De Mos: 'Prins Vinny is de baas en assistent Martínez mag mee naar het WK'

De Mos: 'Prins Vinny is de baas en assistent Martínez mag mee naar het WK'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 17:33wo 13-06-2018 om 17:33

Aad de Mos heeft weinig fiducie in de WK-kansen van België. De analist geeft opnieuw af op bondscoach Roberto Martínez, die zijn oren te veel zou laten hangen naar Vincent Kompany.

"Ik heb in de winter al gezegd dat Vincent Kompany een structureel probleem is. Iedereen praat hem maar naar de mond, omdat ze weten dat hij de baas is van de nationale ploeg. Het draait allemaal om Prins Vinny", zegt De Mos tegen Voetbal International. "Het is typisch Belgisch, niemand durft te zeggen waar het op staat, terwijl ze allemaal weten hoe het zit."

"Hij is nu geblesseerd, maar mag wel mee naar Rusland. Waarom? Kompany is de baas en assistent Roberto Martínez mag mee naar het WK", sneert De Mos, die vindt dat het de Rode Duivels aan persoonlijkheden en straatschoffies ontbreekt. Radja Nainggolan heeft die kwaliteiten wel, maar de middenvelder van AS Roma werd niet opgeroepen door Martínez.

"Misschien heeft hij een slechte invloed op bepaalde spelers. Nainggolan is natuurlijk wel een jongen van het leven. Misschien zijn ze bang dat hij daarin wat spelers meetrekt", zoekt De Mos naar een verklaring. "Maar niemand zegt er iets over. De Belgische journalisten pluizen het niet uit, omdat ze angstig zijn. Ze moeten nog met Martínez verder en zijn bang dat hij de deur dicht doet."

Lees ookDe Mos kritisch op 'copy-paste-trainer': 'Kopiëren en zelf geen visie hebben'

Poll

Waar gaat het WK-avontuur van België eindigen?

(5112 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 juni 2018 om 17:42
Ik hoop wel dat ze ver komen.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
woensdag 13 juni 2018 om 21:11
Verdedigend is het wel erg mager hoor. Alderweireld of Vertonghen hoeft maar weg te vallen en je hebt echt weinig kwaliteit achterin.
Vind ik leuk
Sanuk +3544
woensdag 13 juni 2018 om 18:02
Je kan als Nederlander beter je mond houden Aadje, maakt jezelf nu alleen maar belachelijk met ons kneuzen nederlands 11 tal.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1574
woensdag 13 juni 2018 om 18:03
Hopelijk komen ze bij de laatste 4.
Of op zun minst dat de belgen het tot Kwart finale kunnen schoppen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9196
woensdag 13 juni 2018 om 18:44
Hoop ik niet. Brazilie, Spanje, Duitsland en Kroatie hoop ik.

Ow wacht ik lees nu dat je kwartfinale zei. Dat mag van mij wel. Argentinie, Frankrijk, Belgie en Portugal mogen de verliezende kwartfinalisten zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 18:50]
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 20:46
Ik hoop Denemarken, IJsland, Zuid-Korea en Australië.

Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 21:53
Goed lezen
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 18:27
De Rode Duivels gaan met gemak de halve finale van het WK bereiken. Men moet blij zijn dat Oranje niet hoeft uit te komen tegen deze Belgische ploeg. Wanneer de Rode Duivels op 70% van hun kunnen spelen en Oranje op 100%, verliest Oranje met minimaal 5 - 0. Geen enkele basisspeler van Oranjes zou een basisplaats hebben in deze Belgische ploeg.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
woensdag 13 juni 2018 om 20:54
Hahah net als op het ek zeker! Wales heeft nog slechtere spelers als NL (op Bale na) en die knikkerden die belgen ook eruit
Vind ik leuk
Cookee +12688
woensdag 13 juni 2018 om 19:01
Aad mag 'Vinnie' zeggen.
Kompany zou ik in gezelschap mijnheer Kompany noemen.
En als hij een fooi geeft noem ik hem 'Cent"
Vind ik leuk
noblesse +814
woensdag 13 juni 2018 om 19:21
Wie is in hemelsnaam de mos,is dat die man die bekend
is om zijn akoopsommen.
Vind ik leuk
Jozef +44228
woensdag 13 juni 2018 om 20:25
Kut.

De Mos zit er meestal naast...
Vind ik leuk
j-roen11 +2134