'Compliment' voor Ajax: 'Een van de ergste clubs om mee te onderhandelen'

'Compliment' voor Ajax: 'Een van de ergste clubs om mee te onderhandelen'

Gepubliceerd: maandag 11 juni 2018 om 17:27ma 11-06-2018 om 17:27

Ajax heeft het AS Roma niet bepaald makkelijk gemaakt in de onderhandelingen over Justin Kluivert. Dat schrijft Il Romanista in een uitgebreid stuk over de transferontwikkelingen rond de negentienjarige aanvaller, die op het punt staat om te tekenen in Rome.

'De technisch directeur van Roma (Monchi, red.) kent het woord vakantie niet', schrijft Il Romanista. 'Maandag of zondag, het maakt hem niets uit. Als er een deal gesloten moet worden, onderhandelingen gestart moeten worden, of op biedingen gereageerd moet worden, dan reageert Monchi. Met Ajax was dat niet anders. Ondanks dat Ajax een van de ergste clubs (dat is een compliment) is om mee te onderhandelen, hadden de clubs continu contact.'

Zaakwaarnemer Mino Raiola had een van de hoofdrollen in de transfersoap rond Kluivert, Ajax en Roma. Il Romanista noemt de vijftigjarige Haarlemmer een 'dwaas'. 'Hij moet dienen als tussenpersoon, maar gedroeg zich als dwaas. Dat ging zo: Monchi belt Raiola en krijgt dan te horen wat Ajax heeft gezegd. Dan laat hij de vraagprijs weten met als doel om tot een akkoord te komen. Gisteren (zondag, red.) werd er een lawine aan telefoontjes gepleegd.'

Hakim Ziyech
Monchi lijkt Kluivert binnen te hebben, maar moet nóg een keer om de tafel zitten met directeur spelersbeleid Marc Overmars. Roma wil namelijk ook Hakim Ziyech hebben. 'Ook hier kan Monchi rekenen op pittige onderhandelingen over een speler die zijn jawoord al heeft gegeven aan de club', schrijft Il Romanista.

'Het maakt het deze keer iets complexer omdat Ajax rond de veertig miljoen euro wil hebben. Een overdreven hoog bedrag, zelfs voor iemand met een driejarig contract. Dat Ajax in de onderhandelingen over Kluivert niet meteen toegaf, zou de onderhandelingen over Ziyech alleen maar moeilijker kunnen maken.'

Lees ook: Italiaanse waarschuwing voor Kluivert: 'Dan is hij voer voor de wolven bij Roma'

Plaats een reactie

J Kiprich +19002
maandag 11 juni 2018 om 17:29
Die laatste vier woorden waren toch niet meer nodig? :P
Vind ik leuk
Mari +12539
maandag 11 juni 2018 om 17:33
????
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 17:33
Smikkelen dit! Hulde aan Markieee!!
Vind ik leuk
Paul1982 +12096
maandag 11 juni 2018 om 17:43
Markieee wieee?? Of bedoel je MarC Overmars?
Vind ik leuk
Jeroen Water +4163
maandag 11 juni 2018 om 18:10
Nee markie van de administratie...
Vind ik leuk
baboushka +1441
maandag 11 juni 2018 om 18:26
Yep goed gedaan Marc. Nu Ziyech, de Ligt en de Jong en de competitie kan beginnen.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 22:48
Onana niet vergeten
Vind ik leuk
abraksas +2546
maandag 11 juni 2018 om 17:53
"maar moeilijker kunnen maken" ??? :P
Vind ik leuk
Pimman +10445
maandag 11 juni 2018 om 18:42
Moeilijk te accepteren he Kiprich! Btw, ik vond de echte Kiprich wel tof ;o)
Vind ik leuk
Mari +12539
maandag 11 juni 2018 om 17:32
Take it or leave it.
Na het WK is Zyech veel meer waard.
Bovendien als hij nog speler is van Ajax en hij doet in de voorbereiding mee tegen CL/EL tegenstanders is de kans op overleveren met hem groter dan zonder hem. Hier moet een vergoeding tegenover staan
Vind ik leuk
Florian87 +12184
maandag 11 juni 2018 om 17:32
Mooi dat Overmars niet makkelijk is om mee te onderhandelen, laat die Italianen maar flink betalen!
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 17:33
Wie zegt dat 40 miljoen teveel is voor Ziyech? dat is maar een aanname of een mening.

Ik ben van mening dat Hakim dat juist wél waard is. De absolute top is nu zeker nog te hoog, maar in welk team je hem ook zet, hij kan elke wedstrijd met een paar goede ballen iemand voor de keeper zetten. En ja in de toplanden word er vaker wél iets met zijn ballen gedaan omdat de kwaliteit van de spitsen natuurlijk beter is dan in de ED.

Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 18:37
Van de andere kant. Als je 40 keer de bal verliest in één wedstrijd zit je ook zo op de bank.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 18:58
Daar heb je een punt. Hij zal aan zijn zwaktes moeten werken.
Vind ik leuk
Farmer +14395
maandag 11 juni 2018 om 20:09
"Bankgarantie" ! :P
Vind ik leuk
Thilo +2738
maandag 11 juni 2018 om 17:38
Haha lekker Marc, laat ze maar flink dokken die spaghettivreters
[Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 17:38]
Vind ik leuk
ReneAjax +10144
maandag 11 juni 2018 om 23:50
Flink dokken ? 18 miljoen is tegenwoordig een koopje !
Vind ik leuk
Come on Utreg +29826
maandag 11 juni 2018 om 17:38
Centjes binnenharken is wel aan Overmars besteed! Doet hij goed. Ziyech is de volgende..
Vind ik leuk
Muscles +1779
maandag 11 juni 2018 om 17:41
Italianen en erg onderhandelen en in termijnen misschien betalen........enige connotatie met de ‘maffia’? Marc is een goede onderhandelaar en trek die Italianen maar het vel over hun neus...Forza AFCA !!!
Vind ik leuk
Sazzz +11009
maandag 11 juni 2018 om 17:43
Mooi man!
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 17:48
Bingo
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 17:53
Goed gedaan van Overmars.
Vind ik leuk
Downvalley +284
maandag 11 juni 2018 om 17:53
40 Miljoen een overdreven bedrag voor een speler met een contract voor nog 3 seizoenen.
Jullie Italianen willen zeker voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Als je dat te veel vindt moeten jullie verder kijken.
Ben benieuwd welke prijzen jullie nog te horen krijgen voor goede spelers.
Vind ik leuk
Bobbi4 +265
maandag 11 juni 2018 om 18:03
Hahaha, daar zullen een hoop aanhangers van een niet te noemen club niet mee eens zijn. Die vinden dat Marc en Ajax alleen aan geld denken, ook al zijn de spelers niet te houden zijn voor de club....
Vind ik leuk
Guust +6403
maandag 11 juni 2018 om 18:07
Roepen dat bedragen aan de hoge kant zijn en zelf altijd de hoofdprijs vragen, lijkt Barcelona wel, gewoon betalen en anders niet.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1410
maandag 11 juni 2018 om 18:11
Tja da's Ajax een hel om mee te onderhandelen maar een genot om tegen te spelen
Vind ik leuk
Basik013 +821
maandag 11 juni 2018 om 18:28
Marc Held!
Vind ik leuk
Deltacraft +176
maandag 11 juni 2018 om 18:30
Dankzij Overmars......deze man is extreem goed. Nam de functie van Rick van de Boog over, Ajax had toen een negatief vermogen. Onder Overmars 175 miljoen plus. Dit Ajax is binnen enkele jaren het Bayern van Nederland met als gevolg jaren achtereen kampioen....super knap. P.S. ik ben Twente supporter .
Vind ik leuk
MG MG +409
maandag 11 juni 2018 om 19:01
Vind ik ook, maar die onderhandelingstechniek zit hem bij aankopen redelijk in de weg. Daar wordt altijd te laat gereageerd of wordt er net naast de pot gepist.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13950
maandag 11 juni 2018 om 18:33
Volgens mij heeft er hier iemand veel last van zijn pilletje of is het vergeten in te nemen...
Vind ik leuk
Gerro +9056
maandag 11 juni 2018 om 18:34
Overdreven hoog bedrag voor iemand die nog een driejarig contract heeft. Waar slaat deze uitlating op helemaal nergens op dus.
Vind ik leuk
Blindsy +19102
maandag 11 juni 2018 om 18:36
Raiola is een dwaas want als Roma hem belt meldt Raiola aan Roma wat hij met Ajax heeft besproken én hij noemt een prijs, met als doel doel om rot een akkoord te komen?
Die dwaze Raiola ook, zomaar tot n deal proberen te komen met Roma!
Vind ik leuk
Foebele +53256
maandag 11 juni 2018 om 18:45
Qua verkopen heb ik nooit een betere TD gezien dan Overmars. Eerlijk, noem me iemand die het beter doet en structureel de hoofdprijs vangt die vele malen hoger ligt dan de bedragen die de concurrentie in het zelfde land ontvangen.

Het verrekte probleem zit hem al jaren in de aankopen en het gebrek in balans. Enerzijds leuk dat je zoveel talenten hebt en de hele top achter die gasten aan zit, maar wat wordt je er wijzer van als je jaarlijks opnieuw mag bouwen en weer geen prijs wint?

Kun je misschien beter ook een paar mindere talenten halen die wat ouder zijn en qua potentie dus misschien niet veel verder komen, maar die wel stabiel kunnen presteren vanwege hun ervaring en dat dus ook beter doen dan die wisselvallige talenten die soms een 8 soms een 3 halen.
Vind ik leuk
Chebaisit +1416
maandag 11 juni 2018 om 18:55
Zo te horen vangt ajax bij roma ver onder de 40 miljoen niet doen dus dan maar aan engelse club verkopen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 18:56]
Vind ik leuk
tikkietoe +6162
maandag 11 juni 2018 om 19:42
Bijkomend voordeel, die zijn fatsoenlijker van betalen van een overeenkomst.
Vind ik leuk
tikkietoe +6162
maandag 11 juni 2018 om 19:41
Lang vastliggende sterspeler Ziyech moet ruim het dubbelle van eenjarig contract vastliggend broekie Kluivert opleveren.
Dat is niet alleen, omdat Ajax tot zo een goede onderhandelaar word geslijmd, het is een volstrekt logisch bedrag.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
maandag 11 juni 2018 om 19:45
Gelukkig vinden zij Riaola ook een dwaas.
Vind ik leuk
Foebele +53256
maandag 11 juni 2018 om 22:15
Zijn tijd raakt op, zijn tacktiek zorgt dat hij veel vijanden maakt en dus dat het ooit een keer genoeg geweest is.

Dat beseft hij zelf denk ik ook wel en zal het niet erg vinden denk ik als hij moet stoppen nadat hij enkele honderden miljoenen in zijn zak heeft gestoken waar geen overheid hem ooit nog belasting over wil laten betalen...
Vind ik leuk
ReneAjax +10144
maandag 11 juni 2018 om 23:56
Zolang de spelers hem als zaakwaarnemer inhuren zal zijn tijd niet op raken.
De clubs mogen zijn vijand zijn, zolang de spelers maar zijn vrienden blijven.
Vind ik leuk
stratumseind +195552
maandag 11 juni 2018 om 19:51
Hebben ze het in ieder geval nog 1 club moeilijk gemaakt dit jaar..........
Vind ik leuk
rolo1 +84
maandag 11 juni 2018 om 20:10
40 miljoen is een normale prijs voor de beste speler van de eredivisie..... en voor een speler met nog een contract van 3 jaar. Poot stijf houden en die italianen de hoofdprijs laten betalen
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 14:48
Wist niet dat lozano gaat vertrekken?
Vind ik leuk
rolo1 +84
dinsdag 12 juni 2018 om 17:26
Lozano met ziyeh vergelijken ?
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 17:36
Wie de fack is ziyeh?
Vind ik leuk
Drobtine +2612
maandag 11 juni 2018 om 20:17
Uitstekend dat Ajax keihard is. Iedereen buiten Nederland denkt in Nederland wel even goedkoop te shoppen. Dus niet.
Vind ik leuk
Franciscus +187
maandag 11 juni 2018 om 21:02
Belachelijk bedrag, die 40 miljoen voor Ziyech, een speler die nog lang geen topper is, maar die het wel kan worden. Ik heb een voorstel. Kan Ajax niet in een andere competitie spelen. Een competitie waar ze dezelfde bedragen hanteren. Dit gaat helemaal nergens over. Feyenoord moet ook 50 miljoen voor Jörgensen gaan vragen, anders wel kijken, niet kopen. Betalen of onverrichter zaken terugkeren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 22:29
Wie?
Vind ik leuk
El Cazador +8979
maandag 11 juni 2018 om 21:04
https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 21:20
Raiola wat nn viezerik 🖕🖕🖕🖕
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 21:51
Groot gelijk Ajax; je huid zo duur mogelijk verkopen!! En die Kluivert horen we toch niets meer van. Die kan volgend seizoen aansluiten bij Memphis,als ie mazzel heeft.
Vind ik leuk
chuckie88 +2459
maandag 11 juni 2018 om 21:56
Hakim gaat bij een opvallend WK echt wel 40 miljoen opleveren. Roma weet dat ook en zou het liefste ook voor het WK al Ziyech gecontracteerd zien... Ik denk dat Overmars donders goed weet dat met Ziyech als strafschopnemer bij Marokko, spelverdeler die waarschijnlijk nog wel wat doelpuntjes dan wel assist gaat geven, als beste speler van de eredivisie, meeste assists, in de eredivisie en nog een 3 jarig contract echt wel een hele goede onderhandelingspositie heeft. 40 miljoen is echt minimum en daarbij 10 % doorverkoop... prima deal
Vind ik leuk
Iefmeister +7981
maandag 11 juni 2018 om 22:43
Pfff
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 20:06
Krijg je het benauwd?
Vind ik leuk
Retweet +752
maandag 11 juni 2018 om 22:49
Zelf wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ....
Vind ik leuk
HupHolland +3863
dinsdag 12 juni 2018 om 02:07
Domme stukjes zijn altijd 'leuk' om te lezen.Ziyech heeft altijd gezegd zich eerst op het WK te willen concentreren en daarna pas aan een transfer wil denken/werken.Dat heeft niks met ajax te maken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws