Lozano vol bravoure na 'belangrijkste goal ooit': Tot grootse dingen in staat

    Lozano vol bravoure na 'belangrijkste goal ooit': "Tot grootse dingen in staat"

    zondag 17 juni 2018 om 19:45

    Zijn winnende treffer tegen wereldkampioen Duitsland beschouwt Hirving Lozano als het belangrijkste doelpunt uit zijn carrière. De topscorer van PSV zei dat zondag na afloop van de 1-0 zege van Mexico op Die Mannschaft. 

    Na een hele fraaie counter tekende Chucky Lozano in de 35e minuut van het WK-duel voor de goal die Mexico uiteindelijk de drie punten opleverde. De 22-jarige aanvaller werd door de FIFA verkozen tot Man of the Match. "We winnen van Duitsland en dan maak ik de winnende treffer. Het is het belangrijkste doelpunt dat ik ooit heb gemaakt", zei Lozano na afloop

    Zijn uitverkiezing tot MotM is een mooie bonus. "Daar ben ik erg blij mee, maar ik ben vooral erg tevreden en gelukkig met onze prestatie als team. We hebben met ons hart gestreden en het harde werk betaalde zich uit."

    Het vertrouwen is groot na de stunt tegen Duitsland. "Dit team is tot grootse dingen in staat. We halen echt alles eruit wat erin zit. Nu moeten we zo doorgaan."

    Lees ook: Lozano bezorgt Mexico sensationele overwinning in spektakelstuk tegen Duitsland

    Poll

    Hoe ver gaat Mexico komen op het WK?

    (614 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 17 juni 2018 om 19:50
    Lekker Chucky! Ik heb ervan genoten, pop.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    zondag 17 juni 2018 om 19:56
    Buiten die belangrijke goal speelde Chucky erg goed, constant dreiging! Topper van ons PSV!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7603
    zondag 17 juni 2018 om 20:28
    Had bij situaties in de eerste helft er wel veel meer uit kunnen halen door op het juiste moment te passen/ juist te passen, maar verder helemaal eens. Kreeg overigens ook wel heel veel ruimte, doordat die Duitse back continue mee opkwam. Die Vela vond ik verder ook echt fantastisch voetballen...

    Edit: spelling:)
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 20:29]
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    zondag 17 juni 2018 om 22:05
    De eerste helft hadden ze het al af kunnen maken. Toch ligt er nu behoorlijk druk bij Duitsland!
    Vind ik leuk
    035 +3631
    zondag 17 juni 2018 om 21:34
    Nog wel..............
    Vind ik leuk
    Den Daats +4360
    zondag 17 juni 2018 om 19:57
    Mexico heeft gevochten voor elke centimeter! Terechte winnaar!

    Lozano heeft een prima pot gespeeld en natuurlijk door zijn goal gewoon de matchwinnaar!

    Ik verwacht wel dat hij er nog een paar zal maken dit WK, zeker als Mexico zo blijft spelen!
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zondag 17 juni 2018 om 20:09
    Klasse,gaat er nog wel meer maken dit tournooi.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zondag 17 juni 2018 om 20:14
    Echt een eenheid Mexico,zou als outsider wel eens heel ver kunnen komen
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 17 juni 2018 om 19:50
    Cucky gaat denk ik minstens 8 Goals maken dit WK
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 19:50
    ik heb op winnaar gestemd...
    Vind ik leuk
    VamosPSV +67
    zondag 17 juni 2018 om 19:51
    Ik ook
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1197
    zondag 17 juni 2018 om 19:53
    Zoals ze vandaag speelden kunnen ze heel ver komen, dus inderdaad...ook winnen. Ze moeten alleen conditioneel nog even trainen. Je zag dat ze er nog nauwelijks uit kwamen. Nog 6x zo’n stormvloed aan tegenaanvallen overleven ze niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 19:55
    dat klopt inderdaad , de mexicaanse tongen hingen het laatste kwartier op de schoenen
    Vind ik leuk
    PSVFU +2728
    zondag 17 juni 2018 om 19:56
    En niet je aanvaller eraf halen als je onder druk komt te staan. Dan kom je er helemaal nooit meer uit
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1197
    zondag 17 juni 2018 om 20:59
    Onbegrijpelijk inderdaad. Haal je Vela en Lozano eruit. Weg snelheid voorin.

    Waren de Duitsers moe? Zo kwamen ze niet over. Het lijkt er soms wel op of ze op 75-80 minuten wedstrijd trainen.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8368
    zondag 17 juni 2018 om 19:54
    Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch met Lozano, Guardado en Moreno in je team. Zij weten wel hoe het is om prijzen te winnen:-)
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    zondag 17 juni 2018 om 19:59
    Klasse reactie voetbal!!!!! Echte winnaars;)
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:57
    Ben blij dat jij het zegt, in plaats van iemand met verstand.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 19:57
    heb je een rotzondag gehad?
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 17 juni 2018 om 19:59
    Hij is voor ajax stratum dus denk van wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 20:01
    dan is het niet alleen deze zondag die hem dwars zit maar de laatste 208 zondagen dan....
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11689
    zondag 17 juni 2018 om 20:21
    En die rekensom kost je drie minuten. Met rekenmachine neem ik aan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 20:23
    en het kost je 20 minuten om de "rekensom" erin te zien ?
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    035 +3631
    zondag 17 juni 2018 om 21:36
    Dat jij je laat verleiden ouwe.........
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 21:38
    ik geef die azijn koning graag wat repliek soms
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    zondag 17 juni 2018 om 20:08
    Die heeft deze week Dolberg en Ziyech zien schitteren;)
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:46
    Ik ook. Ik denk het en ik hoop het!
    Vind ik leuk
    VamosPSV +67
    zondag 17 juni 2018 om 19:51
    Chucky als wk topscorer zou gekkenhuis zijn. !Vamos¡
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:52
    Speelde echt als team! Kunnen verkomen, maar winnaar slaat natuurlijk nergens op! Kwartfinale zou al heel mooi zijn en haalbaar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    Dezeun +2616
    zondag 17 juni 2018 om 19:53
    Als je de wereldkampioen kunt kloppen kun je van iedereen winnen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1475
    zondag 17 juni 2018 om 20:26
    Theoretisch wel ja!
    Vind ik leuk
    Dezeun +2616
    zondag 17 juni 2018 om 19:52
    Mooie wk start van mexico en vooral chuckie
    Vind ik leuk
    DrJ +833
    zondag 17 juni 2018 om 19:53
    Ik hoop zo dat die jongen gaat schitteren
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:55
    PSV gaat casshheeenn!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 17 juni 2018 om 19:56
    CHUCKY THA BOMB !
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:58
    Chucky for President! De critici die al een tijdlang (hier) beweren dat Chucky nooit belangrijke doelpunten scoort, zijn nu opvallend stil / weg gedoken. Chucky did it!
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    zondag 17 juni 2018 om 19:58
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Mexico het doet tegen een ploeg als Zweden dat itt Duitsland niet gaat voetballen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:39
    Ik vond Mexico in eerste helft juist zeer dominant en aanvallend spelen, jaagde duitsers terug. Goal was uit razendsnelle counter en ook nadien veel grote counterkansen, maar niet benut.
    Vind ik leuk
    2cents +49422
    zondag 17 juni 2018 om 23:35
    Ik zag blijkbaar een andere eerste helft. En dat wordt ondersteund door de statistieken van de eerste helft waarin Duitsland en veel meer balbezit had én dat ook nog eens veel meer had op de helft van de tegenstander. Dat past niet bij een ploeg die werd gedomineerd en werd teruggedrongen.

