'Vertrek van Cocu dichtbij: Fenerbahçe meldt zich officieel bij PSV'

    'Vertrek van Cocu dichtbij: Fenerbahçe meldt zich officieel bij PSV'

    Het wordt steeds waarschijnlijker dat trainer Phillip Cocu volgend seizoen langs de lijn staat bij Fenerbahçe. De Turkse topclub heeft zich bij PSV gemeld.

    Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Cocu wordt sinds donderdag in verband gebracht met Fenerbahçe. De laatste dagen worden de geruchten steeds hardnekkiger en wordt in Turkije al druk gespeculeerd over mogelijke versterkingen. PSV-directeur Toon Gerbrands beklemtoonde zaterdag dat er nog geen akkoord is gesloten met Fenerbahçe.

    Inmiddels heeft de nummer twee van het afgelopen Süper Lig-seizoen zich officieel gemeld in Eindhoven. Het doel: Cocu per direct overnemen. Volgens het ED onderhandelen de clubs momenteel over een transfer van de trainer, maar is er nog geen akkoord bereikt. PSV wil hem niet zonder slag of stoot laten gaan. Het contract van Cocu, dat nog één jaar doorloopt, moet worden afgekocht. De verwachting is dat het proces 'op korte termijn en met goed gevolg' wordt afgerond.

    Mocht Cocu inderdaad naar Fenerbahçe vertrekken, dan is hij het derde kopstuk van de kampioen dat het Philips Stadion verlaat. Technisch manager Marcel Brands en hoofd jeugdopleiding Pascal Jansen gingen hem voor. Mark van Bommel wordt genoemd als meest waarschijnlijke opvolger van Cocu.

    Poll

    Cocu naar Fenerbahçe, een goede stap?

    (9496 stemmen)

    Plaats een reactie

    Vamos7 +4056
    maandag 18 juni 2018 om 00:02
    Jammer dat Cocu weggaat snap echt niet waarom hij naar dat wespennest gaat war trainers eruit worden gegooid waar elke dag onrust heerst. En het is geen stap vooruit of wat dan ook!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    maandag 18 juni 2018 om 00:06
    Hij ziet hoe Frank de Boer Leeft.. korte tijd trainer zijn en ontslagen worden loont. Dus waarom ook niet. Lekker weer fulltime golfen over 8 maanden (-:
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    maandag 18 juni 2018 om 00:06
    Jaap Stam overhalen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:37
    ho ho
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:09
    Misschien willen ze wel een coach als cocu die wat meer rust kan brengen, het is een grote club , met een paar hele mooie wedstrijden vol emotie tegen de directe rivalen, en in Istanbul leven is nou ook geen straf...
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    maandag 18 juni 2018 om 00:10
    Denk alleen wat meer knaken
    Vind ik leuk
    hassel +814
    maandag 18 juni 2018 om 00:26
    Financieel wel en dat is het enige waar ze om geven. Wie niet?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:44
    Ach zo zijn er veel turken die hier ook heen komen puur om finaciele redenen, cocu gaat gewoon die kant op dat geld weer terug te halen ;)
    Vind ik leuk
    RR12 +496
    maandag 18 juni 2018 om 06:49
    Wel s van veel geld gehoord?
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    maandag 18 juni 2018 om 09:56
    Geld, of zoals Scrooge zei: the money, the money
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25142
    maandag 18 juni 2018 om 10:08
    Daar denkt zijn portemonnee heel anders over, Vamos.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    maandag 18 juni 2018 om 11:55
    Financieel een grote stap vooruit en ook sportief gezien is bij Fener veel meer mogelijk dan bij psv. Doordat hij meer te besteden krijgt aan spelers plus wat er al loopt bij Fener,is de kans op Europees succes groter bij Fener dan bij psv!
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 18 juni 2018 om 00:02
    Lijkt me echt n ontiegelijk slecht idee om daar nu heen te gaan om te cashe
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    maandag 18 juni 2018 om 00:03
    Cocu verdient beter. 3 keer verliezen en hij staat op straat. Hopelijk heb ik het mis maar ben bang dat hij de boer en Bosz achterna gaat.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:03
    616 miljoen en 2 kratjes bier ...
    en geen effes
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 18 juni 2018 om 00:08
    Wel een beetje aan de lage kant
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:08
    3 kratjes doen dan maar?
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 18 juni 2018 om 00:10
    Kijk nou wordt t interessant
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:12
    de turken willen m heel graag dus ik denk dat we hoog inzetten : halve liters
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 18 juni 2018 om 00:14
    Als ze m toch zo graag willen, dan maar n paar fusten bavaria van maken?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:15
    50 literse?
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 18 juni 2018 om 00:17
    Deal
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:18
    Ik zeg doen , bommel is tenslotte ook een ervaren platte kar man dus
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 18 juni 2018 om 00:21
    Vindt t ook helemaal niet erg dat cocu gaat. Hij heeft goed werk geleverd met t materiaal dat ie had maar wat heb ik me vaak kapot lopen ergeren aan watvoor keuzes die maakte.

    Hoop dat onder van bommel dat wa minder wordt
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:23
    zal allemaal wel weer goed komen daar zit ik niks over in
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 18 juni 2018 om 00:09
    Hee hallo, wordt nu wel spannend.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:11
    bende gek , bij ons maakt niemand zich druk dat weet je toch .
    Bommeltje is over anderhalve week weer terug in eindhoven dus geen paniek
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 18 juni 2018 om 00:14
    Maak je dan ook niet druk over een ander.
    Daar is namelijk ook geen paniek.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:15
    dat proberen ze jou wijs te maken ja.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 18 juni 2018 om 00:17
    Ja dat probeer je inderdaad.
    Nogmaals let op PSV, staat veel te gebeuren en je krijgt al die lullige opmerkingen, allemaal retour. Weet dat het je niet uitmaakt.
    Zal ff voor je antwoorden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:19
    kijk dus je weet wel degelijk het verschil tussen jullie en ons.
    Het begin is er......
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 18 juni 2018 om 00:20
    Nee weet ik niet, er is nl. geen verschil.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:22
    jawel en een groot verschil ook
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 18 juni 2018 om 00:24
    Weet je straatje, blijf lekker lullig doen!
    Grote kerel.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    maandag 18 juni 2018 om 03:40
    Hij heeft heel de dag niks te doen, hij kan ook alleen maar dom lullen, lullig doen, sneren uitdelen enz, daarom is hij eenzaam en zit hij 24/7 op vp... Het is een sneu gevalletje met bar weinig voetbal verstand...
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    maandag 18 juni 2018 om 12:01
    Ennnnnnnn,je hebt het weer voor elkaar stratum ha,ha. Ze leren het ook nooit he!?
    Blijft vermakelijk om te lezen....oude garde versus jonge pikkies; met duidelijk 1 'puppetmaster' ha,ha.
    Hulde,ouwe uit Eindje
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    maandag 18 juni 2018 om 00:19
    🍺 Proost
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 00:20]
    Vind ik leuk
    John M. +4775
    maandag 18 juni 2018 om 00:21
    Wat is beter, 616 miljoen en 2 kratjes bier of 616 kratjes en 2 miljoen. Zou voor jou een moeilijke keus zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:22
    na lang wikken en wegen ga ik voor optie 2
    Vind ik leuk
    John M. +4775
    maandag 18 juni 2018 om 00:27
    Dacht ik toch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:28
    ligt het er te dik op?
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    maandag 18 juni 2018 om 11:57
    Nou,zo slecht is dat Efes bier niet hoor,stratum!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14727
    maandag 18 juni 2018 om 00:04
    Een Turkse kapper zou ook niet misstaan.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:06
    Eerst maar gewoon een Nederlandse kapper. Die snelle turkenkopjes lijkt ook nergens naar.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:05
    Cocu heeft een prachtige spelers-carrière gehad en het ook als trainer goed gedaan met PSV. Bovendien komt hij bij DCS- Zevenaar vandaan en die club heeft mijn sympathie.

