Hiddink: 'Er is geïnformeerd, maar je moet wel goed gevoel hebben bij een land'

    Hiddink: 'Er is geïnformeerd, maar je moet wel goed gevoel hebben bij een land'

    zondag 17 juni 2018 om 09:51

    Guus Hiddink had de kans om een land te coachen op een WK, maar besloot niet toe te happen. Het land dat informeerde, bezorgde hem geen goed gevoel.

    "Er is geïnformeerd", vertelt Hiddink aan De Telegraaf. "Je moet alleen wel een goed gevoel hebben bij een land en dat had ik niet. Ik heb drie eindrondes mogen doen en driemaal zijn we ook nog wat rondes verder gekomen. Dat is allemaal prachtig geweest." Hiddink was bondscoach van Oranje in 1998, van Zuid-Korea in 2002 en van Rusland in 2008.

    Hiddink reist alsnog af naar Rusland, maar dan als analist. "Vorig jaar heb ik voor FOX Sports al de Confederations Cup gedaan als analyticus. Dat is me goed bevallen. Daarom heb ik ervoor gekozen om het nu weer te doen. Ik vind het leuk om op deze manier toch bij het WK betrokken te zijn. Het is het mooiste voetbalevenement dat er is. Ik doe het analyseren samen met mannen als Alexi Lalas en Ian Wright en dat is hartstikke leuk. De passie en energie spatten ervan af."

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    mba4u2c +2240
    zondag 17 juni 2018 om 09:53
    Ja achter een microfoon is toch veel lekkerder dan op het veld staan, nietwaar? Een echte voetbalman...
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 17 juni 2018 om 09:57
    Zo als je kunt lezen zegt onze Guus dat je er wel een goed gevoel bij moet hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    zondag 17 juni 2018 om 10:00
    Dat goede gevoel zit hem puur in de centen bij Guus...
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 17 juni 2018 om 10:02
    Geld heeft Guus wel genoeg hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:18
    Guus wilt altijd meer en meer. Je zag het ook toen hij in Rusland ging werken bij een zeer criminele organisatie. Ze gingen scholen en ziekenhuizen bouwen. Nadat de voorzitter de geldkraan dicht draaide was Guus ook weg. Hij ging natuurlijk weg omdat alle scholen en ziekenhuizen klaar waren hahahaha.
    Wat een giller is Guus.
    Guus en Dick zijn geen clubmensen maar geld wolven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 17 juni 2018 om 10:20
    Ik weet niet waar je het over hebt hoor maar Guus is wel degelijk een club mens bij ons of heb je nog nooit het lied Guus kom naar huus gehoord?.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:59
    Dus jij weet niet dat Guus Hiddink ziekenhuizen wilde laten bouwen? Daar hebben ze bij V.I heel veel grapjes over gemaakt.
    Vind ik leuk
    NACnz +124
    zondag 17 juni 2018 om 21:30
    Als je zo goed bent Heb je de clubs eenmaal voor het uitzoeken. Als jij Keuzes kan en mag maken hark je Het toch ook bij elkaar voordat je met pensioen gaat? Niks mis mee
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4970
    zondag 17 juni 2018 om 12:49
    Dat mag toch? Al denk ik dat genoemde heren op een leeftijd zijn dat geld niet meer het grootste issue is. Advocaat kon destijds toen hij BC was hier elders ook veel meer verdienen. Op een gegeven moment is het goed.
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    maandag 18 juni 2018 om 14:17
    Boer Guus heeft net als Dick Advocaat nooit genoeg. Hoe aimabel die man ook mag zijn, als hij kan brengt hij zelfs zijn achter,achterkleinkinderen financiële zekerheid...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2240
    zondag 17 juni 2018 om 10:01
    Dat had hij de laatste keer met Nederland ook verkeerd...
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 17 juni 2018 om 10:02
    Dat de prestaties van Oranje slecht waren zegt niks over het gevoel van Guus.
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    zondag 17 juni 2018 om 10:12
    Het was Saudi Arabie
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zondag 17 juni 2018 om 10:16
    Dat lijkt mij zeer plausibel ja.
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    zondag 17 juni 2018 om 10:23
    Volgens mij kwa Nederlanders was van Marwijk en van Gaal de aangewezen man voor Australie.. voor de rest waren er geen landen vor het WK beschikbaar op Spanje na voor 5 minuten
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zondag 17 juni 2018 om 09:59
    Ook niet heel gek op zijn leeftijd.
    Vind ik leuk
    Strijp +7715
    zondag 17 juni 2018 om 09:53
    Dan heeft hij in ieder geval gezien dat hij het coachen moet laten, en lekker doorgaan als analist.
    Vind ik leuk
    PRICE +17727
    zondag 17 juni 2018 om 09:57
    Lekker genieten,beetje analist spelen,hij heeft geen druk. Hoeft het financieel nergens meer voor te doen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zondag 17 juni 2018 om 10:05
    Heerlijk toch. Huisje in Amsterdam, huisje in de Achterhoek. In Rusland, Australië en met name Zuid-Korea een held. Ik zou ook lekker gaan genieten van t leven.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1500
    zondag 17 juni 2018 om 09:57
    Wethouder Hekking....hij is genoemd, er is geinformeerd...
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    zondag 17 juni 2018 om 11:45
    Nee, dat was Prof. Akkermans, Hekking wil alleen maar vooraan staan.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:05
    Ze betaalden dus niet genoeg want als het om principes gaat heeft Guus met weinig landen een probleem.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zondag 17 juni 2018 om 10:08
    Kan me eigenlijk alleen bij Rusland (en misschien Anzi) voorstellen dat je principiële bezwaren zou hebben. Dat was nog wel voor MH17.
    Vind ik leuk
    Tfoe +647
    zondag 17 juni 2018 om 10:30
    Centenkwestie
    Vind ik leuk
    Enw02 +304
    zondag 17 juni 2018 om 10:33
    Messt overschatte trainer ooit. En is samen met blind de man die de vrije val van oranje veroorzaakte
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:39
    Analisten krijgen gewoon beter betaald dan bondscoaches, simpel
    Vind ik leuk
    G.Kopf +654
    zondag 17 juni 2018 om 11:55
    Schuif je toch lekker Danny Blind naar voren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hiddink: 'Er is geïnformeerd, maar je moet wel goed gevoel hebben bij een land'