FIFA maakt zich kwaad over opmerkelijk Amrabat-moment: Waren geschokt

    FIFA maakt zich kwaad over opmerkelijk Amrabat-moment: "Waren geschokt"

    maandag 18 juni 2018 om 12:15

    Michel D'Hooghe, voorzitter van de medische commissie van de FIFA, is 'geschokt' en verontwaardigd over de manier waarop Nordin Amrabat afgelopen vrijdag door een dokter van Marokko werd behandeld. Dat zegt D'Hooghe in gesprek met de NOS. 

    Amrabat kwam tijdens het duel met Iran (0-1) hard op de grond terecht met zijn hoofd. De vleugelspeler was een paar seconden van de wereld. Te zien was hoe een lid van de medische staf van Marokko water in het gezicht spoot bij Amrabat en hem ook een paar tikjes op het gezicht gaf. 

    "Wij waren geschokt toen we de beelden zagen en hebben geen begrip voor de houding van de dokter", aldus D'Hooghe. "Op een teamworkshop voorafgaand aan het WK hebben we uitgebreide uitleg gegeven aan de teamartsen hoe je een hersenschudding moet behandelen. We hebben onmiddellijk een brief geschreven aan de Marokkanen."

    Na de wedstrijd is er wél 'perfect' gehandeld door de Marokkanen. "Ik heb van de Marokkaanse medische dienst vernomen dat ze hem tien dagen rust wilden geven. Bij het Marokkaanse team was men in twijfel of Amrabat in het trainingskamp ging blijven of hij naar huis wordt gestuurd. Ik heb nog geen antwoord wat ze gaan doen."

    Inmiddels is bekend dat Amrabat een hersenschudding heeft opgelopen bij zijn valpartij. Aanstaande woensdag, tegen Portugal, komt de routinier van Watford sowieso niet in actie. 

    Lees ook: "Je denkt gelijk het ergste, zeker na wat er met Abdelhak Nouri is gebeurd"

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 12:24
    Doe ik thuis ook altijd, eerst in het gezicht spuiten,en daarna een paar tikken..heerlijk
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    maandag 18 juni 2018 om 12:26
    Maar daar sla je niemand een hersenschudding mee ;-)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4008
    maandag 18 juni 2018 om 12:31
    dat deed de dokter ook niet, de hersenschudding had hij al voor de dokter in actie kwam
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    maandag 18 juni 2018 om 12:34
    Snap ik, maar er zou iig geen sprake van een hersenschudding zijn. Het was ook vooral een kleine-piemelgrap
    Vind ik leuk
    CPP +603
    maandag 18 juni 2018 om 13:26
    Nee maar ook nog even in gezicht swaffelen met zijn honkbalknuppel zorg toch voor aardige schudding.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14012
    maandag 18 juni 2018 om 12:27
    Wat een foute grap zeg, behoorlijk smakeloos. Ik kan dat wel waarderen!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36090
    maandag 18 juni 2018 om 14:54
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    Adriaan +351
    maandag 18 juni 2018 om 14:14
    Ja ik ook staat op xhamster..
    Vind ik leuk
    Farmer +10111
    maandag 18 juni 2018 om 14:38
    Ik meende dat jij een account had op webcambabes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:33
    Vindt je vriend dat niet erg?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:24
    Zag er ook wel grappig uit moet ik zeggen. Uit het niets vol water in zijn gezicht gooie. Misschien was het wel heilig water.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:30
    Ach je hoort ze nu pas... jaren lang was het magische sponsje die beenbreuken heelde
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:26
    Schrijnend amateurisme inderdaad dat ongetwijfeld vele andere kijkers ook direct opviel.
    Vind ik leuk
    Tim +3526
    maandag 18 juni 2018 om 12:39
    Ik was juist verbaast dat er geen slangenbezweerders en voodoo-poppetjes aan te pas kwamen. Dat zijn namelijk de volledig misplaatste vooroordelen die ik heb bij de Arabische en Afrikaanse cultuur.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:07
    Sofyan Amrabat schrok zich vrijdag rot toen zijn oudere broer Nordin tijdens het WK-duel tussen Marokko en Iran (0-1) verkeerd terecht kwam op het veld. Amrabat was even bang dat het hélemaal mis was.

    Amrabat kreeg een beuk van Vahid Amiri en viel daarna hard met zijn gezicht op de grond. Minutenlang was hij groggy. Inmiddels is bekend dat de routinier van Watford een hersenschudding opliep bij het incident. Op de Marokkaanse bank maakte zijn jonge broer Sofyan zich zorgen.

    "Het is een harde klap geweest. Het was schrikken. Je denkt gelijk het ergste, zeker na wat er met Abdelhak Nouri is gebeurd", zegt de Feyenoorder in gesprek met de NOS.

    Na een check in het ziekenhuis mocht Amrabat snel terugkeren in het kamp van Marokko. De aanstaande clash met Portugal (woensdag 14.00 uur) gaat sowieso aan de neus van Amrabat voorbij.



    Learning curve. Retrospectie.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 18 juni 2018 om 14:16
    Achteruitkijkend onderzoek?
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +261
    maandag 18 juni 2018 om 13:13
    Die tikken zijn ze in Marokko gewend, maar meestal zijn t dan de vrouwe die ontvangen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:11
    Grappig, maar meestal zijn het toch de zielige dronken Nederlanders die thuis komen en het dan afreageren om mevrouw ... en als het niet lukt pakken ze wel het kindje of nichtje...
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +261
    maandag 18 juni 2018 om 15:18
    Oja natuurlijk.. in Marokko is t nie zo da de vrouwe daar veel minder te zegge hebben? Als de man zegt spring moet de vrouw vragen hoe hoog. En t is ook niet voor niks da ze daar allemaal zon boerka dragen, t is natuurlijk geen gezicht als daar alleen maar vrouwe met n blauw oog rondlopen
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:56
    Alleen maar al aan je dom gepraat kan ik al merken dat je nog nooit in Marokko bent geweest en dus maar dom uit je nek lukt , en zoek het anders even op , maar Nederlander staan wereldwijd bekent om kindermisbruik en het verkrachten van vrouwen... dus ja..
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +261
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:06
    Zijn we toch nog ergens de beste in
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:31
    Een nichtje? Hmm dat is in die cultuur dan weer twee vliegen in één klap.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:58
    Ach je kan lullen wat je wil , maar we weten allemaal dat de blanke Nederlander verreweg op nummer 1 staat kwa kindermisbruik
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1530
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:35
    Triest geval ben je. Jij zou is een paar klappen moeten krijgen misschien wordt je daar wat slimmer van.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +261
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:19
    Oei oei, waarom gelijk zo aggressief? Zou dr nog haast schrik van krijgen;) maar zo te horen van marokaanse afkomst? Met je losse handjes
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1530
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:02
    Nee hoor Spanje, maar jij zoals je nickname al verklapt niet al te snugger vandaar dat die paar klappen je misschien wat slimmer maken.
    Vind ik leuk
    hassel +583
    maandag 18 juni 2018 om 13:19
    Lol, ja Amrabat ging neer als een wijf, ik snap die dokter wel.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:56
    In Europa zijn ze ook niks gewend.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:53
    Eerst slaan, dan vragen stellen...
    Vind ik leuk
    BS +931
    maandag 18 juni 2018 om 15:25
    De routinier van Watford ??? Volgens mij speelt hij in Spanje bij Leganés, maarja wat maakt het uit, is bijna dezelfde competitie pfffff
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Cookee +8850
    maandag 18 juni 2018 om 16:19
    Meen dat het een medespeler was die water in zijn gezicht spoot.
    Is overigens wel goed dat dokters wat kritischer bekeken worden.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12280
    woensdag 20 juni 2018 om 07:45
    Krijg je als je een medicijnman als bondsarts hebt...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FIFA maakt zich kwaad over opmerkelijk Amrabat-moment: "Waren geschokt"