    Wat je wel zag was een Mexico dat heel gemakkelijk door de grote gaten in de Duitse opstelling speelde met snelle combinaties. Keer op keer weer. Knap gedaan, maar vrijwel steeds in de omschakeling.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 04:23
    Ik kan jouw analyse onderschrijven, maar had juist het idee dat Mexico dominant was in zin van sneller en nauwkeuriger, en Duitsers meer balbezit kregen van Mexico en dit in laag tempo met veel ruimtes niet benutten.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +446
    zondag 17 juni 2018 om 19:58
    Denk dat Neuer vannacht nog wel eens onder z'n bed kijkt.
    Haydehoo, ha ha ha
    Vind ik leuk
    14forever +7915
    zondag 17 juni 2018 om 19:59
    Ok dat is toch echt overdreven hoor MotM, dat is voor mij Guardado. Die heerste gewoon op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    zondag 17 juni 2018 om 20:00
    Lekker counteren dat gaat tegen de Duitsers wel. Maar een team dat zich ingraaft dat gaat moeilijk worden. Zeker nu ze alle aandacht krijgen omdat ze de Duitsers verslagen hebben.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zondag 17 juni 2018 om 20:11
    Duitsland,is een béétje statisch team,het frivole ontbreekt.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:23
    De eerste helft heeft Mexico het spel gedicteerd. En de goal meer als terecht afgedwongen. De Duisters kwamen er totaal niet aan te pas. Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:40
    Mexico begon zeker niet counterend, maar juist vol bravoure. En nadien onder druk grote kansen, maar slecht uitgespeeld, in counters, dus kunnen mi beiden. Nu nog volhouden en conditioneel..
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12467
    zondag 17 juni 2018 om 20:03
    Netjes gewonnen van een beter voetballend Duitsland dat weinig kansen kreeg. Goede goal van Lozano, maar verder heb ik hem voetballend niet gezien. Het klagen op de scheidsrechter kwam meer in beeld als zijn voetbal kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:07
    Zuur Pietje
    Vind ik leuk
    Eendracht +12880
    zondag 17 juni 2018 om 20:08
    Pietje,
    Mooi dat jij het beter weet dan de kenners op een WK man!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12467
    zondag 17 juni 2018 om 20:10
    De waarheid is hard, maar leuker kan ik het niet maken.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:24
    Heb je een triest leven Pietje als je alles zo negatief ziet met je Ajax-pyjama.
    Vind ik leuk
    Eendracht +12880
    zondag 17 juni 2018 om 20:38
    Pietje,
    Is niet erg joh.
    Jij bent er ook een die blijft beweren dat jou club de beste is terwijl de afgelopen jaren het tegendeel keer op keer bewijzen.
    Dus dat zegt al genoeg over hoe serieus we jouw kijk op voetbal moeten nemen....
    En dat heeft dus zeker niks met "de waarheid" te maken, eerder met waanbeelden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:48
    Pietje de waarheid is dat hij door de vakmensen gekozen is tot MotM. En ja dat is dus blijkbaar hard voor sommige.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +224
    maandag 18 juni 2018 om 06:06
    Gelukkig heb je geen verstand..... deze jongen is beter dan wat jij hebt gezien;)
    Vind ik leuk
    Always PSV +7434
    zondag 17 juni 2018 om 20:11
    Op een Duitse zender zitten kijken Pietertje?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:50
    Vermoedelijk niet.
    De Duitsers hadden niets dan respect voor Lozano.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:50
    Heb veel gekeken en gelezen en het enthousiasme over Lozano en Mexico als team is mooi om te zien en lezen.
    Inderdaad waren duitsers respectvol en hadden ze Lozano al getipt als een potentiele relevatie van het toernooi.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 20:17
    Mooi toch matchwinner tegen de wereldkampioen, je hebt er ook die lucht raken ipv de bal........
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:22
    Werkelijk ongelooflijk commentaar Pietje. Was de beste scheids tot nu op toernooi. Mexico veel beter en zorgvuldiger combinerend. Lozano prima, zie beelden uit Mexico. Guardado weer fenomenaal.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:13
    Hoop irrationele emotie weer bij dit zeer labiele ventje.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:15
    Heb je het over jezelf FopNeusje met “dit zeer labiele ventje”?
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 20:18
    zo emotioneel en irrationeel zijn we toch niet over je?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:26
    Hé fopneusje. Sta je alleen met je azijn. Wereldvoorraad met killers en winnaarsmentaliteit. Chapeau. Forza Mexico, Viva el Tri!!!
    Vind ik leuk
    Hupfean +2956
    zondag 17 juni 2018 om 20:56
    Lozano heeft vandaag zijn transferwaarde verdubbeld, kan Psv straks cashen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lozano vol bravoure na 'belangrijkste goal ooit': "Tot grootse dingen in staat"