Update: Nijland spreekt spectaculaire transfer Van Weert tegen: 'Niet aan de orde'

    Update: Nijland spreekt spectaculaire transfer Van Weert tegen: 'Niet aan de orde'

    dinsdag 19 juni 2018 om 23:33

    Alles wijst erop dat Tom van Weert inderdaad voor een spectaculaire transfer naar Portugal staat. Dinsdag werd de spits van FC Groningen gefotografeerd op een vliegveld in Lissabon. 

    Aan het begin van de middag, om 13.30 uur, kwam de 28-jarige Van Weert volgens Record per vliegtuig aan in Portugal - en dat uitgerekend op de dag dat Portugese media meldden dat de aanvaller een transfer naar Sporting Lissabon kan maken. 

    Ron Jans, technisch manager van FC Groningen, reageerde in gesprek met RTV Noord inmiddels op een mogelijk vertrek van Van Weert. "Er wordt veel onzin geschreven in deze periode. Maar dit is geen klinkklare onzin. Daar wil ik het bij laten", zei hij. 

    Met de komst van Mateo Cassierra lijkt FC Groningen eerder al te hebben ingespeeld op een transfer van een aanvaller. Cassierra wordt komend seizoen gehuurd van  Ajax.  

    Update 23.33 uur: FC Groningen-directeur Hans Nijland spreekt tegen dat Tom van Weert voor een spectaculaire transfer naar Sporting Portugal staat. Een overgang is volgens Nijland 'niet aan de orde', meldt het Dagblad van het Noorden. Technisch manager Ron Jans zei eerder dinsdag nog dat de berichten 'geen klinklare onzin' zijn.

    Poll

    Is Van Weert goed genoeg voor Sporting?

    (4868 stemmen)

    Plaats een reactie

    Michiel1913 +8749
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:30
    Die wilt ook graag weten hoe een strijkijzer tegen je hoofd voelt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:31
    Wie weet kopt hij die wel beter binnen dan een bal
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1748
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
    En of de stoeltjes lekker zitten op de tribune
    Vind ik leuk
    Rodajc +14342
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:32
    Verrassend. Voor hem natuurlijk geweldig maar voor Sporting...
    Vind ik leuk
    Voetballert +1245
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    Van Weert lacht zich dood, matige spits.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:36
    Als dit allemaal waar is, wens ik Tom veel succes bij CF Sporting Lisboa.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2808
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:38
    Van Dost naar van Weert is best een behoorlijke degradatie te noemen. Wel prachtig voor hem natuurlijk.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1145
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:39
    Gaat never nooit over Sporting,dit!!! Waarschijnlijk een andere Portugese club.....middenmoter of zoiets.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1351
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
    Ja maar speelt Luc Castaignos.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:42
    Leuk voor die jongen, gaat geen poep klaar maken daar....
    Vind ik leuk
    KOudman +384
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Gun hem de transfer, is nu 28 en heeft alleen in Nederland gespeeld. Verder kan Sporting meer betalen dan bijvoorbeeld subtop België, dus mooi voor mijn club. Verwacht niet dat hij veel gaat spelen, misschien als Dost vertrekt.
    Vind ik leuk
    AVDV +548
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:05
    Ze moeten wel heel wanhopig zijn daar in Lissabon..
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4384
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:46
    Prima spits anders
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1935
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:24
    Lol, ik zit in een Twilight Zone aflevering met Sporting. Tom van muthafuckin Weert... Waanzinnig.

    Misschien dat iedereen hier in Nederland al ook voorzichting aan het idee kan wennen. Paar ballen gelukkig op zijn knikkert en Tommie staat in Oranje. ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:40
    Sporting is wel erg aan het afzakken als ze van Weert aan gaan trekken meu amigo. Wat een kut situatie is het geworden bij Sporting zeg..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1935
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:20
    Epa, echt hé, ik heb hier geen woorden meer voor, lol.

    Enig klein pluspuntje met het contracteren van deze topper en Mihajlovic is dat het een effect kan hebben op de continuiteit van Bruno en z'n maatjes. Met de ledenvergadering van komende zaterdag kan het (voorlopig) einde oefening zijn. Socios die nog fifty-fifty waren hebben aan een Tom van Weert genoeg om alle hoop kwijt te raken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:25
    Voor Sporting te hopen dat die gek er zo snel mogelijk wordt uitgeflikkerd.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:41
    Eredivisie en Nederlandse voetballers staan hoog aangeschreven in buitenland. :-)
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:25
    Ik denk niet dat hij naar Sporting gaat maar naar Vitoria Guimaraes of Belenenses ofzo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:38
    Estoril Praia en Victoria Setubal liggen ook dichtbij Lissabon die in aanmerking kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:05
    En dan halen we Dost terug? ^^
    Vind ik leuk
    Bosmeister +317
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:45
    Hartstikke mooi voor Van Weert en voor Sporting, ben benieuwd naar de transfersom..
    Vind ik leuk
    slaski +2252
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:52
    Ze hebben bij Sporting toch ook wel een B team ? Dat zou de enige logische verklaring zijn.
    Vind ik leuk
    slaski +2252
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:53
    Ze hebben bij Sporting toch ook wel een B team ? Dat zou de enige logische verklaring zijn.Hij was misschien net aan goed genoeg voor Groningen, en ik heb nooit het gevoel gehad dat er meer in zat bij deze gast, en dat zal voor Sporting toch echt nodig zijn.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 17:54]
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:27
    Kijk bv naar Mahi, het afgelopen seizoen; Is onder Faber ,eigenlijk minder geworden, dit jaar. vWeert zie ik ook wel meer potentie in, maar als de coach elke keer verkeerde tactieken gebruikt, waardoor de kwaliteiten van de spelers niet naar boven komen(Neem Idrissi nu bv, speelt een half jaar bij AZ, en doet het daar al beter dan 1.5 jaar Groningen! Dat zegt toch ook veel?)

    Maar dat terzijde: Groningen heeft met het aantrekken van Cassiera hier al op geanticipeerd natuurlijk(of iig het vertrek van Mahi, ik gok dat juist Mahi nu een contractverlenging/verbetering aangeboden krijgt bv).

    Er zal een leuk zakje geld naar het Noorden voor komen, en dát is wel even belangrijk voor een gezonde club, die druk bezig is gezond te blijven.
    Zónder gekke en onverantwoorde dingen te doen!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4007
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:06
    Ebeuhi naar Benfica oké, maar Van Weert naar Sporting is echt de grap van de eeuw!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:13
    Dikke strik erom en weg ermee 😂
    Vind ik leuk
    Nozem +158
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:25
    Lekker naast luc op de bank
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:03
    Als van weert naar portugal een grap is dan is de nog niks presterende kluivertje naar roma een comedyshow! Van weert is gewoon een goed hardwerkende spits die in portugal met betere spelers om zich heen goed zal renderen. Type dost. Maar de meesten hier doen vaker negatief over transfers van NL spelers naar het buitenland waarna blijkt dat deze spelers het toch goed (gaan)doen (behalve kluivertje wordt niks). Het is maar goed dat buitenlandse (top) clubs meer verstand hebben van NL spelers uit de middenmoot, genoeg voorbeelden van spelers waarvan ajax,psv,fey zeiden dat ze niet goed genoeg waren, het is ook geen wonder dat dit soort clubs met dit soort spelers het europees beter doen dan alle nederlandse (top/b) clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:00
    Wat is er negatief geschreven door simpele zielen op dit soort forums over Virgil van Dijk.... amateurtjes, laat dit werk nou gewoon over aan diegenen die ook nog verantwoordelijk zijn🆗
    Vind ik leuk
    Bocajuun +444
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:41
    Niet goed genoeg
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    woensdag 20 juni 2018 om 05:42
    Die is gewoon op vakantie man. Kan niet anders of hij moet bij een tweede klasser gaan spelen. Gezellig een paar dagen Portugal en groene wijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 05:43]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Nijland spreekt spectaculaire transfer Van Weert tegen: 'Niet aan de orde'