Van 't Schip over 'Ajax-target': 'Ajax heb ik twee jaar geleden al getipt'

    Van 't Schip over 'Ajax-target': 'Ajax heb ik twee jaar geleden al getipt'

    Daniel Arzani, de jongste speler op het WK, is rijp voor een stap naar Europa. Bert van Marwijk en John van 't Schip zien de Eredivisie als een volgende tussenstap op weg naar de top voor de negentienjarige aanvaller van Australië en Melbourne City.

    "Hij is behoorlijk snel, het is een gedrongen, sterke jongen met een goede techniek en een goede actie", laat Van Marwijk weten in De Telegraaf. Hij liet Arzani invallen in het WK-duel met Frankrijk. "Natuurlijk moet hij zich nog verder ontwikkelen, maar dit is een geweldig podium voor hem. Als hij elke dag op dit niveau zou trainen, dan zou hij zeker beter worden."

    Onder Van 't Schip debuteerde Arzani bij Melbourne City. "Arzani is het grootste talent van het Australische voetbal", zegt de coach van PEC Zwolle. "Het is een jongen, die heel gemakkelijk passeert, linksom, rechtsom en ook vanuit stilstand. Dat zie je niet meer zoveel. Zulke kwaliteiten zijn vrij zeldzaam."

    Zowel Van Marwijk als Van 't Schip adviseert Arzani een transfer naar Europa. "Ik heb in oktober geprobeerd om hem naar PEC Zwolle te halen. Dat is niet gelukt en nu is hij onhaalbaar geworden voor een club als PEC Zwolle, maar hij lijkt me wel heel interessant voor clubs als Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. Ajax heb ik twee jaar geleden al getipt over hem."

    "Het Nederlandse voetbal zou een geweldige vervolgstap voor Arzani zijn. Het voetbal in de Eredivisie is hem op het lijf geschreven", besluit Van 't Schip.

    Lees ook'Ajax en AZ mengen zich in strijd om negentienjarige WK-ganger'

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3343
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:48
    Ophalen dan maar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:24
    Ajax is niet zo goed in ophalen is wel weer gebleken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:50
    Kluivert 2.0

    https://youtu.be/rkgk_xkSeUo
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 06:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:10
    een half jaar geleden niveau Zwolle. 1 wk invalbeurtje bij Australië —> niveau Ajax.

    Logisch
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:24
    Hij zal verder inderdaad helemaal geen wedstrijden hebben gespeeld afgelopen jaar.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +381
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:48
    Er is dan ook weinig verschil ;)
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:06
    Of een half jaar geleden niveau Ajax, en zou dus knap zijn als van 't Schip hem naar Zwolle wist te halen. Lijkt mij voor ons lastig te beoordelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:12
    hoe diep moeten clubs voor hem in de BUIDEL tasten??

    (om maar eens in de Australische termen te blijven)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:15
    3 miljoen of zo.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:17
    Ik zie een link met PSV..
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:47
    Leuk spelertje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:50
    gewoon met trainers mee naar Eindhoven en eerst een jaartje in Nijmegen laten spelen om te wennen
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:09
    Ajax staat beter op je CV en is een betere springplank naar een top club...
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:17
    _Ajax_ je begint al onder de lijn !!!!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12458
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:19
    Wel, prijzen staan leuker op je cv. PSV, dus...
    Vind ik leuk
    Blindsy +12458
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:12
    Neem aan dat Mark en Bert hem mee naar Eindhoven nemen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:21
    Ophalen ajax weer een eendagsvlieg.
    Jullie beginnen aan die miskopen die jullie doen heel erg aan te wennen.
    Ga zo door.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:28
    Waarom haalt van 't schip hem dan niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:47
    Heb je het artikel wel gelezen?

    ‘nu is hij onhaalbaar geworden voor een club als PEC Zwolle, ’
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:42
    PSV is met de gemeente aan het overleggen wat voor constructie ze gaan gebruiken om het toch mogelijk te maken om hem naar Eindhoven te brengen!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1398
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:48
    Ajax biedt 5 euro, en 26 wedstrijden spelen voor een publiek dat je uitfluit in een sfeerloze betonnen frituurpan.
    En die frituurpan is van de gemeente, dus Ajax wordt zwaar gesponsord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:49
    Liever gesponsord worden dan geld lenen toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:34
    grote smurf is met Cargamel aan het overleggen om wat voor constructie ze gaan gebruiken om het toch mogelijk te maken om jou als speeltje voor Azrael te gebruiken
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:46
    Hoeveel tipgevers heeft Ajax ineens? Als hij zo goed is had Ajax hem toch al wel eerder opgehaald? We gaan al hypen terwijl de speler nog in Australie aan de pap zit elke morgen.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2157
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:59
    Begin je weer??....leg nog eens uit dan welke Ajax speler de laatste tijd naar een topclub is gegaan...ik vroeg je dat ook in een vorig topic maar kreeg geen antwoord...hoe zou dat toch komen?....omdat je onzin lult??
    Vind ik leuk
    glenn +1022
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:09
    allemaal goed en wel hoor maar mijn abbo spreekt op seizoen 2018/2019 en niet binnen 2 of 3 jaar en laat DAT nu net het probleem zijn waarom wij geen kampioen worden zie.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:31
    Johnny van 't Schip ik tip jou binnen Ajax om daar vanaf de kerst voor de groep te staan. Ajax word dan internationaal meteen hoger aangeslagen dan met een trainer die niet uit zijn woorden kan komen!!!!
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:40
    Lulkoek,
    napraten van Derksen/Gijp. Die zelf alleen maar als een dwaas kan lachen/bulderen.
    Ten Hag is een uitstekende trainer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:48
    Eens.
    Komend seizoen kunnen we eens kijken hoe Ajax zich ontwikkelt als Ten Hag er gewoon vanaf de start van de voorbereiding is.

