
    Wordt een Castaignosje! Over een paar jaar verhuurd aan Heerenveen of zo. Of naar een middenmoter in Turkije of Portugal.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:07
    Exactemundo!
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:51
    In totaal 20 miljoen + doorverkooppercentage voor een snotjong met een 1 jarig contract vind jij laag?
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:55
    ja
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:58
    Dat bedrag krijgt een club als Feyenoord voor z’n sterspeler
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:59
    Wat kan ik daarmee? Ajax krijgt gewoon meer geld voor zijn spelers. Vanuit dat perspectief redeneer ik.
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:31
    Waarom snotjong er bij schrijven?
    Vind ik leuk
    JJD +300
    vrijdag 8 juni 2018 om 16:34
    Omdat dat zo is.
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    vrijdag 8 juni 2018 om 17:05
    Want? Omdat hij voor zijn toekomst kiest?
    Vind ik leuk
    JJD +300
    maandag 11 juni 2018 om 02:52
    Nee omdat ie nou al naast zijn schoenen loopt met zijn bekende achternaam.
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    maandag 11 juni 2018 om 22:07
    Heb ik niet gezien van hem, en jij ook niet!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17873
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:55
    Kluivert zal zeer ontevreden zijn, want hij wil 1,5 miljoen
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:58
    Ach Ajax heeft hem een prima bod gedaan.
    De rancune van Raiola heeft een grote rol gespeeld. ik denk dat het percentage van 40% bij doorverkoop de nekslag was.
    Kluivert kan ahv prestatiebonussen hetzelfde verdienen als bij Roma.
    Kluivert zal bij Roma geen 40% krijgen van een toekomstige transfer.
    Raiola verkoopt hem nog wel 5x. Dat levert hem veel geld op.
    Vind ik leuk
    Stranger +4389
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:25
    Leg die prestatiebonussen eens uit?
    En dan ook meteen even het verschil bruto netto mee laten tellen.
    Hoe weet iedereen wat Ajax hem voor bod gedaan heeft?
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:31
    Ajax is niet gek al denkt iedereen van wel.
    Ajax werkt al jaren met prestatiebonussen. winnen van prijzen etc. Daar kunnen spelers veel geld voor krijgen. dit moet ook een drive zijn om optimaal te presteren.

    Vind ik leuk
    Stranger +4389
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:50
    Dan is die drive toch niet hoog genoeg geweest.
    Plus als je elke keer weer je beste spelers verkoopt ook wel moeilijk om bonussen binnen te harken.

    Dan is het geen wonder dat Raiola 1.5 miljoen eist en een doorverkoop percentage.

    Het is namelijk heel mooi als je 7.5 ton verdient en als je prijzen wint ook nog 7.5 ton, maar als je het materiaal niet hebt om prijzen te winnen heb je toch maar 7,5 ton;-)
    Jij zegt Ajax is niet gek maar spelers/ zaakwaarnemers ook niet.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:54
    Ja dit is de boel omdraaien. Kluivert en Raiola bepalen of het team genoeg kwaliteiten heeft. dit is zo non discussie. Ajax hhad vorig seizoen genoeg kwaliteit om kampioen te kunnen worden. De spelers moeten het doen he!! En Kluivert hoort daarbij.

    Lekker motiverend om elke maand 1,5 miljoen te krijgen zonder enige prestatiebonus.
    De generatie van Kluivert moeten juist geprikkeld worden omdat het niet uit hun zelf komt.
    Vind ik leuk
    Stranger +4389
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:20
    Elk verhaal heeft twee kanten.
    En als Ajax genoeg kwaliteiten had gehad om kampioen te worden , hadden ze niet door Twente uitgeschakeld hoeven te worden in de beker en laten we nog maar niet praten over Rosenborg.
    Vind ik leuk
    PRICE +25835
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:03
    Basis speler komend seizoen heb zwaar mijn twijfels over.
    Benieuwd of het harde italiaanse voetbal hem.ligt
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:10
    we gaan het meemaken. Hij kan zomaar slagen.
    Roma is niet de grootste club in Italie dus hij krijgt zijn kansen wel.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:10
    Nee dus, die fileren ze in Italië wel binnen de kortste keren. Daar houden ze (terecht) niet zo van dit soort hopeloze figuren!
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    vrijdag 8 juni 2018 om 17:07
    Waar baseer je dat, hopeloze figuren op?
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:14
    Belasting in Italië is een stuk lager. Bovendien staat er dat het salaris oploopt.

    Vergelijk dat met het salarisplafond van Ajax, waarbij een deel ook nog eens variabel is via een dikke kampioensbonus.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:16
    Zet dat in verhouding tegenover een basisplaats. Vlieguren maken, kwaliteit verbetering. En dan de klapper maken.

    Ik geloof niet in deze weg
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:56
    Dat is wat anders, maar zijn vaste beginsalaris is al dubbel van het maximum bij Ajax. En daar ging jouw opmerking toch over?

    Het op het spel zetten van zijn carrière weegt dit niet tegenop. Maar goed, we hebben het over een jongen die tot 15/16 jaar niet extreem opviel en vervolgens na een handvol wedstrijden in de o19 en een enkele in Jong zo doorstootte naar Ajax 1 en zich zelfs mocht melden bij Oranje. Dat alles in rond de 2 jaar. Die heeft zo verschrikkelijk veel zelfvertrouwen dat hij geen barrières meer kan zien.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:24
    1,4 is dubbel?

    Leg uit
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:51
    Ajax is max 1 miljoen incl bonus voor kampioenschap van 3 ton.

    Houd je aan vast salaris 7 ton over en dat is de helft van 1,4. Na belasting nog ruim minder dan de helft.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:56
    ah zo. Ajax kan ook tekengeld geven hoor. Daarin zit veel speling.

    volgens mij krijgt Huntelaar meer dan 1 miljoen. Ajax betaalt dit echt wel. Alleen is Kluivert nog niet zover om dit te kunnen eisen. Al vindt Kluivert van wel.
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:07
    In die laatste alinea zit hem de kneep. Huntelaar krijgt meer doordat hij kort tekende en dan bijtekent. Tekengeld.

    Dat zou Kluivert ook krijgen en krijgt hij bij Roma ongetwijfeld ook en vast ook weer een veelvoud van in Amsterdam.

    Bij Ajax komt hij ook pas net kijken alleen haalde hij alle stappen waarvoor je bij Ajax normaal gehonoreerd wordt met salaris verhoging (verbeterd contract) in iets minder dan twee jaar. Dus van eerste jeugdcontract, via debuut en basisplaats, tot Oranje debuut. Dan schiet je in theorie in ene door naar het maximum. Onterecht gezien het feit dat hij nog geen heel seizoen basiskracht is, maar Raiola weet dat wel te verkopen aan de familie. En dan nog een schepje er bovenop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:48
    Zet dat eens tegenover lekker in Rome wonen. Ik geef Kluivertje groot gelijk. Een vrij matige voetballer die zijn schaapjes al op het droge heeft. Wat nou als hij volgend seizoen in Amsterdam op de bank was beland, gepasseerd door Bandé of een andere aankoop/jeugdspeler of een flinke blessure opgelopen. Dan was PEC zijn volgende stap geweest. Goed gedaan Justin.
    Vind ik leuk
    Starkoo +575
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:30
    Had hij beter bij Ajax kunnen blijven die 4 ton meer is pinot!
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:46
    Inderdaad ik hoop dat er in Italië ook voedselbanken zijn voor die jongen... 1,4 miljoen, dat wordt op een houtje bijten.....
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:31
    @Morris
    Ja of Kluivert verdient niet veel of Ajax krijgt een laag bedrag,
    transferbedrag schijnt bij de eis van doorverkoop percentage lager te zijn.
    Het is een gok, want Kluivert kan ook floppen in Italie.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:32
    Laag? Jochie had toch nog maar één jaar n contract?
    Als n Nederlandse club 15 miljoen, met n doorverkooppercentage én bonussen kan regelen om n nog maar 1 jaar doorlopend contract af te kopen? AlsDan is dat n transfer met grote internationale allure, de grootste stunt van Overmars tot op heden.
    En dat voor n jochie die hooguit n krap seizoen basisspeler is geweest, en echt maar sporadisch iets van z'n kwaliteiten heeft getoond?
    Nogmaals, grote stunt van Overmars.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:47
    in NL zijn we al snel tevreden. De prijzen moeten omhoog conform de markt.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:50
    Nou, dat is dan aardig gelukt. 20 Miljoen en n nog te vangen doorverkooppercentage voor 1 jaar af te kopen, Marc breekt alle records.
    Dit zou zelfs in Spanje Italie Duitsland n stunt zijn.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:51
    nee joh.. daar leggen ze zo 40 miljoen neer..

    We snappen er geen reet van in NL.

    Ze lachen ons gewoon uit. We zijn een veredelde Action :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:02
    Totaal met je oneens, Morris. We gaan al met onze prijzen omhoog maar je mag onze NLe markt niet vergelijken met n gemiddelde topcompetitie. Lui die daar hebben gespeeld hrbben hun kwaliteiten al bewezen en daar zijn de transfers ook naar (al betaald niemand 40 miljoen om t 1_jarig contract van n jochie af te betalen).
    Speel je n jaartje bij Ajax heb je internationaal echt nog niet zoveel laten zien, simpel. En is dat bedrag echt mooi.
    Zoals een evt. transfer van De Ligt voor 40? 50? miljoen ook n prachtige zet van Marc zal zijn. Daar steken de 3 tot 7 miljoen die Feyenoord voor n contractjaar vangen, schril bij af. Overigens terecht. Daar loopt geen De Ligt rond.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:09
    je huid duur verkopen.. Dat moet ons motto worden.
    Al het andere is niet relevant.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    vrijdag 8 juni 2018 om 15:57
    Hoe meer hoe beter. En Marc is er al mee begonnen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:04
    Misschien wel laag, maar nog altijd een keer of 5 te hoog voor die luie, over het paard getilde, flapdrol....
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    vrijdag 8 juni 2018 om 17:11
    Waar baseer jij die uitspraken toch op?
    Lui? Flapdrol? Over het paard getild? Hoe dan?
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    maandag 11 juni 2018 om 09:05
    Perceptie...
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    maandag 11 juni 2018 om 21:39
    En dat allemaal omdat hij voor zichzelf kiest.
    Hij heeft geen fuck met jouw of mijn mening te maken.
    Laat ieder is doen wat hij voor zichzelf het beste vind, zonder iemand voor van alles uit te maken. Als jij de keus zou hebben zou je exact hetzelfde doen.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 15:13
    Als ik de keus zou hebben was ik al lang in Rome en in elk geval NOOIT bij Ajax geweest. KC...
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    woensdag 13 juni 2018 om 17:04
    In je keel!
    Vind ik leuk
    14forever +8377
    vrijdag 8 juni 2018 om 14:05
    Zelfde.als wat Kluivert bij Ajax.wou gaan verdienen. De transfersom lijkt mij ook een beetje laag.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 14:30
    Transfersommen zijn ALTIJD belachelijk hoog. En deze slaat alles. Voor een spelertje dat net komt kijken (en NOOIT) een behoorlijk niveau zal bereiken is dat minstens 4 keer te veel.
    Vind ik leuk
    Simsalabim +983
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:31
    Hou toch eens op over die Kluivert, heeft niets maar dan ook he-le-maal niets bij AS Roma te zoeken
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:50
    Klopt, daarom moet ie daar ook lekker heen. Niet zijn fout, maar die van Roma. Gefeliciteerd Justin, groit gelijk heb je.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 15:15
    Kluivertje, Kluivertje aan de wand.

