Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland

    Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland

    woensdag 13 juni 2018 om 12:02

    Julen Lopetegui is officieel géén bondscoach meer van Spanje. Dat heeft de Spaanse voetbalbond woensdag bekendgemaakt op een persconferentie. Het wordt Lopetegui kwalijk genomen dat hij dinsdag bij Real Madrid tekende.

    Spanje speelt vrijdagavond om 20.00 uur zijn eerste groepswedstrijd op het WK. Dus zonder Lopetegui, die voor een vertrouwensbreuk heeft gezorgd met zijn opvallende actie. De trainer informeerde de Spaanse bond pas vijf minuten voor de officiële bekendmaking dat hij had getekend bij Real Madrid.

    Een maand geleden verlengde Lopetegui zijn contract nog tot medio 2020, maar hij viel kort voor het WK voor het aanbod om Zinedine Zidane op te volgen bij de winnaar van de Champions League. Na het EK in 2016 nam hij bij Spanje het stokje over van Vicente Del Bosque. Opvallend genoeg verloor Spanje in twintig wedstrijden onder Lopetegui niet één keer.

    Het is onduidelijk wie Lopetegui op zo'n korte termijn gaat opvolgen. De Spaanse voetbalbond kon daar op de persconferentie van woensdagmiddag geen uitspraken over doen. Naast Portugal treft Spanje op het WK Marokko en Iran.

    Poll

    Terecht beslissing?

    (2830 stemmen)

    Plaats een reactie

    FootballFC +1373
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Bizar! Alsof die man niet professioneel genoeg is om eerst te presteren met zijn land.
    Vind ik leuk
    PutaBarca +481
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Nou, dat begint lekker voor Spanje. Wat een ellende zeg. Ze moeten wel van heel goede huize komen willen ze nu nog het WK winnen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7274
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Hoezo? Een opstelling maken van die spelers kan ik ook nog wel hoor. Alsof hij in die 2 dagen tot de 1e wedstrijd ze nog wat bij kan brengen
    Vind ik leuk
    PutaBarca +481
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    1. Jij kan dat niet
    2. Je werkt al 2 jaar met deze trainer aan 1 doel en dat is het WK. Nu
    begint het en dan is die weg. Dat heeft echt wel zijn weerslag
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7274
    woensdag 13 juni 2018 om 12:30
    Kan ik dat niet? Ben je bang dat ik Busquets linksback zet?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:44
    Dat je hem niet opstelt..
    Vind ik leuk
    PutaBarca +481
    woensdag 13 juni 2018 om 13:08
    Ik zie je er wel voor aan ja haha.Of Diego Costa linksbuiten. Kan allemaal
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7274
    woensdag 13 juni 2018 om 14:44
    :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Ahjoh geen paniek, Iniesta als coach/speler. Niks aan de hand
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    Spanje is toch kansloos het wordt Duitsland of Brazilië
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Wat ontzettend onvolwassen en overtrokken om hem hierom te ontslaan.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Onzettend onvolwassen en overtrokken vind ik dat je als bondscoach in het geniep met een club gaat praten terwijl je net goed en wel je contract met 2 jaar hebt verlengd.
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Waanzin
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6095
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Wat een zaakie..
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Wat een waanzin van de spaanse bond.
    Eerder zei ik al dat de bekendmaken een beroerde timing had maar daarvoor hoef je toch niet zulke maatregelen te nemen?

    En volgens de berichten hier zijn de spelers het helemaal niet eens met het ontslag dus ik heb het idee dat we 1 favoriet minder op tafel hebben nu.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Louis van Gaal !!!
    Vind ik leuk
    Gabs +225
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    Arg, Bra, Fra en Spanje zullen nooit een buitenlandse trainer in dienst nemen!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Wauw die zag ik toch echt niet aankomen. Tering wat een domme mensen bij elkaar zeg. Sergio Ramos zal het wel overnemen lol.
    Vind ik leuk
    Ale +4489
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Wat een gekte bij de spaanse bond. Het kan dus nog gekker als bij de knvb.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Dit is ook de schuld van Sergio Ramos......;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26105
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Het is altijd de schuld van Sergio Ramos ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:14
    Al valt de corner vlag spontaan om ... juist sergio Ramos zn schuld :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3620
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    En als het niet zo is geven we hem gewoon de schuld. ;-)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Hahaha. Wat een soap is dit zeg.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26105
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Niet slim een dag voor het WK begint.. Spanje kan weleens gaan tegenvallen door dit akkefietje.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Tot zover het WK voor Spanje... Zo ongelooflijk dom om in de aanloop naar het WK te gaan onderhandelen met een club...
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Ikke ikke ikke is helaas de huidige maatstaf in de maatschappij. Zo ook dit gevalletje weer. De hebberigheid ging boven helder denken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Kunnen wij niet een Nederlandse bondscoach sturen? Worden we toch nog wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26105
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    LvG dan maar? Heeft niets te doen deze zomer.
    Vind ik leuk
    Henkings +485
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Kom er maar in Del Bosque!!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Kijk! Dit is dus het klusje waar Louis van Gaal het al de hele tijd over heeft!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:10]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26105
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    LvG kom er maar in! Dat zou wat zijn zeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Ik zie Louis al zijn broek laten zakken voor Iniesta ... hahaha... dat kan toch niet man. Zou wel een stunt zijn als hij het wordt, maar het lijkt me geen groep voor Van Gaal.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26105
    woensdag 13 juni 2018 om 12:19
    LvG liet Iniesta wel debuteren bij Barca destijds. Maar deze volwassen groep van Spanje heeft meer een type Hiddink nodig.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Peninsulaire rebellie. Van een ongelukkige timing is geen enkele sprake, noch van een loyaliteitsspagaat.
    Vind ik leuk
    Yass +106
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    Allemaal door die kut real Madrid, ze hadden het ook geheim kunnen houden tot na het Wk dat hij weg gaat.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1144
    woensdag 13 juni 2018 om 12:14
    Danny Blind is nog vrij!!
    Vind ik leuk
    Blowsabum +14
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Zijn contract net verlengd bij de Spaanse bond tot 2020 meen ik. Dan zelf net voor het wk contract tekenen bij Madrid. Timing is niet bijster slim van de Spaanse bond maar wel begrijpelijk voor ontslag, zeker gezien de verhoudingen tussen real en Barça spelers die niet al te best is. Had zomaar gekund dat hij bewust voor real spelers kiest zodat hij niet met gezeik binnen komt bij real. Kan zomaar belangenverstrengeling worden, de spelers van je nieuwe club te vriend houden door ze tijdens wk op te stellen!
    Vind ik leuk
    SanKev +708
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    Gekkenwerk toch dit. Alleen als het binnen de spelersgroep/directe staf een probleem vormt is zoiets te verantwoorden.

    Het is misschien achter de rug van de bond om gebeurd maar dan snijd je jezelf en je land toch gigantisch in de vingers met zo'n actie. Als het geen invloed heeft op de spelersgroep, lekker laten gaan tot na het WK.
    Vind ik leuk
    Ennou +95
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    Wie moet je nou voor de groep zetten dan?? Van Gaal misschien?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Misschien wil Zidane wel
    Vind ik leuk
    Lesseh +162
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Spanje wordt nu vrijwel zeker geen Wereld kampioen, is altijd nadelig voor het voetbalteam.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1367
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Dit is weer typisch de voetbalwereld.
    Net of het nieuws dat hij bij Madrid aan de slag gaat opeens voor een heel andere sfeer gaat zorgen in de selectie van Spanje.

    Oppertunisme ten top.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +1170
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Lui die dit bekritiseren zijn niet serieus te nemen en moeten zich laten nakijken. Natuurlijk is dit volkomen terecht! Waar de fuck ben je mee bezig als je nu al een contract tekent bij Real Madrid als je gewoon nog onder contract staat bij de Spaanse bond?! Het wordt echt steeds gekker! Mensen die dit normaal vinden sporen niet. Je respecteert hiermee je werkgever totaal niet, het WK staat nota bene op het punt van beginnen en dan ben je zo egoïstisch door meteen je focus te laten varen zodra fucking Real Madrid langskomt, waarbij je nota bene nummer 10 op de lijst bent. Echt ongehoord om zo met je huidige werkgever om te gaan die niet eens meer de kans heeft je te behouden. Werkelijk 0,0 dankbaarheid, loyaliteit of professionaliteit. Wat een geweldig moedig besluit van de bond in een tijd dat de gekte regeert. Meteen opgelazerd, WK of niet. Hulde!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    DEWEE +2306
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Dit bedoelt van Gaal dus.....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:26
    Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo handig maar ja het is geen nederland dit kan veel op het spel worden gezet en denk dat Spanje hier erg mee bezig zal zijn tijdens het wk maar dat is hun pakkie aan maar dit is niet slim van ze ik zeg succes Spanje 😁
    Vind ik leuk
    fr0do +1328
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Een domme actie van de trainer wordt gevold door een domme actie van de bond.
    Vind ik leuk
    Laliga +2032
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Louis van gaaal wereldkampioen met spanje haha dat zou wat zijn zeg!
    Vind ik leuk
    Ajax +741
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Eerste verlies al te pakken
    Vind ik leuk
    Janjan +429
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    nee tuurlijk niet.....ze zitten al in Rusland en moeten vrijdag al spelen in ene keer gaan schuiven ......ik ga ze niet meer hoog inschatten op het WK helaas.
    Vind ik leuk
    thierryer +1439
    woensdag 13 juni 2018 om 12:31
    Vreemde beslissing. Maar ik vermoed dat Del Bosque gebeld is met de vraag of hij de zijn bekende selectie dit tournooi onder zn hoede wil nemen?
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +83
    woensdag 13 juni 2018 om 12:32
    Terecht je gaat toch niet aan het ene beginnen als je het andere nog niet af heb gemaakt pardon aan begonnen bent
    Vind ik leuk
    FCKip +620
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    Louis, kom er maar in...
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6396
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    Louis heeft al onderhandeld!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:36
    Mooi, Hoe meer chaos daar, hoe beter. Hoop dat ze er meteen uitvliegen.
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    woensdag 13 juni 2018 om 12:40
    Een buitenkansje voor Zidane om zijn statistieken nog legendarischer te maken. 9 hoofdprijzen na 2,5 jaar clubcoach en wereldkampioen na 1 maand bondscoach.
    Jammer dat ze toch voor een Spanjaard zullen kiezen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4813
    woensdag 13 juni 2018 om 12:43
    Dit is natuurlijk volkomen logisch. Helaas roepen hier een aantal mensen maar wat zonder de ins en outs te weten.

    Lopetegui had net zijn contract verlengt bij de Spaanse bond en ineens 1 dag voor het WK wordt hij trainer van Madrid.

    De Spaanse bond, bestuurders en vooral een groot gedeelte van de spelersgroep voelt zich in de steek gelaten door de bondscoach en willen niet met hem verder. Dit resulteert nu in grote onrust door de contractbreuk die Lopetegui pleegt.

    Trouwens in Duitsland is de rel rondom Ozil en Gundogan ook nog lang niet opgelost. In de laatste wedstrijd was een flink fluitconcert voor Gündogan . Ivm het poseren met Erdogan.

    De toeschouwers en ook steeds meer oud voetballers keren zich tegen beide voetballers. Het lijkt erop dat beide spelers nog voor het WK verwijderd worden uit de selectie. Zo niet volgen er flinke fluitconcerten en is de kans dat ze tijdens het toernooi worden verwijderd. En terecht want het zijn ordinaire landverraders . Ik ben zelf half Duits en hier wordt het Duitse volk niet blij van.

    Beide volkomen terechte beslissingen.

    Wordt vervolgd....
    Vind ik leuk
    linkspoot +693
    woensdag 13 juni 2018 om 12:57
    "De Spaanse bond, bestuurders en vooral een groot gedeelte van de spelersgroep voelt zich in de steek gelaten door de bondscoach en willen niet met hem verder. “
    So what, dan maak je het klusje af en zorg je als Spaanse bond dat je hem nooit meer uitnodigt en in de toekomst een clausule toevoegt om herhaling te voorkomen. Voor de rest dit klusje gewoon afmaken en na het WK hem pas ontslaan. Je maakt van een vlieg een olifant.

    "En terecht want het zijn ordinaire landverraders . Ik ben zelf half Duits en hier wordt het Duitse volk niet blij van.”
    Oh oh oh krokedilletranen. Ozil heeft vorig WK wel meegeholpen aan WK kampioenschap, nu wordt hij geportretteerd als landverrader? Gewoon een hopeloze reactie.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:44
    Van Gaal coach Spanje hahhaha
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:45
    Van Gaal trainer Spanje Vamoooosss
    Vind ik leuk
    Peter12345 +185
    woensdag 13 juni 2018 om 12:49
    Trainer ontslaan 1 dag voor start WK is tegen de regels van de FIFA.
    Nederland staat bovenaan de reserve lijst....

    Ik zeg, Ruud Vormer pak je koffers maar vast, Russia here we come!
    Vind ik leuk
    linkspoot +693
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    hihihi
    Vind ik leuk
    linkspoot +693
    woensdag 13 juni 2018 om 12:49
    Degene die de coach heeft ontslagen moet zelf ontslagen worden. Waar slaat dit nou op? Het gaat toch om het WK, wat heeft zijn nieuw contract bij Real er mee te maken? Ok, hij gaat na het WK bij Real aan de slag, dan is er toch niks aan de hand? Ik vind dit wel heel bizar hoor. Ik zie totaal niet in wat er zo erg aan is.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4367
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    een favoriet minder
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3925
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    Haha! Tonterias! Nou Louitje van Gaal..kom er maar in!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:53
    Wacht dan tot na het wk!
    Vind ik leuk
    Ball +0
    woensdag 13 juni 2018 om 13:08
    Het probleem is niet dat hij bij Real tekende, het probleem is dat de voorzitter van de Spaanse voetbalbond het 5 minuten hoorde voordat het officieel bekendgemaakt werd, en de hele Spaanse voetbalbond was niet op de hoogte van alle onderhandelingen en dergelijke. Ik heb zojuist de persconferentie bekeken, VP zoek goede bronnen of goede vertalers! Wat mij betreft heel terecht trouwens, buiten het feit dat dit het Spaanse elftal destabiliseert gaat dit om principes en Real Madrid blijkt niet bepaald waardes te kennen. Blunder van Florentino en jammer van Lopetegui.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +632
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    We kennen het contract niet tussen Lopetegui en de bond dus blijkbaar is er een clausule waardoor er niet onderhandeld hoeft te worden. Ik vind een vertrouwensbreuk zwaar overdreven. Hij dacht toernooitje doen en bekendmaken niks aan de hand. We moeten het niet overdrijven. Dat Real niet kon wachten met tekenen en bekendmaken is misselijk
    Vind ik leuk
    JOJO +1737
    woensdag 13 juni 2018 om 13:15
    Nou Louis, pak je koffer maar vast in!
    Vind ik leuk
    Heerenv1 +208
    woensdag 13 juni 2018 om 13:22
    Op twitter zag ik net:

    Mogelijk toch nog WK-deelname Oranje, de eerste op de reservelijst. Een dag voor het toernooi een bondscoach ontslaan is tegen de regels van de FIFA.

    Haha, hoe mooi zou dat zijn..
    Vind ik leuk
    Leozao +1190
    woensdag 13 juni 2018 om 13:34
    Jammer dat Ome Louis al een Spaanse historie heeft....... Hij heeft bewezen de zwakke punten van de Spanjaarden te vinden, zou ze dus ook moeten kunnen repareren.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6932
    woensdag 13 juni 2018 om 13:35
    LOUIS VAN GAAL !!!
    Vind ik leuk
    QPK1985 +632
    woensdag 13 juni 2018 om 13:41
    Alsof de beleidsbepalers bij Real een rekening te verheffen hadden met de Spaanse bond, dit kon makkelijk wachten. Ze naaien hun nieuwe trainer ook meteen een oor aan
    Vind ik leuk
    Wurmpie +249
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Gewoon belachelijk om zoiets te doen van beide het volk koop kaartjes en dan gaan ze een team zien dat geen team meer is komt echt wel gezeik van onderling arm volk
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:00
    Zidane?
    Vind ik leuk
    Foebele +54889
    woensdag 13 juni 2018 om 14:04
    Vind het altijd onbegrijpelijk als spelers, trainers of andere betrokkenen zulke dingen doen voor of tijdens een toernooi.

    Net zoals die muitende Fransen enkele toernooien geleden toen ze Domonech compleet te kakken zette.

    Je moet je schamen man, je staat op het punt je land te vertegenwoordigen op een mondiaal voetbal toernooi en dan ga je zo je eigen ego de voorkeur geven boven het grotere belang van het voetballand.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31442
    woensdag 13 juni 2018 om 15:43
    Haha losers.
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +63