Zweden wint door VAR en benutte penalty Granqvist van pover Zuid-Korea

    Zweden wint door VAR en benutte penalty Granqvist van pover Zuid-Korea

    maandag 18 juni 2018 om 15:51

    Zweden is het WK begonnen met een overwinning. In Nizhny Novgorod werd het zwakke Zuid-Korea nipt, maar verdiend over de knie gelegd: 1-0.

    Andreas Granqvist kroonde zich in de tweede helft tot matchwinner. De oud-verdediger van FC Groningen benutte een penalty, na een overtreding op Victor Claesson. De strafschop werd toegekend na ingrijpen van de videoscheidsrechter. Granqvist maakte de eerste WK-treffer voor Zweden sinds 2006.

    Op de Zweedse overwinning viel weinig af te dingen. De ploeg van bondscoach Janne Andersson was beter dan Zuid-Korea, dat er nauwelijks in slaagde om een paar keer achter elkaar naar de juiste kleur te passen. In de beginfase kreeg oud-PSV'er Marcus Berg een droomkans op de openingstreffer, maar hij raakte het gezicht van doelman Hyun-woo Jo.

    In het vervolg bleef Zweden de bovenliggende partij, maar grossierde de ploeg die Oranje uitschakelde in de WK-kwalificatiecyclus in gemiste kansen. Onder meer Ola Toivonen was dicht bij een doelpunt. In de absolute slotfase kreeg Zuid-Korea nog een uitgelezen kans op de gelijkmaker, maar Hee-chan Hwang kopt de bal voor open doel meters naast.

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +18212
    maandag 18 juni 2018 om 15:53
    En weer een uitstekende aanvulling door de VAR. Zeker nog wat fouten maar de basis is een meerwaarde.
    Vind ik leuk
    HansVites +4606
    maandag 18 juni 2018 om 15:54
    Nog 2 wedstrijden allebei dan kunnen ze weer naar huis.
    Vind ik leuk
    PRICE +32771
    maandag 18 juni 2018 om 16:18
    Goeie kans dat zomaar Mexico en Zweden doorkomen. Zweden zie ik wel resultaat tegen Duitsland halen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:36
    Duitsland won wel vaker van Zweden
    Vind ik leuk
    PRICE +32771
    maandag 18 juni 2018 om 16:37
    Absoluut,maar in deze vorm is Duitsland te verslaan door Zweden.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:39
    Duitsland gaat gegarandeerd winnen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:51
    Op basis waarvan? Afgelopen pot vond ik Duitsland maar machteloos overkomen. Zie ze Zweden niet zo 1 2 3 stuk spelen..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:53
    Ik zeg je.......Duitsland gaat hoe dan ook naar de volgende ronde
    Vind ik leuk
    Kevinho +569
    maandag 18 juni 2018 om 18:21
    En toen werd je wakker met een natte plek in je slip.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:27
    Nee ik was al om 6am wakker :)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:02
    Ja ben ik stiekem ook met je eens. “Die Duitsers flikken het altijd”.
    Vind ik leuk
    Kevinho +569
    maandag 18 juni 2018 om 16:38
    Nederland won ook vaker van Zweden...
    Vind ik leuk
    Tweey +2074
    maandag 18 juni 2018 om 17:09
    Ga jij naar een andere sport kijken.
    Vind ik leuk
    PRICE +32771
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:08
    Werk voetbal van die zweden,
    Mexico 1 in de poule straks nr 2 gaat tussen Zweden en Duitsland.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:54
    Wat is dat Zweden slecht....dat wij daar van verloren hebben,zo slecht zijn wij dus
    Vind ik leuk
    The Iceman +7818
    maandag 18 juni 2018 om 15:56
    Uit gelijkgespeeld en thuis gewonnen, maar idd onder ze geëindigd.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:58
    Eerste wedstrijd bestolen van een goal. Tweede wedstrijd gewonnen. En Luxemburg naaide ons nog diep met het doelsaldo. Wij hadden daar gewoon moeten staan ongeacht of we het verdiende of niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    The Iceman +7818
    maandag 18 juni 2018 om 15:59
    Wel genaaid ja, zeker als je die goal van Zwitserland gisteren zag.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:01
    Ik hoop dat Duitsland ze afmaakt met 9-0.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7818
    maandag 18 juni 2018 om 16:01
    Ik hoop dat ze degraderen!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2692
    maandag 18 juni 2018 om 16:21
    Met niet gekker worden dat wij voor de Duitsers gaan juichen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:35
    Duitsland en Zweden mogen eruit.
    Vind ik leuk
    HanV +3999
    maandag 18 juni 2018 om 16:01
    Zelfs dan was het nog tegen Italië geweest om een plekje.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:02
    Italië is ook zwak de afgelopen jaren. Ik had dan liever verloren van Italië. Die Zweden hebben echt (geluk) gehad.
    Vind ik leuk
    Tweey +2074
    maandag 18 juni 2018 om 17:07
    Gaap
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 17:13
    ?
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 15:57
    Verloren? Gelijkspel uit en thuis gewonnen.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1170
    maandag 18 juni 2018 om 15:57
    We hebben er niet eens van verloren maar oke snap wat je bedoelt.
    Vind ik leuk
    HansVites +4606
    maandag 18 juni 2018 om 15:58
    Als ze toen al VAR hadden gebruikt dan was dat doelpunt van Dost niet afgekeurd en had Nederland daar gewoon gespeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:03
    Precies dit.
    Vind ik leuk
    Thilo +2817
    maandag 18 juni 2018 om 15:58
    Saaaaai
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:04
    Zweden neemt op waardige wijze de honneurs van Nederland waar.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:05
    Hoge woordenschat pik. :)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:04
    "op nipt!" 64ste minuut gewoon
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:06
    Zonder die penalty hadden ze waarschijnlijk ook nog verloren. Wat een slecht team zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:14
    en wij zitten dan thuis potverkromme
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2692
    maandag 18 juni 2018 om 16:22
    Zweden is een heerlijk team dat hard speelt maar wel fair en als geen andere de wedstrijd dood kan maken. Hopelijk verassen ze tegen de Duitsers. Met een goal van parapapapa Toivonen parapapa Toivonen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1241
    maandag 18 juni 2018 om 16:26
    OH is de wedstrijd eindelijk over?
    ik was van de spanning inslaap gevallen voor het 1st dit WK
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:48
    De opmars van de zuigteams zet zich voort. Zweden, Portugal, IJsland en in mindere mate Zwitserland kennen we in Europa al een paar jaar. Nu moet de rest van de wereld ze nog leren kennen, en dat valt ze duidelijk niet mee.
    Vind ik leuk
    Tweey +2074
    maandag 18 juni 2018 om 17:09
    Zuig jij graag?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:51
    Nou pover, poe poe. Zweden was ook niet om naar huis over te schrijven.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14956
    maandag 18 juni 2018 om 16:58
    Zijn er echt mensen die deze onzin kijken?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 00:19
    Zou zomaar kunnen dat Zweden en Mexico door gaan . Omdat zweden nu tegen Duitsland moet voetballen. En Zweden zal er alles aan doen om niet te verliezen van Duitsland en ik geloof dat het wel gaat lukken. .de zelfde situatie met Portugal die er alles aan heeft gedaan om niet te verliezen tegen spanje en dat is ze ook eens gelukt toch die gelijk spel uitgehaald. In deze groep zie ik Duitsland samen met Korea wel naar huis gaan. Want als Zweden gelijk speelt tegen de Duitsers dan ligt Duitsland eruit .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zweden wint door VAR en benutte penalty Granqvist van pover Zuid-Korea