Van der Vaart over WK-held: 'Ik zei nog tegen een teamgenoot: die kan er niks van'

Van der Vaart over WK-held: 'Ik zei nog tegen een teamgenoot: die kan er niks van'

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 07:06di 19-06-2018 om 07:06

Rafael van der Vaart is diep onder de indruk van de ontwikkeling die Harry Kane heeft doorgemaakt. De NOS-analist speelde tussen 2010 en 2012 voor Tottenham Hotspur en maakte van dichtbij mee hoe de Premier League-topscorer zijn eerste stappen in het profvoetbal zette.

"Ik kan me zijn eerste paar trainingen nog herinneren", lacht Van der Vaart in een video op zijn eigen Twitter-account. "Ik zei toen tegen een teamgenoot: die kan er helemaal niks van. Hij kan nog niet eens een bal aannemen. Toen zag het er nog niet uit, maar na die eerste paar trainingen zag je dat hij begon te leren en stappen begon te maken."

Inmiddels is de geboren Londenaar aanvoerder van het Engelse nationale team: Kane maakte maandag zijn WK-debuut tegen Tunesië en scoorde direct twee keer. "Ik heb zo veel respect voor zijn ontwikkeling", aldus Van der Vaart. "Hij is nu een geweldige speler, de beste spits ter wereld."

Lees ook: Kane zorgt voor opluchting en kopt Engeland in blessuretijd langs Tunesië

Poll

Wordt Kane de topscorer van het WK?

(684 stemmen)

Plaats een reactie

Butsbal +14807
dinsdag 19 juni 2018 om 07:10
Of zei men dit over jou ?
Vind ik leuk
Obl93 +2732
dinsdag 19 juni 2018 om 07:22
Nou op technisch gebied (en dat is waar VdV nu over praat) kun je Kane en Raf niet vergelijken. Van der Vaart zijn techniek is nog steeds 20x beter.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 17:47
Hetelfde geldt voor zijn neuktechnieken
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
Obl93 +2732
donderdag 21 juni 2018 om 20:11
Geen ervaring mee, maar fijn dat je ervan genoten hebt.
Vind ik leuk
donderdag 21 juni 2018 om 20:40
Ik heb er geen moment van genoten.Vind het zonde voor Rafael zelf en voor de Nederlandselftal supporters. Dan was Rafael een nog grotere voetballer geworden. Ik constateer alleen & de conclusie luidt als volgende: van der Vaart heeft in zijn carriere meer passie gehad voor zijn neuktechnieken dan voor zijn voetbaltechnieken. Dus leg me geen woorden in mijn mond aub. Fijne avond verder
Vind ik leuk
Obl93 +2732
donderdag 21 juni 2018 om 22:18
Dan heb jij van der vaart nooit zien voetballen, want de beste man had(en heeft) vrijwel altijd de beste techniek op het veld.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 12:15
Dan is jouwn mening gebaseerd op onderbuik gevoelens en totaal niet objectief ! Niet dat het erg is hoor, maar val jij op mannen? Jij bent zo dol op van der Vaart dat jij in je kontje laat neuken door Rafeal.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11210
dinsdag 19 juni 2018 om 08:00
Tuurlijk! Ajax, Real Madrid, HSV, Tottenham Hotspur....echt een waardeloze carrière, kan er helemaal niks van! Dan heb jij het toch een stuk beter voor elkaar! Daarbij moet jij nog toestemming vragen om te mogen dromen over Sylvie Meis.....
Vind ik leuk
companen +1979
dinsdag 19 juni 2018 om 11:05
Dromen van arrogante vrouwtje van 1.55 lol zieke geesten lopen er toch rond.
Vind ik leuk
Nvd88 +6192
dinsdag 19 juni 2018 om 08:28
Over Van der Vaart zijn voetballende kwaliteiten kan je niet veel zeggen hoor. Ja hij is zich de laatste jaren belachelijk aan het maken. Maar in zijn jongere jaren was Rafael echt een topper.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 07:10
Raf heeft blijkbaar geen oog voor talent!


....die moet nooit geen scout worden
Vind ik leuk
Romario9 +13170
dinsdag 19 juni 2018 om 07:21
Hij zag het talent van Kane niet, maar Westermann was een voltreffer dus het staat nu 1-1 😉
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 07:52
Westermann deed het de keren dat hij speelde altijd goed... dus hoe is het met jullie miskopen?
Vind ik leuk
bits +5920
dinsdag 19 juni 2018 om 10:01
Niemand zag het talent van Kane, zelfs Football Manager heeft toegegeven dat het 1 van de weinige keren is geweest dat ze zo fout hebben gezeten.
Vind ik leuk
Kuip +9713
dinsdag 19 juni 2018 om 07:39
En als tv-analist is het ook al helemaal niks. Als ex-speler heeft hij niets te melden over voetbal. Hij kan het best bij RTL-boulevard gaan zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 07:43
lekker anderhalf uur ouwehoeren over wat al zijn exen nu weer hebben uitgevreten of met wie ze nu weer het nest zijn ingedoken
Vind ik leuk
Smithsonian +41390
dinsdag 19 juni 2018 om 07:18
Je maakt wat mee raffa...
Vind ik leuk
#Keizerout +42235
dinsdag 19 juni 2018 om 07:28
Die moet geen scout worden.
Hij vond Westermann goed en Kane kon er niks van.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9896
dinsdag 19 juni 2018 om 07:45
Dat komt door mentaliteit rafael. Dus geen broodjes kroket en bal gehakt.

Gewoon iedere dag keihard trainen en alles doen voor je carrière.
Vind ik leuk
Rodajc +18133
dinsdag 19 juni 2018 om 07:49
Leuke teamgenoot ben je dan, iemand afzeiken tijdens of na één training.
Vind ik leuk
Bhj +2055
dinsdag 19 juni 2018 om 08:58
Van der Vaart bewandelde dezelfde weg, maar dan andersom.
Vind ik leuk
Garinsha +5053
dinsdag 19 juni 2018 om 09:13
"Ik kan me zijn eerste paar trainingen nog herinneren", lacht Van der Vaart in een video op zijn eigen Twitter-account. "Ik zei toen tegen een teamgenoot: die kan er helemaal niks van."

Over Arrogantie gesproken..

Men wilt te snel een mening hebben over een speler. Ipv een speler even de tijd te geven.
Vind ik leuk
Mari +11858
dinsdag 19 juni 2018 om 10:45
Er zijn hel weinig analisten die eerlijk zijn. Meestal praten ze elkaar maar na. En komt dezelfde onzin er uit.
Vaart is eerlijk (en grappig). Hij gaat daar niet zitten om
de professor uit te hangen of om te genieten van zichzelf
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws