Dumfries licht vriend en opvolger Floranus in: 'Dertigduizend mensen, bijzonder'

    Dumfries licht vriend en opvolger Floranus in: 'Dertigduizend mensen, bijzonder'

    dinsdag 19 juni 2018 om 13:25

    Sherel Floranus ziet sc Heerenveen als een perfecte vervolgstap in zijn carrière. Dinsdag werd de jonge vleugelverdediger gepresenteerd in Friesland. Floranus signeerde een driejarig contract. 

    "Dit is een mooie stap voor mij. (...) Ik hoop dat ik dit seizoen belangrijk kan zijn en dat we Europees voetbal halen", zegt de back op de website van zijn nieuwe werkgever. 

    Saillant detail is dat Floranus in het Abe Lenstra Stadion de opvolger lijkt te zijn van Denzel Dumfries. De twee speelden vorig jaar nog samen bij Sparta en zijn goede vrienden. "Denzel en ik kennen elkaar goed, dus ik heb hem gevraagd wat voor club het is. Hij vertelde dat het een prima club is met veel supporters en dat de sfeer altijd goed is."

    De rechtsback hoorde meer goede verhalen. "Ik begreep dat er dertigduizend mensen in Heerenveen wonen en dat ze bijna allemaal in het stadion kunnen. Dat is mooi en bijzonder."

    Lees ook: Heerenveen presenteert tweede zomeraanwinst: "Ervaring op het hoogste niveau"

    Poll

    Is Floranus een geschikte vervanger voor Dumfries?

    (411 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dorzon +4002
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:27
    heereveen is dus een beetje het ijsland van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9507
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:43
    Nou, IJsland heeft 330.000 inwoners en staan op het WK
    Heerenveen heeft 30.000 inwoners en een elftal zowat zonder Friezen in de eredivisie.
    Dus... nee.
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:16
    Daarom zegt ie ook 'een beetje' .
    Vind ik leuk
    RtdDub +9507
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:20
    Ook niet eens een beetje.
    Als er nou 11 IJslanders bij Heerenveen in de basis had gestaan, had ie een punt gehad.
    Vind ik leuk
    PRICE +17404
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:29
    Heerenveen,hoort bij de eerste 6 tot 7 in de eredivisie,jammerlijk lukt het steeds niet.
    Vind ik leuk
    snorrepof +189
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:31
    dan horen ze er ook niet, toch?
    Vind ik leuk
    PRICE +17404
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:33
    Ha ha,als je het zo bekijkt heb je een punt. Maar bedoel eigenlijk status van club,ambitie en mogelijkheden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4903
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:42
    Virtueel stonden we nog 7e tijdens de laatste speelronde. Wat ik er maar mee wil zeggen.. Het zat zo ontzettend dicht oplossen de subtop plaatsen. Met ons komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:08
    Niks jammer mee ze kunnen gewoon niet beter.
    Vind ik leuk
    MichPSV +4867
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:31
    De op op volger van Dumfries is dus ook al bekend.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2895
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:54
    Ja en kan Psv alvast sparen voor volgend seizoen haha.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10888
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:49
    Wat een suggestieve titel, eigenlijk slaat ie helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    076Mike +244
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:50
    Haha! Mooi! 30.000 mensen? Waar dan? Niet in het stadion in ieder geval!

    Capaciteit = 26.100
    Bezettingsgraad = 91%

    Domfries.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:09
    Zo zit het kerel kijk mijn bericht verder op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:55
    Sherel Floranus kan bij sc Heerenveen beter ontwikkelen! Mooie leerschool en heeft kansen voor een vaste stek! Ik ben overtuigd dat Sherel(lees Floranus) zijn draai vindt bij Heerenveen en daarom hogerop wil bij deze club!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dumfries licht vriend en opvolger Floranus in: 'Dertigduizend mensen, bijzonder'