'Grote verdeeldheid binnen spelersgroep Spanje: Ramos en co. wisten meer'

'Grote verdeeldheid binnen spelersgroep Spanje: Ramos en co. wisten meer'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 13:28wo 13-06-2018 om 13:28

In de WK-selectie van Spanje is verdeeldheid over het ontslag van bondscoach Julen Lopetegui. Dat melden Spaanse media. Daarnaast zouden de spelers van zijn toekomstige club Real Madrid al een paar dagen op de hoogte zijn geweest.

Lopetegui ondertekende dinsdag uit het niets een contract bij Real Madrid. De timing van de bekendmaking werd hem op z'n zachtst gezegd niet in dank afgenomen door de Spaanse bond: woensdag werd hij zonder pardon op straat gezet. Een deel van de spelersgroep, met aanvoerder Sergio Ramos voorop, protesteerde tegen het ontslag van Lopetegui.

Het besluit van de 51-jarige trainer om vlak voor het WK bij Real Madrid te tekenen, zou voor verdeeldheid hebben gezorgd binnen de spelersgroep. Veel internationals wilden naar verluidt niet verder met Lopetegui. Dit in tegenstelling tot de spelers van Real Madrid, die vanzelfsprekend wél achter hun toekomstige trainer bleven staan.

Ramos en co. al op de hoogte
Marca meldt bovendien dat de spelers van Real Madrid een paar dagen geleden al wisten dat Lopetegui hun nieuwe trainer zou worden. Ramos werd in het Spaanse kamp gebeld door voorzitter Florentino Perez, die zijn aanvoerder op de hoogte bracht van de situatie en meer informatie vroeg, voordat hij zijn definitieve keuze zou maken.

Naast Ramos behoren ook de Real Madrid-spelers Dani Carvajal, Lucas Vazquez, Marco Asensio, Isco en Nacho Fernandez tot de WK-selectie van Spanje. Zij zouden allemaal al geweten hebben dat Lopetegui hun nieuwe trainer zou worden. De trainer bracht de buitenwereld dinsdagmiddag pas op de hoogte.

Plaats een reactie

woensdag 13 juni 2018 om 13:33
Ramos hoort er 2x bij zo te lezen. Dan moet je wel een hele goede zijn :p
Vind ik leuk
goekie4 +1654
woensdag 13 juni 2018 om 13:35
Zijn broer is ook geselecteerd.
Vind ik leuk
Laliga +2745
woensdag 13 juni 2018 om 13:33
Dit toernooi wordt helemaal niks voor spanje helaas , prachtige spelers
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:34
Ja, ook het laatste wk voor spelers als Iniesta en Ramos denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:33
Logisch dat spelers van Real Madrid reeds wisten wie hun nieuwe trainer zou gaan worden. Niet meer dan normaal dat er overleg is tussen (technische) staf en spelers wanneer er een nieuwe trainer aangesteld wordt.
Vind ik leuk
Laliga +2745
woensdag 13 juni 2018 om 13:37
Precies , alleen in dit geval was het van alle partijen mischien handig geweest om direct de bond op de hoogte te stellen. En met de selectie het erover te hebben , niet zomaar aankondigen zonder dat de bond op de hoogte is en zeker niet in het geval van de spaanse selectie met barca en real
Vind ik leuk
yuuup +10821
woensdag 13 juni 2018 om 14:16
En logisch dat hij nu lekker mag oprotten. Gluiperd.
Vind ik leuk
PutaBarca +548
woensdag 13 juni 2018 om 13:35
En een Barca speler heeft weer lopen snitchen. Wie zou dat nou geweest zijn ...
Vind ik leuk
Old Star +8231
woensdag 13 juni 2018 om 13:38
Pique natuurlijk!
Vind ik leuk
Nistel +3710
woensdag 13 juni 2018 om 13:42
Die reageerde inderdaad nogal gepiqueerd.
Vind ik leuk
Laliga +2745
woensdag 13 juni 2018 om 13:38
Niet sirieus te nemen met je naam. Verder knap dat je dit hieruit haalt zie et namelijk nergens staan
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
woensdag 13 juni 2018 om 13:38
Een reactie van een echte Puta
Vind ik leuk
yuuup +10821
woensdag 13 juni 2018 om 14:15
Gaat zo lastig als alleen de spelers van Real het wisten pannenkoek.
Vind ik leuk
fr0do +1553
woensdag 13 juni 2018 om 13:36
Niet heel gek toch dat die spelers dit al wisten? Vind het ook niet gek dat ze hun mond hebben gehouden, het is jou club en waarschijnlijk heeft perez hun gevraagd nog niks te zeggen. Beetje stoken is dit van de media.
Vind ik leuk
haarlemx +435
woensdag 13 juni 2018 om 13:37
Natuurlijk wisten de Real spelers get al, w
VP doet net of dat nieuw is. Dragende spelers worden altijd bij zo'n beslissing betrokken. Dit wordt echt een dingetje dat wel. Jammer voor Spanje.
Vind ik leuk
SimonSays +7395
woensdag 13 juni 2018 om 13:46
"Dit in tegenstelling tot de spelers van Real Madrid-spelers"

Dus de Real Madrid-spelers hebben zelfs eigen spelers en wij kunnen amper een selectie op de been krijgen..
Vind ik leuk
JanTa48 +8058
woensdag 13 juni 2018 om 14:23
Hier heeft nu een enorme implosie plaatsgevonden onder de selectiespelers, ben bang dat het niet meer goed gaat komen. Catalanen en Madridlenen gaan toch al niet zo goed samen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
woensdag 13 juni 2018 om 14:38
Heb je als Spaanse bond met deze generatie nog 1x een grote kans op de wereldtitel verneuk je het zo.....en “ wij” maar klagen over de KNVB....
Vind ik leuk
berwi +508
woensdag 13 juni 2018 om 14:45
vies spelletje van real
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 15:04
Wat saboteert 'de Koninklijke' hier even het WK voor Spanje zeg! Ramos & co wisten dondersgoed dat Lopetegui voor de groep gaat staan in Madrid vanaf het aankomende seizoen. Natuurlijk zorgt dit voor een tweespalt tussen ketting-Madrid en ketting-overig.
Voetbal is een teamsport gebaseerd wederzijds vertrouwen en respect.
En dat is door Lopetegui en de kliek van Madrid geschonden. Ik ben benieuwd hoe deze situatie zich gaat vertalen naar het veld. Want als Spanje deze verdeeldheid ook op het veld krijgt dan zie ik Marokko en Iran bloed ruiken...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:12]
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 06:19
Ik denk dat Iran de gedachten heeft van tsja we proberen 3 wedstrijden dan zien wel waar het schipstrand. Iran komt eigenlijk om te proberen. Maar is geen ploeg met een doel... marokko is andere verhaal
Marokko kan best goed voetballen en zij zijn erg gemotiveerd en de wil om ver te komen is meer dan groot bij marokko. Alleen door de motivatie en de wil bij marokko is het waard om naar de wedstrijd te kijken van marokko. Want mijn voorspelling zijn wel Spanje en marokko die door gaan
Vind ik leuk
r4vje +157
woensdag 13 juni 2018 om 15:36
Lekker drama zo net voor het WK. Fijn hoor dat Real Madrid.
Vind ik leuk
linkspoot +699
woensdag 13 juni 2018 om 15:40
De Spaanse bond maakt er wel een potje van hoor, tjonge jonge jonge. Allemaal lange tenen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43236
woensdag 13 juni 2018 om 15:57
Asta la vista wk 😂😂😂.

Domoren. 😂
Vind ik leuk
mcmodd +26912
woensdag 13 juni 2018 om 16:49
Als je je spaans niet echt machtig bent lijkt het me toch beter dat je de toevoeging ‘Domoren’ achterwege laat Teo. Je zult het goed bedoelen, maar het pakt anders uit.
Vind ik leuk
Smithsonian +43236
woensdag 13 juni 2018 om 16:52
Si senior.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
woensdag 13 juni 2018 om 16:21
Real klote!
Vind ik leuk
pos +9716
woensdag 13 juni 2018 om 16:26
Genant allemaal en volkomen onzinnig om te denken dat hij opeens spelers gaat afvallen of voortrekken. Als Spanje nu afgaat op het WK kan die hele bond ook gelijk opstappen.
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
woensdag 13 juni 2018 om 16:34
Zou me niet verbazen als ze nu juist als een stelletje bezetenen voetballen. Uiteraard is het allemaal riducuul. Maar je wil toch een WK winnen en als ze de agitatie er op het veld weten uit te gooien kan het zowaar ook nog positief uitwerken. Als het pas over een week volledig was misgegaan was je verder van huis. Paar potjes winnen en dat kan altijd in die groep en er is niets aan het handje
Vind ik leuk
tremere +727
woensdag 13 juni 2018 om 16:38
Flut dat word nog last minute aanpassen van mijn wk voorspelling.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 01:19
Eerste wedstrijd winnen ze nipt, dan gelijkspel, verlies, als tweede door, winnen de 8ste finale en liggen eruit na penalties in de kwartfinale?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 06:13
Dit is de fout van de coach die zijn gezondverstand niet heeft gebruikt. Mocht Spanje falen op het WK dan is het de schuld van lopetegui die de niewe coach word van Real. .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws