'Lopetegui wist al een jaar lang van Real Madrid-vacature dankzij supermakelaar'

    'Lopetegui wist al een jaar lang van Real Madrid-vacature dankzij supermakelaar'

    woensdag 13 juni 2018 om 21:59

    De invloedrijke zaakwaarnemer Jorge Mendes heeft een belangrijke invloed uitgeoefend op de soap rondom Julen Lopetegui. De 51-jarige Bask werd woensdag, één dag voor de start van het WK, ontslagen als bondscoach van Spanje, nadat hij werd benoemd tot nieuwe trainer van Real Madrid.

    Volgens El Pais had Mendes een jaar geleden al aan Lopetegui beloofd dat hij De Koninklijke onder zijn hoede mocht nemen. De Bask vroeg zich hardop af of het niet vreemd was dat een trainer zonder Primera Division-ervaring direct bij Real Madrid aan de slag kon. Mendes liet hierop weten dat hij als zaakwaarnemer in staat was om het onmogelijke waar te maken. "Was het ook niet onmogelijk dat een trainer zonder clubervaring naar FC Porto kon vertrekken?", wordt de Portugees geciteerd door de Spaanse krant.

    Het Mendes-netwerk zorgde echter ook voor problemen in de Spaanse selectie. David de Gea, Rodrigo, Saúl Niguez en Diego Costa staan ook onder contract bij de invloedrijke Portugees en wisten al dat hij op weg was naar Real Madrid. Dit zorgde voor gefronste wenkbrauwen bij de spelersgroep: Lopetegui had altijd benadrukt dat de spelers zich alleen maar op het WK moesten focussen, maar druiste opeens tegen zijn eigen prinipes in.

    Lees ook: 'Grote verdeeldheid binnen spelersgroep Spanje: Ramos en co. wisten meer'

    Poll

    Gaat Lopetegui slagen in Madrid?

    (637 stemmen)

    Plaats een reactie

    Aal +21705
    woensdag 13 juni 2018 om 22:04
    Pleuris lui die zaakwaarnemers....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:12
    Jahanbaksh voor 25 mil naar Brighton!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18923
    woensdag 13 juni 2018 om 22:13
    Lekker
    Vind ik leuk
    power +5172
    woensdag 13 juni 2018 om 22:31
    Volgens mij deze Artikel gaat om nieuwe Trainer van Real.
    Vind ik leuk
    Streaker +3232
    woensdag 13 juni 2018 om 22:47
    Toch een plusje voor je roep om aandacht.

    Vind ik leuk
    Mari +7761
    woensdag 13 juni 2018 om 22:09
    Eigen belang weegt zwaarder
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18923
    woensdag 13 juni 2018 om 22:13
    Gaat Oranje nou toch?? Hehe... Haal die stoffige slingers maar uit de kasten!
    Vind ik leuk
    klick +745
    woensdag 13 juni 2018 om 22:14
    zaakwaarnemers is gewoon Maffia. belachelijk dat ze dit toestaan
    Vind ik leuk
    power +5172
    woensdag 13 juni 2018 om 22:36
    wat een achterbak, hij wist dat al lang, het is erg voor spaanse elftal met een nieuwe Coach vlak voor WK.
    Vind ik leuk
    Lusitano +252
    woensdag 13 juni 2018 om 22:46
    Gaat hij slagen of niet? Kunnen we niet ophouden met die onzinnige polls die totaal nergens opslaan.? Glazenbol gelul. Alsof dit een maatstaaf is. Zoveel factoren.. Keuze Ja of Nee kap daar nou eens mee man....
    Vond hem bij Porto niet eens zo slecht trainen. Echter was Benfica toen onverslaanbaar. Staat wel voor aanvallend voetbal maar slagen bij Real alleen als je titels pakt anders niet dan kan je nog het mooiste voetbal van de wereld spelen. In dat opzicht vind ik deze club totaal niet bij hem passen

    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    woensdag 13 juni 2018 om 22:48
    Looptuig.
    Zo'n naam voorspelt weinig goeds.
    Vind ik leuk
    Gerro +6146
    woensdag 13 juni 2018 om 23:20
    Wist Mendez dan een jaar geleden dan ook al dat Zidane er mee ging kappen?
    Vind ik leuk
    mcmodd +22820
    donderdag 14 juni 2018 om 07:40
    En wist Mendes dan ook al dat Lopetegui een paar weken geleden zijn contract als bondscoach verlengen zou?
    Vind ik leuk
    BVO'tje +446
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:40
    2
    Vind ik leuk