    Wie is de arrogantste kwal van het hele land?
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:31
    1.4 miljoen....... en bij ajax zou het 1 miljoen gaan . bij ajax zou hij alles spelen en dat moet ik bij roma nog maar zien
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +180
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:33
    Gezien zijn vorm van de laatste maanden en de concurrentie op die positie had hij bij Ajax niet alles gespeeld.

    Een prima deal voor Ajax, een jeugdproduct verkopen en met de opbrengst de miskopen Bandé en Labyad financieren. Als je zoiets in het bedrijfsleven doet krijg je een dikke bonus ("ja...je hebt het geprobeerd en we hebben er geen geld mee verloren"). Ik zeg Overmars for president!
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 14:22
    Hijzelf èn 1,4 miljoen op de bank! Prima tòch zou je zeggen. Neen: want dan hebben we volgend jaar vanaf maart opnieuw dagelijks al dit soort onzinberichten op VP. Alleen zal het dan gaan om clubs als 1.FC Köln of Differdange. Zijn eigen niveau dus...
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:31
    Hij is niet eens in nederland geslaagd, dus Italie zie ik het zeker niet gebeuren, wordt tweede Memphis
    Vind ik leuk
    JT5142 +539
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:34
    Daar doe je Memphis echt te kort mee, hij was met afstand de beste speler van de ED toen hij weg ging, alleen heeft hij een verkeerde stap naar ManU gemaakt.
    Kluivert zn goede wedstrijden zijn op 1 hand te tellen, maar ik ben blij dat ie opdondert. Over het paard getild ventje
    Vind ik leuk
    Rondebal +401
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:36
    Zover als Memphus komt hij niet eens! Memphis ging van United naar Lyon, Kluivert gaat van Roma naar Almere City
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:45
    Als Ajax hem maar niet terugneemt ! en het liefst helemaal niet in de ED en graag ook niet in Spanje en de PL. Dan kan ik lekker elk weekend mijn wedstrijden kijken zonder misselijk te worden. Dat jochie denkt echt dat hij heel was is, maar wie ze schuld is dat? Hij heeft zichzelf niet opgevoed neem ik aan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:39
    Voor een carrière als die van Memphis zou hij zich niet hoeven te schamen. Die doet het nu prima!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:47
    Memphis had bij Manchester meer kansen moeten krijgen, ga er maar aanstaan het loopt daar shit, en je bent nog zo jong
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 13 juni 2018 om 14:23
    Met zijn houding en "uitstraling" schoppen ze hem in Italië doormidden! Ik geef hem 4 wedstrijden.....
    Vind ik leuk
    aartstyle +700
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:32
    Lekker man! Rustig op het bankje zitten (moet hij er wel eerst opklimmen) in Rome, beentjes omhoog. Lekker de miljoenen binnen harken en niet meer voor de interlands hoeven te verzamelen. Wellicht kan hij ook een youtube ster worden net zoals Shane. Gaat Justin zich richten op de pizza en pasta.

    Kortom ik heb er weinig vertrouwen in, laten we hopen dat justin mijn ongelijk bewijst.
    Vind ik leuk
    Thijs76 +289
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:33
    Echt jammer. Ik denk toch ook dat het beleid het het afgelopen jaar een aantal spelers irriteert. Volgend mij hadden Justin en Mathijs echt de intentie om te blijven. Maar na 3 trainers binnen een kalenderjaar zijn ze het vertrouwen kwijt. En de klik met ten Hag is er dus niet. Als Frank de Boer of Bosz er nog zaten waren ze nog een jaar gebleven. Ben ik echt van overtuigd. Dus Marc en Edwin, werk aan de winkel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:50
    Yess
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:34
    € 20 miljoen is een mooi bedrag voor een speler die zelfs Younes niet kon doen vergeten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:34
    Maar het ging hem niet om het geld.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19450
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:35
    Dat het iets "later" ligt is niet erg.
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:37
    Negen/tien schrijf je toch zo: negentien? ;)
    Had verwacht dat hij meer zou gaan verdienen. 15-20 miljoen is prima voor hem. Heeft nog 1jarig contract en hij wil weg. En heeft nog geen compleet seizoen kunnen overtuigen.
    Ik hoop voor hem en het Nederlands elftal dat hij het goed gaat doen daar.
    Succes Justin!!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19450
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:44
    9 / 10% kan ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:40
    Veel te veel voor een mannetje die vooral uitblinkt in grote praatjes.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4136
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:42
    1,4 miljoen is niet veel, vinden velen blijkbaar, ik kom er net niet aan :P
    Maar dat ter zijde, het verhaal vertelt niet of het bruto of netto is... kan zomaar netto zijn in Italie...
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:49
    Kan hij mooi de schuld van pa afbetalen of samen mooi gaan gokken de snuivers
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:02
    + 20% van de totale som gaat naar Raiola niet te vergeten. Is van de week bekend geworden.
    Vind ik leuk
    DeNelis +132
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:07
    Misschien niet netjes van mij, maar ik hoop oprecht dat het helemaal niks met je wordt. Lekker over een paar jaar bij het grofvuil en jezelf aanbieden bij clubs uit Kazachstan ofzo. Deze houding terwijl je nog niks hebt gepresteerd!? Ajax is vele malen groter dan jij kluivertje!
    Vind ik leuk
    rinirat +1798
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:09
    Ik geloof hier helemaal niets van.
    Ajax doet echt geen water bij de wijn.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:51
    Aqua y vino
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:13
    Deze speler wordt door een rat van een zaakwaarnemer naar de donder geholpen doordat hij veel te vroeg naar het buitenland gaan, diverse jonge spelers zoals Kishna hebben de zelfde fout gemaakt en waar spelen ze nu doordat deze man het schijnbaar beter weet dan de trainers die dagelijks met hem om gaan, denk het niet , zoals Driessen schrijft dat die rat opeens niet in de arena mag zeer zeker want door zijn misselijke manier van zaken doen gaan spelers naar de donder en komen op de bank terecht en spelen niet meer !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 08:13]
    Vind ik leuk
    Stranger +4389
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:34
    Wat een onzin!
    De tijd dat spelers met handen en voeten aan clubs gebonden waren is voorbij.
    En als Ajax ( of welke club)niet wil betalen dan gaan ze naar een andere club.

    Maar als werkgever neem ik alleen nog maar Ajax supporters aan. Die zijn met minder tevreden en gaan niet bij de concurrent werken voor meer geld;-)
    Als ze dan ook nog leren altijd te komen en niet eerder weg te gaan heb je de ideale werknemer(grapje)
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:04
    Waarom tekenen ze een contract, het lijkt mij dat er zeer dat de club dan een vergoeding mogen vragen en wat jij schrijft dat spelers niet gebonden zijn lijkt mij dat contracten er zijn om nagekomen te worden en als men wil weggaan zal daar ook een redelijke transfersom tegenover moeten staan !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    Stranger +4389
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:22
    Dan verkoopt Ajax Kluivert toch niet! Gaat hij volgend jaar weg .Ajax wil dat Kluivert bijtekent en anders verkopen ze hem. Kluivert wil tegen voorwaarden bijtekenen , maar daar wil Ajax niet aanvoldoen. Het verhaal is simpel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:17
    Nu heb je wat je wilt,arrogant mannetje.en nu tekenen en opzoute!
    Vind ik leuk
    Stranger +4389
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:19
    3 kranten 3 verschillende contracten;-)
    Het lijkt wie van de drie wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:20
    Doorverkooppercentage wordt terugkopen met een korting.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:30
    Elke dag hetzelfde hier, 100 berichten per dag over die Amsterdamse kindercreche
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:23
    Wat doe je hier dan.
    Moet je? ben je verslaafd aan de site?
    Ga je neus snuiten en ga lekker buiten spelen dan of zo
    Vind ik leuk
    Budazonen +290
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:45
    Wat een hongerloontje. Kon Ajax dit niet betalen dan?
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:49
    Die jongen wordt daar volledig onder de voet gelopen. Geldvernietiging van AS Roma. Wel een mooi bedrag voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4955
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:59
    Ik vind het nogal bizar dat Kluivert deze stap gaat zetten. Is er niemand die hem adviseert? Hij zou jaren basis kunnen spelen, dragende speler van Ajax kunnen worden, steady bij het Nederlands elftal kunnen zitten. Nu gaat ie naar Rome, heeft nog minder laten zien dan Kishna destijds. Ryan Babel was een groter talent, ging ook te vroeg, was wel al 21. Deze man is 19, gaat naar een vreemd land, moet een moordende concurentiestrijd winnen en raakt hierdoor zijn basisplaats en uitzicht op NL elftal kwijt puur voor wat geld.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:08
    Laat Kluivert maar zuinig zijn op die 7 miljoen, want kan me niet voorstellen dat hij daarna nog zo'n salaris gaat verdienen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:13
    Prima, 1 jaar contract 15 miljoen + kans op 5 miljoen extra. 1 diva minder
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:21
    Het doorverkooppercentage is heel belangrijk.
    € 15 plus is dan een hele goede deal.
    Vind ik leuk
    Godin1 +863
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:23
    Hehe, einde van de soap in zicht. Ik hoop dat hij gaat slagen, maar vrees van niet. Zijn mentaliteit is het grootste gevaar voor dit knulletje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:25
    Leuk bedrag voor iemand die het daar niet red goed gedaan door Marc . Dan het door verkoop clausule als hij constant word verhuurt heb je daar niks aan en als hij voor veel minder word verkocht over een 2 jaar naar PEC Zwolle of zo ook niet.
    Vind ik leuk
    Franciscus +125
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:30
    Welkom bij de volgende 68 spelers, Justin. Je gaat geheid mislukken. God straft altijd direct.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:18
    Heet je nou Franciscus of Memphis?
    Vind ik leuk
    dezink +1140
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:32
    Eindelijk weer Kluivert nieuws ...het was even afkicken de laatste 8 1/2 uur...
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:32
    Krijgt Ajax 3 ton of over 2 jaar....
    Vind ik leuk
    Lesseh +68
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:40
    Voetballers als Justin Kluivert moet je gewoon laten gaan, deze jongen heeft niets met Ajax en gaat louter voor het geld.
    Ik vrees het ergste voor Justin Kluivert, hij zal niet slagen bij AS Roma met zo'n mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Gerro +5759
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:51
    Eindelijk weer Kluivert nieuws
    Vind ik leuk
    jayjay49 +72
    vrijdag 8 juni 2018 om 09:53
    Belachelijke prijzen voor een voetballer die nog NIKS heeft gepresteerd!!
    Vind ik leuk
    RR12 +334
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:09
    Hoe kan dat nou?? We praten hier over het beste talent sinds lichtjaren!!! O nee, dat was de Ligt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:11
    Voor alle Ajaxieden......wees blij dat die snotneus weg is!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3434
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:11
    Over 2 jaar wordt Kluivertje voor 2 miljoen verkocht. Dan moet Ajax dus 10 procent over 12,4 miljoen bijbetalen
    Vind ik leuk
    stefvo +743
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:13
    Toch een goeie deal, we zullen over een paar jaar nog 16 miljoen kunnen bijschrijven wanneer Kluivert zijn transfer voor 160 miljoen maakt.
    Vind ik leuk
    jvh93 +152
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:21
    Voor hetzelfde bedrag als ze krijgen Jahanbakz binnenhalen en je hebt een betere vervanger dan Kluivert was (ondanks dat Kluivert wellicht meer potentieel heeft/had). Bar weinig laten zien voor iemand met zo'n grote mond, zal blij zijn als hij weg is. Ik gun hem het beste, maar hoop stiekem dat hij toch in zijn carriere in gaat zien dat hij een enorme fout begat met zijn zogenaamde "Ajax-hart".
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:32
    Dik € 14 miljoen en nog wat bonussen voor een over een-paard-getilde voetballer met een te groot ego die nog maar éénjarig contract had bij Ajax is meer dan voldoende. Kluivertje wist afgelopen seizoen meestal alleen maar te scoren tegen clubs uit het rechter rijtje zoals Excelsior, FC Groningen, Willem II, Roda JC, FC Twente en Sparta. In de topwedtrijden was Kluivertje zo goed als onzichtbaar. Kluivertje heeft niets te zoeken in de Serie A waar wel wat betere verdedigers opgesteld staan in vergelijking met onze Micky Mouse Competitie. Kluivertje gaat Mandy van der Meijde, el Ghazi, Kishna, Milik, etc. achterna waardoor de kans groot is dat Ajax kan fluiten naar de afgesproken bonussen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:44
    Ik ben blij voir Justin . Al die vervloekingen die hij moest incasseren vind ik heel erg . Hij verdient het niet . Hij is een goeie jongen
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1203
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:55
    Voor Ajax is deze deal na de ontstane situatie een prima deal.... Vastbedrag van bijna 15 miljoen, dan nog hoogstwaarschijnlijk 3 a 4 miljoen bonussen (sommige bonussen zijn vrij gemakkelijk te behalen) en dan.... als Kluivert daar mocht slagen zal hij voor misschien wel meer dan 60 miljoen verkassen, dan pakt Ajax nog eens 6 en komt het totaal uit op 25 voor een 1 jarig 19 jarig talent... prima deal. Mocht Kluivert niet slagen dan kan Ajax altijd zeggen: zie nu wel dat je veel te vroeg bent vertrokken, raakt kluivert in vergetelheid en pakt Ajax voor zo n voetballer altijd nog tussen de 15 en 20 miljoen
    Vind ik leuk
    Mass +4455
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:02
    Die bonussen kunnen ze naar fluiten. Hij zal weinig spelen...geen kampioen worden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:03
    Moet zich nu bewijzen in italie
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:04
    Knap voor een speler die alleen uitblink tegen de laagvliegers in de eredivisie
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3833
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:06
    Jonge spelers moeten minuten maken die hij van Ajax kreeg om zo nog meer ervaring te krijgen en dat moet ik nog maar zien dat hij die ook krijgt bij Roma. Niet 1 NL talent die onder begeleiding naar het buitenland vertrok is ook daadwerkelijk geslaagd en dat moet toch te denken geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:17
    Kluivert hoerenjoch
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:21
    Jochie heeft nog niks bereikt en een verschrikkelijke hoge eigendunk. Ik wens hem veel succes in het buitenland.
    Dat Ajax voor een dergelijke speler nog maximaal 20 miljoen weet te vangen, wetende dat die volgend jaar gratis weg zou lopen... Chapeau marc!
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:22
    Daaaaag Justin Daaaaaaag doodskopaapje
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:27
    Ik zie Kluivert al niet meer als Ajacied, hoop voor het nederlands elftal dat hij zo groeit dat desnoods dankzij hem we weer op het volgende ek zullen zijn en met wel goede jeugd van een 20 jaar kan dat ook
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:36
    Succes ermee.

    Je krijgt zo langzamerhand kotsneigingen van al dat kluivert gezeik.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5017
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:42
    Typisch Italiaans. Voor Younes stelde ze 5 miljoen aan Ajax, maar dat worden er ook al 5 miljoen minder, tot niks dus.
    Nu bij Kluivert betalen ze ook al 5 miljoen minder dan gesteld en nu willen ze sterkhouder Ziyech.
    Als Marc slim is, verkoopt hij die voor een betere prijs aan een niet Italiaanse club.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:49
    Als hij zijn contract daadwerkelijk uitdient zou hij mooi het laatste half jaar mee kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:56
    Hoop dat deze ladyboy word verkracht in rome
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:59
    Hopelijk slaagt hij niet..
    Vind ik leuk
    peinke +1893
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:02
    Kunnen die quotes boven iedere kop van die Lil'Kluivert eens weg. Ik zou graag nu eens de werkelijke transfer lezen en verlost zijn van dit eeuwige gezanik over deze blaag. Als er een geen Ajacied blijkt te zijn, dan is het deze poenjager + mama + aanhang!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:08
    Over het paard ....
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:10
    neen hij gaat niet slagen.....reden ....te jong uit het nest getrokken en daar komt hij tegenover echte slopers te staan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:23
    Volgend jaar transfervrij, strik erom, enkeltje Rome erbij. Volgende patiënt. Om youness taferelen te voorkomen. Verdient daar dus maar een beetje meer dan in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:30
    deze jongen had gewoon bij ajax moeten blijven dan had hij nog wat kunnen rijpen want als het niet gaat zoals de trainer het bedacht had dan zit hij lekker op de bank net als dephay en blind. Wel lekker je centjes op je bankrekening maar niet spelen let maar op. Hoopt dat hij het red hij is nog zo jong moet nog een hoop leren.en het niveau ligt vele malen hoger. Wens hem veel succes het is een leuk spelertje en hij durft teminste. Het nedelandse voetbal zal hem zeker gaan missen. De genen die kunnen voetballen vertrekken allemaal dat is jammer maar ja het grote geld lokt hè.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 juni 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:40
    gelul van de pers allemaal
    Vind ik leuk
    Echt? +269
    vrijdag 8 juni 2018 om 14:01
    Jammer, altijd een zwak gehad voor Roma. Hopelijk is hij snel weer weg daar; verhuurd aan serie B ploeg....
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 15:08
    De bevolking is hier armoedig en de transfer bedragen lopen de pan uit,een 19 jarige Kluivert krijgt zomaar een bod van 1,4 miljoen op jaarbasis met eventueel met e3xtra bonussen aangevuld,'t is niet te geloven.Er is in de zuid Europeesche landen met voetbal alles vrij normaal,jan met de pet kijkt er naar en zit zelf werkloos thuis met minima aan inkomsten,hoe moet je dat uitleggen,en Italie hoort bij de Europeesche Unie en stikt van de schulden,mooie boel is dat maar als men klaagt in Brussel wordt het geregeld fijn om bij een bijeenzijn van direct betrokkenen te glimlachen dat hierover gesproken word.
    Vind ik leuk
    André +1
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:21
    Hier bij Roma geldt een zwaardere discipline en worden per seizoen meer en moeilijkere wedstrijden gespeeld dan bij Ajax. Ook de onderlinge concurrentie is veel groter. Uitwedstrijden met een reisafstand van 1.000 km vv en bijkomende reistijden ( veel, vaak en lang onderweg) zal (te) zwaar blijken voor Kluifje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:27
    Over 2 jaar komt mijnheer Raiola weer in actie om hem naar Fenebarce te transfereren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 03:08
    Patrick heeft Justin in het oor gefluisterd om naar een buitenlandse club te gaan, omdat hij de centen op heeft, en zo doende is Miniola ingeschakeld en is het balletje gaan rollen...
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 09:49
    Komt net pas kijken in Ajax 1 en nog maar paar wedstrijden in de basis gespeeld . Beter nog 1 a 2 jaar rijpen in Ajax 1 en dan voor een hoger bedrag ergens anders tekenen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Details Kluivert-contract: meer salaris, Ajax bedingt doorverkooppercentage'