Groningen ziet grootverdiener vertrekken: Dat is natuurlijk dood- en doodzonde

    Groningen ziet grootverdiener vertrekken: "Dat is natuurlijk dood- en doodzonde"

    maandag 18 juni 2018 om 08:28

    Lars Veldwijk vervolgt zijn carrière bij Sparta, zo werd afgelopen weekend bekend. FC Groningen is daarmee verlost van een grootverdiener die geen toekomst had in het Noordlease Stadion.

    "Toch voelt het niet goed", reageert directeur Hans Nijland in het Dagblad van het Noorden. "Je haalt zo'n jongen met positieve verwachtingen naar Groningen, investeert in hem, betaalt een afkoopsom en uiteindelijk moet je die binnen een jaar afschrijven omdat zaken zo lopen. Dat is natuurlijk dood- en doodzonde."

    Een vertrek was de enige optie, meent Nijland. "In de krant stond een tijdje geleden dat iedereen een tweede kans verdient, ook Veldwijk. Tijdens mijn bedevaart van afgelopen week naar Santiago de Compostella schoot me nog zo'n wijsheid te binnen. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."

    "Dat is allemaal wel zo, maar we hebben er goed met elkaar over gesproken. We willen met onze nieuwe technische staf echt een nieuwe start maken en niet met dit soort erfenissen uit het verleden blijven zitten", verwijst de algemeen directeur van Groningen naar de aanstelling van trainer Danny Buijs.

    Lees ook: Veldwijk: 'Mooi hè, dat als één iemand iets roept in media, iedereen hem napraat'

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 08:44
    Die gaat weer opbloeien in de jupiler league, om daarna weer een stap te maken
    Vind ik leuk
    plein19 +2039
    maandag 18 juni 2018 om 08:49
    Ik hoop dat je gelijk krijgt. voor nu de juiste beslissing om hem te laten gaan
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1547
    maandag 18 juni 2018 om 08:49
    Lekker op het bankie daar in dat spangen
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15718
    maandag 18 juni 2018 om 08:50
    Och, Nijland gelooft nog in sprookjes. Wie ben je nou voor de gek aan het houden, vooral jezelf blijkbaar.
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    maandag 18 juni 2018 om 10:07
    Nijland gelooft juist niet in sprookjes, hij neemt zijn verlies en hoopt niet dat Veldwijk het het komend seizoen wel goed zou doen op het veld en in de groep.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:20
    Hier treft Nijland toch geen blaam? In deze situatie heeft Veldwijk het volledig aan zichzelf te danken.
    Vind ik leuk
    Fok58 +161
    maandag 18 juni 2018 om 08:59
    Hoe ziet het salaris van een grootverdiener er uit? Toch geen miljoenen? Dat zou voor mij een grootverdiener zijn.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3681
    maandag 18 juni 2018 om 09:15
    Ligt eraan waar je speelt.
    Bij Ajax is dat over een miljoen, bij Excelsior zal dat ruim 2 ton zijn.

    On Topic:
    Is toch juist géén zonde dat een grootverdiener, die niet basisspeler is, vertrekt?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    maandag 18 juni 2018 om 10:05
    Excelsior betaald bij lange niet bedragen boven de 2 ton, denk eerder aan bedragen 150k max.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3681
    maandag 18 juni 2018 om 10:40
    Klopt, maar hij had het over wie er dan grootverdieners zijn.
    Gaf ik als voorbeeld als je bij bv Excelsior ruim 2 ton verdiend, een groot verdiener bij hun bent.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:24
    Het is zonde vanwege de afkoopsom en je maakt zo’n gast natuurlijk geen grootverdiener zonder bepaalde verwachtingen en al helemaal niet om op de tribune te zetten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3681
    maandag 18 juni 2018 om 12:08
    Oke, het is zonde dat een "gemaakte" groot verdiener op de tribune terecht komt.
    Maar dan is het toch juist geen zonde dat hij daarom vertrekt?
    Scheelt weer salaris van een grootverdiener.
    Vind ik leuk
    normaal72 +515
    maandag 18 juni 2018 om 09:15
    Kijk jij naar je eigen loonstrookje of praat je over miljoenen zoals ik over 5 euro praat
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:22
    Denk aan zo’n 3/3,5 ton per jaar.
    Vind ik leuk
    Cantona +1023
    maandag 18 juni 2018 om 09:10
    Het wordt niets met die jongen ,hij steekt teveel tijd in randzaken.....
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14342
    maandag 18 juni 2018 om 10:32
    Hij steekt te veel/vaak iets in Monica.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9569
    maandag 18 juni 2018 om 09:28
    Zal monica wel weer gerust om slapen want er komen weer wat centen binnen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:11
    ja ofniet , want hij was topverdiener bij Groningen met nog een contract , nu gaat ie voor een Jupiler league salaris bij Sparta voetballen
    de huurprijzen van een woning in rotterdam , zijn waarschijnlijk hoger dan in Groningen , dus ik zie een crisis aankomen in huize Veldwijk
    waarschijnlijk gaat die Monica nu 2 keer per dag zo'n nutteloos filmpje maken
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    maandag 18 juni 2018 om 10:12
    Dubbel gevoel bij zijn transfer naar Sparta. Veldwijk was voor mij eindelijk de spits waar Groningen al zo lang naar op zoek was. Fysiek sterk en technisch goed. Ik hou spitsen die een kopduel kunnen winnen en die er eens lekker inkluinen bij een corner. Bij Groningen kan je altijd gerust gaan pissen als er een corner komt. Geen lengte en geen kracht... als Groningen 1 keer heeft gescoord uit een corner afgelopen seizoen, is het veel.

    Het is duidelijk dat Faber en Veldwijk geen klik hadden... maar ja, dat hadden er wel meer niet bij Faber. Veldwijk trekt tenminste zijn bek open op de trainingen. Faber heeft een stok gezocht en die gevonden bij de vlogs van zijn vriendin. Die geweigerde invalbeurt is zwaar overtrokken en dan nog... schors je Veldwijk voor twee weken en klaar.

    Faber heeft Groningen niets gebracht behalve een half leeg stadion. Als Nijland zijn rekenmachine er even bijpakt en berekend wat Faber de FC gekost heeft aan misgelopen inkomsten, ontbonden contracten, etc... een paard krijgt er de hik van.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:20
    Faber heeft veel fout gedaan. Maar Veldwijk heeft dit toch hoofdzakelijk aan zichzelf te danken. Vrijwel dagelijks vijf uur in de auto zitten om op en neer naar Amsterdam te crossen is niet bevordelijk voor je prestaties. Casionobezoekjes en bn-er-feestjes aflopen ook niet. Als je collega’s dat allemaal via YouTube en instagram kunnen volgen, terwijl ze er zelf wel alles voor doen en laten en jij er geen 10-15 doelpunten inschiet, wordt je uitgekotst. Faber heeft ons vooral toeschouwers gekost, maar dat we van Veldwijk af zijn is een zegen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    Eens wat Faber betreft.
    Maar Lars moet ook eens in de spiegel kijken zonder dat hij druk is met z'n kapsel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    maandag 18 juni 2018 om 10:15
    Dus een grootverdiener van eredivisieclub Groningen gaat naar het gedegradeerde Sparta.

    Dan valt of dat grootverdiener wel mee of Sparta heeft nog ergens een zak met geld gevonden of Veldwijk gaat voor veel minder zijn kunstjes vertonen.

    Veldwijk was overigens wel de reden dat Excelsior nu nog in de Eredivisie speelt. Schoot ze er lekker in voor ze.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    maandag 18 juni 2018 om 11:01
    Ware het niet dat Veldwijk ze voor Excelsior er in schoot in de Jupiler League. Bij PEC heeft hij het jaar daarna in de Eredivisie op scherp geschoten. Vreemd dat het zo met hem gegaan is. Zijn keuze om naar Engeland te gaan was naderhand gezien al heel onhandig. Maar goed, zo kun je achteraf alles goed of fout praten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    maandag 18 juni 2018 om 12:06
    Ja, dat bedoel ik ook, Veldwijk schoot ze de eredivisie in, waar ze ook niet meer uit zijn geweest sindsdien.
    Heeft excelsior ook nog €3 miljoen opgeleverd bij zijn transfer naar Forrest.

    Denk dat ie er voor Sparta ook gewoon 20\25 inschiet volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +785
    maandag 18 juni 2018 om 12:13
    Het beste voor Groningen is dat Nijland vertrekt!
    Vind ik leuk
    Farmer +12006
    maandag 18 juni 2018 om 14:59
    ?
    Vind ik leuk
    De Mees +19
    maandag 18 juni 2018 om 19:27
    Probleem ligt hier bij Lars Geldkwijt..........als je prof bent geef je alles voor je club, instelling van een stuk stront.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:25
    Verschrikkelijke teleurstelling dit!
    Als ik over de laatste tien jaar één FC-speler moet noemen waar ik véél meer van had verwacht, is dat Veldwijk.
    In alles vond ik hem de ideale man om te slagen bij FCG. Er hebben vele verschillende spelers, om welke reden ook, de Euroborg via een achterdeur verlaten. Maar van Veldwijk ben ik het meest 'ziek'. Wellicht omdat hij het etiket 'talent' al kwijt was en er direct had kunnen/moeten staan. Iets wat hij begin vorig seizoen ook liet zien.
    Dat hij er dan op persoonlijk vlak niet met de trainer uitkomt, had hij toch moeten slikken en zich uit de naad gaan werken. En juist op dat moment ging hij liever stappen, vloggen en met z'n snikkel spelen. Jammer!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groningen ziet grootverdiener vertrekken: "Dat is natuurlijk dood- en doodzonde"