Hiddink: 'Er is geïnformeerd, maar je moet wel goed gevoel hebben bij een land'

    Hiddink: 'Er is geïnformeerd, maar je moet wel goed gevoel hebben bij een land'

    Guus Hiddink had de kans om een land te coachen op een WK, maar besloot niet toe te happen. Het land dat informeerde, bezorgde hem geen goed gevoel.

    "Er is geïnformeerd", vertelt Hiddink aan De Telegraaf. "Je moet alleen wel een goed gevoel hebben bij een land en dat had ik niet. Ik heb drie eindrondes mogen doen en driemaal zijn we ook nog wat rondes verder gekomen. Dat is allemaal prachtig geweest." Hiddink was bondscoach van Oranje in 1998, van Zuid-Korea in 2002 en van Rusland in 2008.

    Hiddink reist alsnog af naar Rusland, maar dan als analist. "Vorig jaar heb ik voor FOX Sports al de Confederations Cup gedaan als analyticus. Dat is me goed bevallen. Daarom heb ik ervoor gekozen om het nu weer te doen. Ik vind het leuk om op deze manier toch bij het WK betrokken te zijn. Het is het mooiste voetbalevenement dat er is. Ik doe het analyseren samen met mannen als Alexi Lalas en Ian Wright en dat is hartstikke leuk. De passie en energie spatten ervan af."

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    mba4u2c +3308
    zondag 17 juni 2018 om 09:53
    Ja achter een microfoon is toch veel lekkerder dan op het veld staan, nietwaar? Een echte voetbalman...
    Vind ik leuk
    MichPSV +8759
    zondag 17 juni 2018 om 09:57
    Zo als je kunt lezen zegt onze Guus dat je er wel een goed gevoel bij moet hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    remakil +5923
    zondag 17 juni 2018 om 10:00
    Dat goede gevoel zit hem puur in de centen bij Guus...
    Vind ik leuk
    MichPSV +8759
    zondag 17 juni 2018 om 10:02
    Geld heeft Guus wel genoeg hoor.
    Vind ik leuk
    remakil +5923
    maandag 18 juni 2018 om 14:17
    Boer Guus heeft net als Dick Advocaat nooit genoeg. Hoe aimabel die man ook mag zijn, als hij kan brengt hij zelfs zijn achter,achterkleinkinderen financiële zekerheid...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    zondag 17 juni 2018 om 10:01
    Dat had hij de laatste keer met Nederland ook verkeerd...
    Vind ik leuk
    MichPSV +8759
    zondag 17 juni 2018 om 10:02
    Dat de prestaties van Oranje slecht waren zegt niks over het gevoel van Guus.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    zondag 17 juni 2018 om 10:12
    Het was Saudi Arabie
    Vind ik leuk
    The Iceman +10298
    zondag 17 juni 2018 om 10:16
    Dat lijkt mij zeer plausibel ja.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    zondag 17 juni 2018 om 10:23
    Volgens mij kwa Nederlanders was van Marwijk en van Gaal de aangewezen man voor Australie.. voor de rest waren er geen landen vor het WK beschikbaar op Spanje na voor 5 minuten
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10298
    zondag 17 juni 2018 om 09:59
    Ook niet heel gek op zijn leeftijd.
    Vind ik leuk
    Strijp +12736
    zondag 17 juni 2018 om 09:53
    Dan heeft hij in ieder geval gezien dat hij het coachen moet laten, en lekker doorgaan als analist.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    zondag 17 juni 2018 om 09:57
    Wethouder Hekking....hij is genoemd, er is geinformeerd...
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    zondag 17 juni 2018 om 11:45
    Nee, dat was Prof. Akkermans, Hekking wil alleen maar vooraan staan.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:05
    Ze betaalden dus niet genoeg want als het om principes gaat heeft Guus met weinig landen een probleem.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10298
    zondag 17 juni 2018 om 10:08
    Kan me eigenlijk alleen bij Rusland (en misschien Anzi) voorstellen dat je principiële bezwaren zou hebben. Dat was nog wel voor MH17.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zondag 17 juni 2018 om 10:30
    Centenkwestie
    Vind ik leuk
    Enw02 +511
    zondag 17 juni 2018 om 10:33
    Messt overschatte trainer ooit. En is samen met blind de man die de vrije val van oranje veroorzaakte
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:39
    Analisten krijgen gewoon beter betaald dan bondscoaches, simpel
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1996
    zondag 17 juni 2018 om 11:55
    Schuif je toch lekker Danny Blind naar voren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws