'Ajacieden worden snel opgehemeld, maar ik kom nooit, nooit bij Messi in de buurt'

    'Ajacieden worden snel opgehemeld, maar ik kom nooit, nooit bij Messi in de buurt'

    dinsdag 19 juni 2018 om 11:50

    Frenkie de Jong hoopt ooit nog eens samen te spelen met Lionel Messi. De Argentijnse superster is inmiddels dertig jaar en nadert bijna het einde van zijn carrière. De Jong weet daarom dat hij op moet schieten.

    "Ik was er vroeg bij als Messi-fan", vertelt De Jong aan magazine Santos. "Ik vond het meteen een leuke, goede voetballer. Snel, vaardig, doelgericht, slim. Op vakantie in Spanje kreeg ik van mijn opa een shirtje van Messi met '30' achterop. Dat was toen zijn rugnummer. Opa wist dat ik hem goed vond. Het was een felgekleurd geelgroen shirtje. Ik heb het gedragen tot het te klein werd."

    De Jong wordt in verband gebracht met een transfer naar FC Barcelona. Sterker nog: de Spaanse kranten schrijven inmiddels bijna dagelijks over de 21-jarige Ajacied. "Jonge Ajacieden worden snel opgehemeld, ik weet er alles van. Maar ik ga nooit, nooit, nooit bij Messi in de buurt komen als voetballer", zegt De Jong. "Laten we daar snel over ophouden. In geen enkel aspect. Zelfs qua baard niet. De baardgroei zet bij mij nog niet echt door."

    De Jong hoort van Ajax-collega Nicolas Tagliafico zo nu en dan een verhaal over Messi. Tagliafico speelt samen met hem bij het Argentijnse elftal. "Tagliafico zegt altijd als we hem naar Messi vragen: Pffff… Niet normaal zo goed. Hij speelt met hem samen bij Argentinië. Natuurlijk zou ik ook met hem willen spelen. Hij is bijna 31. Ik moet opschieten, haha."

    Lees ook: De Jong reageert op Barça-gerucht: 'Eerst kijken of ik nog beetje kan voetballen'

    Plaats een reactie

    Rodajc +13856
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:53
    Die wil dus naar Barcelona, dat is duidelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:55
    Wie niet, je zou toch gek zijn wanneer je als voetballer nee zou zeggen tegen Barcelona!

    Frenkie De Jong blijft gewoon bij Ajax, al die geruchten zijn er om niet serieus genomen te worden, helaas moeten de kranten vol en dan komen ze maar met die onzin over De Jong!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Zultkop +3987
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:31
    Jaha, jij zal het weten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:56
    Zelfs als koffie juffrouw ging ik erheen.
    Vind ik leuk
    Korm +33276
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:05
    we gaan het meemaken :)
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:10
    Griezman ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:55
    En een betere baardgroei
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:56
    Die gaat ook naar Barca, alleen niet dit jaar
    Vind ik leuk
    fr0do +1278
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:59
    Duh, als je bij Almere City speelt en Ajax/PSV of Feyenoord komt wil je daar ook heen. In vergelijking met Barca is Ajax net Almere City.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3198
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:20
    Alleen spelers van Almere City gaan nooit rechtstreeks naar Ajax/PSV of Feyenoord
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:09
    scherp!
    Vind ik leuk
    PRICE +31892
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:47
    Ha ha weinig baardgroei de Jong
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:54
    Zou wel denk niet dat Messi naar Ajax komt
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25316
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:23
    Dat zouden wij allenaal wel willen! Samenspelen met Messi!

    Nuchtere jongen die Frenkie. Goed teken.
    Vind ik leuk
    elijah +1496
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:55
    21 jaar...maar of hij er klaar voor is, is een tweede
    hij heeft zeker het talent voor Barcelona. Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken mocht hij naar Barca gaan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11978
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:56
    Goed verhaal..
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:57
    Ik zou toch een mooie tussenstap maken, een paar jaartjes Spurs zou geen kwaad kunnen. :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:58
    Ga je niet meer redden menneke.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:58
    Frenkie is nog niet "opgehemeld", maar lijkt nog met beide voeten op de grond te staan. Hij laat zich niet gek maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    soplul +2987
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:25
    Ja wel mooi te lezen dat hij niet meegaat in de idioterie van de media en de supportes.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3022
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:59
    Tja, wie wil er nou niet met Messi samenspelen...
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:01
    Frenkie heeft een bescheidenheid waar jongens als Kluivert en Ziyech iets van kunnen leren...
    Ondertussen is zijn spelinzicht al dusdanig groot dat ie wat dat betreft richting Johan Cruijff gaat... Nu de rest nog.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1259
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:19
    Vind je gek het is een Brabander.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:35
    Het is geen Brabander, maar een Zuid-Hollander
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1259
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:37
    Brabant.Of Gelderland die hebben een stukje Brabant gestolen maar dat hebben we ze vergeven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
    Jij bent eigenwijs, zeg....
    Frenkie de Jong komt uit Arkel.
    Arkel is een Nederlands dorp in de Alblasserwaard in de Nederlandse provincie Zuid-Holland
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1259
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:14
    En jij een vis want je hapt.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4829
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:43
    Hahaha een Brabander 😂
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1259
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:47
    In noord Holland krijgen ze dit niet gemaakt al krijgen ze de kop en voeten erbij.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4829
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:24
    Cruijff is volgens jou zeker in Drenthe geboren? Je loopt met je eigen domheid te koop Spacekees.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1259
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:08
    Wat interesseert Cruijf mij nou ,en jij bent een Fries neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Toets +108
    woensdag 20 juni 2018 om 11:54
    duidelijk want je schrijft zijn naam verkeerd.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1042
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:59
    Helemaal mee eens. Hele relaxte gozer, met een prima instelling. Gaat ver komen!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3153
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:00
    Roept Ziyech zoveel gekke dingen dan ? Valt wel mee toch ?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18019
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:02
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:04
    Nee, over 5 dagen is ie pas jarig.
    Vind ik leuk
    pos +8635
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:03
    Geen baardgroei dan gewoon beginnen met je onderbeen helemaal zwart tatoeëren.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14969
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
    Of een AK47 erop zetten
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +48
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:06
    Donder toch op met dat Barca geleuter. Zo mooi is die koopclub echt niet. Het is allemaal van de staat geleend en leiden zelf geen spelers op. Wat voegt Barcelona nou toe als je al bij het grote Ajax speelt. Ga dan liever in de Premier League of in de serie A spelen. Daar zitten de echte clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
    Je vergeet de ..... nepperd!
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:14
    “Het is allemaal van de staat geleend en leiden zelf geen spelers op.”

    Deze topic gaat over Ajax niet PSV
    Vind ik leuk
    Butsbal +14969
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:03
    Deze topic gaat over Barcelona Dildo
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20421
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:01
    Nepper
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
    Goede zelfkennis
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1259
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:18
    In het bejaarden tehuis misschien.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:25
    Die is dus al ver rond met Barca. De Ligt,Ziyech,De jong en kluivert vertrekken.daarnaast mochten andere spelers een goed WK spelen dan blijft er niet veel met kwaliteit over.
    Vind ik leuk
    Florian87 +10436
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:52
    Alweer een zaakwaarnemer erbij op de site die weet te vertellen dat de Jong al ver rond is met Barcelona, wat zou VP toch zonder jullie moeten beginnen :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:38
    Marc heeft sinds gisteren (18 juni) de selectie van Ajax rond.
    Niets meer om je nog druk over te maken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    We zullen zien.ik voorspel alweer een jaar kommer en kwel voor iedereen die Ajax lief heeft. Het enige dat Marc rond heeft is de buikjes van de aandeelhouders
    Vind ik leuk
    CPP +705
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:36
    In zijn karakter totaal geen ajaxied. Hoe moet hij zich voelen tussen al die blaaskaken?
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:45
    Misschien kunnen jullie op woensdag middag afspreken om te spelen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2600
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:55
    FIFA19 is bijna uit
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:13
    Haha, leuk ventje. Gaat er wel komen en hoop dat hij naar barcelona gaat.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1430
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:16
    Ik speel liever met Doutzen, ieder zijn ding. Ik respecteer dat.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1676
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:30
    Wie wil er nou niet met Doutzen spelen!
    Vind ik leuk
    Mari +7567
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:37
    Heel realistisch.
    De Jong past het beste bij Barca, bij een andere club moet ik het nog maar zien.
    Daarom moet Ajax niet voor het allerhoogste bedrag proberen te gaan.
    Ga akkoord met wat Barca biedt; andere clubs hebben hem minder nodig en zullen dan ook minder bieden.
    Hem hier perse houden vind ik ook geen goed idee. Je moet je speler ook wat gunnen. En,
    dit is het hoogst haalbare.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3188
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:48
    Playstation?
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:09
    Wel geweldig om te horen dat Ajaxieden snel opgehemeld worden door een Ajaxied zelf. Dat is eentje die tenminste met beide benen op de grond blijft staan. Dat kan ik waarderen als Feyenoorder, inplaats van die zelf ingenomen arrogante praatjes aan te horen over zich zelf.

    De Jong heeft laten zien dat het een speler is die snel het spelletje kan lezen, weet op juiste moment iemand vrij te spelen voor de goal. Het beste is dat hij nog een seizoen bij Ajax blijft om er als middenvelder te spelen. Dat is hij van nature, laat hem nog die stappen maken. Wie weet komt hij wel op t niveau van Barca. Spelers mogen dromen, aan hen om ze wel of niet uit te laten komen
    Vind ik leuk
    Bart078 +14
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:10
    ik wou vroeger ook met Messi spelen, iedereen heeft dromen maar hij zou er goe aan doen om nog even bij Ajax te blijven!!!
    Vind ik leuk
    Butsbal +14969
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:05
    Ik hield (en nou nog) meer van meisjes om mee te spelen. Maar ieder zijn ding.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:17
    haha. Die titel: "Ik wil met Messi spelen"
    Nou Frenkie, even aan je moeder vragen. En wel weer om 17:00 thuis hè!?
    Vind ik leuk
    Butsbal +14969
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:06
    Die is dus heaumeau
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    Een voetballer met zelfkennis kom je niet veel tegen. Gewoon bij Ajax paar jaartjes en dan een club als Valencia is prima. Dat is zijn niveau.
    Vind ik leuk
    RR12 +418
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:34
    Ajacieden die worden opgehemeld? Nee joh gekkie..
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1676
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:29
    Lekker spelen met Messi.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 03:10
    De Jong gaat eerder naar Barca, dan Lozano...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajacieden worden snel opgehemeld, maar ik kom nooit, nooit bij Messi in de buurt'