    Maar daarbij: Cocu is een jongen die altijd beschaafd is. Veel succes in Turkije.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 00:15]
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    maandag 18 juni 2018 om 04:38
    Klopt. Gentleman.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26506
    maandag 18 juni 2018 om 00:06
    Van de rust en gemoedelijkheid van Brabant naar de drukte en hysterie van Istanbul. Succes Cocu!
    Vind ik leuk
    Hansi H +106
    maandag 18 juni 2018 om 00:09
    Waarom kiest hij voor Fenerbahce?
    Het lijkt erop dat Cocu en Fenerbahce niet bij elkaar passen.
    Maar misschien toch....
    In Engeland zou hij toch alleen de mindere clubs kunnen trainen.
    Nu heeft hij een topteam.
    Hij was een strateeg op het middenveld. En dat inzicht heeft hij als trainer ook. Laten we hopen dat het een succes wordt.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 18 juni 2018 om 00:11
    Ja hij heeft PSV geweldig laten ballen :-)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:14
    Ze hebben zich nog niet bij Ajax gemeld voor Bergkamp
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 00:14]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    maandag 18 juni 2018 om 01:08
    Bergkamp gaat toch niet. Die gaat eerst zijn ontslag (op non actief gezet worden) aanvechten uit principe.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:15
    Had hem hoger ingeschat, vergeet niet je oogkleppen mee te nemen die kunnen voorkomen dat je teveel meekrijgt van de mensenrechten die er op grove wijze geschonden worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:12
    Ga voor de grap eens langs bij mensen in het aardbevingsgebied in Groningen als je Nederland een leuk land vindt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:13
    Zal het eens overwegen als ik er weer eens ben.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:15
    Ik wil niet zeggen dat het vergelijkbaar is met alles in Turkije, wel dat we tot dat is opgelost niet heel veel recht van spreken hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:18
    Van een volstrekt andere orde en dus appels-peren, maar het is inderdaad een misstand die al lang opgelost had moeten zijn.. Het idee dat je vervolgens daarom geen moreel oordeel mag vellen over een land waar de mensenrechten echt structureel geschonden worden, gaat mij dan wel weer veel te ver.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:20
    Dat is lekker makkelijk
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:26
    Het is nog veel makkelijker om er een redenatie op na te houden dat je niets over verkrachters en moordenaars mag vinden, omdat je zelf ook wel eens een snoepje hebt gestolen.. Dan is bijna iedereen i.i.g. snel uitgepraat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:30
    Haha, ja, maar als in beide landen mensenrechten worden geschonden lijkt de vergelijking van verkrachters en moordenaars met snoepjesdieven ook nergens op natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:34
    Wel degelijk als ze tot doel heeft om aan te geven wat zo evident is: het gebeurt op een volstrekt andere schaal en is van een hele andere orde.. Dat je zelf nog denkt een discussie over de mensenrechten in Turkije dood te kunnen slaan door over 'Groningen' te beginnen, haha.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:36
    Ja, maar niet zo'n andere orde dat het die vergelijking rechtvaardigt.
    Nou ja, ga maar eens in het gebied zelf kijken.
    Als dit in een ander land zou gebeuren zou je er waarschijnlijk schande van spreken.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:38
    Vind ik wel, vind het echt een verschil van dag en nacht en eigenlijk te gek voor woorden dat 'Groningen' überhaupt werd aangehaald in deze context. Wat zoals gezegd wel een misstand is die al veel te lang voortsleept.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:45
    Ja, maar een misstand vind ik een onterecht understatement.
    We hebben het over mensen die wonen in huizen die op instorten staan. En ook als het niet 'op instorten' staat, loop je dat risico constant bij een nieuwe beving die op ieder moment kan komen. De invloed daarvan op mensen afdoen als een misstand vind ik onterecht.
    Ik geef toe dat in Turkije mensenrechten grover geschonden worden, maar op het moment dat je moet vergelijken wie mensenrechten grover schendt ben je volgens mij al niet goed bezig.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:51
    Maar voor mij is een echt vergelijk ook niet aan de orde, aangezien ik zoals ik net al zei vind dat het op een onvergelijkbare schaal gebeurt én wezenlijk van een totaal andere orde is. Ik zie dan ook geen enkele aanleiding om me te weerhouden van een moreel oordeel over de mensrechtenschendingen in Turkije, terwijl ik bekend ben met 'Groningen' en de impact die het heeft op de mensen.. Bovendien heb ik ook niets met Nederland te maken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 01:59]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:56
    Oh pardon, je vergelijkt het inderdaad niet, je doet onze mensenrechtenschending af als 'misstand', my mistake.
    Dat jij daar geen aanleiding in ziet zal dan wel het gevolg zijn voor een morele blinde vlek voor dingen die hier gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:03
    Het is niet zozeer een blinde vlek bij een ander, het is meer de kronkel in jouw hoofd dat je je niet mag uitspreken over de grove mensenrechtenschendingen in andere landen omdat (haha) er in Nederland ook dingen gebeuren die absoluut niet deugen.. Ook nog een land waar ik verder niets mee heb te maken.

    Je zult het dan wel helemaal schandalig vinden als Nederlandse politici hun verontwaardiging uitspreken over bijvoorbeeld het feit dat er vrouwen worden gestenigd in Saudi-Arabië, .
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 02:08]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 02:08
    Geen kronkel, gewoon een kwestie van dat je anderen niet teveel moet verwijten als jou ook genoeg te verwijten valt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:13
    Dat vind ik echt een waardeloze manier van denken die in de praktijk ook voor geen meter werkt.. Het lijkt mij veel zinvoller om te proberen je eigen rotzooi op te ruimen en vooral ook te blijven benoemen waar het op andere plekken verschrikkelijk mis is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 02:22
    Werkt prima.
    Dat is leuk, alleen wordt er in Nederland al jaren geprobeerd om de eigen rotzooi niet op te ruimen en wordt het structureel niet benoemd.
    De belofte om alles wat verstevigd moest worden te verstevigen is inmiddels weer ingetrokken.
    Dingen bij anderen benoemen lijkt me alleen terecht als je zelf netjes je rotzooi opruimt. En dat doet Nederland niet. En dat vind je een veel minder groot probleem.
    Dus waar het me eigenlijk vooral om gaat is dat je je bij Cocu afvraagt waarom hij in een land wil werken waar mensenrechten worden geschonden. Waarom vraag je je dat niet af van elke trainer die in de eredivisie werkt?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:28
    Dat is heel eenvoudig: in Turkije worden de mensenrechten op uiterst grove wijze en structureel geschonden en worden er zelfs wetten aangenomen en gewijzigd om dit te faciliteren, iets wat in Nederland natuurlijk totaal niet aan de orde is, het feit dat je 'Groningen' aanhaalt, geeft al aan dat je praat over een verschil van dag en nacht tussen deze 2 landen op dit terrein.. Wat nogmaals niet wegneemt dat de problemen in Groningen al veel eerder aangepakt hadden moeten worden.

    Het is me alleen maar meer duidelijk geworden dat het van belang is om de situatie in Turkije aan de kaak te stellen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 02:34]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 02:35
    Dus wat je wilt zeggen is dat je het schenden van mensenrechten in beide landen vergelijkt, in Turkije is het grover en dus vraag je het niet aan de Nederlandse trainers?