    Zo heb ik dat ook met Koeman.
    Al die droeftoeters die alweer beginnen te klagen.
    Hij moet het met veel minder kwaliteit doen dan vroeger, helemaal opnieuw beginnen en wordt haast al weer negatief beoordeeld o.b.v. enkele vriendschappelijke wedstrijden.
    Waarvan hij er overigens maar eentje verloren heeft tegen niet de minste...
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:41
    Als trainer kan ik Ten Hage niet beoordelen, ben nooit actief bij een van zijn trainingen geweest, dus daar heb ik geen oordeel over.
    Wel over de persoon Erik ten Hag en de coach van Ajax 1, de communicatie in NL en UK is beneden peil waar Ajax voor staat. Als coach heb ik Ten Hag hele rare wissels zien maken en de manier waarop hij langs de lijn zich beweegt om zijn team aan te sporen. Polyvalent die je te zijn als trainer/coach van Ajax en daar schort het behoorlijk aan bij meneer Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:56
    Communicatie
    Dat vind ik echt onzin.
    Hij is daar echt niet slecht in.
    Wissels daar is hij echt slecht in
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:27
    Mari, Erik ten Hag spreekt duidelijk niet dezelfde taal als wat wij onder FdB, Bosz en Keizer gewend waren. Het is een vreemde mengelmoes uit het oosten van het land.
    Vraag; waarom verdedig je deze man zo, 3/4 van de JC arena denkt dat hij de kerst niet haalt
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:49
    Hij is een zeer slimme trainer daarom. Hij doorziet het spel.
    Ok hij heeft een accent. So what,
    Had Happel dat ook niet?
    Nkufo sprak geen woord Nederlands en weigerde het te leren.
    Gaal sprak geen Duits en geen Engels
    Daarop reken ik NIEMAND af.
    Wel op zijn prestaties.
    FdB en zijn broer, heb je die wel eens horen praten. Grrrrr
    Jammer dan. Dat is voor mij geen punt
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:38
    Schip,
    ga als tussenpersoon. Ajax koopt hem tkv PSV en verhuurt hem aan PEC
    Vind ik leuk
    peinke +2058
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:27
    Ik heb liever dat die Schip zich bezig houdt met z'n eigen elftal wat op alle fronten nog versterking nodig heeft en vooral doelpunten. Aan het scouten van spelers die niet haalbaar zijn voor PEC heeft helemaal niemand iets. Misschien is spelersmakelaar toch iets meer voor Van 't Schip dan trainer!
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:32
    Goodwill kweken. Netwerken
    Wees blij met Schip. Hij moet wel zijn banden met Ajax aanhalen.
    Nu profiteren Groningen (en Willem2). Zou PEC met Schip moeten zijn
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    peinke +2058
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:43
    Waarom zou je blij zijn met Van 't Schip, toch niet om z'n presaties van het afgelopen seizoen? En tot nu toe weinig gezien uit z'n netwerk in samenwerking met Gerard ,,transfervrij'' Nijkamp, m.u.v. derde keus Menig, Ondaan en Legeon en nu Flemming, bankzitter bij Jong Ajax. Hoezo blij, hoezo netwerk!
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:02
    PEC begon heel goed. Spelers begonnen te denken aan het volgende seizoen en minder aan hun huidige werkgever.
    Ook pech gehad. Wel jammer. Er werd mooi voetbal gespeeld
    Vind ik leuk
    peinke +2058
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:49
    Klopt, dat is dus ook het probleem wat ik heb met Van 't Schip. Mokhtar en Saymak waren bezig zich te profilleren, week in week uit. Sandler is er in gaan geloven, nadat Van 't Schip heeft geroepen dat hij voor de selectie van MC gaat; Thomas, idem dito. Wekelijks basis voor al deze gasten is mijn probleem met Van 't Schip, terwijl de doelstelling al was gehaald (veilig spelen) al in december was gerealiseerd. Deze spelers hadden dus nooit allemaal ten kostte van spelers die gewoon een doorlopend contract hebben, wekelijks in de basis moeten spelen. Integendeel zelfs. Van 't Schip is niet mijn trainer, al helemaal niet als ik dat belachelijke warmloopcircus zie in de tweede helft. Nee, overtuigd heeft hij mij zeker niet.
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:00
    Ze zijn bij PEC hun doelstelling gaan aanpassen. Vanaf dat moment ging het mis. Toch vreemd hoor.
    Jij bent beter op de hoogte dan ik.
    Ik kan er dus minder over oordelen.
    Hebben ze misschien te hard getraind inde voorbereiding, te veel gegeven in het begin. Oftewel slecht gedoseerd?
    Ik weet het niet, vond het wel jammer
    Schip zelf is een hele aardige rustige trainer die het volgens mij wel ziet
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:29
    Laat deze rustige trainer/coach lekker naar Ajax komen heeft een beter netwerk dan die Nar Ten Hag
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:51
    Nee ajb niet.
    Ten Hag heeft een goed inzicht en heeft het bewezen bij Utrecht.
    Bovendien als ik nu weer naar het WK kijk,
    counterploegen presteren beter.
    Ajax moet leren om ook vanuit een meer defensieve instelling te gaan voetballen.
    Nu lopen wij voortdurend tegen muren aan en worden we weggecounterd
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +171
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
    Kunnen het altijd proberen!
    Vind ik leuk
    Franciscus +145
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:43
    Ik hoop Feyenoord. Kan Denny Landzaat mee aan de gang.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws