'Grote verdeeldheid binnen spelersgroep Spanje: Ramos en co. wisten meer'

    'Grote verdeeldheid binnen spelersgroep Spanje: Ramos en co. wisten meer'

    Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 13:28wo 13-06-2018 om 13:28

    In de WK-selectie van Spanje is verdeeldheid over het ontslag van bondscoach Julen Lopetegui. Dat melden Spaanse media. Daarnaast zouden de spelers van zijn toekomstige club Real Madrid al een paar dagen op de hoogte zijn geweest.

    Lopetegui ondertekende dinsdag uit het niets een contract bij Real Madrid. De timing van de bekendmaking werd hem op z'n zachtst gezegd niet in dank afgenomen door de Spaanse bond: woensdag werd hij zonder pardon op straat gezet. Een deel van de spelersgroep, met aanvoerder Sergio Ramos voorop, protesteerde tegen het ontslag van Lopetegui.

    Het besluit van de 51-jarige trainer om vlak voor het WK bij Real Madrid te tekenen, zou voor verdeeldheid hebben gezorgd binnen de spelersgroep. Veel internationals wilden naar verluidt niet verder met Lopetegui. Dit in tegenstelling tot de spelers van Real Madrid, die vanzelfsprekend wél achter hun toekomstige trainer bleven staan.

    Ramos en co. al op de hoogte
    Marca meldt bovendien dat de spelers van Real Madrid een paar dagen geleden al wisten dat Lopetegui hun nieuwe trainer zou worden. Ramos werd in het Spaanse kamp gebeld door voorzitter Florentino Perez, die zijn aanvoerder op de hoogte bracht van de situatie en meer informatie vroeg, voordat hij zijn definitieve keuze zou maken.

    Naast Ramos behoren ook de Real Madrid-spelers Dani Carvajal, Lucas Vazquez, Marco Asensio, Isco en Nacho Fernandez tot de WK-selectie van Spanje. Zij zouden allemaal al geweten hebben dat Lopetegui hun nieuwe trainer zou worden. De trainer bracht de buitenwereld dinsdagmiddag pas op de hoogte.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 13:33
    Ramos hoort er 2x bij zo te lezen. Dan moet je wel een hele goede zijn :p
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    woensdag 13 juni 2018 om 13:35
    Zijn broer is ook geselecteerd.
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    woensdag 13 juni 2018 om 13:33
    Dit toernooi wordt helemaal niks voor spanje helaas , prachtige spelers
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:34
    Ja, ook het laatste wk voor spelers als Iniesta en Ramos denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:33
    Logisch dat spelers van Real Madrid reeds wisten wie hun nieuwe trainer zou gaan worden. Niet meer dan normaal dat er overleg is tussen (technische) staf en spelers wanneer er een nieuwe trainer aangesteld wordt.
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    woensdag 13 juni 2018 om 13:37
    Precies , alleen in dit geval was het van alle partijen mischien handig geweest om direct de bond op de hoogte te stellen. En met de selectie het erover te hebben , niet zomaar aankondigen zonder dat de bond op de hoogte is en zeker niet in het geval van de spaanse selectie met barca en real
    Vind ik leuk
    yuuup +9856
    woensdag 13 juni 2018 om 14:16
    En logisch dat hij nu lekker mag oprotten. Gluiperd.
    Vind ik leuk
    PutaBarca +551
    woensdag 13 juni 2018 om 13:35
    En een Barca speler heeft weer lopen snitchen. Wie zou dat nou geweest zijn ...
    Vind ik leuk
    Old Star +7346
    woensdag 13 juni 2018 om 13:38
    Pique natuurlijk!
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    woensdag 13 juni 2018 om 13:42
    Die reageerde inderdaad nogal gepiqueerd.
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    woensdag 13 juni 2018 om 13:38
    Niet sirieus te nemen met je naam. Verder knap dat je dit hieruit haalt zie et namelijk nergens staan
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5449
    woensdag 13 juni 2018 om 13:38
    Een reactie van een echte Puta
    Vind ik leuk
    yuuup +9856
    woensdag 13 juni 2018 om 14:15
    Gaat zo lastig als alleen de spelers van Real het wisten pannenkoek.
    Vind ik leuk
    fr0do +1452
    woensdag 13 juni 2018 om 13:36
    Niet heel gek toch dat die spelers dit al wisten? Vind het ook niet gek dat ze hun mond hebben gehouden, het is jou club en waarschijnlijk heeft perez hun gevraagd nog niks te zeggen. Beetje stoken is dit van de media.
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    woensdag 13 juni 2018 om 13:37
    Natuurlijk wisten de Real spelers get al, w
    VP doet net of dat nieuw is. Dragende spelers worden altijd bij zo'n beslissing betrokken. Dit wordt echt een dingetje dat wel. Jammer voor Spanje.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6097
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    "Dit in tegenstelling tot de spelers van Real Madrid-spelers"

    Dus de Real Madrid-spelers hebben zelfs eigen spelers en wij kunnen amper een selectie op de been krijgen..
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Weg titel
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6126
    woensdag 13 juni 2018 om 14:23
    Hier heeft nu een enorme implosie plaatsgevonden onder de selectiespelers, ben bang dat het niet meer goed gaat komen. Catalanen en Madridlenen gaan toch al niet zo goed samen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173871
    woensdag 13 juni 2018 om 14:38
    Heb je als Spaanse bond met deze generatie nog 1x een grote kans op de wereldtitel verneuk je het zo.....en “ wij” maar klagen over de KNVB....
    Vind ik leuk
    berwi +470
    woensdag 13 juni 2018 om 14:45
    vies spelletje van real
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:04
    Wat saboteert 'de Koninklijke' hier even het WK voor Spanje zeg! Ramos & co wisten dondersgoed dat Lopetegui voor de groep gaat staan in Madrid vanaf het aankomende seizoen. Natuurlijk zorgt dit voor een tweespalt tussen ketting-Madrid en ketting-overig.
    Voetbal is een teamsport gebaseerd wederzijds vertrouwen en respect.
    En dat is door Lopetegui en de kliek van Madrid geschonden. Ik ben benieuwd hoe deze situatie zich gaat vertalen naar het veld. Want als Spanje deze verdeeldheid ook op het veld krijgt dan zie ik Marokko en Iran bloed ruiken...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 06:19
    Ik denk dat Iran de gedachten heeft van tsja we proberen 3 wedstrijden dan zien wel waar het schipstrand. Iran komt eigenlijk om te proberen. Maar is geen ploeg met een doel... marokko is andere verhaal
    Marokko kan best goed voetballen en zij zijn erg gemotiveerd en de wil om ver te komen is meer dan groot bij marokko. Alleen door de motivatie en de wil bij marokko is het waard om naar de wedstrijd te kijken van marokko. Want mijn voorspelling zijn wel Spanje en marokko die door gaan
    Vind ik leuk
    r4vje +162
    woensdag 13 juni 2018 om 15:36
    Lekker drama zo net voor het WK. Fijn hoor dat Real Madrid.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    woensdag 13 juni 2018 om 15:40
    De Spaanse bond maakt er wel een potje van hoor, tjonge jonge jonge. Allemaal lange tenen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33879
    woensdag 13 juni 2018 om 15:57
    Asta la vista wk 😂😂😂.

    Domoren. 😂
    Vind ik leuk
    mcmodd +24197
    woensdag 13 juni 2018 om 16:49
    Als je je spaans niet echt machtig bent lijkt het me toch beter dat je de toevoeging ‘Domoren’ achterwege laat Teo. Je zult het goed bedoelen, maar het pakt anders uit.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33879
    woensdag 13 juni 2018 om 16:52
    Si senior.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    woensdag 13 juni 2018 om 16:21
    Real klote!
    Vind ik leuk
    pos +8831
    woensdag 13 juni 2018 om 16:26
    Genant allemaal en volkomen onzinnig om te denken dat hij opeens spelers gaat afvallen of voortrekken. Als Spanje nu afgaat op het WK kan die hele bond ook gelijk opstappen.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    woensdag 13 juni 2018 om 16:34
    Zou me niet verbazen als ze nu juist als een stelletje bezetenen voetballen. Uiteraard is het allemaal riducuul. Maar je wil toch een WK winnen en als ze de agitatie er op het veld weten uit te gooien kan het zowaar ook nog positief uitwerken. Als het pas over een week volledig was misgegaan was je verder van huis. Paar potjes winnen en dat kan altijd in die groep en er is niets aan het handje
    Vind ik leuk
    tremere +721
    woensdag 13 juni 2018 om 16:38
    Flut dat word nog last minute aanpassen van mijn wk voorspelling.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 01:19
    Eerste wedstrijd winnen ze nipt, dan gelijkspel, verlies, als tweede door, winnen de 8ste finale en liggen eruit na penalties in de kwartfinale?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 06:13
    Dit is de fout van de coach die zijn gezondverstand niet heeft gebruikt. Mocht Spanje falen op het WK dan is het de schuld van lopetegui die de niewe coach word van Real. .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws