Ramos en Spaanse spelers protesteren tegen ontslag: Ik heb met ze gesproken

    Ramos en Spaanse spelers protesteren tegen ontslag: "Ik heb met ze gesproken"

    woensdag 13 juni 2018 om 12:28

    Julen Lopetegui is ontslagen als bondscoach van Spanje vanwege een vertrouwensbreuk. Dat bevestigt Luis Rubiales, directeur van de Spaanse bond. Woensdag werd bekend dat Lopetegui moet vertrekken.

    De 51-jarige trainer betaalt de hoogste rekening, nadat dinsdag bekend werd dat hij na het WK aan de slag gaat als trainer van Real Madrid. "Lopetegui is een geweldige coach geweest, maar we kunnen zijn gedrag simpelweg niet accepteren", laat Rubiales weten op een persconferentie.

    "Lopetegui heeft bij Real Madrid getekend, zonder dat wij ervan af wisten. Vijf minuten voor de bekendmaking werden we geïnformeerd. Ik voel me niet verraden, maar dit (ontslag, red.) moest gebeuren. Het is een basisregel dat je met ons praat als een andere partij interesse heeft. Dit gaat de hele natie aan."

    Een deel van de Spaanse selectie, met aanvoerder Sergio Ramos voorop, was tegen het ontslag van Lopetegui. De Spaanse bond is echter niet te vermurwen. Rubiales: "Ik heb met de spelers gesproken. Ze gaan er alles aan doen om er een goed toernooi van te maken."

    Lopetegui had bij de Spaanse bond een contract tot medio 2020. De Spanjaarden treffen op het WK Portugal, Iran en Marokko.

    Plaats een reactie

    dhrwobo +18873
    woensdag 13 juni 2018 om 12:33
    Liep zijn contract af na dit toernooi? Dan heeft de bond toch geen poot om op te staan??
    Vind ik leuk
    fr0do +686
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    Hij had 3 weken terug zelfs nog zijn contract verlengd bij de bond.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4154
    woensdag 13 juni 2018 om 12:40
    niet handig van hem om zijn nieuwe baan voor het wk bekend te maken met zoveel Barca-spelers in de selectie
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6194
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    Het is Ramos tegen Piqué nu in de kleedkamer. Gezellig.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4154
    woensdag 13 juni 2018 om 12:44
    ja idd gezellig sfeertje daarzo....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:52
    tot en met het EK van 2020
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Daar gaat het niet om..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:40
    Inderdaad, dit gaat om vertrouwen en fatsoenlijk gedrag. Wel sterk van de Spaanse bond dit. Of het verstandig is dat verwacht ik niet maar dit kan je niet laten gaan.
    Benieuwd wie ze binnenhengelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:51
    Je hebt helemal gelijk.
    Bestuurlijk gezien was dit de enigste juiste oplossing
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    woensdag 13 juni 2018 om 12:53
    Zou evengoed sprake kunnen zijn van belangenverstrengelingen. Hij zou in theorie bijvoorbeeld spelers van Real de voorkeur kunnen geven om zo hun marktwaarde iets op te vijzelen. Bijzonder onhandig gedaan van die coach, ookal zou het me niks verbazen als hij enigzins onder druk is gezet door Perez. Die baan bij Real komt niet iedere week voorbij..
    Vind ik leuk
    Morris +20221
    woensdag 13 juni 2018 om 13:24
    Was de KNVB maar zo zuiver in zijn denken en handelen
    Vind ik leuk
    imho +170
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Ze zullen hem wel op non actief zetten/ schorsen in plaats van ontslaan. edit: 3 weken geleden nieuw contract, dus toch direct ontslaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Maand geleden verlengd tot 2020

    https://www.nu.nl/voetbal/5277206/spaanse-bondscoach-lopetegui-verlengt-contract-en-met-ek-2020.html
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    ‘Lopetegui had bij de Spaanse bond een contract tot medio 2020.’
    Vind ik leuk
    Laliga +1703
    woensdag 13 juni 2018 om 12:43
    Nou het is niet netjes als je een contract hebt dat je al ergens anders tekent en helemaal niet zonder het te melden?? Snap de boosheid zeker
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +14087
    woensdag 13 juni 2018 om 12:46
    Helaas,geen weg méér terug,out
    Vind ik leuk
    popiejopie +1971
    woensdag 13 juni 2018 om 13:20
    Lezen:

    "Lopetegui had bij de Spaanse bond een contract tot medio 2020."
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7667
    woensdag 13 juni 2018 om 13:40
    Zijn contract liep tot einde EK 2020
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:44
    Nee had een contract t/m 2020...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:59
    Als je leest heb je het antwoord
    Vind ik leuk
    fr0do +686
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    Ja, Ramos komt wel op voor zijn nieuwe trainer.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15671
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Ik kan wel begrijpen dat hij ontslagen is. Als je 5 minuten voor de aankondiging hoort dat hij naar Madrid gaat terwijl hij 3 weken eerder een nieuw contract had getekend. Desondanks lijkt het me ook weer niet te beste zet.

    Lopetegui is ook een rare man. Hij is niet eens een goede trainer en gaat steeds hoger op. Bij Porto slecht bij Spanje niet goed en nu Real. Vraag me af hoe hij dat voor elkaar krijgt.
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +91
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Zoiets doe je toch niet als je nog ergens onder contract staat net voor het begin van het wk waar je de hele tijd mee bezig bent geweest rare beslising van de coach
    Vind ik leuk
    Verratti +1567
    woensdag 13 juni 2018 om 12:57
    Klopt, maar Real wilde ook op korte termijn een trainer en hadden hem in het vizier. Het is nogal onhandig gespeeld. En het ontslag maakt het er ook niet makkelijker op. Straks worden er twee kampen gecreëerd in de broze Spaanse eenheid. Voetbal en politiek door één deur. Wie zal de opvolger worden. Zidane zou wel een stunt zijn.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +451
    woensdag 13 juni 2018 om 13:06
    Echt wel een stunt ja,Zidane ! Je zou denken: "Onmogelijk", Maar ja,wie had dit bedacht.........,en dat gebeurt ook.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Verratti +1567
    woensdag 13 juni 2018 om 13:21
    Voetbal wordt zo door geld geregeerd dat er een soort Wilde Westen is ontstaan. Er zijn geen grenzen meer, alles lijkt te kunnen. Zekerheden zijn weggevallen. Lange termijn visies worden getorpedeerd door de waan van de dag.
    Vind ik leuk
    henkvlis +2986
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Dit is wat je zegt niet de meest ideale voorbereiding op het WK voor een ieder binnen Spanje
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:35
    Heb het al eerder geschreven maar kan het niet laten om weer te schrijven dat het de schuld van Sergio Ramos is dat hij ontslagen is.......
    Vind ik leuk
    SimonSays +3666
    woensdag 13 juni 2018 om 12:36
    This is very Spainful to me.
    - Lopetegui, 2018
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1131
    woensdag 13 juni 2018 om 12:36
    Dit wordt chaos. Zou me niet verrassen als Spanje weer de groepsfase niet overleeft.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +461
    woensdag 13 juni 2018 om 12:38
    Louis hier is je kans
    Vind ik leuk
    aartstyle +656
    woensdag 13 juni 2018 om 12:38
    ff mijn wk pool aanpassen.
    Vind ik leuk
    berwi +423
    woensdag 13 juni 2018 om 12:42
    natuurlijk allemaal de real spelers die het er niet mee eens zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:45
    Spanje-Malta 12-1!
    2010: Spanje-Nederland 1-0.
    Spaanse scheidsrechters die ons in Europa verneukt hebben met merkwaardige beslissingen o.a. Feyenoord-Inter Milaan, bal die bij corner wegrolt door de wind, spaanse scheids die gele kaart geeft aan feyenoorder wegens tijdrekken en daardoor finale mist!
    Opgeruimd staat netjes. Morele dreun voor Spaanse selectie.
    Tip: Portugal - Spanje 5-1. Déjà vu!
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11004
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    Nee Portugal maakt zelfs nu nog geen kans
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +451
    woensdag 13 juni 2018 om 13:18
    Oei,Spanje-Malta.....mijn jeugdtrauma op voetbalgebied!!!! Met die keeper Lekbello of Lobello,die tot op de dag van vandaag volhoudt dat er niks omgekocht was! Mijn God, wat een klap was dat voor mij als 9 jarig ventje. Samen met pa kijken,Malta komt op 1-0 voor: dus niets aan de hand! De rust: 3-1 voor Spanje;dus niets aan de hand! En toen kwam het: de ene goal na de ander....ben huilend naar bed gegaan na de wedstrijd. Zelfs ik, een 9-jarig joche,voelde aan alles dat dit niet klopte! Moest echt huilen van teleurstelling en van onmacht over zoveel oneerlijkheid. Frappant detail: 1 jaar later stond er een gloednieuw bondsbureau in het ':Zeist van Malta" Wie zou dat nu toch gefinancierd hebben??
    Je merkt het wel hoe hoog het me zat, voor het eerst in mijn leven 'zag' ik dat mijn geliefde voetbal niet schoon was van manipulatie: een geestelijke opneuker van jewelste!!!!!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4817
    woensdag 13 juni 2018 om 14:41
    Helaas is Portugal ook tegen een Spanje zonder bondscoach kansloos...
    Portugal is dan wel Europees kampioen maar die hebben 5x gelijkgespeeld vd 7 wedstrijden haha.
    Vergelijkbaar met Griekenland destijds.
    Vind ik leuk
    13 +10057
    woensdag 13 juni 2018 om 12:46
    De titel suggereert dat Ramos geen Spaanse speler is.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2852
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Scherp!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:47
    Stel dat heel die real kliek ook mee opstapt ... krijgen de andere landen in de poule bij voorbaat al 3-0 winst ofzo bij niet deelname Spanje
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    Ramos voorop....vast met een gestrekt been
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2715
    woensdag 13 juni 2018 om 14:20
    Of arm!
    Vind ik leuk
    Marco B. +238
    woensdag 13 juni 2018 om 12:51
    Haha Real gratis coach. Krijgt hij nog geld mee?
    Vind ik leuk
    Dorzon +3933
    woensdag 13 juni 2018 om 12:51
    logisch dat engnek Ramos tegen het ontslag was
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2705
    woensdag 13 juni 2018 om 12:52
    Dit is gewoon dom gelul voetbalprimeur.

    Een gedeelte van de selectie voelt zich juist in de steek gelaten en daarom is ontslag het enige juiste wat men kon doen
    Vind ik leuk
    Sazzz +11202
    woensdag 13 juni 2018 om 12:55
    Maar waarom voel je je in de steek gelaten omdat de coach NA het toernooi wat anders gaat doen?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2705
    woensdag 13 juni 2018 om 13:32
    Dat is hopelijk toch geen serieuze vraag ? Die antwoorden kun je hopelijk toch wel zelf bedenken.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11202
    woensdag 13 juni 2018 om 17:44
    Dan moeten ze wel heel veel coaches ontslaan.... En spelers trouwens ook. Dit is toch gewoon te zielig voor woorden? Of is het echt omdat Barça spelers niet met een Real coach willen werken. Zijn ze nou echt zo zielig?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2705
    woensdag 13 juni 2018 om 18:54
    Nee het is de bond die zich verraden voelt en alle spelers behalve de spelers van Real. Dus ook de spelers die buiten Spanje spelen
    Vind ik leuk
    Sazzz +11202
    woensdag 13 juni 2018 om 12:53
    Toch te belachelijk voor woorden dit?
    Vind ik leuk
    Ryan82 +854
    woensdag 13 juni 2018 om 12:53
    Wat een drama allemaal.. wat maakt het uit dat hij bij Real gaat na het WK? Argumenten over dat Barca spelers dit niet leuk vinden slaat toch nergens op? Zij willen zowiso een eigen stukje land met een eigen Catalaanse elftal.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Ben absoluut geen taalnazi.

    Maar zowiso..

    Wel knap gevonden.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +854
    woensdag 13 juni 2018 om 13:48
    haha
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2705
    woensdag 13 juni 2018 om 13:34
    Wie heeft het over Barca spelers. Het merendeel van de selectie heeft geen vertrouwen meer in hem. Je slaat samen een weg in. Het merendeel speelt niet bij barca
    Vind ik leuk
    Ryan82 +854
    woensdag 13 juni 2018 om 13:48
    Had het ergens gelezen dat de Barca spelers geen vertrouwen meer hebben in hem omdat hij vermoedelijk een voorkeur heeft voor Real spelers.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Had Madrid niet even kunnen wachten met het bekend maken?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Ik denk dat hij alleen ontslagen is om de boel op scherp te zetten.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 13 juni 2018 om 13:06
    Je kunt hem ook bedanken voor zijn eerlijkheid, hij had het ook kunnen verzwijgen tot na het WK.
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +91
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Was naar het wk tekenen niet gewoon handiger geweest had je deze poppenkast niet gehad
    Vind ik leuk
    Toppert +1488
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    En zo stijgen de kansen voor Marokko met de dag. Portugal hoeven ze al niet bang voor te zijn en Spanje doet zichzelf weer eens de nek omdraaien.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7667
    woensdag 13 juni 2018 om 13:41
    Hypocriete klootzakken die spelers van Real, je doet alles achter de rug van je medespelers en dan het gek vinden dat de trainer ontslagen wordt omdat het uitkomt.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +74
    woensdag 13 juni 2018 om 13:58
    Als je het zo erg vind moet je ook de spelers die het wisten niet meer opstellen als je praat over vertrouwensbreuk, anders moraalridder
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7667
    woensdag 13 juni 2018 om 14:25
    Mee eens, omdat je met deze actie ook direct de hoge ogen die had op de wereldtitel hebt vergooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:43
    Goed voor de sfeer in de ploeg, dit. Kansen voor Marokko.
    Vind ik leuk
    rinirat +1547
    woensdag 13 juni 2018 om 17:07
    Ja Ramos...
    Vind ik leuk