PSG ontloopt straf na megatransfers; wel snel transfer van 60 miljoen noodzakelijk

    PSG ontloopt straf na megatransfers; wel snel transfer van 60 miljoen noodzakelijk

    woensdag 13 juni 2018 om 18:56

    Paris Saint-Germain hoeft niet te vrezen voor een straf vanwege het mogelijk overtreden van de Financial Fair Play-regels. De UEFA was na de recordtransfers van Neymar en Kylian Mbappé een onderzoek begonnen, maar heeft niets onrechtmatigs gevonden.

    PSG nam Neymar voor liefst 222 miljoen euro over van FC Barcelona, terwijl voor Mbappé nog eens 180 miljoen wordt overgemaakt. De Franse kampioen huurde de negentienjarige aanvaller eerst een seizoen van AS Monaco om niet in de problemen te komen. De megatransacties riepen evenwel veel vragen op, waarop de UEFA de boeken erop nakeek.

    De Europese voetbalbond meldt nu dat er geen reden is gevonden om PSG een straf op te leggen. Daardoor kan de transfer van Mbappé definitief doorgang vinden. Wel zal de UEFA de boekhouding van de grootmacht in de gaten blijven houden. Helemaal uit de zorgen is PSG overigens niet. Volgens Franse media moet de club voor het einde van de maand voor zestig miljoen aan spelers verkopen. Dit om ervoor te zorgen dat PSG ook dit boekjaar aan de Financial Fair Play-regels voldoet.

    PSG zou al een idee hebben hoe het in korte tijd zoveel geld kan beuren. Gonçalo Guedes is een belangrijke kandidaat om verkocht te worden. De Portugese international maakte op huurbasis veel indruk bij Valencia en moet de benodigde zestig miljoen in een keer in het laatje brengen.

    Plaats een reactie

    G.Kopf +189
    woensdag 13 juni 2018 om 19:08
    Benieuwd wie ze nog meer gaan kopen voor veel te veel geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:27
    222 miljoen voor Neymar vind ik dan nog wel vrij weinig. Je koopt er eigenlijk gewoon 2 in 1 van.
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:36
    222 miljoen is inderdaad maar een zakcentje :p
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:38
    Ben je weer terug maat? +1 voor onze opnieuw startende bondscoach
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:39
    Jup :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:41
    Lekker bezig kerel. Zit er niet vaak meer op. Niveau zakt met de week en er zijn echt een hoop ruzie zoekers
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:43
    Wij zijn natuurlijk zelf altijd lieverds :p
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:46
    Wij zijn voorbeeld VP ers :p
    Als ze allemaal zoals ons waren dan was VP een godsdienst :p
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:47
    Het word tijd dat het seizoen weer begint man! Ff een wk als tussendoortje, maar ik wil toch wel snel weer Ajax wedstrijden :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:50
    Ik ook man, neem denk ik met 3 collega's een seizoenkaart. Europees weer lekker uit met de caravan :p
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:52
    Lekker man.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:55
    Toch gauw 4 jaar geleden dat ik een seizoenkaart had, ging altijd met iemand, maar die heeft een dodelijk auto ongeluk gehad
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:58
    Oww dat is wel erg man.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7642
    woensdag 13 juni 2018 om 20:54
    Wij. Als je god wilt zijn, dan moet je grammatica wel verbeteren. In de bijbel staan ook geen taalfouten ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:13
    Ik heb niks met God, en ik ben dol op taalfouten.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +534
    woensdag 13 juni 2018 om 21:12
    Ach flikker toch op jongen, ruzie zoekers provocateur jij.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7642
    donderdag 14 juni 2018 om 00:54
    Probeer iedere nieuwe dag beter te zijn dan de dag ervoor.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +534
    donderdag 14 juni 2018 om 06:55
    Proberen is niet goed genoeg ambtenaar.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7642
    donderdag 14 juni 2018 om 07:51
    Het begint met geloven dat het kan. Ook jij kunt het, negatieveling.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:39
    Heb ze hier zo leggen hoor, heb om te beginnen in elke sok 2 miljoen zitten :p
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:41
    Dan moet je niet in de Bijlmer lopen pik ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:44
    Nee zoiezo niet, je kunt dan beter thuis blijven. Alles laten bezorgen haha
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 19:45
    Haha
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 13 juni 2018 om 19:45
    Verder is het allemaal heel erg fair gegaan.... het werkt!
    Vind ik leuk
    Aal +20081
    woensdag 13 juni 2018 om 19:09
    Het gaat nergens meer over en dat allemaal dankzij de UEFA en FIFA! Chapeau!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1210
    woensdag 13 juni 2018 om 19:09
    Je weet dat het niet klopt, maar de UEFA is machteloos tegen grote clubs. Maar tegen kleinere clubs durven de Van Praag's wel te ageren. Stelletje helden.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 13 juni 2018 om 19:46
    En dan een beetje slijmen bij de Marokkaanse gemeenschap...
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15676
    woensdag 13 juni 2018 om 23:10
    Volgens FFP mag je niet 3 jaar op rij 30miljoen verlies leiden. Deze transfer van 222 miljoen op een 5 jarig contract word dan ook verdeeld over die 5 jaar. Zo werkt het.
    Vind ik leuk
    Streaker +2765
    woensdag 13 juni 2018 om 19:09
    PSG heeft de UEFA mooi op de hand. Het is maar beter dat we de inhoud niet weten. Daar wordt je niet goed van.
    Vind ik leuk
    MichPSV +2132
    woensdag 13 juni 2018 om 19:10
    United wilt Verratti hebben zijn ze gelijk uit de problemen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 19:47
    Mourinho wil iedereen hebben. En ieder topteam wil Verratti hebben. Die gaat PSG niet verkopen. Ze zullen wel wat mindere goden verkopen. Ik hoop dat Rabiot verkocht wordt.

    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:11
    Hahahaha wat een maffia bende!
    Vind ik leuk
    Jesper60 +54
    woensdag 13 juni 2018 om 19:11
    En hier lopen we allemaal maar te zeiken op twente, maar dat is nog maar een schim vergeleken met wat er in de rest van Europa gebeurt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:14
    Psg heeft niks verkeerd gedaan... laat staan belasting ontduiking, hypotheek met valse papieren afgesloten, 3th party ownership ect gedaan.

    Je kan zeggen het grote geld maakt voetbal kapot maar Twente heeft gefraudeerd psg niet.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +842
    woensdag 13 juni 2018 om 19:22
    Nee ze hebben een cheque van 222miljoen gekregen. Die deal klopt helemaal niks aan neymar staat enkel voor salaris in de boeken ze hebben hem niet rechtmatig met eigen geld gekocht en dit zou gewoon niet moeten mogen. Als ze hem verkopen mag het zeker wel op de rekening bij worden geschreven en is het ineens eigen vermohen geworden? Dit stinkt aan alle kanten en maakt het aspect sport ondergeschikt aan geld. Belachelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:28
    Lul niet slap met fabels uit krantjes mee... psg is Nasser Al-Khelaifi. Ze hebben unlimited budget... FairPlay zegt enkel dat als je dat uitgeeft je dat suikeroom geld binnen die periode weer weg hebt gepoetst. En dat doen ze... ik denk dat jij en vele andere de regelement eens moeten lezen, misschien dat je dan de leugens in de media sneller weg lacht.


    PS kijk jaarcijfers barca eens na daar zie je duidelijk dat psg contract afkocht en niet Neymar met geld dat zei hem hebben “gegeven”. En waarom dacht je dat die journalisten van toen niet meer hier over hoort? Omdat iedere boere lul de openbare jaarrekeningen kan inzien.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4517
    woensdag 13 juni 2018 om 19:39
    Je weet niet eens wat financial fairplay is man. Het gaat om uitgaande en inkomende transfers, daar mag niet een of andere rijke sjeik aan te pas komen door er een miljard in te pompen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:51
    Dat mag wel alleen moet je binnen de eik datum weer safe zijn... Lees je de tekst wel hier of???
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4517
    woensdag 13 juni 2018 om 20:21
    Maar dat mag niet door ieder willekeurig persoon gebeuren die geld in de club pompt.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +842
    woensdag 13 juni 2018 om 22:33
    Het gaat erom dat geld de overhand heb gekregen boven het sportieve aspect das het de grootste teleurstelling. Hoe die kan constructies werken interesseert me misschien ook wel geen ene moer. Maar wat wel duidelijk is dat het niets meer heeft te maken met opleiden, spelopvatting etc. Geld is de grootste bepalende factor geworden een dit zou,niet zo mogen zijn. Sport gaat om wie de beste is erin en niet wie het beste is degene aan te trekken die er goed in zijn zeker niet met ongelimiteerd geld terwijl er gesproken word over fair play. Het is gewoon zeker door deze deal niet af te keuren een grote bende geworden.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:12
    Zullen wel steekpenningen ontvangen hebben.Ik denk een zak drop
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:12
    Bullshit psg heeft al zat verkocht sinds hun komst... ga maar zelf na rekenen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 19:36
    En voor hoeveel hebben de topclubs uit Engeland en Spanje (m.n. Barcelona) gekocht. PSG heeft niet zoveel ingekocht. Wel een paar dure jongens en over twee jaar gespreid. Ik hoor of lees niets over andere spelers die voor schappelijke prijzen zijn gekocht, laat staan over jeugdspelers die ook meespelen. Het gaat alleen over Neymar en Mbappe. Het houdt de gemoederen wel bezig, maar ik zou me er niet al te druk over maken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:55
    De cijfers zijn ook totaal niet bekend... ik maak simpel de rekensom met de waarde van psg toen... psg is nu ook al meer waard waardoor het bedrag al veel minder uitvalt.
    Vind ik leuk
    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 20:09
    Door de koop van Neymar zijn veel voetballers in waarde gestegen. Ik ken de cijfers ook niet en hoef ze ook niet te kennen. Ik houd van goed voetbal en dat zie ik bij PSG. Daarnaast fan van Atletico, AS Roma en Napoli. Ik zie voetbal als amusement. Niets meer en niets minder. Of een club fraudeert of een miljard op de bank heeft interesseert me niet. Ik wil alleen entertainment. Dat viel de afgelopen jaren bij Vitesse niet mee, maar het is wel altijd gezellig en ik heb weer enige hoop voor komend seizoen.

    Vind ik leuk
    Roy_87_ +423
    woensdag 13 juni 2018 om 19:14
    Ze lachen zich kapot daar in Parijs.
    60 mil dat hebben ze zo binnen als ze 2/3 spelers verkopen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2599
    woensdag 13 juni 2018 om 19:14
    Wel mooi dat al die amateur boekhouders hier het allemaal beter schijnen te weten, zonder ook maar een seconde de boeken te hebben gezien...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:16
    Ik hoorde dat (met name) de Spaanse grootmachten FC Barcelona en Real Madrid hebben/hadden lopen klagen over de dadendrang van PSG op de transfermarkt als dat zo is zijn het daar een stel schijnheilige hypocrieten bij elkaar want samen met de Engelse (Top) clubs geven ze zelf het meeste uit en hebben ze zelf dus geen enkel recht van spreken achterbaks gedrag.

    Neemt echter niet weg dat als PSG de regels heeft overtreden ze daar uiteraard gestraft voor moeten worden maar dan moet de FIFA/UEFA dat wel altijd doen bij een overtreding en niet de ene x bij een club wel en de andere x bij een andere club weer niet en de Spaanse en Engelse (Top) clubs hebben (nogmaals) geen enkel recht van spreken en moeten hun schijnheilige taters dichthouden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dorzon +3893
    woensdag 13 juni 2018 om 19:23
    Mochten alle clubs dus psg willen naaien moet er niemand een speler van hun kopen
    Vind ik leuk
    MiloZandt +993
    woensdag 13 juni 2018 om 19:23
    Financial ‘FAIR’ Play. Wat een grap.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +5958
    woensdag 13 juni 2018 om 19:32
    Je verwacht het niet... manmanman
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18231
    woensdag 13 juni 2018 om 19:34
    Als het klopt, klopt het. Niet meer janken, hebben allemaal slimme mensen naar gekeken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21483
    woensdag 13 juni 2018 om 19:34
    UEFA MAFIA.. PSG komt er nog mee weg ook.. gaat nergens meer over.. hou maar op over Financial Fairplay.. Kansloos.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:39
    Vast een prima onderzoek...zal wel door iemand van PSG een rapportje zijn aangemaakt wat ze even hebben ingekeken...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:44
    tja dat was al duidelijk dat er geen straf zou komen.... als het maar bij een klein clubje was.....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:58
    Wat een bullshit psg en City zijn al een keer gestraft... alleen hebben wij geen recht van spreken na de inverhouding veel grotere finciele grap in Enschede. Bedoel je snapt toch wel dat het alleen inverhouding kan zien???
    Vind ik leuk
    City boy +327
    woensdag 13 juni 2018 om 21:54
    De meeste dromen zijn bedrog
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2549
    donderdag 14 juni 2018 om 08:48
    Bahebeck naar Utrecht scheelt al weer een miljoentje. ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSG ontloopt straf na megatransfers; wel snel transfer van 60 miljoen noodzakelijk