Update: Saymak definitief weg bij PEC: driejarig contract in Turkije

    Update: Saymak definitief weg bij PEC: driejarig contract in Turkije

    dinsdag 12 juni 2018 om 18:45

    Mustafa Saymak gaat aan de slag in Turkije. Het Algemeen Dagblad weet dat de aanvallende middenvelder van PEC Zwolle transfervrij naar Rizespor verkast. Dinsdag signeert Saymak (25) een driejarig contract bij zijn nieuwe werkgever. 

    Het AD meldt dat ook clubs uit Israël, Italië en Nederland concrete belangstelling hadden voor de rechtspoot, die afgelopen seizoen elf competitiedoelpunten maakte namens PEC. Daarmee werd hij topscorer van de ploeg van trainer John van 't Schip. 

    Eerder dit jaar werd bekend dat Saymak zijn aflopende contract in Overijssel niet ging verlengen. Hij vindt het deze zomer tijd om een stap hogerop te maken. Saymak voerde gesprekken met het geïnteresseerde Vitesse, maar een verhuizing naar Arnhem was met name financieel niet interessant. 

    Bij zijn nieuwe club Rizespor gaat Saymak er qua salaris wél aanzienlijk op vooruit, weet het AD. Afgelopen seizoen werd Rizespor kampioen van de tweede divisie in Turkije. Komend jaar staan er dus topduels met ploegen als Galatasaray en Fenerbahçe op het programma. 

    Update 18.45: Rizespor heeft de transfer van Saymak officieel gemaakt. De aanvallende middenvelder tekent in Turkije een verbintenis voor drie seizoenen. PEC heeft nog niets bekendgemaakt.

    Poll

    Mooie club voor Saymak?

    (888 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 13:07
    Veel succes brüür.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5215
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:09
    Lekker zakken vullen, geef hem eens ongelijk.

    Succes Mussi
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +344
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:25
    Dat is nog maar de vraag. Buiten de top drie/vier is het daar altijd maar afwachten of je je centen krijgt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:42
    Bij gs fb en bjk is t ook afwachten hoor daar niet van. Lees bijv maar van vagner love wat daarmee speelt nu.
    Vind ik leuk
    Hyena +27790
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:11
    Prachtige club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:30
    ongekende successen gehaald die club
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5215
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:33
    Mussi sliep vroeger altijd in een Rizespor pyjama
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2665
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:18
    Jammer, had hem graag bij Utrecht gezien!
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:44
    Ja, was misschien ook beter voor hem geweest, 1 jaar leuk presteren zegt niet veel maar via Utrecht had hij misschien een mooiere club kunnen scoren. Ik weet niet hoe hoog het niveau in Turkije is buiten de top-3. Voor mijn gevoel ben je dan uit beeld in Turkije.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +796
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:07
    Het niveau buiten de top 3 daar???? Moet je even aan Bilal Basacicoglu vragen,die weet dat wel!
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:33
    Je maakt verwijten naar de speler toe, dat hij niet presteerde.
    Maar is het zijn schuld dat van Geel hem goed genoeg vond?
    Is het zijn schuld dat Gio hem opstelde, hij heeft gewoon nooit veel krediet gehad, ik zag vaak mensen schuimbekkend over de reling hangen. Feijenoord heeft geweldig publiek maar ook gekken. En dan komt hij ook nog van een club als H'veen waar geen enkele presteer-druk is, het is vergelijkbaar met beloften in de 1e div, die kunnen ook lekker vrijuit dollen.
    Stel je voor, jij kunt niet voetballen en van Geel haalt jou en Gio stelt je op... niet zo leuk om die haat te voelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +796
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:56
    Dat vind ik echt knap van je Cookee,welke conclusies jij allemaal trekt uit dat ene cynische zinnetje van mij! Want alle oordelen die ik over deze jongen heb,komen langs in jouw betoog. En dit is niet sarcastisch bedoeld!! Ik ben echt klaar met deze jongen,wat een miskoop en dan ook nog altjd nadrukkelijk op de voorgrond treden bij huldigingen......Nee,mijn speler was het niet! Maar hulde voor jouw rationele benadering: dat maakt een forum,alle tegengestelde meningen,die met argumenten worden geventileerd!

    Edit: Oei,ik zie dat je waarschijnlijk niet eens op mij reageerde ha,ha...........sorry,mijn fout.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:31
    Nee hoor ik reageerde wel op jou.
    Blijkbaar bleef ik onduidelijk.
    Als Feijenoord Basacicoglu wil hebben dan zegt hij Ja.
    Dan is hij niet goed genoeg.
    Is dat dan verwijtbaar aan hem? Van Geel en Gio vinden hem wel goed genoeg, dan moet je dus je boosheid op hun richten, die jongen kan er niks aan doen dat hij niet de kwaliteit voor Feijenoord heeft.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +796
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:43
    Zal wel mooi zijn he: Dat hijzelf 4 jaar geleden zou zeggen "Nee mr. van Geel,ik ben zeer vereerd met jullie aanbod,maar ik weet dat ik de kwaliteiten ontbeer om te slagen bij deze mooie club. Dus heb ik besloten om niet in te gaan op deze mooie aanbieding van jullie!" Dat zou wat zijn he...... ha,ha,ha
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:02
    Tuurlijk, man ik kom lopend naar de Kuip als jullie me willen... maar ga je me dan uitfluiten als ik er niks van kan? Jullie willen me toch? Ik stel mezelf niet op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:26
    De etalage- en broodspeler Mustafa Saymak nam geestelijk afscheid van PEC Zwolle vanaf het moment dat hij zijn vertrekwens wilde verzilveren. Hij laat een ondefinieerbaar Dr Jekyll en Mr Hyde gevoel achter.

    Mustafa Saymak deed bij tijd en wijle de onvolprezen leasemat in de Zwolsche voetbalkathedraal vergeten, hetgeen uiteraard meer dan verdienstelijk is.


    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +796
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:09
    Waar is toch de onvolprezen Schlachtenbummler gebleven?? Je doet me aan hem denken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:54
    Het valt niet uit te sluiten dat sprake is twee noms de plume en één auteur.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +796
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    Dat is dan een prettige aanname,daar ik meestal heimelijk moet gniffelen om de puntige reacties dijnerzijds en vooral om de omfloerste 'literaire' vondsten die je daarvoor hanteert. Hulde!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    woensdag 13 juni 2018 om 11:52
    In een voetbaltheater moet ook de grasmat "Kunst" zijn, zo hoort dat.
    De ondergrond heeft alleen gevoelswaarde.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +242
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:48
    Lijkt me echt geen bal aan om in zo'n land te moeten voetballen en had hem liever bijVitesse of Heerenveen Utrecht zien voetballen
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11364
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:53
    Het lijkt me toch dat die clubs eenzelfde salaris als rizispor kunnen bieden?
    Vind ik leuk
    Peany +427
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:14
    Blijkbaar niet, volgens het AD weigerde Saymak Vitesse omdat hij niet significant meer zou gaan verdienen dan bij PEC, dat schijnt bij deze club echter wel het geval te zijn
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11364
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:23
    Dan zal Mousi er wel spoedig achterkomen hoe ze over salaris uitbetalen denken in Turkije.
    Vind ik leuk
    Peany +427
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:58
    Is mooi toch, kan ie aankomende winter weer terugkomen :)
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:20
    Ja, maar dan is hij gebonden aan een contract.... dat is vergelijkbaar met een enkel-band.
    Je kunt toch beter vrije keuze hebben?
    Vind ik leuk
    Peany +427
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:24
    Ach als die niet betaald krijgt komt ie daar wel onderuit :)
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:01
    Dan moet je eerst naar de rechter, dan ben je een half jaar zonder inkomen verder.
    Ik wil alleen zeggen tegen voetballers kies nou een club waar je een kans maakt mee te doen en waar je op vertrouwen kan.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +796
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:04
    Dan is de pollvraag van VP: wel/niet mmoie club voor hem dat Rizespor!!!!!?? Wie,in godsnaam,weet ook maar iets van deze Turkse club af? Toch geen mens,misschien 1 of 2 Turken hier op het forum.Maar verder..........Echt weer een onzinnige poll Maar ja,waar maak ik me ook druk om ha,ha
    Vind ik leuk
    B3v3r +533
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:10
    Nu nog hopen dat je ook 3 jaar je salaris op tijd krijgt.
    Vind ik leuk
    dejeroenos +542
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:13
    Wel ziek dat je bij een gepromoveerd team uit Turkije meer gaat verdienen dan bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11364
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:24
    Ze hebben hem beloofd dat ie meer gaat verdienen, wat hiervan waar is valt natuurlijk nog te bezien.
    Vind ik leuk
    dejeroenos +542
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:49
    Grote kans dat ze hem na 3 maanden niet meer uitbetalen zoals daar vaak zo is.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:26
    'Komend jaar staan er dus topduels met ploegen als Galatasaray en Fenerbahçe op het programma.'

    Wat is dit voor een toevoeging? Je gaat toch niet naar een club omdat ze tegen Galatasaray en Fenerbahce spelen??
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:26
    Ik had hem ook graag bij FC Utrecht gezien, maar denk dat Rizespor hem meer salaris kon bieden. Toch wil ik hem van deze bijzondere plek van harte succes wensen. Een fijn mens, een goede voetballer verdween van onze velden. Daar mag hij het in ieder geval op echt gras gaan laten zien.
    Vind ik leuk
    Toppert +1562
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:56
    Na Padt, kan Vitesse ook Saymak niet binnenhalen om financiele redenen? Wat is er aan de hand daar aan de Rijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:14
    Verkeerde club Mustafa. Rize zal echt tegen degradatie strijden. Heb het gevoel dat zij in de huidige Turkse competitie (wat sinds vorig seizoen echt sterker is geworden door de hogere TV inkomsten) weinig zullen betekenen. In ieder geval veel plezier/succes bij je nieuwe club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:09
    Bedankt voor de mooiepec jaren en veel succes in turkije
    Vind ik leuk
    Romario9 +10734
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:43
    Rizespor... nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:55
    Fijn voor 'm. Doe de groeten aan Erdogan!
    Vind ik leuk
    Aalstars +130
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:14
    Pec hoeft niets bekend te maken. Was al bekend dat hij weg ging omdat hij zijn contract niet wilde verlengen en er is ook al afscheid genomen
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3777
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:28
    Echt een droomclub.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:48
    Ik respecteer ieders keuze maar toch vind ik het jammer dat hij niet voor z'n kans bij bijv.Utrecht of Vitesse gaat,Rizespor is net gepromoveerd,dan speel je normaliter om je te handhaven,het wordt niet voor niets vermeld dat hij daar aanzienlijk meer gaat verdienen dus zijn keus is begrijpelijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    Muscles +624