    Ik geef toe dat Nederland buiten het aardbevingsgebied me veel prettiger lijkt om te wonen dan Turkije (ik zeg lijkt want misschien is wonen in Turkije leuker dan ik denk)
    Overigens vind ik wel dat je je uit mag spreken over grove mensenrechtenschending, maar wel als je het bij Nederland vervolgens niet doet.

    De problemen worden nog steeds niet of nauwelijks aangepakt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:40
    Niet alleen dat, maar van een volstrekt andere orde: grover, structureler en er worden nota bene wetten aangenomen of gewijzigd die dit alles faciliteren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 03:14
    Dan spreek je jezelf wel tegen als je zegt dat je het niet kan vergelijken. Als het je toch gelukt is.

    Dus wat je wilt zeggen is dat jij er pas een probleem van maakt als de Nederlandse overheid de mensenrechter grover schendt dan ze nu doen?
    Anders had je het die Nederlandse trainers nu ook wel gevraagd lijkt me.

    Neemt niet weg dat in Nederland de problemen niet of nauwelijks worden aangepakt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:25
    Het is juist niet vergelijkbaar omdat er zelfs wetgeving wordt gemaakt die ertoe leidt dat het op grove wijze schenden van mensenrechten gewoon standaard beleid kan zijn, in Nederland is dit totaal niet aan de orde.. Zoals ik in het begin al zei ben je appels met peren aan het vergelijken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 10:31
    Dus mensenrechtenschending is pas een probleem als er bijbehorende wetgeving wordt gemaakt?
    Ik vind dat persoonlijk een rare grens.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:43
    Het zorgt ervoor dat het op grote schaal en structureel kan blijven gebeuren zonder enig vooruitzicht op verbetering in de nabije toekomst. Overigens zei ik gisteren al een paar keer dat ik niets met de Nederlandse overheid heb te maken, maar dat werd maar niet opgepikt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 10:44
    En dat maakt het erger dan mensenrechtenschennis die op kleinere schaal plaatsvindt zonder enig vooruitzicht op verbetering.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:45
    Van een volstrekt andere orde inderdaad. Tevens is er sinds lange tijd juist wel vooruitzicht op verbetering voor de Groningers en dat kan ook omdat er geen wetgeving is in Nederland die het plegen van dergelijke wandaden door de overheid tot doel heeft.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 10:48
    Ja, dat kun je alleen bepalen door ze te vergelijken.
    Nee, die plannen zijn weer ingetrokken omdat ze minder gas gaan pompen en nu zeggen 'dan hoeft vast ook niet alles verstevigd te worden', zo blij als ze eerst met Wiebes waren, zo graag willen ze nu van hem af.

    Ik blijf het vreemd vinden dat je ergens een grens hebt getrokken en hebt bepaald dat vanaf daar de mensenrechten genoeg worden geschonden om er een probleem van te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:51
    Ik zie dat je het erg vreemd vindt en ook weinig verbetering in dat opzicht, zelf zie ik eigenlijk alleen nog maar meer reden om de schrijnende situatie in Turkije aan de kaak te stellen.. Ondanks 'Groningen ' waar ik, voor de 5e keer, niets mee heb te maken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 10:55
    Dat is er ook, alleen vind ik het vreemd en onterecht dat dat niet gebeurd over de situatie in Groningen.
    Je had het eerder al over dat je ook je je eigen rotzooi moet opruimen.
    Als dat niet gebeurt, waarom hoor ik je daar dan niet over?
    Dus again, waarom mag Cocu niet in een land werken waar de mensenrechten geschonden worden, maar de andere eredivisietrainers wel?

    Dat de situatie in Turkije erger is ben ik namelijk gewoon met je eens, maar waarom de grens ligt bij 'ze maken wetten' is me niet duidelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:58
    Dat ging over het algemene principe dat er wat mij betreft veel meer voor te zeggen is om altijd te proberen naar jezelf te kijken, maar vooral ook blijven benoemen wat er elders grondig mis is. Ik weet niet of je het voor de zoveelste keer bewust negeert, maar voor de laatste keer: ik heb niets met Nederland te maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 11:04
    Ja, maar dat gebeurt dus niet.
    Oke, dan vraag ik me alsnog af waarom je de mensenrechtenschending in Turkije wel benoemd en die in Nederland niet.
    Als je je afvraagt waarom hij in een land wil werken waar mensenrechten worden geschonden en daar Turkije mee bedoelt, geef je daarmee alsnog aan dat je Nederland een land vindt waar mensenrechten niet worden geschonden.
    Ik had het genegeerd, omdat het niet relevant is voor de vraag.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:12
    Het wordt teveel van hetzelfde en is allemaal al besproken.. Het was tot voor kort wel interessant om ook jouw zienswijze te lezen, maar dit leidt nergens toe verder en krijgt teveel weg van bezigheidstherapie, wie weet kunnen we later ook nog eens over voetbal discussiëren!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 03:18
    Jullie hebben al een tijdje een lange discussie, maar wil je aub voetbal en politiek niet samentrekken. Probeer nog van het laatste beetje voetbal te genieten die door al het geld een ziekelijk spel is geworden, maar toch kunnen we (of ik tenminste) er enorm veel van genieten. Ik kijk elke wedstrijd van de wk met zoveeel plezier. Ik kijk er niet naar met de blik van 'o, dat is het land die mensenrechten overtreed'. Ik ga me er niet mee bemoeien van wie wel of niet gelijk heeft. Laten we voetbal alsjeblieft niet betrekken met politiek. Als je een mening hebt over een bepaald land, fine. Maar wie zijn wij om tegen Cocu te zeggen van dat die daar niett moet gaan? Hij ziet ook alleen de sportieve kansen daarin en gaat zich helemaaal niet bemoeien met wat er daar bezig is.

    Is opzich toch wel een leuke stap vooruit als je de politiek niet meeneemt. Gaat hoogstwaarschijnlijk de cl in met een beter team en met meer geld te besteden
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 03:23
    Ik ben het helemaal met je eens.
    Ik vind het daarnaast op dit moment alleen storend als mensen doen alsof we in Nederland alles hartstikke netjes aanpakken terwijl we hier met een vrij schandalige situatie zitten.
    Verder kan ik het me van iedereen voorstellen dat hij in welk land dan ook gaat werken als zijn omstandigheden goed zijn. (En hij zelf niet mee hoeft te doen aan de schending :p)

    Ja, alleen denk ik dat hij wel veel minder krediet heeft dan bij PSV.
    Hier heeft hij zijn naam als clubheld en succestrainer.
    Daar is hij Cocu die ontslagen wordt als de resultaten tegenvallen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:06
    Jaa dat is idd wel een enorm risico. Zou heel slecht zijn voor zijn status als die snel wordt ontslagen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 15:10
    Het zou me niks verbazen als het net zo gaat zoals bij Frank de Boer.
    In de eredivisie zijn ze nauwelijks uitgedaagd, omdat je met de beste spelers over het algemeen toch wel wint.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:29
    Denk ook dat de druk veel groter is daar dan in de eredivisie. Kan al heel snel een grote last hebben op zijn schouders
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 18:32
    Ja, plus Cocu betekent niet zoveel voor hun. Hier mag je nog wel een keer blijven zitten als het wat minder gaat en je vroeger belangrijk was voor de club.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    maandag 18 juni 2018 om 17:12
    We staan als Nederlanders snel met een oordeel over andere landen. Hier schaft men een referendum af als de uitslag niet bevalt. Dat is negeren van een democratisch besluit. Met elk oordeel moeten we ons realiseren dat het onze perceptie is over die gebeurtenis. We kijken ernaar vanuit onze beleving en keuren het daarop goed of af.
    China bijvoorbeeld maakt ook geheel andere keuzes, wij oordelen daar hard over, ik ook. Een Chinese vriendin vertelde me dat er miljarden mensen wonen, die allemaal tot een andere groep horen, er worden stappen gemaakt daar.... er is een positieve ontwikkeling maar het gaat stapsgewijs.
    Dan moeten wij niet zeggen dat China het fout doet, maar ook blij met die ontwikkeling zijn. Het ging hier ook niet van de ene op de andere dag. Er is hier kritiek op Poetin, maar in Rusland voelt men zich prettig dat het nu iets minder snel gaat.

    Je benoemt zaken zoals vrijheid van mening in Turkije en steniging in S-A, natuurlijk is dat fout, gedupeerden moeten we ook steunen.
    Maar hier in de politiek is er ook een soort ongrijpbare macht die opschuift in een richting, die we ook niet zouden moeten willen.

    Gronings bezit en psychische onrust is een andere grootheid dan de zaken die jij noemt, maar moeten we niet ook scherp zijn op wat hier gebeurt?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 16:17
    Ik vind het een heel goed verhaal Cook.

    Een mogelijke correctie "natuurlijk is dat fout", impliceert toch een wat wij doen is goed, wat zij doen is foutgevalletje.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    donderdag 21 juni 2018 om 17:08
    Ja, klopt, daar ga ik dus al de mist in -- koud 10 m 'heilig' geweest. :p.

    Guantanamo vinden sommigen prima, maar in China zetten ze ook zonder proces mensen vast en dan steigeren we.

    Mooie bijbelse uitspraak;
    Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Onze politieke bondgenoten mogen ook best getoetst worden daarop, voor we wijzen op anderen en zoals je zei wijzelf ook.
    Kijk, Slutzky roept tegen Poetin dat er iemand onterecht vast zit, dat vind ik knap. Maar roepen dat Cocu niet naar Turkije mag, terwijl ons land wel miljoenen verdient aan wapenhandel met dictators... tsja. Duitsland en Amerika trouwens nog veel meer.

    Voorlopige voorzichtige conclusie,
    Dictator is NO good.
    Money is Good.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:21
    Haha, elke reis begint met de eerste 10 meter laten we maar zeggen.

    Precies. Alleen Amerika is in ons boekje goed. Dus is het goed wat zij doen.
    Overigens zijn we als EU verantwoordelijk voor inhumane opvang bij turkije.
    Dictator Erdogan, die onze politici niet zien zitten kreeg gewoon een paar miljard van onze politici die hem niet zien zitten.

    Ik weet het niet met dictators. Ik vind ze vooral in Afrika interessant.
    Veel landen zijn van boven tot onder corrupt.
    Als ik daar de baas was en ik had goede ideeën, zou ik mijn neven en vrienden minister maken, dus nepotisme? Ik denk het wel. Als iedereen corrupt is wil ik de betrouwbaarste mensen.
    Zou ik protesten hardhandig de kop indrukken? Ik zie mijn plannen als goed, protesten daartegen zouden dat tegenhouden. Ik zou de protesten de kop indrukken.

    Dictator is twijfelachtig, maar in mijn ogen niet automatisch verwerpelijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:58
    Dank, dat je nog enigszins vertrouwen hebt in mijn opmars. :)

    Jaa, precies, wij steunen dictators, wij doen aan handel-importbeperking en dan vinden we het raar dat die mensen hierheen willen vluchten. En we schuiven Italie en die landen de problemen op het dak.... ons weigeren te helpen kan er voor zorgen dat de EU straks ploft. Duitsland draagt nu veel last ervan.

    Ja, we hebben daar al eens overgehad meen ik. Op zich zou een goede dictator de beste regeervorm kunnen zijn, een type Castro, al ging daar ook wel iets mis. Ik zou als dictator op zoek gaan naar talent voor de te verdelen positie, en niet bekenden of familie voortrekken.
    Obama zette op een bepaalde plek ook een Republikein... gewoon omdat dat de beste man op die plek was, zoiets dus.

    Ik vind ook dat het hier ook corrupt is alleen op een meer verpakte manier dan in die 'foute' landen -- ik durf 'fout' niet meer te gebruiken. :)
    Het is hier zo gluiperig en achterbaks dat het lastig te doorgronden is.
    Ik zou luisteren naar protesten en de krachtigste mensen een baan aanbieden waar hun talent kan bloeien. Maar mijn ideeen kunnen ook falen, dus als ze mij terechtwijzen, dan pas ik beleid aan.

    Nee, een dictaat van goed beleid spaart een hele ambtenarij van 'opvreters' uit. We betalen nu lokale politiek, landelijke en Europolitiek, geen van allen dragen bij aan de economie ... dus weg ermee.

    Maar ik zou op zoek gaan naar praktisch en creatieve denkers, die kunnen veel geld besparen, ik zou kunst op scholen weer op de kaart zetten en muziek en literatuur. Want wie kijkt naar kunst leert verbanden leggen en ontwikkelt anders denken.

    Denk je nog een leger nodig te hebben, ja dat wel en politie ook, maar vooral mik ik alle tussenmanagement er uit, elke arbeider krijgt zelf meer verantwoordelijkheid, ze doen 'smorgens een kort overleg en delen mee als het bedrijf floreert.

    Ik zou dit alles vanmiddag nog kunnen invoeren mijn beste #, maar dan moet je wel snel reageren want ik moet zo weg. :p

    PS: Waarom zijn 'diccies' in Afrika interessant trouwens?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:26
    Heel veel vertrouwen zelfs.

    Ja, ik begin het gevoel te krijgen dat ik het prima zou vinden als de EU klapt. Ik vraag me serieus af wat de voordelen zijn, behalve dat je als EU landen onder druk kunt zetten om te doen wat jij wilt. Wat ik dan weer geen sympathieke manier van doen vindt.

    Ja, maar het lastige is dus. Je zit in een land waar mensen je gezag willen ondermijnen en je willen afzetten. Dus wie vertrouw je? Iedereen of de mensen dichtbij je?
    Ik zou de tweede kiezen. En elke dictator met mij.
    De opvolger van Fidel heette toch ook Castro?

    Ik ben het met je eens dat die mensen geschikt zouden zijn, maar als je niemand kunt vertrouwen moet je ze geen verantwoordelijkheid geven.

    Ik vind het interessant, omdat het heel ver buiten onze belevingswereld ligt.
    Er zijn verschillende partijen die de macht willen. Zelfs als jij een soort Nelson Mandela bent moet je oppassen dat je niet wordt afgezet door iemand met hele nare plannen.
    Ik vind het interessant, omdat de situatie voor mijn gevoel logisch is.
    Die vorm van nepotisme is voor ons vreemd. Alles gaat via stemmen en kiezen.
    En ik denk dat het het noodzakelijke gevolg is van de situatie.
    Betrouwbaarheid eerst. En dan pas kwaliteit. En dat snap ik wel.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:54
    Ja, daar zit iets in, het is toch een soort kartelvorming (als dat het woord is), je sluit anderen buiten, maar ik denk ook dat ze bang voor China's handelsmacht zijn en Amerika ook.
    Maar het ploft nu al omdat veel neer komt op een paar landen. Hoor nu weer dat ze kampen in die landen willen bouwen.... zorg nou dat het leven in die landen beter wordt, dan willen ze hier niet heen, als ik mag kiezen tussen het klimaat in Sirie of in een dump in dit land in de regen dan wist ik het wel.

    Zorg voor politieke rust in die regio en zet er een Nederlands project op in Sirie, neem kennis van landbouw en irrigatie mee en zonnepanelen fabrieken... zou ik Nederland dan missen?

    Je hoopt dan dat familie met jou verbonden is en je dus niet zal verraden, maar als je mensen op hun plek een kans geeft, dan zullen die ook loyaal zijn, of ben ik nu te naief?

    Ja, Castro zijn broer meen ik, maar die is iets losser in de leer. Maar ze hebben er fantastische medische zorg en onderwijs, ook goede dingen daar, er gaan Amerikanen naar Cuba om zich daar te laten opereren.

    Als dictators in spé, vind ik ook deze vraag interessant #, welke punten hebben prioriteit?
    Huizen, Onderwijs, Werk, leefomgeving, herziening van arbeid/rust verhouding, basisinkomen, wat doen we met buitenlandse bedrijven?

    Velen vertrouwen de hand die hun voedt, zolang we dat goed doen is stap 1 gezet.

    aha, ja interessant.... ja zelfs Mandela loopt kans vervangen te worden.... dan kom je op het eerdere punt van prioriteit. Een Groninger zal nu zeggen 1=veilige wonen, een ontslagen Limburger vd kolencentrale zal zeggen 1=werk, en dan loopt zelfs Nelson gevaar denk je niet?
    Hoe houden we dat allemaal rustig?

    "Die vorm van nepotisme is voor ons vreemd".
    Nou, de SP gaf jaren terug het boek uit, "De stroomlijnen van de macht", daarin stond precies welke connectie er lag. Ik herinner me nog dat van Praag als Ajaxvoorzitter er voor zorgde dat Filmnet de TV-rechten van voetbal kreeg, waar dan weer zijn zus de leiding had.

    Sommige politiek commentatoren worden er geil van dat Rutte mogelijk een baan binnen de EU gaat krijgen, of net zo geil als 1 van "ons" bij de VN een hoge functie krijgt.... mij interesseert die bloedband niet, ik heb liever Ban Ki-Moon als die zijn werk goed doet.

    Ik denk dat als je wantrouwen koestert tegen iedereen dat Dictator dan geen goede carriere-move is, voor je het weet loop je dan tussen 4 body-guards in een huis met een hek eromheen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:06
    Het idee van intens samenwerken om een blok te vormen ben ik voor, maar deze manier twijfel ik heel erg over.
    Er is nu een orgaan dat boven de landen namens de landen opereert.
    Ik heb niet het idee dat ze perse doen wat wij als Nederlanders/Europeanen willen van zo'n samenwerking.
    Voor mijn gevoel moet het namens de nationale regering zijn.
    Dat is controleerbaar.

    Dat ben ik met je eens. Sowieso zijn die kampen ongetwijfeld een dramatisch plan. Kijk alleen al naar de kampen die er nu zijn om te zien hoe diezelfde mensen die nieuwe kampen gaan maken.
    Geen rekening houdend met dat rond die kampen mensenhandelaren gaan zwermen. Super handig allemaal. Als je idioten beslissingen gaat laten nemen kun je verwachten dat het fout gaat.
    Dat Italië nu schepen wegstuurt vindt iedereen ook weer afschuwelijk.
    Dikke lul, vind je het gek? Die lui worden al weet ik veel hoelang overspoelt met vluchtelingen waar ze niks mee kunnen.

    Dat ben ik helemaal met je eens. Het nadeel is alleen dat dat soort projecten door bedrijven worden opgezet die dan denken 'hey, lachen, nieuwe mensen om uit te persen.' Dan krijg je weer mensen die het zat zijn, maar het mag allemaal volgens de regels, dus hebben ze geen poot om op te staan en dan komt er een grappenmaker die zegt 'dat zijn die klootzakken uit het Westen' en het begint allemaal weer opnieuw :p
    Je hebt een heel goed punt, maar het zou gedaan moeten worden door een bedrijf dat geen winst moet maken.

    Ik denk dat je niet naïef bent, maar je kijkt ernaar vanuit een Nederlands oogpunt. Nederland is niet heel corrupt, en Nederland heeft een democratische machtsstructuur. Als iemand daar een coup pleegt is hij de baas. Als iemand de goede mensen betaalt heb jij een mes in je rug.

    Maar dat zijn broer, zijn vertrouweling hem opvolgde is geen verrassing vind ik. Alleen lijkt Cuba me beter georganiseerd dan de meeste corrupte Afrikaanse landen.

    Kernwapens. Prioriteit van dictators is kernwapens. Anders doe je het niet goed. Ik zou er denk ik een vrij sociaal beleid op nahouden. Zo ben ik :p

    Dat klopt, en ik ben ook meer voor vertrouwen dan voor angst.

    Ik denk dat je vooral goed moet luisteren naar de bevolking.
    Als de prioriteiten uiteenlopen moet je dus ook uiteenlopende plannen hebben.

    De SP, je bedoelt waar Lilian Marijnissen ineens de nieuwe fractieleider was? Ik moet nog steeds lachen om de reacties.
    Lilian Marijnissen: "Ik ben het niet geworden door mijn achternaam."
    Sadet Karabulut: "Ik ook niet".
    Hier is inderdaad ook nepotisme, absoluut, maar toch op een ander niveau voor mijn gevoel. Ik moet hier even over nadenken.

    Wat ik veel interessanter vind, en waar de journalisten zich op zouden moeten richten is dat Thierry Baudet dit tijdens de campagne al voorspelde en Rutte en iedereen dit afdeed als onzin.
    Ik vind dit heel interessant, want je krijgt zo'n baantje namelijk niet zomaar. Daar moet je dingen voor doen. Zoals een Eurlings dingen voor KLM deed.

    Ik denk dat het bij de baan hoort. In dat opzicht heeft Wilders het dus slecht gedaan, want die is niet eens dictator.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    maandag 25 juni 2018 om 20:48
    Ben helemaal met je eens. Ik vind ook dat er geen aparte EU-parlementariers hoeven te zijn, de gespecialiseerde ministers van landen kunnen bijeen komen, dan heb je meteen de mensen bijeen die hier over beslissen.

    Vreselijk die kampen en dan ook nog met 40 graden in de schaduw... welke schaduw. Dit is een pilletje tegen de ziekte maar geen oplossing ervoor. En de andere bijwerkingen die je noemt zijn huiveringwekkend.

    Alinea 3
    Ja, dat is waar, kansen corrumperen ook altijd weer door de mens.
    Wat nou als je die projecten door de UN of zo laat reguleren?
    Zo'n project is goedkoper en vredelievender dan wapens.
    Bovendien kan het volken samenbrengen en mensen totelkaar brengen.

    4.
    Zou kunnen... al hebben we hier ook de moord op Fortuyn gehad en Willem van O. Mijn probleem is dat ik altijd inzet op vertrouwen.... wantrouwen maakt zoveel kapot.
    Maar als je dictator bent is dat wel naief... want dan ben zo gewild als "Triple Twenty" bij Darten. :)

    5.
    Ja, Cuba denk ik ook ja. En in Afrika had je van oudsher ook vaak stammen die elkaar dan weer naar het leven staan, ook in Irak en zo. Dat heeft Amerika toen ook onderschat, Irak was ook geen eenheid.

    6.
    Ik denk ook dat je met sociaal beleid het volk al gewonnen hebt, maar dan moet je oppassen voor het leger misschien.

    8.
    Ja, veel vertegenwoordigers uit diverse regio, stam-oudsten, wijze mensen die het welzijn voorop zetten en niet hun eigen ego.

    "Lillian"
    Ze heeft haar naam wel mee en ze is ook niet slecht, ze is jong en irriteert niet meteen half Nederland. Maar persoonlijk vind ik Ron vd Berg wel een redelijke kandidaat, die is wat scherper in debat.
    Iets waar Roemer totaal in faalde.

    Ja, ik bedoel dus niet Nepotisme vanuit families maar meer dat er verbanden zijn, waardoor niet het juiste besluit voorop staat maar meer bijeenhouden van verbanden.
    Jij zult toch ook vaak zien dat niet logica regeert maar dat er iets vreemds uit de hoge hoed komt?

    Ik ben je even kwijt op het vlak van Baudet, waarover ging die voorspelling van hem?

    Eurlings is belangrijk, zonder hem vliegt er niks. :)
    We maken de kopstukken veel te belangrijk, ik weet dat als er een ramp komt dan moet de Nat Res, meteen de commisaris vd koning redden... mij lijkt een timmerman en een electricien handiger. Haha.

    Wilders heeft wel de bodyguards maar is het lachertje onder dictators.
    Ik vraag me trouwens af of er een Moslim is die hem zou willen vermoorden, de man is een pias aan het worden. I.m.o.
    Ook met 3 bodyguards had het al lang kunnen gebeuren... kost een hoop geld en dan heeft Badr Hari ook weer 3 tegenstanders. :p
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 25 juni 2018 om 21:13
    1.
    Dan heb je in mijn ogen een controleerbaar systeem. Ik heb nu het gevoel dat de mensen die namens ons onderhandelen over nieuwe regels niet 'namens ons' onderhandelen.
    En zoals ze het voorstellen dat je zoals in Amerika ook samen stemt gaat niet op. Niemand voert op Europees niveau campagne.

    2.
    Vrijwel elke mensenrechtenorganisatie heeft zich uitgesproken tégen deze oplossing. Zowel de huidige als het nieuwe voorstel. Dit is een soort zoute pleister op een gapende wond.

    3.
    Ik denk dat je het ook als overheid kunt regeluren of opzetten. Daar heb je zelf invloed op. Ik snap sowieso eigenlijk niet zo goed waarom de overheid niet meer dingen zelf doet. Ik snap het wel in die zin dat er ongeveer 100 tot 130 idioten in de kamer zitten, maar het zou wel een goed idee zijn.

    4.
    Dat je inzet op vertrouwen is denk ik een goed teken. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Dus laat het maar weten wanneer de herberg wordt geopend.
    "Hier ligt dictator Cookee. Zijn laatste woorden waren "Onehundred and eiiiiiiiiiightyyyyyy"

    5.
    Of ze hebben het onderschat, of ze hadden voordeel bij chaos.

    6.
    Ik denk dat als je goed voor het volk bent, het leger voor een groot deel aan jouw kant staat. Al zou ik het laten leiden door vertrouwelingen.

    Pas op je tellen Cook, waar is 7.?
    8.Die moeten overal te vinden zijn lijkt me.

    Waar is de nummering gebleven?
    9. Lillian. Ze heeft veel maniertjes, ongetwijfeld door coaching binnen de familie. En die maniertjes hou ik niet van. Die staan het debat in de weg. Ron vd Berg zegt mij niks. Is er een kans dat je Ronald van Raak bedoelt?

    10.
    wat bedoel je precies met de verbanden?
    Als er iets vreemds uit de hoge hoed komt regeert de logica, maar wil volgens mij vaak iemand dat je niet alles weet wat tot die conclusie heeft geleid.

    11.
    Baudet voorspelde dat Rutte gaat voor een Europese functie die in november 2019 vrijkomt geloof ik. En de Nederlandse journalistiek volgt op slechts ruim een jaar afstand.

    12.
    We maken vooral de verkeerde mensen belangrijk.

    13.
    Het hoeft geen moslim te zijn. Ze schijnen hem ook tegen types als Folkert vd G te beschermen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    maandag 25 juni 2018 om 21:47
    1. Klopt alles in de EU gebeurt buiten ons beeld.

    2. Het is onbegrijpelijk dat iemand nog een "kamp" een goed idee vindt, waanzin... er zitten ook kinderen. Vaak zijn het ook nog hoger opgeleidden, die in hun land gemist worden.

    3. Ja, die idioten in de kamer zullen zeggen dit kost weer geld, maar maakt het leven fijner in die landen en dan blijven ze misschien, en dan dus niet op de koloniale manier van opdringen, maar de mensen in kleine projecten helpen en ondersteunen lokaal.
    Dus niet een electrische pomp, maar eentje die ze zelf kunnen repareren.

    4. Dictator Cookee, moet toch maar even nadenken over een andere naam... is Napoleon nog vrij?

    5. Nou had niet de indruk dat binnen de Amerikaanse politiek Antropologie hoog aangeslagen wordt. Weten ze waar Nederland ligt?
    Oh, you speak Dutch... so you're from Deutschland.

    6. Nou mensen in het leger zijn vaak zeer conservatief, dus een risico voor ons sociale beleid.

    7 was ik geheel mee eens. :)
    Bovendien moet men op de zevende rusten... #.

    8. Ja, je moet geen ambitieuze ventjes hebben, evaren belegen mensen met visie die al eerder de zon zagen opkomen en ondergaan.

    9. Ik let bij debat meer op woorden dan op maniertjes, maar ook Lillian kent haar meningen... de vd Berg die ik bedoel is partijvoorzitter, die kan sneller schakelen ... is scherp en kan ook aanvallen.

    10. Verbanden kunnen familie-verbanden zijn maar ook verbanden zoals mensen die elkaar van de opleiding kennen, daar schijnt politiek Den Haag vol mee te zitten... journaille wat bij Rutte op school zat.... ben je dan een arbeider uit Oss dan val je slecht in hun kliekje.

    11. Maar waarom is het zo sexy om een landgenoot daar te hebben en dan nog zo'n dwaas op zo'n positie te hebben, ik wil daar de beste vd besten, interesseert me weinig uit welk land hij komt.

    12. We denken dat Eurlings contacten heeft die goed voor de KLM kunnen zijn, dat is raar, elk bedrijf zou steun van de politiek moeten hebben... dat hoeft niet via een vriendje.

    13. Ja, die Folkert... ik snap die link niet met Fortuyn, waarom was een dierenactivist zo anti Pim?
    Ookal worden minderheden hier soms politiek geschoffeerd... het pleit voor die groeperingen dat ze nooit rare acties uit wraak ondernemen, ze laten zich voorals nog niet provoceren.


    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 25 juni 2018 om 22:17
    1.
    Dat bevalt me niet en lijkt me onwenselijk

    2.
    Het is belachelijk. Een oplossing van empathieloze mensen.
    Dat van de hoger opgeleiden is een idioot iets. Geldt ook voor immigranten die hier ver onder hun niveau moeten werken.
    Omscholen zou makkelijker moeten zijn.

    3.
    En daarnaast, ook als je er zelf geen direct voordeel bij hebt, kun je het best doen als je er geen nadeel bij hebt. Ik zie geen enkele beperking.

    4.
    Napoleon Cookee klinkt een beetje gek vind ik ;)

    5.
    Dat is zo, maar als ik me niet vergis heeft Amerika en vooral bepaalde organisaties binnen Amerika redelijk wat voordeel bij oorlog.

    6.
    Klopt, maar ze hebben vaak ook familie. Als het volk gelukkig is en het leger wordt tevreden gehouden met goed salaris. Ik weet niet, ik mis vast iets door mijn westerse blik.

    7.
    Oh, doen we het religieus? Ik hoopte het zonder af te kunnen.

    8.
    Ambitie is het verlangen naar meer of beter, ik vroeg me laatst af of het een goede eigenschap is. Ik heb twijfels.

    9.
    Onmogelijk te vinden via google als je niet weet dat hij partijvoorzitter is. Ik zal hem eens bekijken.

    10.
    Oh ja, precies. Helemaal mee eens. Daar hebben we in Nederland veel teveel van.

    11.
    Wij als Nederland hebben er minder aan dan Rutte zelf. Die vindt dat gewoon heel gaaf. Ze doen altijd alsof het interessant is om een landgenoot op die positie te hebben, alsof je dan macht hebt.
    Maar ze hebben zoveel machtsposities en commissies dat iedereen het altijd wel kan zeggen waardoor het niet echt meer uitmaakt.

    12.
    Ja, maar als je mensen op een plek kunt beïnvloeden is dat in jouw voordeel. Hou op met dat eeuwige vertrouwen Cook :p Je gasten zijn niet zo.

    13.
    Ach, als je in iemand de nieuwe Hitler ziet en je bent assertief. Ik weet het niet. Ik denk dat hij iets zag wat anderen niet zagen. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij gelijk had.
    Wraak komt vanzelf als je lang genoeg uitdaagt. Katten in het nauw maken rare sprongen. Die mensen in AZC dorpjes voelden zich ook zo in het nauw dat er gekke protesten kwamen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    dinsdag 26 juni 2018 om 20:23
    2. Omscholen moet makkelijker, dit land schaamt zich niet om Poolse of Afrikaanse verpleegsters weg te sleuren uit hun land waar ze broodnodig zijn, daar kunnen ze levensreddend zijn, hier moeten ze oude mensen verplegen, die hen vaak niet verstaan.

    3. idd je best doen voor mensen die hulp nodig hebben, zelfs Josef en Maria kregen een stal.

    4. Napoleon ... ik zet er wel een reklame-bureau op.
    Alles gaat om imago tegenwoordig.

    5. Oorlogs-voordeel. Ja dat is toch ziek? Je doneert aan de verkiezingscampagne en dan creeeren zij een oorlog.

    6. Ja, maar als wij sociaal beleid voeren dan zullen er ook groeperingen privileges kwijtraken en als die macht binnen het leger hebben? Het is nog best complex he? :p

    7. hah, nee niet religieus, maar na gedane arbeid is het rusten.
    Al hebben we nu ook moderne slaven die zondags moeten slaven.
    Die krijgen dan zondags en 's avonds weer vrij, daardoor kunnnen supermarkten ook weer goedkoper worden.

    8. Ik vind het een gevaarlijke eigenschap, want men stapt dan over grenzen. Ik vind liefde hebben voor het produkt dat je maakt belangrijker dan jezelf opwerken.

    9. Ach... zo dom van mij, ik twijfelde over zijn voornaam, bleek dat de achternaam fout was... Ron Meyer heet ie.
    https://www.youtube.com/watch?v=kgjHtFXO0TI

    10. "Verbanden". Ik snap dat "vriendjes zoeken" niet zo. Want als beleidsmaker zit ook mijn nek toch in de strop? Dan wil je toch geen vriendjes? Als ik Cocu was dan wilde ik de beste mee nemen naar Fener.

    11. Ja, maar ook de media wordt Hyper als Rutte in beeld is voor zo'n functie... snap daar geen reet van, wat hadden we er aan dat Lubbers bij de UN zat? We leden alleen gezichtsverlies toen hij een hand op een plek legde waar de dame niet zo blij mee was.

    12. Kappen met vertrouwen, oke.
    Maar als je familie of vrienden inhuurt, dan ken je die van feestjes, heb je dan goed zicht op hun dagelijkse inzet en werk-kwaliteit?

    13. Ja, men gaat dan uit van het 'worst-case scenario" en dan word je bang voor van alles, in Friesland werd een meisje vermoord, dicht bij een AZC, het hele dorp wees naar die mannen met een kleurtje die daar wel eens fietsten, later bleek dat een boer uit het eigen dorp het gedaan had.
    Ik kan me overigens voorstellen dat het voor een kleine gemeenschap best een flinke ingreep is, als ze in L'warden komen, valt het helemaal niet op. Misschien zet de politiek ze daar wel om rottigheid te kweken... al zou je er ook de ontvolking in dorpen mee kunnen opvangen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:22
    Alle PVV stemmers zijn weer uit bed hoor. Nederland is geweldig en de rest van de grote boze wereld is een dictatoriaal regime. Kruip maar weer lekker terug onder die steen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:29
    Ik zal je maar niet zeggen waar ik in Engeland op stem, dan wordt het helemaal huilen voor je, haha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:08
    Geeft vooral je intelligentieniveau aan hoor. Dat je uberhaubt stemt zegt al genoeg. De wereld is nog nooit vooruit gegaan met de politiek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:48
    Jij bent lekker alternatief en gek, haha.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:23
    Ik denk dat straks nergens zo hard wordt gehuild als in Engeland
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:28
    Oké :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:29
    Geniet van die laatste glimlach :p
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:30
    En van de onophoudelijke bagger die je hier leest.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:32
    Dan moet je minder reageren. Scheelt een hoop bagger
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 17:33]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:33
    Ja, je hebt je aandacht weer even gehad. :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:33
    Thanks. Laatste uur werk is altijd saai
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:38
    Dat hoor je nog wel eens vaker van mensen die een luizig kantoorbaantje hebben en ik kan me er wel wat bij voorstellen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:44
    Die werken meestal tot 17u. Dan gaan kantoren dicht.
    Je bent zelf een beetje luizig
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:46
    Maar dat is niet relevant, aangezien het om dat laatste uur gaat, haha.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:50
    Het is dus geen kantoor smartass.
    Of bedoel je dat het ook jouw laatste uur is? Dat juich ik van harte toe :)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:55
    Dat zou per se niet zo zijn als jouw eenzijdige beeld van kantoren klopt, maar wat het ook is, het zorgt kennelijk voor veel frustratie en verveling.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:57
    Nee puur verveling
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:00
    Gelukkig kun je nu dan naar huis en heb je met Argentinië v Kroatië iets om naar uit te kijken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 18:01
    Jammer dat ik niet een paar uur van mn werk woon
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    donderdag 21 juni 2018 om 17:22
    Haha goed gezegd
    Vind ik leuk
    El Cazador +6672
    maandag 18 juni 2018 om 00:15
    Complete metamorfose daar in Eindhoven. Raken ze ook nog eens een paar spelers kwijt en kopen ED niveau terug. Suc6 daar fans.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:21
    dank je, gaat helemaal goed komen
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +514
    maandag 18 juni 2018 om 00:21
    Wat is er in Eindhoven aan de hand?
    Flapoor Brands weg, Cocu en nog diverse van de trainers.
    Het zal niet lang meer duren of het “ lijk” valt uit de kast.
    Toch wat schimmige zaken gedaan Marcel?
    Wegwezen nu het nog kan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171282
    maandag 18 juni 2018 om 00:24
    ben je te laat met je nacht medicijnen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:11
    Hoezo? Is dat wat er altijd bij jou aan de hand is als je precies dit soort verhalen over Cash en Flappie schrijft?
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +514
    maandag 18 juni 2018 om 09:18
    Ik heb geen drank nodig om te kunnen slapen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:28
    Phillip wil ook wel eens met een platte kar door Istanboel.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:30
    Phillip is gescheiden en heeft 3 kinderen bij zijn eerste vrouw...……...allimentatie moet worden betaald, desnoods met Turkse Lira's.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 18 juni 2018 om 00:58
    Voor trainers wordt niet zoveel betaald als voor voetballers, dus dat jaartje afkopen zal geen miljoenen bedrag opleveren lijkt me.

    Voor PSV de belangrijkste man die vertrekt, ben benieuwd wie ze aanstellen als zijn opvolger. Is die oud assistent die naar Groningen ging niet wat voor jullie?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:10
    Laat ze lekker Van Bommel aanstellen. Dat wordt een paar jaar oogstrelend enkels trappen in Einghoven.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 18 juni 2018 om 01:18
    Het wordt een interessante periode voor PSV, er moet een nieuwe TD komen, een nieuwe staf, waarschijnlijk in de selectie veel wijzigingen en ook las ik iets over een nieuwe hoofdjeugdopleiding, dus al met al veel nieuwe gezichten op de belangrijke posities.

    Dat betekend automatisch toch weer net iets ander beleid aangezien iedereen toch altijd net anders te werk gaat of bijvoorbeeld het net wel in een speler ziet zitten of net niet.

    De vraag is hoe het gaat uitpakken, we kunnen er weinig over zeggen, ook het aanstellen van van Bommel zegt me niets, allemaal afwachten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:23
    Ruud Brood blijft wel gewoon hoor.
    Je hebt helemaal gelijk. Toon Gerbrands krijgt het druk.

    Klopt, zo is de kans groot dat ze een trainer krijgen die het meer ziet zitten in jeugdspelers.

    Ik zou het prima vinden. Oud spelers die bij topclubs beginnen vind ik vaak niet briljant, dus dat gokje mogen ze van mij best nemen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 18 juni 2018 om 01:27
    Ik denk dat PSV vooral PSV moet blijven, dat betekend iets wat oudere spelers met jeugd aanvullen, hun opleiding heeft gewoon nog niet zoveel pareltjes als we bij Ajax recent zien doorkomen. Daarbij is PSV nooit perse op jeugd gefocust geweest.

    Lekker jezelf blijven, hoop dat ze financieel de boel op orde kunnen houden en kunnen blijven concurreren, al kunnen we natuurlijk wel stellen dat financieel Ajax een aardige stap voor ligt, nu alleen nog goed besteden die centen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:35
    Ik denk dat PSV daar geen geld voor heeft.
    Jij weet ook dat het vrij lastig is om aan oudere spelers te komen.
    Dat het minder is dan bij ons ben ik met je eens, maar ze krijgen ook wel echt weinig kansen vind ik.

    Ik vraag me af of je het financieel volhoudt om lekker jezelf te blijven.
    Ja, om te beginnen misschien maar aan een andere centrale verdediger dan Magellan? :p
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 18 juni 2018 om 01:37
    Ze doen het tot op heden wel met Guardado, Moreno, van Ginkel, de Jong. Het kan wel, Ajax beweerde altijd van niet en dat is dus niet waar.

    Ik hoop gewoon op een sterk PSV, we moeten gewoon zelf zorgen dat we veel beter worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:51
    Guardado, Moreno en ook Schwaab zijn volgens mij in grote mate te danken aan Brands' sociale kwaliteiten.
    Dat het niet kan is al heel lang gewoon een geldkwestie.

    Ik in principe ook, maar als zij en Van Bommel een rotseizoen hebben vind ik dat helemaal prima.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    maandag 18 juni 2018 om 08:35
    daar zou je als concurrent wel van moeten balen, ik zie liever dat een concurrent kampioen word omdat ze beter zijn geworden ipv zelf slechter...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 10:11
    Ach als wij kampioen worden en jullie draaien prima hoor je mij ook niet klagen hoor.
    Alleen zou het fijn zijn als sommige mensen de mond gesnoerd zou worden :p
    En vooral Van Bommel vind ik een vervelende zakkenwasser. Dus die gun ik vrijwel elk seizoen een rotseizoen :p
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    maandag 18 juni 2018 om 10:39
    Tja zo wordt er ook gedacht over een aantal ajacieden hierzo, maak de sfeer niet beter van hoor ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 10:41
    Ja, dat wilde ik er eigenlijk ook nog bijzetten, dat als wij kampioen worden er ook altijd wel een paar zijn die ik het niet gun :p

    En stiller worden ze er ook eigenlijk niet van nee :p
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    maandag 18 juni 2018 om 01:09
    Leuk, kan hij met kerst lekker een half jaar op vakantie met Frank de Boer.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:16
    Snel op zouten gaan we eindelijk is echt aan vallen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:59
    Succes cocu het ga je goed
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    maandag 18 juni 2018 om 03:52
    Straks de helft naar Everton en de rest naar Fener..
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    maandag 18 juni 2018 om 04:30
    Voor Fehnerbahce goede zaak, zullen vele miljoenen moeten betalen voor topper Cocu
    Vind ik leuk
    ritje +204
    maandag 18 juni 2018 om 04:39
    hallo, Verstandig besluit van Cocu om het zinkende!!! schip te verlaten. In lampegat is voor hem niks meer te winnen. Hij heeft met deze spelers, het maximale er uitgehaald! En nu opnieuw beginnen? met de jeugt? Dat kan hij beter overlaten aan Van Bommel die heeft met de jeugt het kampioenschap gehaald! Dus, als je niks kan kopen? ( geen geld?) Dan moeten ze wel. Samen met van Marwijk? mvg ritje
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 06:19
    Het tij keert bij PSV...
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    maandag 18 juni 2018 om 08:28
    ik had het liever gezien dat de concurrenten sterker worden ipv van zelf zwakker... dit is niet goed voor het nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 06:44
    Cocu wees tevreden met je baan.Je kunt altijd 4x op vakantie naar Turkijen elk jaar.Waarom Coach van een tweede geplaatste kampioen.

    Als je avontuur dan lukt en daarna weer te worden afgedankt na een slechtere seizoen als je een 2/3 jarige contract tekent elders😆

    PSV is een langere avontuur.Het zou goed kunnen dat je na 10jaar toch naar turkijen of Italië je dromen kunt verwerkelijken
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 06:47]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 07:10
    Gerbrands, beklemTOONd
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    maandag 18 juni 2018 om 07:19
    Dit is een manier om Nederlans geld uit Turkeij terug te halen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 08:22
    Snap Cocu wel. Mooie club en zit bijna vastgeroest bij PSV. Heeft er nu toch een aantal jaar gezeten en wil je toch verder. En wat ik hoorde wordt zijn salaris verviervoudigd (van 1 naar 4 miljoen) Hij zou gek zijn het niet te doen.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    maandag 18 juni 2018 om 08:27
    Ja dit was te verwchten, met vertrek van Cocu en Brands heeft PSV wel een groot probleem denk ik
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 09:15
    P. Cocu vertrekt na 4 jaar PSV met 3 kampioenschappen door de voordeur naar zijn nieuwe werkgever. Hoeveel trainers in de ED kunnen dit hem navertellen. Er zijn clubs die de ene naar de andere (hulp)trainer verslijten waarbij die betreffende trainer of door de achterdeur vertrekt, nog een stilzwijgend contract heeft of naderhand met modder gaat gooien. Voor zowel PSV als Cocu is het prima wanneer Cocu aan een nieuwe uitdaging gaat beginnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    maandag 18 juni 2018 om 09:54
    Cocu heeft zijn spelers altijd zo gek? gekregen dat ze hun eigen belang opzij schoven voor het algemeen belang.
    Wie profiteert daarvan en wie niet.
    De speler niet; hij heeft zich niet kunnen onderscheiden.(grijze muis)
    De trainer wel, hij is kampioen geworden.
    Het kampioenschap levert de speler weinig extra op (althans in Nederland), behalve met en beker staan zwaaien en je klem mogen zuipen
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6221
    maandag 18 juni 2018 om 10:58
    zullen er dan ook spelers zijn die denken, dan stap ik ook op ??

    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:42
    Wie heeft weet van wat een goede stap is? Iemand maakt toch zelf keuzes in zijn leven?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws