''Groot talent' uit Championship op huurbasis naar Jupiler League'

    ''Groot talent' uit Championship op huurbasis naar Jupiler League'

    Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 11:30wo 13-06-2018 om 11:30

    FC Dordrecht kan komend seizoen beschikken over Savvas Mourgos. Het jonge talent uit Griekenland wordt voor de duur van een seizoen gehuurd van Championship-club Norwich City.

    Dordrecht beschrijft Mourgos als 'groot talent'. De aanvallende middenvelder werd op zeventienjarige leeftijd opgehaald door Arsenal, toen hij nog bij het Griekse Panionios speelde. In Londen speelde Mourgos drie jaar lang in de jeugd. Twee jaar geleden kocht Norwich City hem.

    Vorig seizoen maakte Mourgos vooral zijn minuten in het beloftenelftal van de Engelse club. De middenvelder heeft met de club afgesproken dat hij dit seizoen verhuurd mag worden. Dordrecht gaat nu een seizoen lang met hem aan de haal. Mourgos was vorig seizoen in dertien wedstrijden verantwoordelijk voor vier doelpunten.

    'Savvas verwacht zich bij FC Dordrecht verder te ontwikkelen. (...) Wij wensen hem veel succes bij FC Dordrecht', communiceert de club.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 11:35
    dat ventje weet niet wat hem overkomt als hij de Krommedijk ziet
    Vind ik leuk
    henkvlis +3982
    woensdag 13 juni 2018 om 11:38
    Die gaat zeker en vast zorgen voor een periodetitel !
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27362
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    Nou, succes ermee Dordt!
    Vind ik leuk
    Tweey +2142
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Zijn talenten zijn zo gigantisch dat hij nooit speelt bij Norwich City.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    woensdag 13 juni 2018 om 12:55
    Dit is in ieder geval leuk voor FC Dordrecht. Hopelijk helpt het ze komend seizoen vooruit en misschien komen er dan ook wat andere spelers die FC Dordrecht kunnen versterken.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 13 juni 2018 om 13:40
    Weer zo'n voorbeeld van een jonge jongen die naar Arsenal gaat.
    Twee jaar later zit je bij Dordt... prima club, maar zo'n club hebben ze in Griekenland ook wel, wat heeft hij dan gewonnen met die stap naar Arsenal?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    woensdag 13 juni 2018 om 14:53
    Hij is van Norwich? In Griekenland leer je helemaal niks, dat voetbal is puur op toeval gebaseerd. Die Griek van Arsenal krijgt wel speeltijd af en toe.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 13 juni 2018 om 16:19
    In een vreemd land, vreemde cultuur, ik zou thuisblijven.
    De stap van jeugd in Engeland naar het eerste... is dat wel eens gebeurd de laatste jaren.
    Kan me Rashford herinneren maar verder mondjesmaat, bij kleinere clubs kan het soms nog maar Arsenal niet, je denkt toch niet dat ze een vent van 35 milj op de bank zetten voor Staniapoulis?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    woensdag 13 juni 2018 om 16:35
    Kane, Lingard, Smalling? Zijn er nog best aardig wat als je ze optelt hoor. Bv. Christensen van Chelsea is ook een voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 13 juni 2018 om 17:08
    Ja, daar heb je gelijk. Maar de echte toppers zijn het niet altijd bij hun club... al is Kane wel een geweldenaar bij THotspur.
    Ze mogen dan de sterkste competitie hebben maar internationaal met landen doen ze nauwelijks mee.
    Al gaat het in de kwalificaties altijd prima.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6106
    woensdag 13 juni 2018 om 14:17
    Een groot talent word gestald bij Dordrecht, zullen we het woord "Groot" met een enorme korrel zout nemen?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 13 juni 2018 om 16:21
    Jeugdspelers van Arsenal zijn vaak wel een meerwaarde in de Juup.
    Vind ik leuk
    Bart078 +14
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:07
    wij zijn blij met deze aanwinst en ik hoop dat hij voor veel succes zorgt volgend seizoen!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws