Lozano vol bravoure na 'belangrijkste goal ooit': Tot grootse dingen in staat

Lozano vol bravoure na 'belangrijkste goal ooit': "Tot grootse dingen in staat"

Gepubliceerd: zondag 17 juni 2018 om 19:45zo 17-06-2018 om 19:45

Zijn winnende treffer tegen wereldkampioen Duitsland beschouwt Hirving Lozano als het belangrijkste doelpunt uit zijn carrière. De topscorer van PSV zei dat zondag na afloop van de 1-0 zege van Mexico op Die Mannschaft. 

Na een hele fraaie counter tekende Chucky Lozano in de 35e minuut van het WK-duel voor de goal die Mexico uiteindelijk de drie punten opleverde. De 22-jarige aanvaller werd door de FIFA verkozen tot Man of the Match. "We winnen van Duitsland en dan maak ik de winnende treffer. Het is het belangrijkste doelpunt dat ik ooit heb gemaakt", zei Lozano na afloop

Zijn uitverkiezing tot MotM is een mooie bonus. "Daar ben ik erg blij mee, maar ik ben vooral erg tevreden en gelukkig met onze prestatie als team. We hebben met ons hart gestreden en het harde werk betaalde zich uit."

Het vertrouwen is groot na de stunt tegen Duitsland. "Dit team is tot grootse dingen in staat. We halen echt alles eruit wat erin zit. Nu moeten we zo doorgaan."

Lees ook: Lozano bezorgt Mexico sensationele overwinning in spektakelstuk tegen Duitsland

Poll

Hoe ver gaat Mexico komen op het WK?

(614 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 juni 2018 om 19:50
Lekker Chucky! Ik heb ervan genoten, pop.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
zondag 17 juni 2018 om 19:56
Buiten die belangrijke goal speelde Chucky erg goed, constant dreiging! Topper van ons PSV!
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10471
zondag 17 juni 2018 om 20:28
Had bij situaties in de eerste helft er wel veel meer uit kunnen halen door op het juiste moment te passen/ juist te passen, maar verder helemaal eens. Kreeg overigens ook wel heel veel ruimte, doordat die Duitse back continue mee opkwam. Die Vela vond ik verder ook echt fantastisch voetballen...

Edit: spelling:)
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 20:29]
Vind ik leuk
Always PSV +17368
zondag 17 juni 2018 om 22:05
De eerste helft hadden ze het al af kunnen maken. Toch ligt er nu behoorlijk druk bij Duitsland!
Vind ik leuk
VamosPSV +57
zondag 17 juni 2018 om 19:51
Chucky als wk topscorer zou gekkenhuis zijn. !Vamos¡
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 19:52]
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 19:52
Speelde echt als team! Kunnen verkomen, maar winnaar slaat natuurlijk nergens op! Kwartfinale zou al heel mooi zijn en haalbaar.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 19:52]
Vind ik leuk
Dezeun +6255
zondag 17 juni 2018 om 19:53
Als je de wereldkampioen kunt kloppen kun je van iedereen winnen
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
zondag 17 juni 2018 om 20:26
Theoretisch wel ja!
Vind ik leuk
Dezeun +6255
zondag 17 juni 2018 om 19:52
Mooie wk start van mexico en vooral chuckie
Vind ik leuk
DrJ +1089
zondag 17 juni 2018 om 19:53
Ik hoop zo dat die jongen gaat schitteren
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 19:55
PSV gaat casshheeenn!
Vind ik leuk
Napolitanos +9278
zondag 17 juni 2018 om 19:56
CHUCKY THA BOMB !
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 19:58
Chucky for President! De critici die al een tijdlang (hier) beweren dat Chucky nooit belangrijke doelpunten scoort, zijn nu opvallend stil / weg gedoken. Chucky did it!
Vind ik leuk
2cents +64418
zondag 17 juni 2018 om 19:58
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Mexico het doet tegen een ploeg als Zweden dat itt Duitsland niet gaat voetballen.
Vind ik leuk
Counterattack +11620
zondag 17 juni 2018 om 22:39
Ik vond Mexico in eerste helft juist zeer dominant en aanvallend spelen, jaagde duitsers terug. Goal was uit razendsnelle counter en ook nadien veel grote counterkansen, maar niet benut.
Vind ik leuk
2cents +64418
zondag 17 juni 2018 om 23:35
Ik zag blijkbaar een andere eerste helft. En dat wordt ondersteund door de statistieken van de eerste helft waarin Duitsland en veel meer balbezit had én dat ook nog eens veel meer had op de helft van de tegenstander. Dat past niet bij een ploeg die werd gedomineerd en werd teruggedrongen.

Wat je wel zag was een Mexico dat heel gemakkelijk door de grote gaten in de Duitse opstelling speelde met snelle combinaties. Keer op keer weer. Knap gedaan, maar vrijwel steeds in de omschakeling.
Vind ik leuk
Counterattack +11620
maandag 18 juni 2018 om 04:23
Ik kan jouw analyse onderschrijven, maar had juist het idee dat Mexico dominant was in zin van sneller en nauwkeuriger, en Duitsers meer balbezit kregen van Mexico en dit in laag tempo met veel ruimtes niet benutten.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
zondag 17 juni 2018 om 19:58
Denk dat Neuer vannacht nog wel eens onder z'n bed kijkt.
Haydehoo, ha ha ha
Vind ik leuk
14forever +9231
zondag 17 juni 2018 om 19:59
Ok dat is toch echt overdreven hoor MotM, dat is voor mij Guardado. Die heerste gewoon op het middenveld.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18791
zondag 17 juni 2018 om 20:00
Lekker counteren dat gaat tegen de Duitsers wel. Maar een team dat zich ingraaft dat gaat moeilijk worden. Zeker nu ze alle aandacht krijgen omdat ze de Duitsers verslagen hebben.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 22:23
De eerste helft heeft Mexico het spel gedicteerd. En de goal meer als terecht afgedwongen. De Duisters kwamen er totaal niet aan te pas. Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken.
Vind ik leuk
Counterattack +11620
zondag 17 juni 2018 om 22:40
Mexico begon zeker niet counterend, maar juist vol bravoure. En nadien onder druk grote kansen, maar slecht uitgespeeld, in counters, dus kunnen mi beiden. Nu nog volhouden en conditioneel..
Vind ik leuk
Pietje2015 +18023
zondag 17 juni 2018 om 20:03
Netjes gewonnen van een beter voetballend Duitsland dat weinig kansen kreeg. Goede goal van Lozano, maar verder heb ik hem voetballend niet gezien. Het klagen op de scheidsrechter kwam meer in beeld als zijn voetbal kwaliteiten.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 20:07
Zuur Pietje
Vind ik leuk
Always PSV +17368
zondag 17 juni 2018 om 20:11
Op een Duitse zender zitten kijken Pietertje?
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 20:50
Vermoedelijk niet.
De Duitsers hadden niets dan respect voor Lozano.
Vind ik leuk
Counterattack +11620
zondag 17 juni 2018 om 21:50
Heb veel gekeken en gelezen en het enthousiasme over Lozano en Mexico als team is mooi om te zien en lezen.
Inderdaad waren duitsers respectvol en hadden ze Lozano al getipt als een potentiele relevatie van het toernooi.
Vind ik leuk
Counterattack +11620
zondag 17 juni 2018 om 20:22
Werkelijk ongelooflijk commentaar Pietje. Was de beste scheids tot nu op toernooi. Mexico veel beter en zorgvuldiger combinerend. Lozano prima, zie beelden uit Mexico. Guardado weer fenomenaal.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 20:13
Hoop irrationele emotie weer bij dit zeer labiele ventje.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 20:15
Heb je het over jezelf FopNeusje met “dit zeer labiele ventje”?
Vind ik leuk
Counterattack +11620
zondag 17 juni 2018 om 20:26
Hé fopneusje. Sta je alleen met je azijn. Wereldvoorraad met killers en winnaarsmentaliteit. Chapeau. Forza Mexico, Viva el Tri!!!
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zondag 17 juni 2018 om 20:56
Lozano heeft vandaag zijn transferwaarde verdubbeld, kan Psv straks cashen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws