FIFA maakt zich kwaad over opmerkelijk Amrabat-moment: Waren geschokt

FIFA maakt zich kwaad over opmerkelijk Amrabat-moment: "Waren geschokt"

Gepubliceerd: maandag 18 juni 2018 om 12:15ma 18-06-2018 om 12:15

Michel D'Hooghe, voorzitter van de medische commissie van de FIFA, is 'geschokt' en verontwaardigd over de manier waarop Nordin Amrabat afgelopen vrijdag door een dokter van Marokko werd behandeld. Dat zegt D'Hooghe in gesprek met de NOS. 

Amrabat kwam tijdens het duel met Iran (0-1) hard op de grond terecht met zijn hoofd. De vleugelspeler was een paar seconden van de wereld. Te zien was hoe een lid van de medische staf van Marokko water in het gezicht spoot bij Amrabat en hem ook een paar tikjes op het gezicht gaf. 

"Wij waren geschokt toen we de beelden zagen en hebben geen begrip voor de houding van de dokter", aldus D'Hooghe. "Op een teamworkshop voorafgaand aan het WK hebben we uitgebreide uitleg gegeven aan de teamartsen hoe je een hersenschudding moet behandelen. We hebben onmiddellijk een brief geschreven aan de Marokkanen."

Na de wedstrijd is er wél 'perfect' gehandeld door de Marokkanen. "Ik heb van de Marokkaanse medische dienst vernomen dat ze hem tien dagen rust wilden geven. Bij het Marokkaanse team was men in twijfel of Amrabat in het trainingskamp ging blijven of hij naar huis wordt gestuurd. Ik heb nog geen antwoord wat ze gaan doen."

Inmiddels is bekend dat Amrabat een hersenschudding heeft opgelopen bij zijn valpartij. Aanstaande woensdag, tegen Portugal, komt de routinier van Watford sowieso niet in actie. 

Lees ook: "Je denkt gelijk het ergste, zeker na wat er met Abdelhak Nouri is gebeurd"

Plaats een reactie

maandag 18 juni 2018 om 12:24
Doe ik thuis ook altijd, eerst in het gezicht spuiten,en daarna een paar tikken..heerlijk
Vind ik leuk
The Iceman +14592
maandag 18 juni 2018 om 12:26
Maar daar sla je niemand een hersenschudding mee ;-)
Vind ik leuk
Dorzon +4586
maandag 18 juni 2018 om 12:31
dat deed de dokter ook niet, de hersenschudding had hij al voor de dokter in actie kwam
Vind ik leuk
The Iceman +14592
maandag 18 juni 2018 om 12:34
Snap ik, maar er zou iig geen sprake van een hersenschudding zijn. Het was ook vooral een kleine-piemelgrap
Vind ik leuk
CPP +1043
maandag 18 juni 2018 om 13:26
Nee maar ook nog even in gezicht swaffelen met zijn honkbalknuppel zorg toch voor aardige schudding.
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
maandag 18 juni 2018 om 12:27
Wat een foute grap zeg, behoorlijk smakeloos. Ik kan dat wel waarderen!
Vind ik leuk
Adriaan +443
maandag 18 juni 2018 om 14:14
Ja ik ook staat op xhamster..
Vind ik leuk
Farmer +13318
maandag 18 juni 2018 om 14:38
Ik meende dat jij een account had op webcambabes.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 12:26
Schrijnend amateurisme inderdaad dat ongetwijfeld vele andere kijkers ook direct opviel.
Vind ik leuk
Tim +4918
maandag 18 juni 2018 om 12:39
Ik was juist verbaast dat er geen slangenbezweerders en voodoo-poppetjes aan te pas kwamen. Dat zijn namelijk de volledig misplaatste vooroordelen die ik heb bij de Arabische en Afrikaanse cultuur.
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
maandag 18 juni 2018 om 13:13
Die tikken zijn ze in Marokko gewend, maar meestal zijn t dan de vrouwe die ontvangen.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 15:11
Grappig, maar meestal zijn het toch de zielige dronken Nederlanders die thuis komen en het dan afreageren om mevrouw ... en als het niet lukt pakken ze wel het kindje of nichtje...
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
maandag 18 juni 2018 om 15:18
Oja natuurlijk.. in Marokko is t nie zo da de vrouwe daar veel minder te zegge hebben? Als de man zegt spring moet de vrouw vragen hoe hoog. En t is ook niet voor niks da ze daar allemaal zon boerka dragen, t is natuurlijk geen gezicht als daar alleen maar vrouwe met n blauw oog rondlopen
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 01:56
Alleen maar al aan je dom gepraat kan ik al merken dat je nog nooit in Marokko bent geweest en dus maar dom uit je nek lukt , en zoek het anders even op , maar Nederlander staan wereldwijd bekent om kindermisbruik en het verkrachten van vrouwen... dus ja..
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
dinsdag 19 juni 2018 om 09:06
Zijn we toch nog ergens de beste in
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
dinsdag 19 juni 2018 om 09:35
Triest geval ben je. Jij zou is een paar klappen moeten krijgen misschien wordt je daar wat slimmer van.
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
dinsdag 19 juni 2018 om 10:19
Oei oei, waarom gelijk zo aggressief? Zou dr nog haast schrik van krijgen;) maar zo te horen van marokaanse afkomst? Met je losse handjes
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 10:28]
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
dinsdag 19 juni 2018 om 15:02
Nee hoor Spanje, maar jij zoals je nickname al verklapt niet al te snugger vandaar dat die paar klappen je misschien wat slimmer maken.
Vind ik leuk
hassel +801
maandag 18 juni 2018 om 13:19
Lol, ja Amrabat ging neer als een wijf, ik snap die dokter wel.
Vind ik leuk
psv1996psv +166
maandag 18 juni 2018 om 13:56
In Europa zijn ze ook niks gewend.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 14:53
Eerst slaan, dan vragen stellen...
Vind ik leuk
BS +1319
maandag 18 juni 2018 om 15:25
De routinier van Watford ??? Volgens mij speelt hij in Spanje bij Leganés, maarja wat maakt het uit, is bijna dezelfde competitie pfffff
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 15:29]
Vind ik leuk
Cookee +12163
maandag 18 juni 2018 om 16:19
Meen dat het een medespeler was die water in zijn gezicht spoot.
Is overigens wel goed dat dokters wat kritischer bekeken worden.
Vind ik leuk
Butsbal +14808
woensdag 20 juni 2018 om 07:45
Krijg je als je een medicijnman als bondsarts hebt...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws